Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman värin kasvatus

Vierailija
28.10.2018 |

Olen vasta alussa oman värin kasvattamisessa, vasta 3cm omaa väriä. Latvat ja pituudet vaalennettu, juuri on harmahtava vaalea. Lapsena oli vaaleat punertavat hiukset ja en tiedä kasvaako enää sama väri mutta en tiedä mitä teen kun häiritsee juurikasvu ja pituuksien eri värisyys. Pelkään että sorrun värjäämään juuren. Haluan vaalennus ja värjäys kierteestä eroon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää lähelle omaa väriä ja anna sitten kasvaa

Vierailija
2/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä. En ole tehnyt mitään. Ihan tavallisesti kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksois klikkausta. 

Vierailija
4/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa kasvattanut oman värin, mutta palannut sitten jonkinlaiseen värjäämiseen, sillä oma hius on niin hyväkuntoinen ja hento, että rasvottuu nopeasti ja on lättänä. Tällä hetkellä on raitoja ja tässä taidan pysyäkin. 

Mutta suosittelen värjäämään itse tai kampaajalla koko hiuksen lähelle omaa väriä, jolloin sävyero ei ole niin suuri ja häiritsevä. 

Vierailija
5/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyvikasvu. Tyvi on näkyvissä, juuret on päänahan sisällä.

Vierailija
6/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyviväri EI ole sama väri miltä väri näyttää kun oman värin saanut takaisin kokonaan.

Oma tyvi näytti kummallisen "harmaalta", mutta kun oma väri alkoi olla pidempi se olikin ihan kivan vaaalea, ja nyt (jo muutaman vuoden ollut vain oma väri) luonnolliset raidat jotka aurinko saa aikaan.

Pitkä urakka oli, varsinkin kun töissä pitää olla siistin näköinen vaati hiukset isoa taiteilua oman värin kasvatus vaiheessa, mutta KAIKEN VAIVAN ARVOISTA OLI!

Kun oma väri, niin hiukseni ovat kauniimmat, ei vain omasta mielestä, vaan myös muiden.

Hiusten laittaminen on helpompaa, en tiedä miksi, mutta rakenne on nykyään erilainen mitä ennen, ja hiukset tuntuvat ja myös vähän näyttävät paksummilta.

Hiukset eivät myöskään enää sähköisty talvella kuten ennen, isot määrät käytin aikanaan rahaa "sähköisyyttä vähentäviin" tuotteisiin, eivätkä ne edes auttaneet.

Myös erilaiset kemikaalit jäävät nyt pois, sekin hyvä asia.

Vierailija
7/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjäytin lähelle omaa väriä. Lopulta väriä suurempi ongelma oli se, että kun aiemmin siis vaalensin hiuksiani, niin tuore tyvikasvu oli terveempää ja siten lättänämpää ja "ohuemman" näköistä kuin vaalennuksista kärsinyt latvaosa. Jouduin opettelemaan ihan erilaiseen muotoilutuotteiden käyttöön, jotta sain tyvenkin yhtä muhkeaksi enkä näyttänyt puudelilta, jolla on tupsut korvien kohdalla ja pää levenee alaspäin.

Vierailija
8/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvälle kampaajalle ja pyysä saada hiukset mahdollsimman lähelle omaa väriäsi. Minua nolotti seurata tv-dokumenttia, jossa toimittaja oli blondannut hiuksensa kellertäviksi ja hänellä oli useamman sentin maantienvärinen tyvikasvu. Nämä kaksi väriä riitelivät pahasti keskenään ja sitten hän meni näin halvan näköisenä (käytti myös minihametta vanhoillisessa kulttuurissa) Aasiaan haastattelemaan paikallisia. Luulevat vielä, että länsimaalaiset näyttävät tuolta ihan luonnostaan! Miksiköhän työnantaja ei pyytänyt laittamaan hiuksia ennen työmatkaa ja varmistanut, että vaatteet ovat sopivat?