Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies lyö

Henna-Reetta74
27.10.2018 |

Aihe on kipeä, mutta toivoisin, että tämä tavoittaisi edes jonkun, joka voisi kertoa omasta kokemuksestaan jotain neuvoa.. Ystäväni on avioliitossa miehen kanssa, joka on erittäin väkivaltainen suuttuessaan. Jos sulla on kokemusta, ja haluat sen jakaa, MIKÄ SAI SINUT LÄHTEMÄÄN? Pelkään, että ystäväni kuolee vielä joku kerta. Ymmärrän, että ei ole kyse mun tahdosta, mutta kaikki keinot ja vinkit kelpaa. Hän on niin aivopesty miehen toimesta, ettei kelpaa kenellekkään muulle jne.. Hän on täysin murretttu. Hän ei enää edes suunnittele eroa. On niin tottunut. Olen todella huolissani hänestä. Olemme tunteneet hiekkalaatikosta saakka, hän on aina ollut todella vahva persoona, porukan järki. Nykyisin hän ei enää naura, on todella ahdistunut kaikesta ja kaikkeen, ja itkee usein.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna-Reetta74 kirjoitti:

Aihe on kipeä, mutta toivoisin, että tämä tavoittaisi edes jonkun, joka voisi kertoa omasta kokemuksestaan jotain neuvoa.. Ystäväni on avioliitossa miehen kanssa, joka on erittäin väkivaltainen suuttuessaan. Jos sulla on kokemusta, ja haluat sen jakaa, MIKÄ SAI SINUT LÄHTEMÄÄN? Pelkään, että ystäväni kuolee vielä joku kerta. Ymmärrän, että ei ole kyse mun tahdosta, mutta kaikki keinot ja vinkit kelpaa. Hän on niin aivopesty miehen toimesta, ettei kelpaa kenellekkään muulle jne.. Hän on täysin murretttu. Hän ei enää edes suunnittele eroa. On niin tottunut. Olen todella huolissani hänestä. Olemme tunteneet hiekkalaatikosta saakka, hän on aina ollut todella vahva persoona, porukan järki. Nykyisin hän ei enää naura, on todella ahdistunut kaikesta ja kaikkeen, ja itkee usein.

ihan mielenkiinnosta kysyn että minkälaisissa töissä tälläiset ovat jotka kotona paljon tappelevat? onko ne ihan duunaritöissä vai jossain hienommissa HR töissä? vai missä.

olen saanut sellasen käsityksen että paremmissa hommissa olevat eivät tappele tai mies ei ole väkivaltainen.

Vierailija
22/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tälläinen nainen. Olen väkivaltaisessa suhteessa. En halua kuolla, mutta olen niin väsynyt, etten jaksa erota. Olen myös fyysisesti riippuvainen miehestä. Varaa ei ole palkata apua. Kaikki ihmissuhteeni ovat kuivuneet kokoon ja minulla tulee olemasn yksinäinen vanhuus. Osa vammoistani on miehen aiheuttamat.

Voisitko soittaa kriisipuhelimeen salaa joskus, ehkä joku osaisi siellä ideoida mitä tehdä. Jos asuisit omassa asunnossa, sinnekin järjestyy usein siivous, kauppakassit, taksisetelit, apuvälineet ja tietty tuntimäärä henkilökohtaisen avustajan palveluja jos et voi juuri lainkaan liikkua. Älä odota että mies vammauttaa sinua lisää, pelasta itsesi?

Aloin juuri käydä kerta viikossa psykologin juttusilla. Se on avannut silmiäni. Tosin vain masentanut lisää. Olen siis jo vanha ja elämäni meni nyt näin. Lapsiakaan en juuri tapaa ja isänsä syynä.

Psykologit eivät ole hyviä kaikissa tapauksissa. Jos psykologi masentaa, ehkä väärä paikka. Luultavasti terapeutti voisi olla ok (joka erikoistunut parisuhdeväkivaltaan), jos osaava kannustava ja siellä ei tarvitse loputtomiin ravata. Itse päätät mitä haluat ja et halua. Voit silti saada kriisipuhelimesta neuvoja muuttoon ja jotain positiivista uskoa. Lapset voisivat myös auttaa sinua tilanteessa, jos kerrot heille tilanteen ja että haluat tavata heitä +omaan asuntoon. Sulla on oikeus tavata ketä haluat ja päästä miehestä eroon. Sä onnistut

Kiitos. Tosiaan tarkoitus on jatkaa terapiaan tuosta. Lapset kyllä tietävät tilanteeni ja luultavasti voisin jopa hetken asua luonaan jos eroaisin. Siellä tosin.tarvitsisin apuaan... Heillä työt ja lapset. Se asunto onkin sitten ongelma. Asuntoa ei tälläiselle köyhälle, rammalle ja luottotiedottomalle löydykään helposti.

Tulin todella surulliseksi tuosta "elämäni meni nyt sitten näin" -lausahduksesta. Eikä mennyt, elämää on vielä jäljellä olipa sitten vuosi taikka vuosikymmen. Nyt pyörät pyörimään! Valmistele salassa lähtö (=pakkaa) ja pakene turvakotiin asap. Turvakodista ohjaavat eteenpäin ja auttavat asunnon hankinnassa vaikkapa paikkakunnalta jossa joku lapsista asuu. Luottotiedoton hädänalainen on varmasti oikeutettu kunnan vuokra-asuntoon! Usko tai älä, on itsestäsi kiinni miten loppuelämäsi vietät ❣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tälläinen nainen. Olen väkivaltaisessa suhteessa. En halua kuolla, mutta olen niin väsynyt, etten jaksa erota. Olen myös fyysisesti riippuvainen miehestä. Varaa ei ole palkata apua. Kaikki ihmissuhteeni ovat kuivuneet kokoon ja minulla tulee olemasn yksinäinen vanhuus. Osa vammoistani on miehen aiheuttamat.

Voisitko soittaa kriisipuhelimeen salaa joskus, ehkä joku osaisi siellä ideoida mitä tehdä. Jos asuisit omassa asunnossa, sinnekin järjestyy usein siivous, kauppakassit, taksisetelit, apuvälineet ja tietty tuntimäärä henkilökohtaisen avustajan palveluja jos et voi juuri lainkaan liikkua. Älä odota että mies vammauttaa sinua lisää, pelasta itsesi?

Aloin juuri käydä kerta viikossa psykologin juttusilla. Se on avannut silmiäni. Tosin vain masentanut lisää. Olen siis jo vanha ja elämäni meni nyt näin. Lapsiakaan en juuri tapaa ja isänsä syynä.

Psykologit eivät ole hyviä kaikissa tapauksissa. Jos psykologi masentaa, ehkä väärä paikka. Luultavasti terapeutti voisi olla ok (joka erikoistunut parisuhdeväkivaltaan), jos osaava kannustava ja siellä ei tarvitse loputtomiin ravata. Itse päätät mitä haluat ja et halua. Voit silti saada kriisipuhelimesta neuvoja muuttoon ja jotain positiivista uskoa. Lapset voisivat myös auttaa sinua tilanteessa, jos kerrot heille tilanteen ja että haluat tavata heitä +omaan asuntoon. Sulla on oikeus tavata ketä haluat ja päästä miehestä eroon. Sä onnistut

Kiitos. Tosiaan tarkoitus on jatkaa terapiaan tuosta. Lapset kyllä tietävät tilanteeni ja luultavasti voisin jopa hetken asua luonaan jos eroaisin. Siellä tosin.tarvitsisin apuaan... Heillä työt ja lapset. Se asunto onkin sitten ongelma. Asuntoa ei tälläiselle köyhälle, rammalle ja luottotiedottomalle löydykään helposti.

Hieno juttu. Toivottavasti voit päättää itse terapiakäyntien määrän, että onko muutama vai enemmän, huono terapeutti tms. joutaa myös vaihtoon. Ja sen pitäisi olla kaksivuoropuhelua, ettei terapeutti pelkästään kysele puhumatta käynnit, vaan osaa sanoa myös itse jotain. Olisiko mahdollista että lapset auttavat sinulle uuden asunnon, jos luottotietoja ei nyt ole. Varmasti joku heistä auttaa mielellään, koska tilanne on tämä. Kun vain keskustelet rohkeasti, tässä tapauksessa se kannattaisi, etteivät luule että kaikki menee itsestään. Nyt on lupa sanoa, kerran elämässä, tuskin myöhemmin on tälläistä tilannetta.

Vierailija
24/50 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Ja lisäksi se, että muutto on hyvin vaikeaa, kun mies kontrolloi jatkuvasti kaikkea, stalkkaa puhelut ym. Onnistuin hoitamaan asunnon hankinnan töistä käsin (onneksi oli työpaikka). Pelko ja univelka sumentavat ajattelua ja tässä ammattiapu ja yksikin luotettava ystävä olivat korvaamattomia! Itse muutto olikin sitten oma lukunsa :( 

Mikset sä muuta? Mikset sä tee jotain? Tämän ymmärtää usein vain ammattilainen ja parhaiten se, joka on kokenut saman = elänyt sairaan (usein mielenterveysongelmainen, narsisti, psykopaatti) ja väkivaltaisen puolison kanssa. Ongelmana on juuri se ettei ongelmat useinkaan lopu siihen muuttoon :(

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella , että nainen ei saa koskaan nukutuksi eli pää ei toimi eikä voimia ole.

Vierailija
25/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henna-Reetta74 kirjoitti:

ihan mielenkiinnosta kysyn että minkälaisissa töissä tälläiset ovat jotka kotona paljon tappelevat? onko ne ihan duunaritöissä vai jossain hienommissa HR töissä? vai missä.

olen saanut sellasen käsityksen että paremmissa hommissa olevat eivät tappele tai mies ei ole väkivaltainen.

Voi kuule, voisin kertoa yhden nimen ja et uskoisi ikinä. Henkilöä on vaikea edes kuvailla ilman tunnistamisen vaaraa. Sanotaanko, että lähes tulevaisuuden presidenttiainesta.

Vierailija
27/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus kirjoitti:

Sama ongelma , odotan meille kaksosia ja rakkaani pieksee minua vähintään 3 kertaa viikossa, olen niin voimaton en tiedä mitä tehdä , en haluaisi että 4 vuotiaat kaksonen näkevät tälläistä perhe elämää

Nyt ihan tosissaan otat yhteyttä johonkin tahoon ja kerrot koko totuuden itsesi ja lastesi takia. Itken täällä sinun puolesta.

Vierailija
28/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut elää pelossa.

Vierailija
29/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yleisempää, kuin moni uskookaan. Tuttavissani ja sukulaisissani on todella monilla ollut väkivaltaa. Kuristamista, tönimistä, eristämistä, väkisinmakuuta ym.

Vierailija
30/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät väsyy lopult jatkuvasti neuvomaan. Useinhan tällainen mies on hyvin mustasukkainen myös naisen ystävistä, koska kontrolli vähenee. Eikös se yksi krooatti köynyt teloittamassa naisensa kaverinkin lopulta espoon kauppakeskus selloss, koska oli tarjonnut apuaan naiselleen. Jos kaveri ei ota kuuleviin korviin neuvojasi, mielestäni oman terveytesi tähden sinun on jatkettava matkaa. Been there done that.

Vierailija
31/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa väkivallasta puhuminen on iso tabu, koska se koskettaa tavalla tai toisella jokaikistä perhettä. Väkivallan kohteeksi joutuminen tai niin toimiva leimaa häpeän tunne. Tai edes siitä tietävä. Siksi nostetaan esiin jotkut sivusyntipukit kuten vaikkapa humaltuneena ajajat tai huumekuskit, joita kaikki paheksuu suureen ääneen! Mutta ei kuitenkaan sitä valtavan paljon suurempaa ja systemaattiata alistamista - henkistä ja fyysistä, mitä Suomessa lähestulkoon kaiketi eniten Euroopassa perheissä tapahtuu. Mitkä tahot puhkaisisivat kuplan..

Vierailija
32/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näistä pahoinpitelyistä voi soittaa poliisille? Käsittääkseni nykyään voidaan tuomita, vaikkei hakatulla osapuolella ole mitään vaatimuksia. Eli joka kerta ilmoitus poliisille, kun kaverilla on taas mustaa silmää jne.

Vierailija
33/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutit ovat kyllä hyvin usein koulutukseltaan psykologeja🤔🤔

Vierailija
34/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmies ei koskaan lyö naista      -   hattu päässä.

M57

Vierailija
35/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtavissa ja hyväpalkkaisissa ammateissahan toimii usein narsistisia ominaisuuksia omaavat lyöjä ja alistajamiehet. Ulospäin menestyvä kuva, lähisuhteissa ollaan aggressiivisia ja halveksitaan avoimesti omia lapsia, puolisoja tai sisaruksia/vanhempia. Se ammattikuori on monen suijana, kunnes joku murtaa totuuden, mitä kotona tapahtuu. Monestihan rahan vuoksi ja sen aseman.. Suku ja läheiset jättävät herra kaikkivoipan tekemiset ilmoittamatta ja sama kierre jatkuu.

Vierailija
36/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas mies lyö naistansa. Ei kykene myöskään rakastamaan.

Kerran kun tapahtuu niin nainen ei varmasti unohda koskaan.

Vierailija
37/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistan itsellenikin jonkun suvun naisista sanoneen erään miehen väkivallan teon jälkeen: älä ilmoita mitään. Menee vielä hyvä työpaikka ja palkka, kun on perhe ja kaikki. Täydellinen cover up on musertava, kun huomaa suvuissa arvottamisen perusteet väkivaltaista miestä kohtaan. Raha ja valta. Ja väkivalta, jos asema tarpeeksi korkea. Sallittua. Hävetkää suvun naiset, jltka ette asetu omien sukujenne naisten tueksi!

Vierailija
38/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin samanlaine #metoo kapanja väkivallan traumatisoimien naisten tueksi, otka voisivat nostaa kokemansa väkivallanteot julkisuuteen. Tuntematra häpeää, joka ei heille kuulu. Vaan lyöjälle itselleen.

Anyone?

Vierailija
39/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kampanja

Vierailija
40/50 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee kohtuullisen pitkällä elämänkokemuksella karmea totuus: anna olla, kun SINÄ et kuitenkaan voi asialle mitään. Se on ystäväsi oma valinta, jos tekee itsemurhaa tuolla tavalla.

Älä sinä sekaannu heidän elämäänsä. Sillä sinä vaan katkaisisit lopullisesti välit ystävääsi, sillä jostakin käsittämättömästä syystä elämä ei ole hänelle elämisen arvoista ilman sitä miestä.

Voit olla vain lähellä ja apuna siinä vaiheessa, jos hän joskus kuitenkin päättää lähteä. Sitä ennen et voi muuta kuin odottaa ja pelätä.

14: miksi sinä et pidä itseäsi rakastamisen arvoisena? Ajattele, kuinka ihanaa olisi elää sellaisen kumppanin kanssa, joka rakastaisi SINUA. Ei se riitä, että vain sinä yksin rakastat ja toinen vihaa sinua niin että lyö.