Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkomielle lapsuudenystävän menestyksestä

Vierailija
28.10.2018 |

Tämä on säälittävää, tiedän sen, mutten mahda tälle ”pakkomielteelleni” yhtään mitään, ja viimeöisiin uniin tullut märehtiminen saa minut nyt avautumaan. Tarvitsen apua.

Tutustuimme ystäväni kanssa ala-asteella, ja olimme parhaita ystäviä vielä yläasteella. Menimme kuitenkin eri lukioihin, ja ystävyytemme hiipui. Emme koskaan enää pitäneet mitään yhtyttä, kasvoimme erillemme, se tavallinen tarina kuinka lapsuuden ja teini-iän ystävyys joskus vaan loppuu. Unohdin ystäväni vuosiksi. Olen aina toki aina silloin tällöin muistellut hauskoja hetkiämme ja kasvuamme yhdessä, muttei mitään sen kummempaa. Ei mitään pakkomielteistä. Mutta nyt.

Minulla oli pari kuukautta sitten aivan tavallinen viikonloppuinen tyhjäntäyttötilanne, ja päätin sitten googlailla vanhoja koulukavereitani. VIRHE.

Kaikkien muiden menestys on minulle aivan yhdentekevää, oli vain hauska kuulla kuulumisia, mutta silloin kun luin että tämä kyseinen lapsuudenystäväni on väitellyt tohtoriksi sai minut pois tolaltani.

Itse olen mielenterveyskuntoutuja. Minusta ei koskaan tullut mitään, vaikka kaikki näytti vielä lukiossakin hyvältä. Nimenomaan tämän lapsuudenystäväni kanssa olimme molemmat hyvin kunnianhimoisia, ja ”kilpailimme” yhdessä parhaista arvosanoista, olimme yhdessä se luokan hikaripariskunta. Mutta kävi niin, että hän onnistui, minä epäonnistuin.

Mitään en ottaisi häneltä pois. Hän ansaitsee menestyksensä, mutta nyt en vaan saa tätä tuskaa pois itsestäni. Tunnen itseni hänen rinnallaan epäonnistuneeksi luuseriksi. En ymmärrä, kuinka saisin tämän pakkomielteisen vertailemisen pois mieleni päältä. Koska se on ollut nyt kaksi kuukautta mieleni päällä, päällimmäisenä, ALITUISEEN ajatuksissani.

Kateuttahan tämä on, puhtaimmillaan. Ja se syö sisältä. Sanokaa mitä tahansa millä saan tämän syövyttävän tuskan ja ahdistuksen pois itsestäni. Kuinka päästä eroon pakkomielteisestä kateudesta ja jatkaa sitä omanlaista elämää, joka on rakennettu niillä aineksilla jotka on annettu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tää on provo, jonkun tohtorin päiväuni.

Vierailija
2/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että tää on provo, jonkun tohtorin päiväuni.

Olisikin.

Olen sairastunut kateuteen, kun vasta joku aika sitten olin hyväksynyt itseni ja mielenterveysongelmani ja sen, ettei aina vaan mene ne nallekarkit tasan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita opiskelut nyt :)

Vierailija
4/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuohon oikeen osaa muuta sanoa kuin että kyllä se tunne ohi menee. Toivottavasti ei nyt ollut provo.

Vierailija
5/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hikari ollut koulussa niin pystyt vielä opiskelemaan vaikka ja miksi. Ja jos olet vielä suht nuorikin, niin aikaa on.

Vierailija
6/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudesta pääsee eroon kun lopettaa vertailemisen. Elät omaa elämääsi. Jos mietit mitä muut tekee, elää, omistaa, menestyy niin elätkö silloin omaa vai jonkun muun elämää. Joten lopeta tämän toisen henkilön menestyksen arvioiminen, sillä ei ole mitään merkitystä sinun elämässäsi. Aina löytyy joku jolla enemmän, ylärajaa ei ole. Keskity siihen mitä hyvää on sinun elämässäsi.

Vierailija
7/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provoaja kuin aina. Tuottelias ja ahkera sepittäjä.

Vierailija
8/8 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Minä olen käynyt amiksen ja eräs parhaita ystäviäni on väitellyt tohtoriksi. Mitä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi