Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Jouluisten viikko 19****

08.05.2006 |

En löytänyt vielä pinoa,jos nyt sitten tällainen viikkopino...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän kertiksiä. Mulla olisi ollut hyvä tilaisuus aloittaa kestoilu, kun mun hyvä kaveri niitä käyttää lapselleen, olisi neuvonut, opastanut ja auttanut hankkimaan kaiken tarvittavan, mutta ei vaan iskenyt se minuun ei. Jotenkin se vain tuntuu niin työläältä... Ehkä se on mun laiskuuttani ja mieskin sanoi heti, että ei todellakaan aleta siihen rumbaan, joten hyvillä mielin sanoin, että kiitos ei.

Ja siitä hyppykiikusta, että meilläkään ei sitä ole, mutta sen hankkimista olen kyllä harkinnut, kun yleisesti ottaen kaikki vauvat tuntuvat siitä tykkäävän. Yksi kaverini tosin sanoi, että se aiheuttaa vauvoilla varvastamista, mutta tuntuu, että nykyään teki miten päin vain, niin aina se JOLLEKKIN JOTAKIN aiheuttaa. Mutta musta tuntuu, että pääosin suomalaiset lapset kyllä on aika terveitä ja iloisia, vaikka ovatkin käyttäneet kertiksiä, juoneet korviketta, syöneet kaupan purkkiruokia, hyppineet hyppykiikussa, nukkuneet omassa sängyssä/perhepedissä ym. ym :)

Vierailija
22/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä suunnalta ollut taas hiljasta, kovasti on kiirettä, tuntuu ettei vuorokaudessa riitä tunnit millään, pitkästi yli puolenyön on kello kun nukkumaan laitan.. ipanat kun saa petiin niin meen navetalle vielä siivoilemaan ja muutaman laisekemman tyypin lykkimään lypsylle.. Vaan on ihan eri kivaa touhuta uudessa navetassa, vanhaan systeemiin en palaisi kuunaan, olkoonkin että velkaa on niin ettei miettiä uskalla ja monta rakasta lehmää olen menettänyt tässä alun hässäkässä, meillä on ollut niin huonoa tuuria, että eläinlääkärikin sanoi, että alkaa sivullista hirvittämään mutta eiköhän se joskus paista aurinko risukasaankin, ehkäpä tulee pitkä hyvä kausi, että kaikki rullaa mainiosti, siihen on vaan uskottava!

lapset on kyllä terveitä ja Joni pikkuinen niin ihanan kultainen aurinkoinen lapsi! Sisarukset on niin rakastuneita pikkuveljeen etten olisi millonkaan uskonut. Ja pieni tykkää isommista tottakai, mahoton mitä räkätystä Jonistakin lähtee kun oikeen innostuvat porukalla peuhuamaan!

eilen käytiin Jonskan kanssa neuvolassa ja kyllä oli pikku-ukko kasvanut. Kilo tullut painoa ja senttejäkin viisi lisää, kummakos vaikka 74 senttiset vaatteet alkoi yhtäkkiä olemaan oikeenkin sopivia.. Painoa 8 395g ja pituutta 69,5cm, pitkä pötkylä. Ehkä Joni lähtee enemmän minun sukuuni , viisi senttiä pidempi kun sisaruksensa samassa iässä..

Joni raukalla oli vielä niin raskas alkutaivalkin mutta siitä huolimatta on näin kivasti kasvanut.

Lääkäri kuunetli kauan Jonin sydäntä ja laittoi lähetteen EKG:hen, se sivuääni oli meiän lastenlääkärin mielestä tutkittava, samaa sanoi ekalla Oulun reissulla yksi lääkäri mutta ite professori piti vaarattomana eikä laittanut ultraan vaikka toinen lekru suositteli. Soittelin eilen Helsinkiinkin Jonin QT-aika tutkimuksista ja nyt lupasivat kuun puolivälissä tulokset, luvattoman kauan on kyllä kestänyt. saa nyt sitten kuulla tarviiko herra sydänlääkkeet vai ei. Ja onneksi isompien kanssa mennään joka tapauksessa viikon päästä kontrolliin niin otan Jonin plus sydänfilmin matkaan niin saa samalla kattoa senkin vaikkei pitkää QT-aikaa olisikaan. JOS nyt ne tulokset edes tulee, en usko ennen kun kuulen.

Sitten Jonilla on sellanen pieni paise peräaukon suulla, todennäkösesti seurausta niistä suolitulehduksista mitä oli tammikuussa kun kuraa tuli kovalla paineella. Välillä patista tulee märkää ja nyt sai antibioottikuurin jos sillä lähtisi, jos ei niin sitten se poistetaan kirurgisesti. " kiva" . kaikenlaista harmia pienellä. Jonille ilmaantui kaikenpäälle samanlaista ihottumaa kun isolla veljellä keväisin on ja se johtuu koivusta isommalla, niinpä pienemmältäkin otettiin eilen allergiatestit. Tuo onneksi on siitä mukava allergia, että Zyrtecillä pärjätään ja ainakin isommalla se on hellittänyt iän karttuessa.

Joni on kova poika syömään, syö kanssa 3-4 purkkia sapuskaa päivässä, kasvissosetta ja hedelmäsoseita. Ruokahalu on hyvä, Nanniakin ja velliä menee reilusti, niitä en ole niin laskenut mutta varmaan 8-10 desiä päivässä, lämpimillä enemmänkin.

Tänään meinaan keittää herralle kaurapuuroa. Saas nähdä mitä siitä tykätään.

Rytmikin on aika tasanen, aamusella herää kahdeksan korvilla tankattuaan 4 ja kuuden välillä kerran. Sitten vaihdetaan vaipat ja otetaan ilmakylpy, syödään hedelmäsosetta ja pullo päälle, yleensä nukahtaa 1/2- 1 tunnin, päivällä on muutaman tunnin hereillä, syö ja touhuaa lattialla, iltapäivällä nukkuu kolmisen tuntia ja illalla ottaa yhdet tai kahdet pikkutirsat ja yöunille käy puoli kymmenen kymmenen maissa. Nätisti nukahtaa, puolitokkuraan nukutan sylissä kiikkussa istuen ja sitten vien sänkyyn ja sinne sitten nukahtaa. Oon jopa hennonut laittaa omaan sänkyynsä nukkumaan! Vau. Sitten kyllä kun syö niin otan viereen.

Joni viikko sitten kääntyi ekan kerran masulleen, kauan odotettiinkin, että MILLON. isommat on kääntyneet paljon aikasemmin, yksilöitähän kaikki ovat vaan tällä pienellä ei näyttänyt olevan minkäänlaista mielenkiintoa kyseistä taitoa kohtaan, kyelelläänkään ei paljon viittinyt olla. Sitten se vaan ykskaks kääntyi niinkun olisi aina sitä tehnyt, ei yhtään ähkintää ja puhkintaa vaan heti täyden kympin suoritus. ja sitähän nyt sitten harrastetaan täysillä, selällään ei olla ollenkaan. Joni viihtyy kyllä hyvin mahallaan ja nostelee pyllyään, saapa nähdä saanko nähdä nyt kolmannella kerralla sen ihmeen, että meidän vauva konttaa!! Esikoinen alkoi kävellä ja kontata suht samaan aikaan, tyttö ei kontannut ollenkaan vaan veti itteään istuallaan , oli kyllä hauskan näkönen..

Jonikin on muutamaan otteeseen testannut hyppykiikkua ja on se sitten kiva! En vaan tohi hirveesti vielä siinä pitää jo senkin takia ettei tule sitten varvasastujaa ja tietysti pienen selkääkin vielä varon. Mutta vähänkun vielä kasvaa niin jopa alkaa kototyötkin rullata mammalta kun pienellä on viihdykettä. Pitää navetalle hommata toimistoon toinen kiikku!

Meidän isoimmalla vauvalla oli tänään kouluun tutustumispäivä, ajatella miten aika on mennyt kuin siivillä. Vastahan se seitsemän vuotta sitten oli pieni vauva ja nyt menee jo kouluun. Ihan tulee tippa linssiin.. Tuttuhan pojalle koulu jo on eskarissa kun siellä kulkee mutta saivat olle ekaluokassa ekanopen kanssa. Ja tehdä koulutehtäviä.

Meitsillä on ollut pinna kireellä kun ukon hullu sisko on ollut täällä haukkumassa meidän lapset, jopa Jonille piti vittuilla, pienelle vauvalle. Ei ole normaali kyllä hänkään jos kehtaa meiän lapsia pöpeiksi haukkua. Sanoin anopille, että pitää tyttönsä kirkolla lopun aikaa mitä on täällä, emille ie ole tervetullut. Ne on vanhojenpiikojen rättiajat sitten vihoviimestä..........Huh vaan. Luojan kiitos asuu kaukana!

Jeps, mutta yksi potkurihieho odottaa lypsäjää ja eläinlääkäriäkin odotan tekemään ruumiinavausta niin tarvii mennä.

Palaillaan taas ja mukavaa viikkoa kaikille!

Lahja ja Jonitsi 211205 plus muu pesue kaikkine karvaisine jäsenineen

P.S meitsistä tullee kuun lopussa " mummu" kun meiän tamman varsa varsoo Jokelassa, ainakun varsalle itteäni mammana puhuttelin niin enkös nyt sitten ole mummu.....Heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt vähän ilmat viilenee niin kuitenkin kesä on jo ihan ovella! Kyllä sitä on odotettukin. Aivan mahtavaa kun ei tarvii pukea hirveitä toppauksia kun lähtee ulos. Meidän Simo ei ainakaan tykkää pukemisesta yhtään! Kamala kiemurtelu ja " protestointi" aina kun joutuu enemmän pynttäämään. Taitaa olla aika yleistä vauvoilla ja vähän isommillakin lapsilla. Miksei ne tajuu, että mitä enemmän ne rimpuilee, sitä kauemmin kestää ja kuumempi ja tukalampi olo tulee?!

Mulle tuli tänään kutsu joukkopapaan. Taas oikein hätkähdin, että miten kamalan vanhoja tässä ollaankaan! Siis mulla tulee tänä vuonna 35 vuotta täyteen, APUVA! taidan olla meidän jouluisten vanhus, vai löytyykö muita yhtä kypsässä iässä olevia? En kyllä tunne yhtään olevani niin vanha, ihan samanlainen sählääjä kuin ennenkin...

Vaunuasiaa piti kyselemäni. Meille ostettiin yhdistelmät kovalla kopalla ja ne olivatkin talvipojalle ihan oivat systeemit vaunuina (oli lämpimät talven tuiskuissa). Nyt sitten kun otin kopan pois ja olen vähän nostanut selkänojaa että poitsu näkee maisemia olen tullut siihen tulokseen, että haluan ostaa pelkät rattaat. Siis en yhtään tykkää tosta yhdistelmien ratasosasta kun on niin korkee, painava ja iso. Eli vaunut lähtee myyntiin ja rattaat tilalle. Mutta kysymys kuuluu, mitkä rattaat? Malleja on varmaan miljoona, enkä yhtään tiedä mistä aloittaisin. Pitäis olla kevyet, pieneen tilaan kasattuna menevät, kuomulliset, isot pyörät, pitäis mennä makuuasentoon ja vielä pitäs olla kivannäköiset. Niin ja edullisuuskaan ei olis pahitteeksi!

Ideoita?

Nyt täytyy varmaan alkaa valmistautua ulos lähtöön, kunhan Simo heräilee niin pakko lähteä vähän ulkoilemaan kun aurinkokin paistaa vielä toistaiseksi.

Vierailija
24/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..

Ei jaksa enää joka päivä pinoutua, eikä oikein ehdikään.Musta kun on kivempi kirjottaa ajatuksen kanssa ja kun tyttö on hereillä niin ajatus vähän väliä karkaa ;) Nyt pieni nukkuu päikkäreitään :).

Mulla on itellä iskemässä flunssa päälle :P Aamulla heräsin kurkku turtana ja pää pöhnässä :/.Tänään piti vielä lähteä ostoksille ja kattoo ä-päivä lahjaa mutsille mutta enhän mä jaksa poistua tästä huushollista :(

Uusi taito opittiin ja unohdettiin ja taas muistettiin.. ;D

Toissa iltana Nebuski RYÖMI!!!! Mutta eilen aamulla ei sitten enää..eilen illalla taas vähän matkaa ja tänä aamuna noin metrin ;) En tiiä siis että voiko tota nyt oikeasti kutsua ryömimiseksi vai ' mönkiikö' vaan :O

Mutta eteenpäin pääsee joka tapauksessa..

Iltapuuro on meillä alotettu noin viikko sitten ja sen ansiosta nukuttu öisin 6-8tunnin unia.Eli yösyötöt jää toisinaan kokonaan POIS!! Että on juhlaa!! Kertakaikkiaan LUXUSTA nukkua kokonainen yö!! Toivottavasti tää mun hehkutus ei kostaudu ;D

Ja kaiken lisäksi tyttö on oppinu nukkumaan OMASSA sängyssä!! *Jibiiiii!!!!*

Meidän rytmi on suunnilleen tämä:

Yöunet 22/23-09 Ja herää syömään noin klo 4-6välillä ekaa kertaa ja sen jälkeen parin tunnin päästä uusiks..

Aamupäivällä joskus 10-12 välillä syödään ½purkkia hedelmäsosetta (kellonaika riippuu ollaanko kaupungilla vai missä..) Sitten tirsat jossakin välissä ;)

Nämä meidän päivät on hieman epäsäännöllisiä.Riippuu tosiaan paljon siitä ollaanko kotona vai liikenteessä..

Mutta jossain vaiheessa ip:llä kasvisosetta ja tirsoja.

Viime aikoina säännölliset päikkärit ovat ne viimeisimmät eli noin klo17-19(nukkuu noin tunnin-puoltoista) Jonka jälkeen valvoo yöunille asti.Klo 21 syötän tytölle iltapuuron jonka jälkeen saa ilmakylvytellä hetken.Sitten iltapesu ja nuQQ :))

Et silviissiin..

Lahja ystäväiseni!!! Olitkos sä vielä tulossa tänne etelään sitten kun se tamma varsoo?? Vois törmätä?? :DD

Vauvaseni,munkin on pakko tunnustaa että meilläkin on viimeset puoli vuotta ollu aikas hiljaista tuolla makuukammarissa :P

Tai siis loppuraskaudessa yritettiin ' häätää' masuasukkia urakalla mutta hommat tyssäs kun seinään synnytyksen jälkeen (ylläri)..

Syyt olleet lähinnä fyysisiä :( Eli ekaks tietty alapää mäskänä ja tikeillä ym ettei ois voinu samana päivänä puhuakaan seksistä ja meikän ' lemmenpesästä' *heh* No kun siitä selvittiin niin alkoi julmettu kuivuus!!! Sadekautta odotellessa.. ;) Ei auttanu liukkaritkaan :(( No nyt kun siitä on selvitty (pahimman yli siis,EI kokonaan) tulee ehkäisypulma!! Kävin muuten gynelläkin itkemässä sitä karseaa kuivuutta ja se määräs hoidoks paikallisestrogeenia. Pakkausselosteessa luki ettei imetysaikana mutta käytin silti.. Kai se rööriroope ties mitä määräs kun kerta synnytysten ja naistetautien erik.lääkäri (???)

Nyt siis pähkäillään että kuinkas ehkäistään.Kortongit EI tule kysymykseen.Ehkä odotan imetyksen loppua ja sitten alotan renkaan käytön tjtn. Tässä välillä on ' hoideltava' ukkoa muilla avuilla ettei raukka raahaa täysiä kassejaan puolen metrin päässä :DD *hih,oonpas mä rivolla päällä*

No joo..menkkojakin odotellessa.. ei oo vielä alkanu.

Tiiä sitten kauan tätä imetystä vielä jatkuu..jos vaikka juhannukseen mennessä lopettelis.Suunnittelin silloin myös laittaa tytön ekaa kertaa yöhoitoon anoppilaan :)) Ja lähtään ukon kaa reissuun kaksin ;)

Mutta mutta nyt on lopetettava..Oisko tässä taas avauduttu tarpeeks ;)

Aurinkoista päivää kaikille!!

-Tiggr& ' ryömivä' Nasu 301105

Vierailija
25/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felicelle:älä yhtään soimaa itseäsi,mun esikoinen kasvoi tuttelilla isoksi neidiksi,kohta jo 5-vee ja mä se vasta laiska oon=)

toisen lapsen myötä entistä väsyneempi ja laiskempi,purkkiruokia syödään,kertakäyttövaipat molempien kanssa,puurotkin valmiita puuroja,en jaksa siivota usein,Juho kasvaa Nannilla ja soseilla ja tein kyllä itekin vähän soseita mutta Juho ei huoli niitä!!!!

ei edes perunaporkkanaa...sylkee ja kakoo vaan...

menkkoja ei ole mullakaan ja harvassa on petipuuhat,ostin jo valmiiksi pillereitä jotka aloitan kun menkat tulee,missä lie luuhaa,esikoisen jälkeen alkoi 4kk synnytyksestä vaikka lypsin vielä silloin,kait ne tulee ja mä oon tuskissani silloin...

laiskaksi tunnustautuva äitiliini täällä vaan...

Vierailija
26/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidillä tuli viikonloppuna 5 kuukautta täyteen ja uudet strategiset mitat on nyt 70,5 cm ja 7,5 kg. Kasvaa ihan hurjaa vauhtia, tuntuu että jatkuvasti saa olla laittamassa pieniä vaatteita pois. Kaurapuuroa vetelee ison lautasen aamulla, pitäis varmaan puuroilla myös illalla, mutta vielä ollaan illalla syöty velliä. Kerran herää yöllä syömään, mutta nukkuukin sillä syömisellä melkein kellon ympäri, joten en valita ollenkaan... Nyt on muutaman päivän ajan syöty myös kasvis-possua ja hyvin uppoaa. On muutenkin tosi kaikkiruokainen likka, vielä ei ole tullut mitään sellaista ruokaa vastaan joka ei menisi tai aiheuttaisi vatsanväänteitä tmv. Enpä minäkään paljoa ole soseita itse tehnyt, melkein kokonaan eletään purkkiruualla. Tänään sentään sain sen verran aikaiseksi, että keitin ison kattilallisen päärynäsosetta. Tuli tosi makeaa, vaikken sokeria lisännytkään, saattaa osa päätyä äidin mahaan...=)

Pakko on myös kommentoida tuota seksiaihetta, ketään nyt loukkaamatta. Meillä ollaan kyllä palattu jo ihan " normaalitahtiin" eli 2-3 krt/vko. Synnytyksen jälkeen nyt oli väkisinkin hiljaista muutama viikko. Meillä ei ainakaan olisi tullut kysymykseenkään mikään puolen vuoden selibaatti tai ukon hoitelu jatkuvasti muulla tavoin. Kyllä mulla on vielä sen verran hormonitoimintaa, että ihan suoraan sanottuna tekee mieli! Ymmärrän toki, että fyysiset seikat voi joskus hankaloittaa hommaa, mutta kyllä meillä ainakin kahden aikuisen rakastavaan suhteeseen kuuluu myös ihan kunnon seksi!

NiiskuPiisku ja Neppari 5kk

Vierailija
27/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt sitten ahkeria kahtena päivänä peräkkäin ja kirjoitellaan tänäänkin ;)

Äitienpäivänä meillä olisi tarkoitus mennä miehen vanhemmille kakkukahville iltapäivällä. Sinne tulee myös miehen sisko perheensä kanssa, heillä on tyttö 1v5,5kk eli meidän Saaraa päivälleen kuukautta nuorempi. Mun äiti tulee meille lauantaina kakun kanssa, mies kun on silloin mökillä uurastamassa ja meiltä on aika hankala lähteä yleisillä mun äidin luokse. Saas nähdä kuinka viikonlopun suunnitelmat toteutuvat jos Veera on edelleen nuhassa, nyt kun Saarakin aivastelee aika lupaavasti... Voidaan siis pahimmassa tapauksessa olla kaikki kotona potemassa lentsua :(

Felice, täällä on myös yksi " laiska" tapaus *vilkuttaa*;) Kolme vanhinta lastani ovat kaikki olleet " vastikevauvoja" kun oma maito ei yksinkertaisesti riittänyt. Täysimetän vieläkin Veeraa josta olen ihan ihmeissäni. Purkkiruoka on meillekin erittäin tuttua! Saara 1v6,5kk syö edelleen purkkiruokia äidin laiskuuspuuskan yllättäessä.... ;) Ja kaikki neljä lastani ovat käyttäneet kertiksiä, ei musta ole varsinkaan nyt suurperheen äitinä pesemään kestovaippavuorta... Mutta huonoa omaatuntoa en suostu em. seikoista potemaan! Pojat ovat nyt 11- ja 12-vuotiaita terveitä miehenalkuja, tuskin olen heidän elämäänsä pilannut " laiskuudellani" ;)

Olipas kiva kuulla Lahjankin kuulumisia! Ja jos tosiaan poikkeat tänne etelään niin mä tulen Tikrun kanssa sua moikkaamaan =) Olis ihan oikeesti kiva nähdä!

Jaahas, neidit heräsivät päikkäreiltä vähän aika sitten ja nyt molemmat vaativat äidin huomiota ja varmaan välipalaakin. Laitan isommalle voikkarin ja imetän pienempää samalla, ehkä syön itsekin jotain. Mä olen oikea monitoimikone, tarttee tehdä monta asiaa samaan aikaan :)

Mukavaa ja aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Tansku, Veera 231205, Saara 241004 ja poitsut jotka ovat vielä koulussa

Vierailija
28/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tarkotus ei varmaan ollu loukata mutta mä nyt hieman kyllä provosoiduin (se koira älähtää johon kalikka kalahtaa) ;)

Meillä on sitten varmaan eri käsitys seksistä.Minusta se on paljon muutakin kuin yhdyntää. Eli en tosiaan koe että meidän elämä on täysin seksitöntä vaikka yhdyntä kerrat voi melkeen laskea yhden käden sormilla. Muuten meillä halitaan ja pusitaan extrapaljon ja kiusoitellaan jatkuvasti ;)

Tiedetään molemmat että tämä on VAIN vaihe ja kyllä niitä yhdyntöjä kerkee sitten taas tulevaisuudessa.. Meillä kun ei ole edes vielä pikkukakkosen aika muutamaan vuoteen.En tosiaan halua vielä raskautua uudelleen joten ilman kunnollista ehkäisyä yhdynnät ei tule kyseeseen,vaikka onhan se välillä ' piinaavaa' kun halut hyrräisivät. :P

Ei siis auta kuin hoidella kaipuuta muilla keinoilla.

Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää/tuomita toisten parisuhdetta ja sen intiimeimpiä asioita.Me kaikki ollaan niin erilaisia.Toiset haluaa monta kertaa päivässä ja joillekin riittää kerran kuussa (tyyliin).Lähinnä tarkoitan myös sitä että läheisyyttä voi kokea muutenkin kuin seksin kautta. On totta että se kuuluu minustakin parisuhteeseen, mutta ei maailma siihen kaadu jos yhdynnöistä on taukoa.. vauva-aika on monesti niin rankkaa ettei äiti raskaiden yövalvomisten ym hulinoinnin ja tissittelyjen jälkeen JAKSA huomioida täysillä vielä miestäkin..saati että kaipaa häntä vielä nypläämään nännejä kun vauva niitä on koko päivän imeskellyt ;)

En tiiä saako tästä mun höpinästä nyt mitään tolkkua..tarkoitus ei ole haastaa riitaa tai olla ilkeä.halusin vain tuoda toisenlaisen näkökulman. Maailma ei ole niin mustavalkoinen..Rakastaa voi monella tapaa ja ennen kaikkea rakkautta voi osoittaa muutoinkin kuin vällyjen välissä..

-Tiggr

Vierailija
29/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin taas ollut muutaman päivän taukoa kirjottelussa¿. Tänne ei juurikaan uutta kuulu. Parina päivänä maisteltiin vähän pottua ja nyt ollaan tänään ja eilen kokeiltu peruna-porkkanaa¿ Ja ihan kaupan kamaa, sen verran laiska oon etten oo jaksanu ite tehä¿ Oon tota maissia miettinyt, tietääkö kukaan aiheuttaako se herkästi masuvaivoja? käsittääkseni peruna ja porkkana on just semmosia mitkä saattaa sitä tehdä¿ Hedelmä soseita tekis hirmusesti mieli antaa mut neuvolassa sanoivat et kannattaa ensin noit kasvis ym. ettei totu makeeseen ja sen jälkeen suostu syömään enää muuta¿

Huomasin et osa teistä oli alkanut jo hyppykiikussa pitämään vauveleita.. Kai sitä meiänkin pitäis se tuolta vaatehuoneesta kaivaa esille ja koittaa mitä Ida siitä tykkäis¿ Kuinka kauan pidätte kerralla? 10min?15?

Makkari puuhista sen verran¿. Meillä kans hiljasta siellä suunnalla, sektion jälkeen varoin tosi pitkään haavaa ja sit tuntuu ettei voi sängyssä puuhastella kun tyttö nukkuu samassa huoneessa¿ Tosin voishan sitä muuallakin tehä mut ei vaan kauheesti nappaa¿.

Felice: Meillä vähän sama juttu kun sulla¿. Imetin n. 2kk, kestovaippoja en edes harkinnut ym. ym. Eikä mua vaivaa yhtään. Eiköhän jokainen tablaa tyylillään. Imetyksestä sain kyllä kuulla niin joka suunnalta et paloi hihat monta kertaa. Nyt onneks kun tyttö jo reilu 4kk on ihmiset tajunnu lopettaa sen jankkaamisen. Ja kyselit rattaista¿ Me ostettiin joku aika sitten Gracon Spree matkarattaat. Hirveesti en vielä niitten kans oo kulkenut mut tähän asti ollaan oltu tosi tyytyväisiä¿ Taittuu suht pieneen kasaan, on isohkot pyörät, ei kauheen painavat mut ei mitkään ihan kevyetkään=) ja portaaton selkänojan säätö. Hirveesti en oo noitten eri rattaitten hintaa kattonut mut noi meiän oli 169e muistaakseni¿. tiedä sitten onko halvat vai kalliit¿.

Meidän äitienpäivä taitaa kulua mummoloissa ja mammaloissa juosten niin kuin kaikki muutkin juhlapäivät =( Ärsyttävää¿. Joskus ois kiva olla vaan kotosalla mut¿

Oon tossa synnytys puolella lueskellut noita synnytyskertomuksia ja tuli mieleen että ootteko te (sillon aikoinaan=)) pistänyt semmosta pinoa? Ite kun änkesin sen verran myöhemmin joukkoon etten ainakaan oo huomannu¿ Niit on kiva lueskella¿.

Tiituliini81 ja Ida 4kk 11 päivää (kai)

Vierailija
30/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään toista viikkoa soseita. Aloitettiin ruusunmarjalla. Aloiteltiin ilman neuvolan " lupaa" . Minun mielestä se on ihan ok, kun muistaa kohtuuden ja pitää järjen päässä. Valitsin tuon ruusunmarjan siksi, että jatkossa kun kiinteitä syö enemmän niin maha toimisi kunnolla. Vaikkei sen kanssa ole mitään ongelmaa ollu, ennaltaehkäsyä vaan... Milja söi siis eka viikon pelkästään tuota. Tällä viikolla otettiin uudeksi mauksi maissi. Ymmärtääkseni se on aika " hellä" vatsalle eli ei aiheuta kovin usein mahanpuruja. Varmasti joillekin... Mikä sopii yhdelle, ei sovikaan toiselle. Maissia ollaan syöty tänään jo kaksi teelusikallista (hurja määrä ;) ja " jälkkäriksi" ruusunmarjaa. Kumpikin tuntuu maistuvan ihan hyvin. Vaikka eihän tuo ruusunmarja mikään älyttömän makea olekaan... No, näin meillä. Ja siskontyttö söi kans eka mauksi maissisosetta eikä aiheuttanut sille mahavaivoja.

Äippä ja Milja

Vierailija
31/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tosta piti vielä sanoa että meillä harrastetaan kyllä muuta tyydytystä enempi kuin itse yhdyntää eli ei mies joudu totaalisen puutteessa olemaan ja mä varoin sektion jälkeen tietysti alussa kans ja se tulehtuikin ja muuta mutta kyllä me jälkitarkastuksen jälkeen kokeiltiin melkein heti=)

Mulla kans ON haluja ettei ne ole kadonneet mutta onnistuneita kertoja on alle 10,osan vauva on keskeyttänyt.

Mutta illalla 21-22 jolloin ainoastaan sitä vois harrastella,mä en yleensä jaksa enää,joka päivä alkaa klo 6 aikaan ja on pitkä ku esikoinenkaan ei nuku päiväunia ym.

Mutta ME ollaan tyytyväisiä näin ja mies itekin ehdottaa mm.suuseksiä=) useammin ja sehän mulle passaa=)

Inhotaan myöskin kumiukkoja kumpikin ja aloiten e-pillerit kunhan ne menkat joskus alkaa.

Mä en siis välitä mitä muut aattelee ja sanoo enkä tod.loukkaannu mutta meillä näin-

Mutta huutosuoli huutaa taas.......=)

Vierailija
32/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan..kävin haulla metsästämässä sitä synnytyskertomus pinkkaa ja löysin kuin löysinkin sen ;)

Tiituliinikos sitä kyseli(?) Kokeilen jos saan linkityksen onnistuu :D

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5811876&t=5811876&appid=&…

mukavia lukuhetkiä ;D

-tiggr *joka nyt jo katuu että tuohtui aiemmin.. :P

Vierailija
33/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo alotelkaa vaan uutta pinkkaa jos meinaatte kirjotella ;) Tämä kun meni ' tämmöseks' mun linkityksen takia *taas on olo että ' hyvä minä' * ;P

Vierailija
34/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä pinossa mitään vikaa ole...vähän lewee vaan.:)

Kiitokset Tikrulle,että on kaivanut tuon synnytyskertomus pinon.En tiennyt sellaisen olemassa olevankaan.Mukava lueskella,nyt kun sekin koitos on takana päin.En ennen synnytystä viitsinyt paljoa toisten kertomuksia lukea,ettei iske paniikki.Jotkut raukat kun on joutuneet siinä hommassa tosi koville.

Meillä on kohta neuvola,joten palailen myöhemmin kertomaan kuulumisia.Ja taas se piikkipäivä,kurja reissu edessä.

palailemisiin.........

Vierailija
35/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihanan paljon viestejä... nyt kyllä laitan ensin viestiä ja luen ketjun loppuun vasta illalla.

Terveisiä Amsterdamista. Kare nautti täysin paljaspyllyin! Siellä oli nimittäin vielä vähän kuumempaa kuin täällä. (En ole varma, paljonko täällä on ollut, mutta siellä oli koko ajan n. +26.) Meillä oli vuokrattuna asuntolaiva, jonka terassilla Karppa otti elämänsä ensimmäiset ulkoilmakylvyt. Ja ihan ilman muuta viihdykettä kuin ihmeelliset pilvet taivaalla ja niiden alle kaartuvat lehtipuut. Oikein nappi valinta se laiva, erityisesti juuri terassin ansiosta, jolla saattoi itsekin istuksia ja nauttia kuohuviiniä! (ja oli siellä toki suihkukin, vaikka pelkäsin ettei olisi.)

Vielä sananen matkasta. Tunsin ensi kertaa aivan valtavaa äidinpelkoa.

Olimme menossa laivallemme kävelemällä illalliselta kiinalaiskortteleista, mutta käännyimme eräällä sillalla väärään suuntaan, jonka ansiosta matka piteni melkein puolella. Hiljakseen vastaan alkoi tulla Ajax-faneja, matsi oli juuri loppunut. Aurinkokin oli jo laskemassa. Keskustaa lähestyessä meno alkoi tulla levottomaksi, kunnes yhtäkkiä olimme valtavan väkijoukon ympäröimänä. Yhtäkkiä sillalla pamahti, ja väkijoukko alkoi juosta meitä kohti! Paniikissa yritimme nostaa vaunuja aidan yli nurmikolle, ja kaiken kruunuksi joku nuorimies - tosin puolitosissaan - ohi juostessaan huusi: " Protect your baby!" Käännyimme toiseen suuntaan, ja siellä joku alkoi nostella katukiviä ja heitellä niitä maahan. Silloin minuun iski paniikki. Onneksi mies pysyi rauhallisena, käännyimme tulosuuntaan ja löysimme vielä ratikkapysäkin, ja pääsimme ratikalla perille saakka.

Enpä muista vastaavaa, spontaania kauhua tunteneenikaan. Mutta nythän ei kyse ollutkaan itsestä - en olisi varmaan pelännyt, jos minulla ei olisi vauvaa. Mutta kun on.

Tuossa Karppa nyt sitten vetelee univelkojaan. Se on säännöllisen päivärytmin vastapaino. Lentokoneessa hän ei saanut nukuttua, ja silmät seisoivat päässä. Mutta päivärytmi ei odota, pian vauvajumppaan!

t. Orava ja ylä-Karppaaja, joka täytti eilen 5kk

Vierailija
36/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikein reippaana ja kävin Miljan kanssa vaunuttelemassa melkein puolentoista tunnin lenkin. Ei mikään hikilenkki, mutta semmosta leppoisan reipasta vauhtia mentiin. Ilma on oikein sopiva kävelyyn. Ei kovin lämmin, mutta eipä tule liian kuuma. Hassu juttu on se, että neiti vetelee edelleen sikeitä tuolla pihalla. Nukkunut kohta kolme tuntia. Ei nyt mitkään ennätyspäikkärit, mutta usein nykyään kävelyltä tultaessa ja vaunujen pysähtyessä neiti herää. Vaan ei ole nyt pihahtanutkaan. Jätin sen tuonne alas ja olen koko ajan vähän höröllään vaikka itkari vaunuissa onki. Asutaan siis luhtitalon toisessa kerroksessa. En raaskinut herättää Miljaa kun tultiin (ja aina se herää kun sen portaita tuo ylös, kun ei vaunuissa voi olla portaissa), istuskelin ensin pihalla ja lueskelin päivät postit ja vein sitten itkarin ja tulin sisälle keitteleen kahvit. :D

Viime yö ei ollut niin hyvä kuin monet muut yöt viime aikoina. Milja päätti sitten olla ihan pirteänä klo1-3. Kovasti jutteli ja teki sellaista uutta päristelyn tapaista juttua huulilla. Oisko lie se uus taito juuri pitänytkin hereillä? Eihän tuo nyt kovin iso asia ole, mutta mistäs sitä tietää mitä noiden vauvojen päässä liikkuu?!? No anyway, hieman väsyttää (ja Miljaa ilmeisesti myös ;) mutta toivon että ens yö menis taas normaaliin malliin.

Tänään ois sitten taas kauppapäivä. Mies pääsee neljältä töistä ja mennään sitten alkuillasta koko perheellä ruokaa ostamaan. Käydään mennessä hakemassa siskolta rintareppua lainaan. Jospa se Milja tykkäis siitä seurata maailman menoa, kun ei herällään oikein kauaa jaksa kaukalossa maata. Ollaan nyt alettu aina silloin tällöin käymään ruokakaupassa juuri silloin kun tyttö on herällään, että oppii siihen, ettei aina nukuta kun reissataan :D Ollaan aika pitkään tehty juuri niin. Toki jos lähdetään pitemmälle ajamaan, niin lähdetään kun Miljan päikkäriaika alkaa.

Eipä kai tässä kummempia, ruoanlaittoa jos alkais suunnittelemaan...

N.Orava - Olipa hyvä että selvisitte pelkällä säikähdyksellä! Ja kiva kuulla että reissu meni hyvin. Suojeluvaistosta: Itse säikähdän jo sitä, jos irtokoira tulee lenkillä vastaan. En muutenkaan niistä tykkää, kun voivat olla arvaamattomia, mutta jos on vauva mukana, niin tuntuu että pitää lähteä pakoon ettei koira vaan tee vauvalle mitään. Höh, kuulostipa hätävarjelun liioittelulta... :D Eikä irtokoiria edes kovin usein vastaan tule...

Äippä ja Milja 4kk11pvä

Vierailija
37/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö9910, ei ole hätävarjelun liiottelua! Joskus jotkut asiat voivat olla, ja moni on ihan epärationaalista pelkoa (kuten se että joku tönäisee minua ja vaunut vierivät ajoradalle.) Mutta kerronpa tässä samalla, miksi meillä ei ole enää koiraa.

Mutta sitä ennen:

Annu, meillä oli just pari viikkoa sitten, eli 4,5 kk ikäisenä tuollaista. Nukkumarytmit menivät ihan pyllylleen, vähenivät rytinällä (nyt on tasaantunut mutta vähentynyt kumminkin.) Ja tuli sekä rintaraivareita ETTÄ puremista. Mutta uskon edellisen johtuvan jälkimmäisestä, eli heruminen väheni, kun aloin jännittää imetystilanteita. Voipi olla, että kahden viikon päästä hulinoinnit on ohi!

Miksi meillä ei ole enää koiraa. Briardi-Sulo oli raisu, ja kun mieheeni ja koiraan tutustuin se oli vielä pentu ja kaatanut jo useita pikkulapsia. Mies halusi pistää sen pentuuden piikkiin, mikä on ihan ymmärretävää, kun Sulo oli meidän seurassa rauhallinen ja aivan ihana. Mutta pikkukoirat ja -lapset...

Kotiuduimme vasta kuuden päivän päästä sairaalasta, joten miehen aikataulut menivät sekaisin ja tärkeä palaveri oli juuri siihen aikaan. Hän haki meidät ja häipyi sitten. Vauva nukkui kaukalossa, mutta heräsi kun aloin ottaa haalareita pois. Sen jälkeen helvetti oli irti... kookas koira hyökkäsi päin sylissäni olevaa koiraa, ja sain hädin tuskin pidettyä sen poissa Taisteluiden jälkeen sain linnoittauduttua makuuhuoneeseen, mutta koska ovi avautuu sisälle päin, koiran onnitui tunkeutua pari kertaa vielä sinnekin.

Mieheni tuli takaisin ja alkoi viedä koiraa toiseen kotiinsa (miehen ex-vaimon), minä jäin odottamaan. Mutta yhtäkkiä aloin vuotaa verta sektiohaavastani, ja verivana sen kuin lisääntyi. Mies oli 25 kilometrin päässä metsässä, ja sairaaalan potilasklinikalla " vaivaani" suhtauduttiin sen verran vähätellen, että ajattelin odotella. Sinne päästyäni minut otettiin heti sisään, ja viivyin siellä kaksi yötä. Haava ommeltiin uudelleen nukutuksessa - lisää mömmöjä pikkuvauvan maitoon (ensimmäiset sektion jälkeen). Vauvalle ei onneksi siis käynyt mitenkään, mutta minä joudun kantamaan merkkiä keskivartalossani. Uudelleenompelu on tehty siististi, mutta se on kiristänyt ihon niin, että se on puutunut ja sen yläpuolella maha alkaa luonnottomasti.

Ei kannata liikaa pelästyä, mutta ei kyllä kannata luottaa yhteenkään vieraaseen koiraan kun ei omaankaan voi. Tai Suloon ei kyllä voinut koskaan. Nyt tajusi sen miehenikin, mutta onneksi Sulolla oli toinenkin koti, jossa nyt on. Itse en pysty sitä enää vilkaisemaankaan, on kuin Sulo olisi pakottanut minut valitsemaan itsensä ja vauvan väliltä. Ja lopultakin - olen aina ollut eläin- mutten lapsirakas - tajuan, että ihminen tulee aina ensin. Olipa vaan lunnnaat.

Vierailija
38/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuh, eipä tule enää istuskeltua koneen äärellä - tai ylipäätään istuskeltua: Puuhaa on riittämiin elohopemaisissa ipanoissani, ja ilmat suosivat ulkonaoloa. Ja tarttishan tuota puutarhaakin joskus kuopsutella, kun naapurit ovat jo aikoja sitten innokkaina aloittaneet haravoimisen, istuttelut, leikkaukset, siistimiset ja muut kevättoimet pihoillaan. Meidän piha repsottaa melko naturellina, kun mieskin on vielä opiskellut työn ohessa. Tänä perjantaina viimeinen koitos, sitten on miekko kotona, mitä nyt 8 h töissä viihtyy. Josko sitten ehtisimme paremmin pihavelvoitteitammekin hoidella. Ja kun helpottaisi tämä piinaava koivuallergia! Mekin asumme varsinaisessa koivulehdossa. Olitte puhuneet eri suosituksista lääkkeidenotossa. Tänään Alman neuvolalääkärissä lääkäri sanoi, että juu, antihistamiini imeytyy vereen, ja että kannattaa ottaa muutenkin paremmin tehoavaa nenäsuihketta. Kirjoitti sitten kolme sumuteputelia jotain Nasonexia tai vastaavaa. Ja kallista oli, toivottavasti teho on rahojen arvoinen. Itse asiassa olen alkanut epäillä, josko Almukkakin kärsisi siitepölystä. Periaatteessahan sille kyllä pitäisi ensin altistua, tuskin se tuosta vain tulisi. Silmänsä eivät punoita eikä nenä valu, mutta aivastelee silloin tällöin ja hieroskelee silmiään.

Muutoin kätensä ovat sataprosenttisesti suussa. Tyttö kahmii valkohain ottein kaiken lähellään olevan kouriinsa ja riuhtaisee uhrin kitaansa, oli se sitten lelu, harso, hiukseni tai leukani. Tai oma mekkonsa: tytön hameenhelmat ovat aina litimärät, kun niitä rullataan ahnaasti suuhun.

Alma on mahdoton komentaja. Tyllerö hykertelee ja kujertelee ja jutustelee ja naureskelee hempeän käheällä äänellään paljon, mutta annas olla, kun jokin ei miellytä, äärimmäistä kiukkua, ärsyyntymistä ja määräysvaltaa säkenöivä, kaikkien mielestä KAAMEA ärjyhuuto pamahtaa soimaan kuin tuomiopäivän pasuuna - eikä lakkaa, ennen kuin tahtonsa on toteutettu. Ei vaikka vanhemmat luulisivat noin pienen simpun jo uuvahtavan tai pienen sydämen lakkaavan lyömästä. Ei, Alma ei lopeta vaan huutaa itkuisen vauvaparun sijasta kuin diktaattori kovaääniseen - ja kun lähelläolijat jo luulevat, että tilanne on riistäytynyt käsistä, naikko lopettaa jylinän aivan yhtä äkkiseltään kuin sen on aloittanut, kun vain siis on päässyt tavoitteeseensa. Tätä mimmiä ei jyrätä! Odotan innolla murrosikää... Ü Toisaalta on hykerryttävä pyöriessään pulleanpehmeänä pallona jutustellen naama isossa hymyssä ja silmät tuikkien eloisina.

On hauska seurata näitä sisko ja sen veli-juttuja, sisarussuhteen kehittymistä ja sen semmoista. Kaksivuotias Mikael rakastaa painaa päänsä Alman pehmeälle reisistö-peffasto-pimpsalle ja kujertelee Almalle käyttäen ihan omakeksimiään hellittelumuotoja tyyliin " Kikan oma Almanen" (Kika = Mikael). Osaa antaa tuttia tytölle (joka raivotessaan koukkaa sen peukalolla huitsin nevadaan aina jo kun vain huulia tutilla kosketetaankin) ja ihmettelee Alman jalkoja, kun ne ovat " pienen pienet" . Alma ei tiedä mitään hauskempaa kuin Mikaelin äkkinäisetkin lähestymiset ja hellyyspuuskat. Tyttö kikattaa ja hirnuu veljensä tohotukselle. Humoristista, hellyttävää ja satavarmasti oikein hyvää tekevää seuraa nämä kaksi kelle hyvänsä!

Pottuporkkanaa menee jo mukavasti ja paria hedelmääkin kokeiltu. Tämänpäiväisessä neuvolalääkärissä käyrät sen kuin jatkavat laskuaan. Tyttö on kyllä sellainen ikiliikkuja ja pyöriäinen, että kuluttaa taatusti hillittömän määrän energiaa. Joo, ja ennen kuin ryntään iltapalan kimppuun, kerron,e ttä meilläkin pitkät päiväunet ovat tätä nykyä HARVINAISTA herkkua: ei malta tämä immeinen antaa kiinnostavan maailman väristä kaikkea jännää liian kauan ilman aktiivisesti kaikkeen osallistuvaa Almaa. 20 minuuttia ja tyttö on taas valmis uusiin seikkailuihin! Aivan turhaa koettaa nukuttaa häntä uudelleen uneen, sillä silmät seisovat apposellaan kuin tulitikut niitä auki pitelisivät ja vaunuista tai milloin misätkin leposijasta kammetaan hurjalla voimalla pois.

Hyvää yötä ja jatkoa jouluiset! Isken sapuskaan...

Vitanova ja Alma, miltei 4kk

Vierailija
39/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut N.oravalla pelottava tilanne.Kyllä lasten vuoksi saa aina olla varuillaan..

Meilläkin on vähän ongelmia toisinaan koiran kanssa, saa nyt nähdä mihin tilanne sen kanssa menee.Se kun on aina ollut tosi varauksellinen vieraita lapsia kohtaan ja varsinkin pieniä ja saattaa jopa näykkästä,jos menevät lähelle.Katsellaan nyt tässä miten alkaa suhtautua vauvaan.On kyllä niin paljon paimenkoiran vikaa,että luulisi tuon oppivan että vauvakin on meidän " lauman" jäsen.

No jospa minäkin rohkenen hieman tuota seksi asiaa sivuta...

Mulla kun menkat alkoi kyllä tosi pian synnytyksen jälkeen ja imetyskin loppui kokonaan ekan kuukauden jälkeen,niin vaikea tässä kai on hormooneihinkaan vedota...Mutta täytyy myöntää,että kun ei innosta niin ei.On vähemmän hehkeä olo tämän mahan kanssa ja muutenkin sitä ajattelee itsestään vaikka mitä synnytyksen jälkeen....No,josko tämä nyt menisi ohi ja kun sais perhana edes noita kiloja pois,mutta kun ei huvita sitten millään.

Neuvolassa käytiin ja piikki saatiin.Ei ainakaan iltaan mennessä kuumetta ilmaantunut,annoin silti varuksi supon yöksi.Niin neuvolassa kehoittivat. Typsyn paino oli nyt 7440g ja pituus 66cm. Kasvu on ollut kokoajan tasaista.Allergia epäilys on,mutta kokeillaan noita soseita pikkuhiljaa niin näkee sitten.

Kävin tänään katsomassa kaverin 1,5vko ikäistä vauvaa.Kyllä oli suloinen.Sitten kun tuli kotio,tuntui toi meidän neiti niiiin isolta jo.

Jaahas,jos menis petiin.Viikonloppukin taas häämöttää..

kirjoittelemisiin: Liinuksi + aada 5kk

Vierailija
40/45 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuinpa taas kirjuuttelemaan.

Luin muuten linkistä siitä Amsterdamin jalkapallohulinoinnista. Ajax-fanit olivat riehuneet, kun siinä matsissa oli yksi valmentaja saanut kenkää. Aukiolla, minnepäin olimme matkalla, oli mellakkapoliisi käyttänyt vesitykkejä tulipaloja sytyttäneeseen ja autoja potkineeseen joukkoon. Kahta oli puukotettu. Että silleen. Onneksi Karppuli nukkui tuolloin. Jos olisi itkenyt, olisi varmaan hermot vieläkin poissa.

Päivärytmistä: no nyt se taas kerran hakee balanssia, mutta kokonaisnukkkuma-aika lienee noin 14 tuntia. 10,5 tuntia yöunta (n. 21-7.30) miinus unissaan syömiset (4 kpl) ja 3,5-4 tuntia unta (puoli tuntia klo 9, tunti klo 11-12 ja kaksi tuntia klo 15-17. Ehkä pikkunokoset illalla, mutta useimmiten kolmet päikkärit. Valveilla vikan jakson siis joskus jopa 4 h, se on kasvanut.

Lääkäristä: meillä Länsi-Helsingissä ei ole ollut lääkärintarkastusta kuin 6-viikkoisena! Oon kade... Mekin siirrytään ensi viikolla soseisiin. Aion lähteä reippaasti omilla ja käyttää purklkeja vain matkaruokana. En kylläkään pidä sitä ongelmana, saanpahan samalla vitamiineja itsekin, kun höyrytän kerralla enemmän vihanneksia.

Näistä muista " luomuiluista" : edustanen puoliväliä. Käytän kertiksiä, tosin tunnen siitä rankasti huonoa omatuntoa ja aion siirtyä pottaan asap. (lisäksi meillä on tämä vaipaton luomuvaihtoehto, maratonilmakylvyillä pissailu :) ) Käytämme kantoreppua ja liinaa. Harkitsemme hyppykiikkua, sitteri on käytössä. Aiomme suosia luomuvihanneksia. Laitamme jokikisen vaatekappaleen kiertoon (vähintään Karjala-projektiin), käytämme itse noin 40-prosenttisesti kierrätysvaatteita. Niin, kukin tyylillään. Itse yritän pitää aikeistani kiinni, koska tiedän, että kodistahan ne tavat lähtevät, ja kun ympäristö meille arvo on, niin siitä ne tavat lähtevät. Mutta kun mies ja hänen lapsensa eivät ehkä kauheasti ole ekoilleet, niin huomaan vähän laiskistuneeni siinä.