Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies lyö

Henna-Reetta74
27.10.2018 |

Aihe on kipeä, mutta toivoisin, että tämä tavoittaisi edes jonkun, joka voisi kertoa omasta kokemuksestaan jotain neuvoa.. Ystäväni on avioliitossa miehen kanssa, joka on erittäin väkivaltainen suuttuessaan. Jos sulla on kokemusta, ja haluat sen jakaa, MIKÄ SAI SINUT LÄHTEMÄÄN? Pelkään, että ystäväni kuolee vielä joku kerta. Ymmärrän, että ei ole kyse mun tahdosta, mutta kaikki keinot ja vinkit kelpaa. Hän on niin aivopesty miehen toimesta, ettei kelpaa kenellekkään muulle jne.. Hän on täysin murretttu. Hän ei enää edes suunnittele eroa. On niin tottunut. Olen todella huolissani hänestä. Olemme tunteneet hiekkalaatikosta saakka, hän on aina ollut todella vahva persoona, porukan järki. Nykyisin hän ei enää naura, on todella ahdistunut kaikesta ja kaikkeen, ja itkee usein.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin juuri sen takia , että pelkäsin vammautuvani tai kuolevani. Pelko on kamala seuralainen. Pysy rinnalla, kysy kuulumisia, älä tuomitse, ohjaa tarvittaessa ammattiauttajalle esim. ensi- ja turvakotiin, nollalinja, naisten linja.

Vierailija
2/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa turvakodin numeron. Olla tukena, pitää yhteyttä, olla läsnä. Voit soittaa poliisin paikalle jos tiedät väkivaltaa tapahtuvan juuri sillä hetkellä.

Mä lähdin kun sain tukea ja lasten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi tehdä muuta kuin alkaa katselemaan valmiiksi jotain sopivaa asua hautajaisiin. Kannattaa tähän valmistautua henkisestikin.

Vierailija
4/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin juuri sen takia , että pelkäsin vammautuvani tai kuolevani. Pelko on kamala seuralainen. Pysy rinnalla, kysy kuulumisia, älä tuomitse, ohjaa tarvittaessa ammattiauttajalle esim. ensi- ja turvakotiin, nollalinja, naisten linja.

Sama mulla. En osannut pelätä itseni puolesta kylläkään, mutta ajattelin läheisiäni. Ja sitä myös, että olisin varmaan lopulta tappanut sen äijän, jos en olisi itse ensin kuollut. Pelkäsin vankilaa enemmän kuin kuolemista.

Mulle oli käänteentekevää päästä hyvän ammattilaisen kanssa juttelemaan.

Raakaa peliä, mutta itse hänen on tajuttava, jaksettava ja uskallettava lähteä, sitä ei voi kukaan tehdä puolesta. Auttaa voi kyllä ja tukea. Ei kannata itseään väsyttää kuitenkaan kaverinakaan.

Vierailija
5/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On psykologisia tekijöitä, jotka estävät lähtemästä – eli kysymyksiä jotka häntä vaivaavat ettei voi lähteä ja on manipuloitu /tukholman syndrooma. Jos löytyy joku väkivaltaisiin parisuhteisiin perehtynyt aidosti ystävällinen PÄTEVÄ (vaikka yksityinen) terapeutti, jolla ystävä kävisi keskustelemassa parisuhdejutusta 5-6 kertaa, voisi auttaa hänet eroon miehestä. Koska normaali ihminen ei pysty puhumaan ja varmistelemaan samoin joka kysymystä. Myös jonkun läheisen pitäisi auttaa nopeasti uuteen asuntoon, eri alueelle (tai eri paikkakunnalle) ja tietojen salaamisessa, naista on varmaan myös uhkailtu jos hän lähtee. Hän ei saisi kertoa miehelle lähdöstä, jatkaa yhteydenpitoa ja numeron vaihto edessä. Jos hän lähtee uudelleen tapaamaan miestä muualta, tilanne voi päättyä huonosti. Hän voisi kohottaa itsetuntoa ajan kanssa muualla, hänen on myös vaikea saada rakastumisen tunnetta loppumaan luultavasti ja ajattelemaan uutta elämää - että uskoo siihen.

Vierailija
6/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä (hän ei enää naura, on todella ahdistunut kaikesta ja kaikkeen, ja itkee usein) että ystäväsi on jo henkisesti kuollut. Nyt vaan odotellaan sitä viimeistä ratkaisevaa nyrkin iskua, joka hoitaa homman pakettiin.

Vierailija
7/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy muiden lisäksi miksi naiset eivät lähde, on heikko taloudellinen tilanne ja ei ole uutta asuntoa. He pelkäävät.

Vierailija
8/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tälläinen nainen. Olen väkivaltaisessa suhteessa. En halua kuolla, mutta olen niin väsynyt, etten jaksa erota. Olen myös fyysisesti riippuvainen miehestä. Varaa ei ole palkata apua. Kaikki ihmissuhteeni ovat kuivuneet kokoon ja minulla tulee olemasn yksinäinen vanhuus. Osa vammoistani on miehen aiheuttamat.

Vierailija
9/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tälläinen nainen. Olen väkivaltaisessa suhteessa. En halua kuolla, mutta olen niin väsynyt, etten jaksa erota. Olen myös fyysisesti riippuvainen miehestä. Varaa ei ole palkata apua. Kaikki ihmissuhteeni ovat kuivuneet kokoon ja minulla tulee olemasn yksinäinen vanhuus. Osa vammoistani on miehen aiheuttamat.

Sinuna en olisi yhtään huolissani vanhuudesta. Eiköhän se mies vielä jonkun kerran "tönäise" tarpeeksi tai oikealla tavalla oikeassa kohtaa, niin sitä vanhuutta ei sinulle koitakkaan.

Vierailija
10/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla vaivalla teet erohakemuksen netissä kuin kirjoitat av:lle. Ehdit rakastaa ja hemmotella itseäsi vielä monta vuotta ja saat yhteiskunnan raamien määräämän avun.

Vierailija
11/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko soittaa kriisipuhelimeen salaa joskus, ehkä joku osaisi siellä ideoida mitä tehdä. Jos asuisit omassa asunnossa, sinnekin järjestyy usein siivous, kauppakassit, taksisetelit, apuvälineet ja tietty tuntimäärä henkilökohtaisen avustajan palveluja jos et voi juuri lainkaan liikkua. Älä odota että mies vammauttaa sinua lisää, pelasta itsesi?

Vierailija
12/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma , odotan meille kaksosia ja rakkaani pieksee minua vähintään 3 kertaa viikossa, olen niin voimaton en tiedä mitä tehdä , en haluaisi että 4 vuotiaat kaksonen näkevät tälläistä perhe elämää

Vierailija
13/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko soittaa kriisipuhelimeen salaa joskus, ehkä joku osaisi siellä ideoida mitä tehdä. Jos asuisit omassa asunnossa, sinnekin järjestyy usein siivous, kauppakassit, taksisetelit, apuvälineet ja tietty tuntimäärä henkilökohtaisen avustajan palveluja jos et voi juuri lainkaan liikkua. Älä odota että mies vammauttaa sinua lisää, pelasta itsesi?

Aloin juuri käydä kerta viikossa psykologin juttusilla. Se on avannut silmiäni. Tosin vain masentanut lisää. Olen siis jo vanha ja elämäni meni nyt näin. Lapsiakaan en juuri tapaa ja isänsä syynä.

Vierailija
14/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu on juuri tällaisessa tilanteessa, ja vaikka en häntä läheisesti tunnekaan, niin silti seuraan pelolla vierestä että koska on liian myöhäistä. Ilmeisesti yhteinen talo, yritys ja lapset miehen kanssa "pakottavat" jäämään. On myös todella pahasti henkisesti maahan lyöty nainen, mies varmasti narsistinen. Ei puheiden mukaan vaikuta edes ymmärtävän oman tilanteensa vakavuutta eikä usko ansaitsevansa parempaa. Huomaa kyllä, että on henkisesti aivan loppu.

AP, pliis lähde ennen kuin on liian myöhäistä - tulevaisuudella on varmasti sulle parempaa annettavaa. 

Vierailija
15/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus kirjoitti:

Sama ongelma , odotan meille kaksosia ja rakkaani pieksee minua vähintään 3 kertaa viikossa, olen niin voimaton en tiedä mitä tehdä , en haluaisi että 4 vuotiaat kaksonen näkevät tälläistä perhe elämää

Rakkaasi? Kyseinen ihminen ei ole käytöksensä vuoksi rakastamisesi arvoinen. Vai mitäs pahaa sinä olet tehnyt, mitä!? Jos hän onkin arvoisesi?

Vierailija
16/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus kirjoitti:

Lähde. Jos et itsesi vuoksi ymmärrä lähteä, niin edes tulevien lasten. Ovat täysin viattomia ja ulkopuolisia tilanteesta, eivät ansaitse joutua tuollaisen helvetin keskelle. 

Vierailija
17/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus kirjoitti:

Kannattaa lähteä takavasemmalle hiljaa, eli älä kerro erosta ja uusi asunto itsellesi. Salaa tietosi ja vaihda numero. Jos et pysty lähtemään millään, keskustele jonkun asiantuntevan, ystävällisen kanssa. Vauvoille haitallista jos osuu vatsaan, pelasta heidät jo nyt ja itsesi. 

Vierailija
18/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin juuri käydä kerta viikossa psykologin juttusilla. Se on avannut silmiäni. Tosin vain masentanut lisää. Olen siis jo vanha ja elämäni meni nyt näin. Lapsiakaan en juuri tapaa ja isänsä syynä.

Psykologit eivät ole hyviä kaikissa tapauksissa. Jos psykologi masentaa, ehkä väärä paikka. Luultavasti terapeutti voisi olla ok (joka erikoistunut parisuhdeväkivaltaan), jos osaava kannustava ja siellä ei tarvitse loputtomiin ravata. Itse päätät mitä haluat ja et halua. Voit silti saada kriisipuhelimesta neuvoja muuttoon ja jotain positiivista uskoa. Lapset voisivat myös auttaa sinua tilanteessa, jos kerrot heille tilanteen ja että haluat tavata heitä +omaan asuntoon. Sulla on oikeus tavata ketä haluat ja päästä miehestä eroon. Sä onnistut

Vierailija
19/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologit eivät ole hyviä kaikissa tapauksissa. Jos psykologi masentaa, ehkä väärä paikka. Luultavasti terapeutti voisi olla ok (joka erikoistunut parisuhdeväkivaltaan), jos osaava kannustava ja siellä ei tarvitse loputtomiin ravata. Itse päätät mitä haluat ja et halua. Voit silti saada kriisipuhelimesta neuvoja muuttoon ja jotain positiivista uskoa. Lapset voisivat myös auttaa sinua tilanteessa, jos kerrot heille tilanteen ja että haluat tavata heitä +omaan asuntoon. Sulla on oikeus tavata ketä haluat ja päästä miehestä eroon. Sä onnistut

Kiitos. Tosiaan tarkoitus on jatkaa terapiaan tuosta. Lapset kyllä tietävät tilanteeni ja luultavasti voisin jopa hetken asua luonaan jos eroaisin. Siellä tosin.tarvitsisin apuaan... Heillä työt ja lapset. Se asunto onkin sitten ongelma. Asuntoa ei tälläiselle köyhälle, rammalle ja luottotiedottomalle löydykään helposti.

Vierailija
20/50 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella , että nainen ei saa koskaan nukutuksi eli pää ei toimi eikä voimia ole.