Millaiset ihmiset luulevat, että työhalut lisääntyvät nöyryyttämällä?
Miksi kukaan ei kerro niille, että se lisää vain suurta vihaa ja katkeruutta yhteiskuntaa kohtaan. Ja syrjäytyminen, todella vaikea syrjäytyminen tulee lisääntymään.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä liittyy,kenenkä pitäis kertoa kenelle ja mitä?
Tämä liittyy porvarihallituksen luomiin aktiivimalleihin, joille pian saadaan kolmikannan siunaus.
Jotkuthan jaksavat hokea, että aktiivimallien luomilla pelotteilla saadaan työttömät hakeutumaan töihin. Itse kyllä olen vakuuttunut, että vaikka joidenkin yksilöiden kohdalla tuo ehkä pätee, vahingot katkeruuden ja syrjäyttämisen tuomina laskuina ovat niin suuret, että niitä ei muutamass vuodessa saada korjattua.
Ompa outo logiikka.
Kyllä kaikki ihmiset haluaa tehdä töitä.
Joo ihmiset haluaa tehdä oikealla palkalla ilman, että joutuu hakemaan tukia. Paras diili ihmiselle on työpaikka, liksa tulee sieltä työpaikalta ja ei tarvitse ajatella kolmatta osapuolta, joka on kela, fatta. Se yksivälikäsi pois, niin moni on iloinen aidosti. Se, että käy töissä ja ei itse hyödy siitä tekemisestä, niin sehän se vasta stressaaki. Se on pahempi kun olla täysin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että saadaan yksilön omaa vastuuta kasvatettua. Olen väsynyt maksamaan teidän vätysten vuokria ja kaljarahoja. Menisitte töihin ja ottaisitte vastuun itsenne kannattelemisesta tässä yhteiskunnassa. Jos työhaluja ei ole niin ymmärtäisitte edes mennä pois niin ettei työssäkäyvien tarvitse kustantaa teidän makoilua.
Eli sinun mielestäsi työttömät ja syrjäytyneet joutaisi saunan taa???
Sillä Suomessa on kuitenkin satoja tuhansia työttömiä ja vain kymmeniä tuhansia potentiaalisiakin avoimia työpaikkoja, joista osa niistäkin vain osapäivä- ja pätkätöitä.
Ja kun tänne otetaan esim. tuhansia koskaan työllistymättömiä turviksiakin ja muita humumamuja, vaikka omiakin on jo ihan liikaa.
Sinulle ja kaltaisillesi tiedoksi, niin valitettavasti itsemurha on minun ja monen muunkin mielestäni syntiä - muuten minäkin oisin jo häipynyt täältä aikaa sitten. Enkä juokaan eli kaada vain itsellesi...
Sama virsi jatkuu. Aina kaikkien muiden syytä, ei ikinä oma. Ollaan uhrina ja tuudittaudutaan siihen, että minulla on oikeus maata kotona.
Jos alat ajattelemaan asiaa tarkemmin, huomaat, että tässä yhteiskunnassa voit aloittaa itse yrityksen. Aloitat vaikka toiminimen ja alat tarjoamaan tukanleikkuupalvelua tai autonkorjausta tai pihojen siistimistä tai hierontaa.
Tässä päästään siihen, mitä nämä vätykset eivät halua tajuta. Ei tarvitse olla mitään valmiita työpaikkoja joihin maagisesti kaikki työttömät tullaan kotoa hakemaan kolmen tonnin kuukausipalkalla. Se työpaikka on itsestä kiinni, ei muista.
Suomen pitäisi edelleen ylläpitää hyinvointivaltiota ts. unohtaa yksityistäminen, sillä kunnan tuottamat voittoa tavoittelemattomat palvelut ovat kaikista halvimpia ja tehokkaimpia sekä työllistävätkin hyvin...
- nyt verorahojamme imuroidaan liikaa ulkomaisillekin yrityksille ja etenkin sijoittajille, vieläpä verovapaasti, kiitos lähinnä kokkarien ja muiden puolueiden piilokokkarien...
TAI sitten purkaa hyvinvointivaltio ja laittaa verot alas ja sitä myötä kulutus ja palveluala, kuten ravintolat, kampaamot sekä aivan uudet yksityiset yritykset yms. kasvuun - tietysti osa ihmisistä jäisi tällöin esim. terveydenhoidon ja koulutuksen ulkopuolelle...
Nykyisinen systeemi on huonosti toimiva ja sekava sillisalaatti eddellisistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että saadaan yksilön omaa vastuuta kasvatettua. Olen väsynyt maksamaan teidän vätysten vuokria ja kaljarahoja. Menisitte töihin ja ottaisitte vastuun itsenne kannattelemisesta tässä yhteiskunnassa. Jos työhaluja ei ole niin ymmärtäisitte edes mennä pois niin ettei työssäkäyvien tarvitse kustantaa teidän makoilua.
Kuinka paljon olet valmis maksamaan byrokraattisesta kyttäys- ja kyykytyssysteemistä?
Minä ainakin uskon, että ihmisten työhalut saataisiin esiin perustulomallilla. Kyykytysmallit kasvattavat vain haluttomuutta olla osa yhteiskuntaa. Tuon luulisi olevan kaikille selvä.
Mulle tuli mitta täyteen kurssilla. Tämän käyn kun olen luvannut mutta toisen kerran jos pakotetaan niin otan ennemmin karenssin. Luokassa oltavat päivät tehdään hassun hauskoja testejä tai puhutaan asioista jotka kaikki tietää kuten työhakemus, haastattelu jne. Siis aivan täyttä ajan ja rahan haaskausta. Työjakso on neljä viikkoa ilmaista työvoimaa jossain yrityksessä. Ei nappaa yhtään 9e + päivärahalla tehdä töitä.
Eikä se työttömyys sillä vähene että yrittäjille suorastaan tyrkytetään ilmaisia orjia työkkäristä. Montako samanlaista kurssia on pitkin suomea per vuosi? Ne on vähintään tuhansia, ehkä kymmeniä tuhansia mitä näillä on siivottu työttömyystilastoista? Hintalappu tuolle hölmöilylle ennen vaaleja kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Miten toi muiden työttömyys tai makoilu vaikutttaa sun elämään ja tuloihin?? Saman liksan se sun pomo maksaa sulle, vaikka ei olisi yhtään työtöntä. Ei sun pomo nosta liksaa sen takia, että Suomessa ei olisi yhtään työtöntä. Samat verotkin maksat liksoista mitä nytkin. NE rahat, jotka säästyisi noista työttömistä, niin ei mikään asia muutu sun elämässä edelleenkään. NE tunkis ne miljardit muuhun. Kaikki asiat jatkuis ennalleen oli työttömiä tai ei ole. Ehkä sellanen saattais muuttua, että ovet olis auki muualta tuleville herkemmin. Toiseks, sunhan ei tarvi auttaa työttömiä arkielämässä eikä olla missään tekemisissä jos et halua. Ei mua haittaa jos joku on työtön makoilija. Ei heidän elämä vaikuta minun elämää milläälailla
Vierailija kirjoitti:
Sitä ollaan heti uhkailemassa toisen vahingoittamisella kun vähän kritisoidaan teitä, jotka haluavat muiden kustantamana makoilla päivät pitkät ja harrastella omiaan.
Ai miten niin haluan makoilla päivät pitkät?
Töihin minä haluan. En ole kelvannut.
Nyt sain sentään luvan opiskella työttömyysetuudella ammattitaitoani kehittääkseni, mutta keskeytän sen milloin tahansa, jos on oikeaa palkkatyötä tarjolla. Ei vain ole kuulunut.
Millaista palkkatyötä sinulla, firmallasi tai työnantajallasi olisi?
Sitä ollaan aina heittämässä että menisitte töihin, mutta kun pitäisi sitä työtä oikeasti tarjota, niin kummasti kadotaan jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työssäkäyvä korkeakoulutettu, mutta pakko sanoa, että kuvottavat nuo sinun puheesi. Sinä maksat veroillasi aika hel**tisti muutakin kuin kaljarahoja. Sinun kaltaisiasi omahyväisiä ihmisiä ei tarvita tähän maailmaan missään muodossa, eli jospa menisit itse pois.
Vain Suomessa kuvitellaan näin. Rankaisemalla ja lyttäämällä ja tuomitsemalla ihminen hyväksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi työttömät ja syrjäytyneet joutaisi saunan taa???
Sillä Suomessa on kuitenkin satoja tuhansia työttömiä ja vain kymmeniä tuhansia potentiaalisiakin avoimia työpaikkoja, joista osa niistäkin vain osapäivä- ja pätkätöitä.
Ja kun tänne otetaan esim. tuhansia koskaan työllistymättömiä turviksiakin ja muita humumamuja, vaikka omiakin on jo ihan liikaa.
Sinulle ja kaltaisillesi tiedoksi, niin valitettavasti itsemurha on minun ja monen muunkin mielestäni syntiä - muuten minäkin oisin jo häipynyt täältä aikaa sitten. Enkä juokaan eli kaada vain itsellesi...
Sama virsi jatkuu. Aina kaikkien muiden syytä, ei ikinä oma. Ollaan uhrina ja tuudittaudutaan siihen, että minulla on oikeus maata kotona.
Jos alat ajattelemaan asiaa tarkemmin, huomaat, että tässä yhteiskunnassa voit aloittaa itse yrityksen. Aloitat vaikka toiminimen ja alat tarjoamaan tukanleikkuupalvelua tai autonkorjausta tai pihojen siistimistä tai hierontaa.
Tässä päästään siihen, mitä nämä vätykset eivät halua tajuta. Ei tarvitse olla mitään valmiita työpaikkoja joihin maagisesti kaikki työttömät tullaan kotoa hakemaan kolmen tonnin kuukausipalkalla. Se työpaikka on itsestä kiinni, ei muista.
Suurin osa suomalaisista EI OLE YRITTÄJIÄ!
- OVATKO HE LAISKOJA VÄTYKSIÄ?!
Toiminimi ja yrittäminen on Suomessa lähinnä varma tapa velkaantua loppuelämäksi...
- eikä onnistu ellei ole hyvää yritysideaa ja rahoitusta...
Muista, että iso osa työttömistä on ollut TÖISSÄ - moni pidempään kuin SINÄ!!!!!!!!!!
- JA ISO OSA IHMISISTÄ EI MYÖSKÄÄN VALITSE ITSELLEEN VAKAVIA SAIRAUKSIA, mitkä vaikeuttavat esim. uudelleen työllistymistä.
Lisäksi varsin monet jo nuorena syrjäytyneet, niin heidän taustaltaan löytyy esim. aivan karmeita kotioloja aikuisuuteen jatkuvine vakavine traumoineen...
Iso osa TEISTÄ ns. pumpulissa kasvaneista ei kestäisi puoliakaan siitä, mitä moni työtön ja syrjäytynyt on joutunut kestämään....
- ihan sosiaalipsykologisten tutkimustenkin mukaan teidänlaisenne ihmiset vähättelevät ympäristön tarjoamien olosuhteiden ja jopa ihan hyvän tuurinkin merkitystä elämässä.
Joskus käy mielessä, että esim. sellaisen julkkisuuden ihmisen kuin Iiro Viinasenkin Parkinsonin tauti on varmasti monen mielestä kuin ansaittu rangaistus tai vähintäänkin hyvin ironista - sillä ehkä mies oppii hiukan empatiaa ja saa edes pienen ripauksen kokea sitä ns. elämänkoulua...
- ja joutuu olemaan toisten, etenkin vielä julkisen sektorin pienipalkkaisten ihmisten, avun varassa - ja saa lukuisasti hyvinvointivaltionkin hoitoja, vaikka oli sitä poliittisella urallaan kovasti romuttamassa...
Tosin on hiukan säälittävääkin, että jotkut ihmiset purkavat omaa sisäistä pahoinvointiaan ja katkeruuttaan yhteiskunnan heikompiosaisiin, kuten työttömiin ja syrjäytyneisiin - kun pitäisi hakea itselleen apua!
Työssäkäyvissä ja varakkaisissakin on näitä apua tarvitsevia.
Ovat kuin mies, jota pomo moittii täissä ja tämä mies purkaa sen siten nyrkeillä vaimoonsa, huonosti voiva vaimo taaseeen laiminlyö perheen poikaa ja poika puolestaan potkii perheen koiraa...
Kyllpä alkoi alahuuli väpättämään kun kritisoi vähänkään näitä työkykyisiä vätyksiä, jotka makaavat muiden rahoilla kotona harrastelemassa omiaan.
Nämä tuntuvat unohtavan, että tässä maassa voi itse aloittaa yrittäjänä eikä tarvitse aina olla käsiojossa toisten perustamien yritysten ovella valittamassa työttömyyttä.
Jos ongelma on työpaikkojen vähyys niin hyvät ihmiset luokaa niitä työpaikkoja itse!
Voitte perustaa toiminimen ja tehdä työksenne, mitä mieli tekee. Kukaan muu ei enää ole teitä sortamassa tai pompottelemassa. Voitte itse päättää työpäivänne pituuden ja ja asiakkaat.
Ainiin, mutta eihän se käy, koska olette uhreja ja teidän työttömyys on kaikkien muiden vika, ei ikinä oma.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa kuvitellaan näin. Rankaisemalla ja lyttäämällä ja tuomitsemalla ihminen hyväksi muuttuu.
Huonosti voiva ja syrjäytynyt työtön ihminen menettää vain lopulta kokonaan työkykynsä kun häntä riittävästi potkii maassa...
- itseluottamus ja itsetunto musertuu ensin, sitten iskee vakava masennus...
Todellisuudessa positiivinen tsemppaus, kannustus sekä ihan konkreettinen eteenpäin ohjaus ja tukeminen on paras tapa auttaa ihmistä - oli ongelma liki mikä hyvänsä!
Toki Suomessa esim. sosiaatukisysteemit pitää tehdä sellaiseksi, että työnteko on aina kannattavampaa kuin kotona olo - kun työnteko kuitenkin ylläpitää aikuisen ihmisen mielenterveyttä ja toimintakykyä muutoinkin...
Vaasalaiset rumat runkkarit luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllpä alkoi alahuuli väpättämään kun kritisoi vähänkään näitä työkykyisiä vätyksiä, jotka makaavat muiden rahoilla kotona harrastelemassa omiaan.
Nämä tuntuvat unohtavan, että tässä maassa voi itse aloittaa yrittäjänä eikä tarvitse aina olla käsiojossa toisten perustamien yritysten ovella valittamassa työttömyyttä.
Jos ongelma on työpaikkojen vähyys niin hyvät ihmiset luokaa niitä työpaikkoja itse!
Voitte perustaa toiminimen ja tehdä työksenne, mitä mieli tekee. Kukaan muu ei enää ole teitä sortamassa tai pompottelemassa. Voitte itse päättää työpäivänne pituuden ja ja asiakkaat.
Ainiin, mutta eihän se käy, koska olette uhreja ja teidän työttömyys on kaikkien muiden vika, ei ikinä oma.
Ei kannata perustaa yritystä ilman hyvää yritysideaa ja rahoitusta - muuten velkaantuu jopa loppuiäkseen!
Yrittäminen ei todellakaan sovi kaikille - niin karmeita kohtaloita tuotti esim. -90-luvun lama, että moni yrittäjän läheinen ja tuttavakin kärsii niistä yhä ulkopuolisenakin, kun jo pahaa tekee ajatellakin...
Työttömyys on yhteiskunnan vika!
- poliitikot vierittävät syyn omasta epäonnistumisestaan työttömille yksilöille, etenkin Kokoomus.
Sillä nimenomaan poliittikkojen ja päättäjien vastuulla on luoda taloudellisestikin tasapainoinen yhteiskunta, joka tarjoaa kansalaisille työtä ja yrittäjille tarpeeksi houkuttelevat oltavat.
Tietysti globaalissa taloudessakin tapahtuvat asiat vaikuttavat yksittäisiin maihin ja niiden työmarkkinoihin - mutta poliitikoiden on nimenomaan reagoitava nähinkin.
Vai muuttuiko esim. 1920-luvulla ihmiset suurin määrin "laiskoiksi vätyksiksi" ja "uhreiksi" - kun kerran vallitsi suuri lama ja työttömyys, jopa monissa eri maissa?????
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinäkään tajua, että niitä työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole kaikille? Ja enää ei eletä 1970-80-luvuilla, jolloin töitä oli aivan eri tavalla kuin nykyään, tuolloinhan töihin vain mentiin. Suomessa on oikeasti työttömiä noin puoli miljoonaa, ei niin montaa vapaata työpaikkaa löydy tästä maasta.
Vierailija kirjoitti:
On ihan oikea ongelma: tuet ovat niin hyviä, että pienipalkkaista työtä ei kaikissa tilanteissa kannata ottaa vastaan (ainakaan jos miettii vain käteen jäävää rahamäärää).
On ihan oikea ilmiö vapaaehtoisesti työttömät, jotka mieluummin elävät tuilla kuin tekevät matala-palkka-alojen töitä, ja kokevat tämän oikeudekseen (mitä se tällä hetkellä onkin).
Työttömyydestä ja tukien saamisesta on näiden takia pakko tehdä vähemmän houkuttelevaa.
Normaali kunnollinen työttömäksi jäänyt henkilö varmasti etsii töitä tosissaan ilman patisteluja, täyttäen siten aktiivisuudehdot helposti - ei tätä heidän takia tehdäkään.
Ongelma tässä on sairaat, päihde- mielenterveys- ym. ongelmista kärsivät, jotka ovat nyt virheellisesti työttöminä vaikka eivät todellisuudessa työhön pysty. Heille aktiivimalli on kohtuuton ja heidät pitäisikin saada työttömyyskortistosta eläkeläisten puolelle, tai työttömyydestäkin pitäisi voida olla sairaslomalla.
Ongelma on liian pienet palkat, ei liian suuret tuet. Tuilla ei eletä kummoista elämää, kyllä se on ihan sitä kädestä suuhun meininkiä. Mutta kun se on sitä myös matalapalkkatöissä! Töitä tehdään palkan takia, ja jos palkalla saa kustannettua vain paskan elämän, niin mieluummin sen paskan elämän elelee työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulenko pistämään sinut pois, niin sinun ei tarvitse enää kärsiä makoiluni kustantamisesta?
Älä vaan nouse makuuasennosta ettei selkä vaikka venähdä.
Sitä ollaan heti uhkailemassa toisen vahingoittamisella kun vähän kritisoidaan teitä, jotka haluavat muiden kustantamana makoilla päivät pitkät ja harrastella omiaan.
Ollaan niin itsekkäitä, että ei nähdä mitään vikaa lmassa toiminnassa. Kaikki on aina muiden syytä ja muidenntulee kustantaa teille asunnot ja eläminen kaljoineen ja uusine kännykköineen.
On tämä mennyt sairaaksi. Toivottavasti Sipilän hallitus saa peliä hieman rauhoitettua, ennen kuin työssäkäyvät ihmiset kyllästyvät olemaan lypsylehminä ja silloin on leikki kaukana.
Eihän tuossa uhkailla millään vahingoittamisella, vaan sillä että sinut laitetaan työttömäksi ja tilallesi tulee tuo makoilija, jotta sinun ei tarvitsisi enää kustantaa makoilijoiden elämää. Toivottavasti sinäkin joudut työttömäksi ja veronmaksajien elätettäväksi (muista, että ne ns. liiton rahatkin maksetaan veronmaksajien rahoista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon olet valmis maksamaan byrokraattisesta kyttäys- ja kyykytyssysteemistä?
Minä ainakin uskon, että ihmisten työhalut saataisiin esiin perustulomallilla. Kyykytysmallit kasvattavat vain haluttomuutta olla osa yhteiskuntaa. Tuon luulisi olevan kaikille selvä.
Mulle tuli mitta täyteen kurssilla. Tämän käyn kun olen luvannut mutta toisen kerran jos pakotetaan niin otan ennemmin karenssin. Luokassa oltavat päivät tehdään hassun hauskoja testejä tai puhutaan asioista jotka kaikki tietää kuten työhakemus, haastattelu jne. Siis aivan täyttä ajan ja rahan haaskausta. Työjakso on neljä viikkoa ilmaista työvoimaa jossain yrityksessä. Ei nappaa yhtään 9e + päivärahalla tehdä töitä.
Eikä se työttömyys sillä vähene että yrittäjille suorastaan tyrkytetään ilmaisia orjia työkkäristä. Montako samanlaista kurssia on pitkin suomea per vuosi? Ne on vähintään tuhansia, ehkä kymmeniä tuhansia mitä näillä on siivottu työttömyystilastoista? Hintalappu tuolle hölmöilylle ennen vaaleja kiitos.
Teet niitä töitä sen yhdeksän euron arvosta päivässä, eli korkeintaan tunnin. Sen voi jakaa koko päivän ajalle, eli teet 7,5 minuuttia töitä tunnin aikana.
Olen nautiskeleva työtön eli elämäntapalomailija. Tein muutama vuosi sitten päätöksen, etten tee enää päivääkään rehellistä työtä. Kavereita voin käydä "pimeinä iltoina" auttamassa, mutta pelkkä raha ei minua motivoi enää tekemään yhtään mitään.
Aktivointimallit sun muut sellaiset eivät vaikuta minunlaisiini työnvieroksujiin mitenkään, sillä olemmehan ammattimiehiä velvoitteiden väistämisessä ja pelkällä saikutuksella selviää mistä tahansa käskytyksestä. Siksi ihmettelenkin tämän yhden ketjussa jankkaavan ihmisvíhaajan harhaluuloja siitä, että minkäänlainen kiristyspolitiikka vaikuttaisi jotenkin meihin, joita ei millään keinoin tulla saamaan työelämään mukaan. Se hankaloittaa ainoastaan "sivullisia uhreja" eli työhaluisia työttömiä.
Ja palveluksenhan minä tässä yhteiskunnalle teen, kun olen vapaaehtoisesti työtön, elän minimituilla ja en ole kilpailemassa vähistä työpaikoista niiden kanssa, jotka osaavat arvostaa tai tarvitsevat työtä ja työstä saatua rahaa enemmän kuin minä. Työttömiä tulee olemaan jokatapauksessa aina vain enemmän ja enemmän, joten me vapaaehtoiset työttömät olemme eräänlaisia alamme pioneerejä. Ansaitsisimmekin halveksunnan sijaan arvostusta sankariteoistamme tyytyväisemmän yhteiskunnan eteen.
Useimmille varmaan kävisi, että saisi palkkatyötä. Mutta maksajistahan tässä on pulaa. Jos saa vaikka minimin, reilut 500 euroa käteen, on jossakin oltava halukas palkanmaksaja, jolla on varaa maksaa huomattavasti enemmän kuin 500 euroa, jotta kaikki palkan sivukulutvtulevat myös katetuiksi.