Mitä itsevarmempi olet, sitä paremmin sinua kohdellaan.
Jos olet epävarma ja huonoitsetuntoinen, etkä arvosta itseäsi, niin ei kukaan muukaan sinua arvosta. Ihan sama miten mukava olet. Aika itsestäänselyys, mutta ajattelin vain kirjoittaa kokemukseni.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet epävarma ja huonoitsetuntoinen, etkä arvosta itseäsi, niin ei kukaan muukaan sinua arvosta. Ihan sama miten mukava olet. Aika itsestäänselyys, mutta ajattelin vain kirjoittaa kokemukseni.
Totta. Itsesäälissä rypevää masentunutta ajokoiran näköistä ei kukaan jaksa työ- tai muuna kaverina. Alkaa vtuttaa itseäkin.
Huh...kyllä nimenomaan moni jaksaa. Sen sijaan yli-itsevarmoja harvempi. Eli terveesti itsevarmoilla paras tilanne. Tosin sinä et kuulu heihin, koska heillä ei olisi mitään tarvetta kommentoida muista noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se valitettavasti on. Jotkut on sitten yli-itsevarmoja ja saa enemmän kuin ansaitsevat.
Ja sitten kaltaisesi kadehtivat näitä yli-itsevarmoina pitämiään ihmisiä ja käyttäytyy kuin p*skainen kadehtija, oikeuttaen pahuuden heitä kohtaan, vain kun itsellä itsetunto romuna, etkä saa sitä kuntoon, tiedetään.
En kadehdi, vaan haluan oikeudenmukaisuutta. Jos koen, että joku saa aina enemmän kuin ansaitsee, lähinnä välttelen tekemisiä hänen kanssaan.
Ja siis tuolla ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa. Ei se yli-itsevarma ole sulle mitään velkaa. Olethan itse vastuussa itsevarmuutesi määrästä.
Ihan sama. Olkoon vaikka sitten röyhkeyttä. Tiedättä varmaan tyypin? Ellet satu itse olemaan sellainen.
Itsevarmuus ja röyhkeys ovat naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se valitettavasti on. Jotkut on sitten yli-itsevarmoja ja saa enemmän kuin ansaitsevat.
Ja sitten kaltaisesi kadehtivat näitä yli-itsevarmoina pitämiään ihmisiä ja käyttäytyy kuin p*skainen kadehtija, oikeuttaen pahuuden heitä kohtaan, vain kun itsellä itsetunto romuna, etkä saa sitä kuntoon, tiedetään.
En kadehdi, vaan haluan oikeudenmukaisuutta. Jos koen, että joku saa aina enemmän kuin ansaitsee, lähinnä välttelen tekemisiä hänen kanssaan.
Ja siis tuolla ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa. Ei se yli-itsevarma ole sulle mitään velkaa. Olethan itse vastuussa itsevarmuutesi määrästä.
Ihan sama. Olkoon vaikka sitten röyhkeyttä. Tiedättä varmaan tyypin? Ellet satu itse olemaan sellainen.
Yli-itsevarma voi olla kyllä ilman varsinaista röyhkeyttä. Henkilö ei vain huomaa, että ottaa muiden tilan. Röyhkeäksi sanoisin ihmistä, joka huomaa ja tietää asian, mutta ei välitä. Tosin epäilen, että sinä et varmaan useinkaan erota, kummasta on kysymys.
Minä olin pienenä ehkä joskus hiukan yli-itsevarmakin. Sitten äitini sanoi asiasta pahasti, eli juurikin niin kuin pitäisi minua röyhkeänä, omaa lastaan! Loukkaannuin ja asia ensin masensi minua vuosia.
Nykyisin ajattelen, että jos kerran pidetään ilmn omaa syytä röyhkeänä, äitini tapaisesti toimiville ihmisille ei ole väliä, vaikka olisinkin tiedostetusti röyhkeä. Sitäpähän siinä tilaavat.
Oikein.
Kun joku on hyökkäävä ajan mittaan siihenkin kyllästyy.
Kyllä sitä nyt helvetti itsevarma tai vaikka sitten epäitsevarmakin saa olla kunhan vaan ei ole mulkku.
Joitakin vaatimattomuus komistaa, tietenkin jos sen ihmisen persoona olisi ilkeä niin olisi aika ruman näköistä.
Ei tarvitse oikeasti olla hyvä itsetunto. Aika pitkälle pärjää jo esittämällä muille, että itsetunto on hyvä. Hyvin monet ihmiset toimivat näin.
Monesti vaan nämä yli-itsevarmat ovat sen verran tyhmiä, että eivät itse tajua kuinka tyhmiä ovat monessa asiassa. Luulevat että toiset pitävät heitä menestyjinä ja hyvinä tyyppeinä vaikka useimmat ovat vain huvittuneita idioottimaisesti luonteesta ja olemattomasta aivokapasiteetista. Ja siis, tarkoitan tilanteita, jossa tämä yli-itsevarma on saavuttanut jotain lähinnä onnella ja sattumalla.
Vierailija kirjoitti:
Monesti vaan nämä yli-itsevarmat ovat sen verran tyhmiä, että eivät itse tajua kuinka tyhmiä ovat monessa asiassa. Luulevat että toiset pitävät heitä menestyjinä ja hyvinä tyyppeinä vaikka useimmat ovat vain huvittuneita idioottimaisesti luonteesta ja olemattomasta aivokapasiteetista. Ja siis, tarkoitan tilanteita, jossa tämä yli-itsevarma on saavuttanut jotain lähinnä onnella ja sattumalla.
Totta toisaalta, mutta elämässä menestymiseen tarvitaan rautaista itsevarmuutta ja sen tuomaa itseuskoa. Vaikkei se ihan olisi tottakaan niin parempi ehdottomasti se niin päin kuin lysähtää henkisesti sisään ja olla uskomatta itseensä.
Tuttu oli ennen todella ujo ja kiltti nörttimies, mutta ei saanut koskaan naisia. Aloitti punttisalin ja hormoonien käytön. Meni 2v ja muuttui ihan eri näköiseksi ja oloiseksi, täydeksi mulkuksi lihaskimpuksi.
Otti kehon ja toisen käden täyteen tatskoja. Nyt pyörittää useampaa naista. Iso muutos.
Ulkokuori kuntoon niin naiset tulee sun luoksi.
Joku äititraumainen täällä sekoilee.