Miksi mies vain feidaa - eikä halua lopettaa tuttavuutta kunnolla?
Auttakaahan selittämään tämän miehen käytöstä. Tapasin kesällä tämän miehen festareilla, kohdattiin illalla baarissa ja hengattiin, juteltiin tms (ei seksiä). Molemmat varattuja (syitä tai omaa tilannettani en tässä avaa). Tämän jälkeen alettiin viestittelemään, ihan vaan kuulumisia, yleistä elämästä. Hän kirjoitteli todella pikiä viestejä, ollaan aika samalla alalla ja yhdistäviä tekijöitä on paljon. Oli todella innostunut ja kyseli usein kuulumisia. Hän ehdotti tapaamista ja treffaattiin, oli mukavaa, juteltiin vaan monta tuntia. Tapaamisen lopuksi sanoi, että mennään uudelleen, halasi ja pussasi.
No, tuosta on nyt muutama kuukausi ja viimeisen kuukauden aikana ei ole viestitellyt kertaakaan oma-aloitteisesti, vastaa kyllä viesteihini aina heti, mutta lyhyesti. Kysyin jossain vaiheessa, että nähdäänkö vielä, ja sanoi haluavansa nähdä. Pyysin, että hän ehdottaa aikaa, kun hänellä on paljon työmatkoja ja sanoi tekevänsä näin. No, jäin odottamaan, eikä ole ehdottanut mitään. Tällä viikolla, muutaman viikon tauon jälkeen, kysyin hänen kuulumisiaan ja vastaus oli taas lyhyt. Päätin sitten kysyä, että olisiko parasta lopettaa yhteydenpito, kun tuntuu, että hän on kiireinen ja että asian on ihan ok, ja ymmärrän sen hyvin. Hän ei ole vastannut tähän viestiini mitään. MIKSI? Jos ei halua olla yhteydessä, niin sanoisi suoraan. Miksi asian toteaminen on niin vaikeaa, vaikka tarjoan hänelle sen noin valmiina?
Ja pliis, ei moraalisaarnoja, tiedän itse parhaiten oman tilanteeni.
Kommentit (59)
Luultavasti löysi toisen jonka kanssa on jo seksisalasuhteessa. Teillä ei edennyt niinkuin mies olisi halunnut (tai tarpeeksi nopeasti). Pitää sinua kuitenkin varalla. Mielenkiinto on kuitenkin jo siinä uudessa. Hän saa ne pitkät viestit nykyisin. Kylmää, kyllä.
Minulla oli hieman samanlainen tilanne kuin ap:llä. Mies kyllä tapasi minua ja viestitteli. Välillä täydellinen hiljaisuus miehen puolelta. Kysyin monesti haluaako lopettaa suhteen, ei halunnut. Roikutti ns. löysässä hirressä. Tässä kesällä sitten selvisi, että mies (joka siis oli naimisissa) oli pitänyt minua ja myöskin toista naista. Kerroin koko p*skan niin vaimolle kuin tuolle toisellekin naiselle. Äijä jäi yksin.
Eli siis, anna olla. Ukko varmaan pyörittää muitakin naisia.
Kiitos kommentistä. Mietin, että olisiko hyvä laittaa miehelle vielä joku lopetusviesti?
Siis että totean, että asia nyt taputeltu ja hyvää jatkoa.
Eipähän voi pitää enää varalla. Ja asia käsitelty myös omassa ajettelussani loppuneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentista. Itse ajattelen, että olisi mieheltä kohteliasta todeta jotain. Me nimittäin liikumme päivittäin samoilla seuduilla ja on yhteisiä ympyröitä. On vaan ajan kysymys, milloin kohtaamme. Ja sitten se tilanne on vaan molemminpuolin kiusallinen.
Ei siinä tarvitse olla mitään kiusallista, jos ajattelet miestä tästä eteenpäin vain hyvänpäivän tuttuna, niinkuin fiksuinta olisi. Ei hän sinusta ainakaan vakavissaan kiinnostunut ole (ollutkaan).
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistä. Mietin, että olisiko hyvä laittaa miehelle vielä joku lopetusviesti?
Siis että totean, että asia nyt taputeltu ja hyvää jatkoa.Eipähän voi pitää enää varalla. Ja asia käsitelty myös omassa ajettelussani loppuneeksi.
Älä laittele mitään viestejä enää. Kyllä se riittää, kun itse teet sen päätöksen, hänestä tuskin enää kuuluu ja jos kuuluu, jätät vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Siis että totean, että asia nyt taputeltu ja hyvää jatkoa.Eipähän voi pitää enää varalla. Ja asia käsitelty myös omassa ajettelussani loppuneeksi.
Älä laita mitään. Jätä hänet omaan arvoonsa. Itse tein samoin vähän samantyyppisessä tilanteessa ja olen ollut tyytyväinen. Jos hän ikinä laittaa mitään viestiä niin vastaanotto ei ole lämmin.
Saman kalstaisia tilanteita on pohdittu maailman sivu, ja aina päästään samaan lopputulokseen. Mies ei halua pistää välejä lopullisesti poikki, sillä jättämällä oven raolleen, hän voi tarpeen vaatiessa ottaa yhteyttä pitkänkin ajan kuluttua. Tällä hetkellä on parempaakin tekemistä kuin sinä, mutta kuka tietää miten vuoden päästä on asiat. Aina on hyvä pitää muutamaa varalla.
Vierailija kirjoitti:
Hän pelkää, että suutut.
Juuri näin. Miehet pelkäävät kuollakseen vihaisia naisia.
Kiitos kommenteista. Ajattelun tuota lopetusviestiä sen kannalta, että menisin itse eteenpäin enkä ainakaan jäisi odottamaan, että kuuluuko hänestä mitään. Tiedän itseni ja helposti tällainen tilanne, joka jää avoimeksi, vain kuluttaa ajatuksiani ja energiaani.
Laittamalla itse asialle lopun, asia olisi omassa hallinnassani. Mutta ymmärrän kyllä pointtinne asian jättämisestä huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän pelkää, että suutut.
Ja etenkin varatun miehen kannattaa pelätä naisen suututtamista. Helpompaa odottaa ja toivoa, että nainen löytää uuden kohteen omille tunteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kysymykseni pointti on se, miksi mies ei voi sanoa suoraan, ettei ehdi tai halua olla yhteydessä.
Ehkä se pitää sinua täysijärkisenä ihmisenä, joka osaa itsekin päätellä jotain. Toisaalta, jos ei pidä, niin ei halua koettaa vääntää rautalangasta. Yhtä turhaa vaivaa kuin opettaa sikaa laulamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän pelkää, että suutut.
Ja etenkin varatun miehen kannattaa pelätä naisen suututtamista. Helpompaa odottaa ja toivoa, että nainen löytää uuden kohteen omille tunteilleen.
Jep, tosin helppo ei ole aina moraalisesti oikea ratkaisu.
Ap olet sotkeutunut hankalaan tilanteeseen. Usko mua, tiedän miten raastavaa se voi olla. Nolasin itseni miehen edessä ja päädyin tekemään asioita mitä kadun. En voinut sietää ajatusta tulla jätetyksi kuten sinulle ollaan tekemässä ja järjestin asiasta kohtauksen. Voit vain kuvitella miten paljon minua hävettää nyt.
Koska tuollaisen viestin lähettäminen on epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
1. varattu MIES ehdottaa tapaamista varatun naisen kanssa.
2. Tapaamisella MIES on aloitteellinen, halaa ja suutelee
3. Ap on h***a koska on nainen? Mikäs se mies on?
No mies on h***a. Joten mitä muuta siltä voi odottaa kuin vastaamatta jättämistä? Hakenut varmaan säpinää mutta nyt tilanne jotenkin hankala tapaamisen toteuttamiselle , mutta haluaa pitää varalla varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No jos se auttaa sua itseäsi. Miehen kannalta sillä tuskin on väliä.
Tarjoilin sen kyllä hänelle aika valmiiksi sanomalla, että "sinulla taitaa olla aika kiire ja ehkä parasta lopettaa viestittely". Eihän tuohon muuta tarvitse sanoa kuin että "Näin on, liikaa asioita meneillään". Tms.
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilin sen kyllä hänelle aika valmiiksi sanomalla, että "sinulla taitaa olla aika kiire ja ehkä parasta lopettaa viestittely". Eihän tuohon muuta tarvitse sanoa kuin että "Näin on, liikaa asioita meneillään". Tms.
HSEn adonis kirjoitti:
Jos tuossa viestissäsi ei ollut kysymysmerkkiä, sen voi tulkita lopetusviestiksi, johon ei tarvitse vastata. Totesit että susta olisi parasta lopettaa viestittely ja koska suhteenne ei ollut miehelle merkityksellinen, hän hyväksyi päätökseni sellaisenaan. Case closed.
Kiitos asiallisesta kommentista. Itse ajattelen, että olisi mieheltä kohteliasta todeta jotain. Me nimittäin liikumme päivittäin samoilla seuduilla ja on yhteisiä ympyröitä. On vaan ajan kysymys, milloin kohtaamme. Ja sitten se tilanne on vaan molemminpuolin kiusallinen.