Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair cabin crew haku

Vierailija
28.10.2018 |

Onko täällä hakijoita? Tänään viimeinen päivä laittaa hakemus!

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lyhentynyt millin alle rajan

Vierailija
42/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelijä. kirjoitti:

Paljon on halukkaita 1180€:n hommaan. Mikä siinä teihin vetoaa?

Osa valitsee ammattinsa rahan takia ja osa sen takia, että nauttii työstä. Lentoemännäksi haluavat kuulunevat jälkimmäiseen. Valitettavasti en ole kiinnostunut työsisältöinä hyväpalkkaisista aloista, kuten lääketieteestä, kauppatieteistä tai oikeustieteistä.

Olen itsekin ollut kiinnostunut lentoemännän työstä, mutta luulin kauhukseni tämän palkan, ja olin jotenkin olettanut että se olisi edes sellainen että sillä voi elää... Nykyinen sairaanhoitajan palkkakaan ei päätä huimaa, mutta sillä sentään elää, joten omat haaveeni lentoemon työstä hautautuivat kyllä tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain mutta en päässyt. Oli kyllä todella pitkä rekryprosessi. :/

Vierailija
44/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako joku oikeasti vielä tänä päivänä lentäväksi tarjoilijaksi? Tuollaiselle alalle joka kuihtuu, kun porukka vähentää lentämistä ja saastuttamista? Ellei pian tule sähkölentokoneita tai vastaavaa ekologisempaa vaihtoehtoa.

Mä en ymmärrä tällaista ajatusta ollenkaan. Selvästi on ihmisillä aivan väärä käsitys lentoemännän työstä. Ihme väheksymistä! Kyseessä on todella rankka ala ja rankka työ. Tiedän monta alan ihmistä ja he kaikki ovat lopettaneet työn ennemmin tai myöhemmin, koska se on niin raskasta.

Lentoemännän työ on tärkeä työ. Lentoemäntä ja stuertti huolehtivat lentojen turvallisuudesta. Matkustajien turvallisuudesta. He eivät ole tarjoilijoita, vaan tarjoilevat ainoastaan "sivutyönä". Matkustaja ei näe ollenkaan, että mitä kaikkea lentoemännän työhön kuuluu. Jos kone syttyy vaikka palamaan tai tapahtuu ihan mitä tahansa, niin matkustamohenkilökunta joutuu toimimaan saman tien ja täytyy oikeasti osata toimia! Täytyy osata evakuoida, kohdata järkyttäviä asiakkaita yläilmoissa (ahdistavaa?), Tehdä tosi pitkiä päiviä, aikaerorasitukset jne..

Ja ilmailu on kasvussa, vaikka sinä toisin luulet. Ilmailuala on räjähtänyt kasvuun!

Onko se vastuu siis se, mikä ihmisiä kiehtoo? Vai mikä tekee lentoemännän työstä niin monen unelma-ammatin?

Varmaan vaan ilmailu itsessään. Ilmailu ja lentokoneet on kiehtovia. Ne ihmiset jotka kuvittelee ton olevan jotain matkustelua niin lopettaa uransa aika lyhyeen. Viimeistään työssä valkenee se, ettei tuo ole matkustelua vaan työskentelyä lentokoneessa. Lentokonetyötä.

Mitä ne lentoemännät sit tekee normaalisti lennon aikana, muuta kun sen mikä näkyy matkustajille? Olettaen, että kaikki menee niin kun pitää. Ihan mielenkiinnosta kysyn, ei oo tullu koskaan ajateltua, että mitä kaikkee siihen hommaan vois kuulua.

Varmistavat ja tarkkailevat että kaikki menee just niinkuin pitää. Tarvittaessa reagoivat asiaankuuluvalla tavalla.

Vierailija
45/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on paljon stuertteja. Lähes aina jos matkustan ulkomaisella lentoyhtiöllä, on matkustamossa lähes poikkeuksetta todennäköisemmin stuertteja kuin lentoemäntiä.

Suomessa on joku tommonen nolo ajattelu, että "stuertti on h0mo" ja siksi varmaan miehet ei viitsi hakea. Tosi säälittävää, siihen hommaan sopii täydellisesti miehetkin ja ulkomaisissa yhtiöissä sen huomaakin.

Lensin eräälläkin saksalaisella lentoyhtiöllä vähän päälle vuosi sitten 4 lentoa ja näin näiden 4 lennon aikana tasan yhden lentoemännän, muuten stuertteja kaikki.

Vierailija
46/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakemaan ennemmin Norralle, jos haluaa Suomeen lentoemoksi. Palkka on huomattavasti parempi heillä niin lentäjillä kuin lentoemännillä. Finnair on puolittain vitsi pohjoismaalaisten lentoyhtiöiden keskuudessa, palkat ovat huonot ja esimerkiksi lentäjäkoulutus on hävyttömän kallis eikä edes takaa varmasti heiltä työpaikkaa, eikä ko. koulutuksesta saatavilla lupakirjoilla saa hakea muihin lentoyhtiöihin töihin. Finnairilla aloittavat perämiehet joutuvat useimmiten turvautumaan asumistukiin ja joskus jopa toimeentulotukeen. Cabin crewlla ei ole usein esimerkiksi long haul-lennoilla, joissa pitää yöpyä mahdollisesti useita päiviä toisessa maassa, varaa käydä syömässä missään, koska palkka on niin kehno. Ja joo, onhan se "kutsumusammatti" mutta kovin glorifioitu siihen nähden että ihmisen pitäisi elää melkein köyhyysrajalla. Ja vaikka palkka nousisi kokemuksen myötä, niin ei se paljoa lämmitä ekoina vuosina. 

Vierailija
47/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kielellä ne kurssit on?

Vierailija
48/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi :( Haluaisitko kertoa tarkemmin prosessista? Minkälainen se oli ja tuliko sinulle jotakin asioita yllätyksenä?

Vierailija
49/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hakemaan ennemmin Norralle, jos haluaa Suomeen lentoemoksi. Palkka on huomattavasti parempi heillä niin lentäjillä kuin lentoemännillä. Finnair on puolittain vitsi pohjoismaalaisten lentoyhtiöiden keskuudessa, palkat ovat huonot ja esimerkiksi lentäjäkoulutus on hävyttömän kallis eikä edes takaa varmasti heiltä työpaikkaa, eikä ko. koulutuksesta saatavilla lupakirjoilla saa hakea muihin lentoyhtiöihin töihin. Finnairilla aloittavat perämiehet joutuvat useimmiten turvautumaan asumistukiin ja joskus jopa toimeentulotukeen. Cabin crewlla ei ole usein esimerkiksi long haul-lennoilla, joissa pitää yöpyä mahdollisesti useita päiviä toisessa maassa, varaa käydä syömässä missään, koska palkka on niin kehno. Ja joo, onhan se "kutsumusammatti" mutta kovin glorifioitu siihen nähden että ihmisen pitäisi elää melkein köyhyysrajalla. Ja vaikka palkka nousisi kokemuksen myötä, niin ei se paljoa lämmitä ekoina vuosina. 

Onko eri lentoyhtiöiden palkkausasioista saatavilla faktatietoa netissä jossakin? Muualla kuin iltasanomissa :D Mielenkiinnolla lukisin!

Vierailija
50/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän, että Norralla ei kylläkään lentäjien palkka mikään hyvä ole! Ihan vitsi suoraan sanottuna.

Vierailija
51/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianilla hyvät palkat.

Vierailija
52/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin myös, mutta mua arveluttaa kaikista eniten se, että jokainen sun työpäivä on periaatteessa jonkun toisen käsillä. Tai siis kahden ihmisen käsissä on sun henki joka ikisenä työpäivänä. Ja yleensä ne 2 on vieläpä ihan tuntemattomia tyyppejä joita oo koskaan aiemmin nähnytkään.

Luotan kyllä yleisesti lentäjiin, mutta tottakai niistäkin löytyy epämääräistä porukkaa kuten kaikkien ammattien edustajista. Esim. Sekin alkkis joka kärysi.. finnairin lentäjä. Lubitz jne....

Mutta kyllä mua houkuttaisi toi ala ja lentäminen on turvallista ja tiedän, että lentäjät on tosi taitavia ja lento-onnettomuudet erittäin harvinaisia. Mutta kyllähän sitä miettii, kun jokainen työpäivä on jonkun toisen käsillä periaatteessa. Siis itseni on vähän vaikea silleen sisäistää sitä 😂 aina kun meet töihin niin luotat henkesi joidenkin vieraiden käsiin ihan täysin. Enkä siis ole millään tavalla lentopelkoinen ihminen, kunhan muuten olen pohdiskellut. :D

Vierailija
53/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi :( Haluaisitko kertoa tarkemmin prosessista? Minkälainen se oli ja tuliko sinulle jotakin asioita yllätyksenä?

Ensin piti tehdä jonkinlainen video itsestään englanniksi, vastata lukuisiin nettikyselyihin jonka jälkeen oli kolmen tunnin haastattelut, joista osa englanniksi. En kuulemma hallitse asiakaspalvelua enkä englantia riittävän hyvin (olen asiakaspalvelualalla ja englantini on melko sujuvaa). Haastattelutilanteessa tosin jännitin niin, että englantini taisi hieman takkuilla...

Toisaalta olen ehkä hieman helpottunut, etten päässyt. Palkkahan on todellakin surkea (näyttivät palkkataulukon).

Vierailija
54/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norwegianilla hyvät palkat.

Löytyykö jostain faktatietoa?

Vierailija
55/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla on paljon stuertteja. Lähes aina jos matkustan ulkomaisella lentoyhtiöllä, on matkustamossa lähes poikkeuksetta todennäköisemmin stuertteja kuin lentoemäntiä.

Suomessa on joku tommonen nolo ajattelu, että "stuertti on h0mo" ja siksi varmaan miehet ei viitsi hakea. Tosi säälittävää, siihen hommaan sopii täydellisesti miehetkin ja ulkomaisissa yhtiöissä sen huomaakin.

Lensin eräälläkin saksalaisella lentoyhtiöllä vähän päälle vuosi sitten 4 lentoa ja näin näiden 4 lennon aikana tasan yhden lentoemännän, muuten stuertteja kaikki.

Tämä muuten totta :O  Maailmallahan on yleisesti tarjoilija ja parturikin nimenomaan miesten ammatteja, poikkeuksena juuri mm. pohjoismaat. 

Vierailija
56/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin piti tehdä jonkinlainen video itsestään englanniksi, vastata lukuisiin nettikyselyihin jonka jälkeen oli kolmen tunnin haastattelut, joista osa englanniksi. En kuulemma hallitse asiakaspalvelua enkä englantia riittävän hyvin (olen asiakaspalvelualalla ja englantini on melko sujuvaa). Haastattelutilanteessa tosin jännitin niin, että englantini taisi hieman takkuilla...

Toisaalta olen ehkä hieman helpottunut, etten päässyt. Palkkahan on todellakin surkea (näyttivät palkkataulukon).

Kertoisitko palkkauksesta tarkemmin? Itse olen käynyt paljon haastatteluissa, joten en niitä niin jännitä, ja englanti sujuu. Ehkä tyhmä kysymys, mutta tuleeko osata meikata hyvin? Itse meikkaan harvoin ja pohdin tuota, että kuinka pukeutuisin/laittaisin itseni haastatteluihin.

Vierailija
57/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko palkkauksesta tarkemmin? Itse olen käynyt paljon haastatteluissa, joten en niitä niin jännitä, ja englanti sujuu. Ehkä tyhmä kysymys, mutta tuleeko osata meikata hyvin? Itse meikkaan harvoin ja pohdin tuota, että kuinka pukeutuisin/laittaisin itseni haastatteluihin.

Alkupalkka oli juurikin tuolla aiemmin mainittu tonnin luokkaa, tietysti jotain päivärahoja päälle. Nousi sitten kokemuksen karttuessa, mutta ei se kyllä mikään hyvä palkka ole. 

Meikistä en osaa sanoa, tuskin se on mikään ratkaiseva tekijä valinnassa. Eiköhän ihan normaali, siisti olemus ole ihan hyvä :)

Vierailija
58/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkupalkka oli juurikin tuolla aiemmin mainittu tonnin luokkaa, tietysti jotain päivärahoja päälle. Nousi sitten kokemuksen karttuessa, mutta ei se kyllä mikään hyvä palkka ole. 

Meikistä en osaa sanoa, tuskin se on mikään ratkaiseva tekijä valinnassa. Eiköhän ihan normaali, siisti olemus ole ihan hyvä :)

Kiitos vastauksesta! Itse olen alkuperäisellä alallani jo tottunut huonoihin palkkoihin, joten en varmaan tässä korkealta putoaisi.

Vierailija
59/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ratkaiseva, mutta meikistä ja ulkoasusta on omat ohjeensa virkapukua käyttävälle. Eli ei kannata yli- tai alisuorittaa siinäkään asiassa, vaan antaa asiallinen hyvä kuva omasta olemuksesta.

Vierailija
60/93 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiva kun kommentoit!

Mistä sait tiedon että et hallitse (heidän mielestä) asiakaspalvelua etkä englantia?

Olen itsekin pudonnut hausta, mutta sain tiedokseni vain nettitehtävien tulokset (jotka olivat loistavat) enkä tiedä yhtään miksi minua ei sitten arviointipäivän jälkeen valittu kurssille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi