Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair cabin crew haku

Vierailija
28.10.2018 |

Onko täällä hakijoita? Tänään viimeinen päivä laittaa hakemus!

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olisin päässyt Ryanairille lentoemoksi, en mennyt koska palkka aivan surkea. Tyydyin sitten olemaan hotellin respassa kymmenen vuotta ja sekin riitti.

Vierailija
62/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Kiva kun kommentoit!

Mistä sait tiedon että et hallitse (heidän mielestä) asiakaspalvelua etkä englantia?

Olen itsekin pudonnut hausta, mutta sain tiedokseni vain nettitehtävien tulokset (jotka olivat loistavat) enkä tiedä yhtään miksi minua ei sitten arviointipäivän jälkeen valittu kurssille.

Minä taas en saanut minkäänlaista tietoa nettitehtävien tuloksista... :O Sen sijaan sain sähköpostia, jossa todettiin ettei asiakaspalvelu- ja englannin kielen taitoni ole riittävät. Epäilen kyllä että oikea syy oli korkea ikäni :D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näkee sitä, että sanotaan tarjoilemisen olevan lentohenkilökunnan tärkein tehtävä lennolla, ja tämä siis ilmaistaan alentuvasti. Niin kauan, kun minä olen lennolla mukana toivon, että lentohekilökunnan ei tarvitse tehdä niitä tärkeimpiä tehtäviään, eli pelastaa ym., sen kun vaan lento on sellainen, että tarjoilevat sun muuta, sehän tarkoittaa sitä, että lento sujuu kivasti. Sopii mulle! Ja oikeasti, lentohenkilökunta, hyvää työtä teette, minusta ei siihen olisi!

Vierailija
64/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko palkat oikeasti ihan surkeat? Saan nykyisessä työssäni ilman mitään lisiä 2500e ja siisti säännöllinen päivätyö. Ei varmaan kannatakaan hakea? :O

Vierailija
65/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miettii finnairin lentoemäntiä niin eipä siellä kyllä kaikilla todellakaan mitään asiakaspalvelutaitoja ole. :D

Vierailija
66/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Kiva kun kommentoit!

Mistä sait tiedon että et hallitse (heidän mielestä) asiakaspalvelua etkä englantia?

Olen itsekin pudonnut hausta, mutta sain tiedokseni vain nettitehtävien tulokset (jotka olivat loistavat) enkä tiedä yhtään miksi minua ei sitten arviointipäivän jälkeen valittu kurssille.

Minä taas en saanut minkäänlaista tietoa nettitehtävien tuloksista... :O Sen sijaan sain sähköpostia, jossa todettiin ettei asiakaspalvelu- ja englannin kielen taitoni ole riittävät. Epäilen kyllä että oikea syy oli korkea ikäni :D :D :D

Mietin myös että voisiko ikä olla syynä, olen yli 40v mutta sehän kävi ilmi jo hakemuksesta... Kutsuivat kuitenkin arviointipäivään.

Ja sain tosiaan tehtävistä palautteen ja meiliä että muuta palautetta ei ole mahdollista saada, koskien arviointipäivää.

Niin ja erillisessä meilissä ehdottivat että voisin olla kiinnostunut hakemaan Norralle.

Olen myös käsittänyt, että mielellään Finnair palkkaisi "vanhempiakin" tähän hommaan, mutta onkohan käytännössä näin?

Ajattelitko vielä hakea uudestaan?

Vierailija
67/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain jokin aikaa sitten lentoemoksi (ei Finnair), ja siellä palkkaus vajaa 1200€/kk, mutta lisät nostaa palkan pariin tonniin. Ei kovin hyvä suhteessa työn raskauteen ja sitovuuteen, mutta ei mulle palkka ole tärkein motivaattori. Pääsin rekryssä aika pitkälle, mutta se meni pieleen, koska änkytin jännityksen takia englanniksi puhuessani, vaikka normaalisti puhun englantia sujuvasti.

Todella pitkä rekryprosessi ja tiukka seula. Jos sattui pääsemään yhtiön lentoemäntä-kurssille, siellä täytyi läpäistä muitaakseni kaikki testit täysin pistein tai vähintään 90%. Ja ilmailulääkäri vielä tarkistaa työkyvyn. Pitää todella haluta tätä, jos alalle haluaa. Mä haluaisin, mutta en ehkä niin paljoa että näkisin vaivaa päästä eroon jännittäjäluonteestani (ei häiritse työelämässä).

Vierailija
68/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa tarkemmin siitä videohaastattelusta?

Vierailija
69/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa tarkemmin siitä videohaastattelusta?

Siinä on videolla muutamia kysymyksiä, vastaat niihin itsellesi sopivassa paikassa ja sopivaan aikaan.

Kuvaat siis vastauksesi ja lähetät vastaanottajalle.

Ei ole siis mikään livenä tehtävä haastattelu.

Vierailija
70/93 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kestää, että videoiden jälkeen otetaan yhteyttä? Ne on nyt tehty :)

Vierailija
71/93 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotteleeko kukaan nyt yhteydenottoa videoiden jälkeen? :)

Vierailija
72/93 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Kiva kun kommentoit!

Mietin myös että voisiko ikä olla syynä, olen yli 40v mutta sehän kävi ilmi jo hakemuksesta... Kutsuivat kuitenkin arviointipäivään.

Ja sain tosiaan tehtävistä palautteen ja meiliä että muuta palautetta ei ole mahdollista saada, koskien arviointipäivää.

Niin ja erillisessä meilissä ehdottivat että voisin olla kiinnostunut hakemaan Norralle.

Olen myös käsittänyt, että mielellään Finnair palkkaisi "vanhempiakin" tähän hommaan, mutta onkohan käytännössä näin?

Ajattelitko vielä hakea uudestaan?

En aio enää hakea. Kyllä tuo palkkaus vei viimeisetkin halut hommasta.

Vierailija
73/93 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotteleeko kukaan nyt yhteydenottoa videoiden jälkeen? :)

Kuinka kauan kestää, että ottavat yhteyttä videoiden lähettämisen jälkeen? Minä odottelen yhteydenottoa edelleen.

Vierailija
74/93 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut saaneet tietoa jatkosta? Minä sain eilen sähköpostia, että olen jatkossa! :) Lähetin videot 31.10.

Vierailija
75/93 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni tässä ketjussa vastanneista on menossa arviointipäivään? Tää on!!!

Vierailija
76/93 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi ettei saanutkaan paikkaa, koska oli liian lyhyt. Outoa, jos mittaus oli tehty jo.

Osahan valehtelee pituutensa. Niitä näkee silti meidän firmassa töissä.

Sairas piirre on myös se, että joku saattaa soittaa vihapäissään työnantajalle ja kertoa satuja hakijasta ja näin on käynyt ettei se, josta satuja kerrottiin ole edennyt rekrytoinnissa. 

Toivottavasti rekrytoinnissa ovat fiksumpia jo ja ymmärtävät, että saattaa myös johtua ilmiantajan mielenterveyden laadusta miksi satuilee jotakin. Olisi fiksua antaa tällaiselle, josta on juoruttu mahdollisuus ja kysyä haastattelussa näistä asioista. Inhimillisyys ennen kaikkea.

Moni alalla oleva peittelee masennustaan tai uupumustaan, koska parin vuoden takainen hirveä onnettomuus sai henkilökunnassa sen aikaan, että pelkäävät joutuvansa töistä pois. Masis on meillä kansansairaus, josta paranee, kunhan saa levätä ja oikean hoidon asiaan. Eivät lentoemännätkään ole sille immuuneja.

Vierailija
77/93 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään joka täytti Med kyselyn 07.01. mennessä ja odottelee vastausta vielä?

Vierailija
78/93 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemon pitää olla kaunis mutta sitä ei kehdata sanoa ääneen.

Vierailija
79/93 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi ettei saanutkaan paikkaa, koska oli liian lyhyt. Outoa, jos mittaus oli tehty jo.

Osahan valehtelee pituutensa. Niitä näkee silti meidän firmassa töissä.

Sairas piirre on myös se, että joku saattaa soittaa vihapäissään työnantajalle ja kertoa satuja hakijasta ja näin on käynyt ettei se, josta satuja kerrottiin ole edennyt rekrytoinnissa. 

Toivottavasti rekrytoinnissa ovat fiksumpia jo ja ymmärtävät, että saattaa myös johtua ilmiantajan mielenterveyden laadusta miksi satuilee jotakin. Olisi fiksua antaa tällaiselle, josta on juoruttu mahdollisuus ja kysyä haastattelussa näistä asioista. Inhimillisyys ennen kaikkea.

Moni alalla oleva peittelee masennustaan tai uupumustaan, koska parin vuoden takainen hirveä onnettomuus sai henkilökunnassa sen aikaan, että pelkäävät joutuvansa töistä pois. Masis on meillä kansansairaus, josta paranee, kunhan saa levätä ja oikean hoidon asiaan. Eivät lentoemännätkään ole sille immuuneja.

”Hirveä onnettomuus”? Tarkoitat varmaan joukkomurha?

Vierailija
80/93 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt Finskillä yli 20v.

Kivaa oli, mutta nyt on aika tehdä muuta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä