Parisuhdekurssi häälahjaksi?
Mieheni veli menee naimisiin ja olemme miettineet, että antaisimme heille parisuhdekurssin häälahjaksi, koska olemme itse hyötyneet suuresti käymästämme parisuhdekurssista (ja käyneet kursseilla sen jälkeenkin). Nyt vaan häiden lähestyessä aloimme miettiä, että kaikki ei varmaan pitäsi tuollaisesta lahjasta ja koska lahja on aika arvokaskin, niin kuulisin nyt mielipiteitänne tuosta ideasta, kiitos!
Kommentit (28)
Ja olisi ollut ihan mieletöntä, jos oltais saatu se lahjaksi, tällaiselle pienituloiselle nuorelle perheelle parinsataa euroa on kuitenkin tosi suolainen hinta..
Mä suosittelen kyllä että lahjaksikin voi antaa, mut kannattaa sitten viisaasti valita lahjakortin saatesanat.. :) Täälläkin tätä tiukkapipoista suhtautumista kun on nähty.
Ja asiaan vihkiytymättömille tiedoksi: parisuhdekurssi ei ole sama kuin ' näin ratkaiset ongelmasi -kurssi' , ' eron uhatessa -kurssi' tai ' en kestä tuota ihmistä -kurssi' .. Me ollaan ihan onnellisia suhteessamme ja suht nuori pari, mutta silti saatiin kurssista paljon irti!!
Olen sitä mieltä, että avioliittoluvan saadakseen jokaisen parin tulisi käydä tuollainen kurssi!
Olemme olleet naimisissa 5 vuotta ja olemme onnellisia. Silti on semmoinen olo, että tuollainen kurssi antaisi kenelle tahansa uusia ajattelemisen aiheita parisuhteen kehittämiseen. Jos kurssiin saa lahjana, mieskin olisi " pakotettu" lähtemään :) Ja olisi hyvä syy mennä ilman omia varailuja.
Parisuhdekursseilla on turhaan sellainen maine, että ne ovat vain eron partaalla kamppailevia varten.
Oikeanlaisen kortin kera tuo lahjakortti olisi minusta todella loistava lahjaidea. Jos pari on oikeantyyppinen tällaiseen ideaan, siitä vaan sitten :) Kortissa voisi korostaa, että lahjakortti on positiivinen ele (kuin rahoitusalan asiantuntija):
Parilla on pääoma (rakkaus), joka on viisasta valjastaa parhaimpaan tuottoonsa ammattilaisen (rahoitusasiantuntija) avustuksella, jotta pääoma kasvaa entisestään. Keksi joku romanttisempi vertaus :D
Uskon, että kurssit ovat hyviä ja rakentavia, olen jopa tehnyt niistä lehtiin juttuja ja käyttänyt itse paljon haastatteluissa ja kirjoista lukemiani vinkkejä hyödyksi elävässä elämässä ja pitkässä parisuhteessani. Silti en itse menisi mieheni kanssa kurssille, ei vaan kiinnosta. Siskoni, jolla menee miehensä kanssa huonosti pyysi, että lähtisimme kimpassa kurssille. Heidän parisuhteensa vuoksi suostuimme mieheni kanssa mukaan, mutta loppujen lopuksi siitä ei sitten sillä kertaa tullutkaan mitään.
Kursseilla oppii mm. vuorovaikutustaitoja, jotka ovat tuikitarpeellisia joka ikiselle. Ainahan on parantamisen varaa. Takuulla kurssi hyödyttää kaikkia, mutta kaista ei vaan ole noille kursseille, joten mieti lahjaa tarkkaan. Lahjassa sinänsä ei ole mitään vikaa, sehän on ikään kuin avain onneen, avain vielä parempaan....mutta kaikki eivät ole ihmissuhdekurssityyppejä.
ohjaajat eivät pitäneet hartauksia tms, jos joku kurssilaisista olisi halunnut hartauden pitää niin siihen olisi ollut aikaa ja tila, mutta kukaan ei siihen ryhtynyt.
32(tai jotain)
Pointtini on se, etten millään tapaa halua tukea kirkon toimintaa.
t. 31
ihan sama kuinka nätisti asian muotoilis. Vaikka olis kuinka hyvä ja hieno kurssi niin sellaselle lähtö on jokaisen oma päätös. Varsinki noin läheinen sukulainen voi ottaa sen tosi pahasti.
Paljon riippuu siitä millaisessa ympäristössä kurssi on. Jos on kylpylämäiseen ympäristöön järkätty, jossa voi tanssahdella iltaisin parketilla ja valmiista noutopöydistä tankataan välillä niin so what, pitäkööt päivisin vaikka esitelmiä pikkulinnuista. Mutta jos kurssi järjestetään Takahikiän entisen alakoulun tiloissa, ja istuskellaan korkeintaan leirinuotiolla niin out.
Jokainen pari hakeutuu itse terapiaan tai kursseille jos haluaa, häälahjana ottaisin todella nokkiinni vaikk kuinka sen perustelisit.
Ja olen käynyt terapiassa miehni kanssa liiton aikana kaksikin kertaa joten ennakkoluuloinen en ole!