Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair cabin crew haku

Vierailija
28.10.2018 |

Onko täällä hakijoita? Tänään viimeinen päivä laittaa hakemus!

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hakenut, mutta haluan treenata englantia. Olen kyllä kehittynyt nyt lyhyessä ajassa todella paljon. Olin ennen aivan h e lvetin huono, mutta nyt olen jo jopa ihan ok. En kuitenkaan koe olevani missään nimessä tarpeeksi hyvä toimiakseni tuossa ammatissa, missä englantia voi tarvita jopa enemmän kuin suomen kieltä.

Eli aion kyllä 100% varmasti hakea jossain vaiheessa, mutta ensin treenaan enkkuani ja sitten kun haen, niin aion todella päästä kurssille!

Haitko sinä? Jos hait, niin tsemppiä sulle tosi paljon hakuun. :)

Vierailija
2/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en sinänsä tiedä, että haluanko juuri finskille. Muutama muu yhtiö kiinnostaisi ehkä enemmän, vaikka toki Finnair myös kiinnostaa ja olisin kyllä hakenut, jos enkku olisi tarpeeksi sujuvaa.

1. Viestin kirjoittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin hakenut, mutta haluan treenata englantia. Olen kyllä kehittynyt nyt lyhyessä ajassa todella paljon. Olin ennen aivan h e lvetin huono, mutta nyt olen jo jopa ihan ok. En kuitenkaan koe olevani missään nimessä tarpeeksi hyvä toimiakseni tuossa ammatissa, missä englantia voi tarvita jopa enemmän kuin suomen kieltä.

Eli aion kyllä 100% varmasti hakea jossain vaiheessa, mutta ensin treenaan enkkuani ja sitten kun haen, niin aion todella päästä kurssille!

Haitko sinä? Jos hait, niin tsemppiä sulle tosi paljon hakuun. :)

Kiitos viestistä! Minä hain ja kovalla jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää :) Miten olet ajatellut treenata kieltä? Muista luottaa itseesi ja kannattaa hakea monta kertaa, vaikkei heti pääsisi. Sehän osoittaa vain hyvää motivaatiota :)

Vierailija
4/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja en sinänsä tiedä, että haluanko juuri finskille. Muutama muu yhtiö kiinnostaisi ehkä enemmän, vaikka toki Finnair myös kiinnostaa ja olisin kyllä hakenut, jos enkku olisi tarpeeksi sujuvaa.

1. Viestin kirjoittaja

Mitä muita lentoyhtiöitä olet miettinyt ja mistä syistä? :) Itse en ole perehtynyt eroihin, vaikka varmasti kannattaisi.

Vierailija
5/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako joku oikeasti vielä tänä päivänä lentäväksi tarjoilijaksi? Tuollaiselle alalle joka kuihtuu, kun porukka vähentää lentämistä ja saastuttamista? Ellei pian tule sähkölentokoneita tai vastaavaa ekologisempaa vaihtoehtoa.

Vierailija
6/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on halukkaita 1180€:n hommaan. Mikä siinä teihin vetoaa?

Vierailija
7/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä muuten vielä minimipituus vaatimuksena, jotain 160 cm? Jotta emot ylettyy koneissa yläkaappeihin?

Vierailija
8/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeessa pitää osata sanoa suomeksi, ruotsiksi ja englanninksi: "Kahvia, teetä, mustikkamehua".

Vierailija
9/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako joku oikeasti vielä tänä päivänä lentäväksi tarjoilijaksi? Tuollaiselle alalle joka kuihtuu, kun porukka vähentää lentämistä ja saastuttamista? Ellei pian tule sähkölentokoneita tai vastaavaa ekologisempaa vaihtoehtoa.

Uskoisin matkustamisen edelleen olevan lisääntymään päin. Sähkölentokoneet olisivat toki käteviä. Kyllä tämäkin ala varmasti kehittyy koko ajan. Tarjoilua ahtaissa tiloissa työssä toki on ja muitakin huonoja puolia, mutta myös haastetta ja vastuuta. Jokaisessa työsaä on omat hyvät ja huonot puolensa. Mitä itse teet työksesi tai mikä on unelma-ammattisi? :)

Vierailija
10/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeessa pitää osata sanoa suomeksi, ruotsiksi ja englanninksi: "Kahvia, teetä, mustikkamehua".

En tiedä oliko kiusoitteluna tarkoitettu, mutta saattaa olla oikeasti totta, joten kiitos vinkistä :D

Vierailija
11/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tällaista ajatusta ollenkaan. Selvästi on ihmisillä aivan väärä käsitys lentoemännän työstä. Ihme väheksymistä! Kyseessä on todella rankka ala ja rankka työ. Tiedän monta alan ihmistä ja he kaikki ovat lopettaneet työn ennemmin tai myöhemmin, koska se on niin raskasta.

Lentoemännän työ on tärkeä työ. Lentoemäntä ja stuertti huolehtivat lentojen turvallisuudesta. Matkustajien turvallisuudesta. He eivät ole tarjoilijoita, vaan tarjoilevat ainoastaan "sivutyönä". Matkustaja ei näe ollenkaan, että mitä kaikkea lentoemännän työhön kuuluu. Jos kone syttyy vaikka palamaan tai tapahtuu ihan mitä tahansa, niin matkustamohenkilökunta joutuu toimimaan saman tien ja täytyy oikeasti osata toimia! Täytyy osata evakuoida, kohdata järkyttäviä asiakkaita yläilmoissa (ahdistavaa?), Tehdä tosi pitkiä päiviä, aikaerorasitukset jne..

Ja ilmailu on kasvussa, vaikka sinä toisin luulet. Ilmailuala on räjähtänyt kasvuun!

Vierailija
12/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä muuten vielä minimipituus vaatimuksena, jotain 160 cm? Jotta emot ylettyy koneissa yläkaappeihin?

On vaatimuksena.

Vierailija
13/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vaikutat ap mukavalta ihmiseltä. Olisit varmasti mukava lentoemäntä, osaat heti kohdata ärsyttävän tyypin asiallisesti etkä provosoidu. Tosi hyvä asia! Toivottavasti pääset koulutukseen 😊 oletko hyvä englannissa?

Vierailija
14/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaatimuksena.

Riippuu yhtiöstä. Muistaakseni joillain on alaraja 157cm ja joillain 160cm.

Vierailija
15/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijä. kirjoitti:

Osa valitsee ammattinsa rahan takia ja osa sen takia, että nauttii työstä. Lentoemännäksi haluavat kuulunevat jälkimmäiseen. Valitettavasti en ole kiinnostunut työsisältöinä hyväpalkkaisista aloista, kuten lääketieteestä, kauppatieteistä tai oikeustieteistä.

Vierailija
16/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijä. kirjoitti:

Mikä ihmeen 1180e? Lentoemäntä voi tienata 1500-4000e noin karkeasti sanottuna 😂

Vierailija
17/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005265621.html

Vaikka yhtiön matkustamohenkilöstön mediaanipalkka on yli 3 800 euroa kuukaudessa, uusien työntekijöiden ansiot jäävät selvästi sen alle.

Aloittavien työntekijöiden palkka voi lisineenkin jäädä 2 000 euron tienoille.

Palkkaukseen vaikuttavat peruspalkan lisäksi muut kuin kokemukseen perustuvat suoritelisät, jotka voivat nostaa kaukolentoja lentävien kokeneiden työntekijöiden ansiot joinain kuukausina nousta 5 000 euroon.

Vierailija
18/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi todella paljon lentoemännän työ. Olen sairaanhoitajaopiskelija ja ajattelin valmistua nyt tähän ammattiini ensimmäisenä ja siksi en ole hakenut. Tahtoisin kyllä myöhemmin hakea. Tsemppiä sinulle hakuun 😊

Vierailija
19/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vaikutat ap mukavalta ihmiseltä. Olisit varmasti mukava lentoemäntä, osaat heti kohdata ärsyttävän tyypin asiallisesti etkä provosoidu. Tosi hyvä asia! Toivottavasti pääset koulutukseen 😊 oletko hyvä englannissa?

Voi olipa kivasti sanottu, piristit iltaani :) Olen työskennellyt ja opiskellut aikaisemmin myös ulkomailla ja myös englannin kielellä. Kirjoittaessa voi olla kielioppivirheitä, mutta suullisesti tulen erittäin sujuvasti toimeen englannin kielellä.

Vierailija
20/93 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakeutuu stuerttikoulutukseen, onko pakko olla homo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi