Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys liittyen häihin

Synkistelijä
27.10.2018 |

Hei, en tiedä onko tämä väärä palasta kysyä hääasioista, mutta tuli mieleeni, että voisin kysyä täältä ulkopuolisten mielipidettä.

Ollaan siis menossa ensi syyskuussa naimisiin ja mietin nyt vieraiden viihtyvyyttä. Osa vieraista on ns. tavallisia ihmisiä ja itse kuulumme puolisoni kanssa ns. alakulttuuriin. Emme kuuntele mitään valtavirtaan kuuluvia artisteja tai bändejä. Muutenkin tietynlainen synkkyys kuuluu elämäämme ja musiikkimakumme voi olla joidenkin mielestä masentava. Siksi mietinkin, että miten toimisin tässä tilanteessa? Haluaisin todella juhlia hääpäivääni lempimusiikkini tahdissa, mutta en tiedä mitä mieltä vieraat ovat, ovatko vaivaantuneita tms? On minulla myös kavereita, jotka tykkäävät samanlaisesta musiikista kuin minä ja puolisoni. Eli mitä tehdä musiikkivalintojen suhteen? Toki häävalssimme on perinteinen suomalainen Uralin Pihlaja mummoani kunnioittaen ja myös ajattelimme soittaa ajattomia kappaleita paritanssia varten esim. Georg Otsia yms. Mutta varsinainen biletysmusiikki mietityttää.

Kiitos jos jaksatte jakaa mielipiteitänne, se auttaa paljon häidemme suunnittelussa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea ei voi valita esimerkiksi häämarssiksi, vaikka aika paljon asioihin voikin nykyisin vaikuttaa.

Häät mielletään Suomessa yhä arvokkaaksi juhlaksi ja tiettyjä perinteitä noudatetaan. Tavallaan ihan kaikkea ei voi valita oman mielen mukaan. Se jatkoilla oleva musiikki on erikseen.

Millaisista vieraista juhla koostuu? Millaisissa juhlissa luulet heidän viihtyvän? Suhtkoht perinteikäs linja toimii yleensä. Häät ovat ilon juhla.

Vierailija
2/2 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Unohdin mainita, että meidät vihitään maistraatissa, koska emme kuulu kirkkoon. Näin ollen ei ole häämarssia.

Aiomme juhlissa todella pitää arvokkaan linjan, mutta tietynlainen melankolia on mielestämme romanttista, koska meidän suhteemme on ollut erittäin vaikea sairauksien ja muiden ongelmien vuoksi. Siksi iloinen musiikki ei tule soimaan juurikaan häissämme. Haluaisimme enemmänkin tunteita herättävät häät kuin iloiset. Vaikea iloita kun puoliso on vakavasti sairas. Tuntuisi teennäiseltä soittaa vain iloista musiikkia.

Vieraita ovat puolisoni sukulaiset ja perhetutut ja tietysti perhe. Minun puoleltani tulee isäni ja mummoni ja siskoni. Lisäksi kutsumme lapsuudenystäväni ja heidän puolisonsa/avecinsa. Kutsumme vain muutaman yhteisen kaverimme lisäksi, koska haluamme pienet häät.

Luulen, että vieraat puoleltani tuntevat minut niin hyvin, etteivät odotakkaan mitään kovin iloisia kappaleita, musiikki on lähinnä kaihoisan romanttista. On toki foxia ja valssia varten vähän iloisempiakin kappaleita, mutta on niissäkin tietty kaihoisuus. Puolisoni perhe tuntee meidät niin hyvin, että eivät varmaan hämmästy hieman synkästä tunnelmasta. Muutenkin aiomme pitää elegantit häät, emme mitään ryyppäysjuhlia, vaikkakin paikalla on baari mistä voi tilata ammattilaisen tekemiä juomia, tietysti siis ilmaiseksi.

Jatkojen musiikkia siis erityisesti mietin, että täytyykö mun kaivaa jotain vanhoja teiniaikojen kappaleita, että lapsuudenystävänikin saavat tanssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan