Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Jouluisten viikko 19****

08.05.2006 |

En löytänyt vielä pinoa,jos nyt sitten tällainen viikkopino...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja äityliinille! Toivotaan, että koirasi paranee...

Meillä oli onneksi taas ihan normaali yö ilman yöllä valvomista. Neiti nukahti klo 20, söi puoliltaöin (mikä on kyllä normaalia aikaisemmin), mutta nukkui sitten onneksi viiteen ennen toista syöttöä, ja jatkoi uniaan vielä aamuseiskaan saakka. Ollaankin täällä oltu ihan reippaina. Tai no Miljahan on vetänyt sikeitä kaks ja puoli tuntia partsilla :D Sisko tyttöineen kävi kyläilemässä. On se niin kiva kun on touhua. Lasten tekemisiä on niin mukava seurailla ja juttuja kuunnella. Esim. siskon vanhemman tytön (2v.5kk) paras huomio oli tänään seuraavanlainen: Käytin tyttöä pöntöllä. Tyttö katsoi että pöntössä on kasa hiuksia (siis ei kai mulla vaan oo karvanlähtöaika?!? ;) ja kysyi: saako sinun hiusten päälle pissata? :DD

Sisko toi nyt sen rintarepun lainaan. Ei sitten eilen käytykään kaupassa, vaan siirrettiin laiskoina täksi päiväksi kun miehellä on vapaa. Saas nähdä mitä on Milja mieltä reppuilusta.

Aion leipoa suklaahyydykekakun äitienpäiväksi. Tietty tehdään myös tavallista täytekakkua. Ja mietittiin vähän voileipakakkuakin... Olispa siinä vasta herkut. Niin, ja sunnuntaina ei pisteitä lasketa!

Ok, nyt häivyn höpöttämästä kun ei oikeaa asiaa ole. Mukavaa perjantain jatkoa!

Äippä ja Milja 4kk12pvä

Vierailija
2/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan korjaan hieman. En ottanut nokkiini viestistäsi, koska meillä kaikillahan saa olla oma mielipiteensä =) Mutta siis: tarkoitin ainakin omasta puolestani irtokoirilla sellaisia irtokoiria, jotka ovat esim. karanneet jostain!!! Eivät ole omistajan kanssa liikenteessä. En pelkää irrallaan omistajansa kanssa kulkevia koiria. Ei niitä varmastikaan irti voisi pitää, jos ne eivät olisi tottelevaisia yms. Mutta yksinään tallustelevilla koirilla ei ole ketään komentamassa ja silloin ei voi tietää koskaan... Vaikka onkin tosi harvinaista, että yhtään mikään koira tekisi ihmiselle mitään. No, se tästä aiheesta. Onhan noita pelkoja jos jonkinlaisia. Henk.koht. omakohtainen elämääkin suurempi pelkoni on aina ollut karhut!!! En tiiä miksi, koskaan en ole karhua muualla kuin eläintarhassa nähnyt... Ja toivottavasti en näekään! ;)

Edelleenkin oikein mainiota perjantain jatkoa!!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko oli ostanut mulle äitienpäivälahjan.. :P Kävin kaupassa ja lahja oli autossa ja mies vannotti etten mee urkkiin. Yllättävää kyllä, maltoin mieleni. x) Yleensä oon niin himpskatin utelias etten malta olla kattomatta. Jänskättää että mitäköhän se on ostanut. Mieheni tuntien, se ei yleensä ostele mitään hirveen ihmeellisiä. Nyt kyllä kehu tehneensä loisto ostoksen. Katsellaan mitä sieltä ilmaantuu. :))

Koirajuttuun osallistun minäkin. :) Meillä on aina koirat lenkillä irti. Tosin nykyään käydään vain yhden kanssa kerrallaan kun on vähän hankalaa kahden ison koiran ja vaunujen kans kulkee. Muakin risoo irtokoirat, just nimenomaan sellaset jotka kulkee yksikseen pitkin teitä. Ja kun parjaamisen alkuun pääsin, parjaan heti ne ihmiset jotka kulkee omien elikoidensa kanssa remmi löysällä antaen sen räyhätä vastaantuleville ihmisille ja koirille. *argh* Mikä ihme siinä on ettei ihmiset saa koulattua koiriansa sen verran että pääsisivät toisten lenkkeilijöiden ohi ilman tappelua ja rähinän aiheuttamista. Oli aika surkuhupaisaa kun kävin uros sakemannini ja vaunujen kanssa kaupassa ja puhuin siinä puhelimeen. Vastaan tuli mies kahden koiran kanssa, jotain sekarotusia suht. isoja olivat. Käskin oman koirani maahan (oli kiinni) ja seisoin varmuuden vuoksi remmin päälle ettei vain pääse käymään mitään, kun se vastaan tulija tuli siis pyörällä. Koira tuijotti hartaasti mutta ei tehnyt elettäkään noustakseen... Eiköhän tää lenkkeilijä PYSÄHTYNYT kohdalle ja omat koiransa räyhäsi ja hyökki kohden, kehtas äijä kysyä ONKO SE VIHANEN????!! :O:O Kyllä mä sanoin pari valittua sanaa että no kohtahan se sulle selviää kun niiden omien räyhääjies kanssa pysähdyt siihen lastenvaunujen viereen. Totta kai meidänkin koira sitten vetas herneen nenään kun hänen äitiinsä ja vauvaan kohdistetaan kauhee rähinä. Urisi kyllä niin tosissaan kun ikään voi. Mua niin ärsyttää semmoset jotka jatkuvasti pelkää meidän koiria vain siksi että ne on saksanpaimenkoiria. 8-/ Usein tulee just tuo että pysähtyvät kohdalle omien koiriensa kanssa kyseleen että onko se vihanen. Voisivat vain talsia eteenpäin, kyllä mä koirani kurissa pidän.

Jep, takasin vauva aiheeseen. x) Käytiin tänään neuvolassa. Neiti painoi 6655g ja oli 65.5cm pitkä. Paino oli vähän pieni pituuteen verrattuna, mutta se kuumeen aikanen syömättömyys ja tuo pituuden iso kasvu verottivat painoa nähtävästi. Toivottavasti ens kerralla on jo paremmin noussut. :)Piikkikin saatiin, saa nähdä kuinka kiukkunen neiti on kun herää toisilta uniltaan.

Mutta nyt syömään. :) Kun saa rauhassa aterioida. ;)

Quarra ja neiti 5kk sekä karvaiset perheenjäsenet.

Vierailija
4/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITYLIINILLE SYMPATIAT! On tuossa samaisessa koiratilanteessa tullut kanssa oltua ja voin kuvitella kuinka paha olo on.

Kun nyt kerran mun lempiaihe koirat tuli esille,niin jatkampa aihetta koska tänään sattui pieni välikohtaus...

Mun on tunnustettava,että meillä on just sellainen huonosti koulutettu koira,joka toisinaan rähjää koirille,mopoille,moottorikelkoille ym.ym

No,tänään käytiin kiskalla iltalenkillä ja laitoin kyllä koiran lyhyeen naruun kiinni sellaisen roskiksen ja mainostaulun taakse.

Ohitse oli kävellyt mies,ei huomannut koiraa ja meni liian läheltä.Tämä meidän koira oli sitten näykkässyt miestä jalkaan.Hohhoijaa...Helevatan hurtta,Mies ei onneksi ollut vihainen,sanoi että oma vika kun meni niin läheltä. Mutta silti,ei nyt ohikulkevia ihmisiä saa maistella....

Meidän koira oli jo 10kk kun tuli meille ja aivan mahdottoman villi ja tottelematon tapaus.(bernin ja labbiksen sekoitus).No,sitä on sitten ollut niin pirun laiska,ettei ole saanut sitä kunnolla opetettua.Sen verran,että jos koira haluaa totella,niin ymmärtää kyllä miten PITÄISI olla.Mutta kun se on niin juntti...

No,joo se siitä aiheesta. Alamme iltatoimille pikkuhiljaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
5/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen älähdin (kun ei ole omaa koiraa, niin pitää itte älähtää :)) ihan omasta syystäni - oli hihnassa tai ei. Ja minullehan ne traumat koirista tulivat, Karppa tuskin osaa pelätä. Minulla on vaikea suhtautua minkäänlaisiin koiriin, mutta eiköhän se ajan kanssa mene ohi.

Turret ON kivoja, kunpa niihin voisi taas edes katsoa... Myötäsuremista äityliinille minultakin!

Mutta näin jotkut meistä naarasleijonista reagoivat. Silloin hyökkäyksenkin aikaa sain jotkut ihmeelliset voimat, kun kampesin koiraa ulos huoneesta... olin sektion jäljiltä kuitenkin heikossa hapessa ja koira on iso ja vahva - ja silloin siis myös tolaltaan. Toivottavasti jouluvauvat eivät joudu pahempiin hasardeihin!

Oltiin tänään vauvauinnissa, päivää siirrettiin, ja altaassa oli noin 20 eri-ikäistä ja-vaiheista vauvaa (mikä tekisi 60 ihmistä...). Yksi ohjaaja. Mietin, että mistäköhän sitä maksaa 14 euroa kerralta. Miten muiden kokemukset, kannattaisikohan vaihtaa?

Vierailija
6/45 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti ollut eilisen pimeenä ja äsken vasta ukko sai toimimaan. On kyllä ollut puuhaakin että eipä olisi ennättänyt istuksia muutenkaan.

Eipä meille kummempia, Joni alkoi puuron syönnin ja voi miten hyvin maistuu! Eikä masukaan sanonut mitään joten hyvillä mielin nyt syödään aamu ja iltapuuro. Pienellä tuntuu olevan äitinsä ruokahalut, eli aika pohjaton kaivo on masu. Kun vielä olisi perinyt isänsä aineenvaihdunnan niin mikäpäs olisi ollessa ja syödessä, mitä vaan syö niin yhtä laihana pysyy..

Äitiliinille voimahalit täältäkin, itseasiassa ollaan aikasta samassa jamassa koiriemme kanssa. Meidän Plutolla on sydänvika, ollut jo jokusen vuoden vaan nyt se kun lämpimät tuli meni ykskaks huonoon kuntoon, eilen aamuna sen jo melkeen hyvästelin taivasmatkalle, oli jo melkeen taju pois. Mutta rakas kun on maamuskalle pieni koira niin käytin sen eläinlääkärissä ja nesteenpoistolääkitystä lisättiin plus sai vielä toiset sydänlääkkeet ja kyllä se tänään on taas ollut virkumpi, aamulla sainkin yhden äitienpäivälahjan etukäteen kun se pamautti makkarin oven auki ja hyppäsi sänkyyn niinkun yleensä tekee.. Onneksi saatiin vielä jokunen hetki lisäaikaa mutta vähissä meidän yhteinen aika alkaa olla. Pluto on vasta 8v. mutta cavalierithän on hyvin sydänvikainen rotu eli on sille ihan kivasti ikää lopen kuitenkin kertynyt. Luopumisen tuska on kyllä kova, on se niin rakas koira ollut, meidän karvainen esikoinen! Plytkis on vielä niin minun koira kun vaan voi olla, ihan mammanpoika. Ukkoa aina harmittaa kun jostain tullaan niin koira ei ketään muuta näe kun minun tykö vaan juoksee naamaa nuolemaan. On niin paljon ihania yhteisiä muistoja onneksi, sydämessä Pluto tulee säilymään aina. Mutta jospa meillä todella vielä hetki olisi.

Huomenna meinaan mennä jonnekin lasten kanssa syömään oikeen hyvin valmiiseen pöytään, ukko ei muista meikää äitienpäivänä, ei ikinä ole, oon kyllä hiukan katkera kun vois sitä edes jotenkin muistaa, kolme lasta sille kuitenkin synnyttänyt mutta paska mikä paska...Lipunkin ruukaan ite hinata salkoon.....

Jo vain mutta pakko kömpästä petiin kun väsy painaa silmää,

palaillaan!!

Niin joo, Tansku, Tikrulle mesessä jo sanoinkin, että kyllä se tapaaminen järjestetään kun vaan saan hinattua luuni sinne etelään! Loppukuusta on tammalla aika, hiukan jännään maanantaita poksahtaako. Kun Alli on syntynyt emänsä synttäripäivälahjaksi niin maanantaina olisi päivälleen samanikänen kun emä kun sai ekan varsansa.. Meikän logiikkaa..

Lahja ja Jonitsi 211205

Vierailija
7/45 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että torstaina sain vihdoinkin(!!!) kuulla tuloksen onko Jonilla sisarustensa tapaan pitkä QT-aika ja alkaako sydänlääkkeiden syönti, ja kuinka onkaan ollut niin ihana tuuri, että Joni on puhdas, ei ole geenivirhettä meidän pinellä! Mikä helpotus. Eihän isommillakaan elämää mitenkään vaikeuta, lääkkeen vaan muistaa ottaa mutta kuitenkin. Jonin kanssa oon pelännyt paljon enemmän kun oli se yksi " hengettömyyskohtauskin" , nyt saa ottaa rennommin sen suhteen.

Tosin se sivuäänihän vielä kummittelee mutta perjantaina viisastuu senkin suhteen.

Semmottia,

IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ!!!!!

Lahja pesueineen

Vierailija
8/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä näin hiljaista?? :O:O Meitsikin taas koneen ääressä. Tosin tää romu ei toimi vieläkään kunnolla... >:( eilen illalla toimi hetken ja sit kun mies oli laskuja maksamassa niin siihen tilttas.. :O Saa nähdä mitä tästä tulee.. Pitääkö se viedä uudestaan korjuuksille vai ostaa kokonaan uus kone.. Kun ei ymmärrä kun toiset sanoo että kovalevy vika, osta uusi kone, toiset sanoo että voi vaihtaa kovalevyn, eikä maksa paljon.. :S Tiedä nyt sitten. *tekis mieli sanoa ruma sana prkl ;D*

Neiti on taas saanut jutun juurta, viimeinkin. Kuumeen jäljiltä oli ääni monta päivää painoksissa ja tyttö ei jokellellu mitään. Itkukin oli niin vinkunaa ja pihinää ja kauheen kuulosta. Nyt alkaa jo kiljuminen lattialla taas luonnistumaan. Oi oi oi, meillä on uusi hitti juttu.. x) Hyppykiikku!! Näkisittepä tytön naaman kun se pääsee siihen. Koko ajan suu auki suuressa hymyssä ja kauheee tohina ja jammaus päällä. :) Kyllä sille eilen isin kanssa niin naurettiin.

Lihasoseita, kaurapuuroa sekä neljänviljan velliä lisätty sapuskaan. :) Ensin otettiin lihasoseet, sitten velli ja nyt tänään toista kertaa kaurapuuroa. Yöunet sujuu taas, nekin meni kuumeen aikana ja sen jälkimainingeissa ihan vinksalleen. Mutta nyt sekin on korjaantunut ettei enää herää 05 syömään, vaan menee aamuun asti. Kenties toinen alahammas on tulossa ekalle kaveriksi, voi äiskän tissi parkoja.. :S Tissitys on harventunut aamuun/iltaan tai vain aamuun. Riippuen että kelpaako neidille vai ei. Lypsänyt en ole vaikka illalla ei tissiä tuliskaan tarjottua. Ajattelin lopettaa sen pikapuoliin ihan kokonaan, eipä tuota maitoa pahemmin kumminkaan tule.

Eipä tässä sen ihmeempiä. Palstapimento siis saattaa jatkua, joten älkää ihmetelkö ettei kuuluu täältä mitään. Kauhee olla kun ei pääse nettiin... :S Tylsää tylsää sillon kun neiti nukkuu, kun ei voi istuksia koneella.

Quarra ja neiti 5kk

Vierailija
9/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin just alottaa pinon mutta olihan täällä...

mulla tullut nyt vähempi kirjoiteltua kun Juho muuttunut niin itkuiseksi

=(

syytä ei vieläkään tiedossa,yöt menee onneksi hyvin ja siitä päättelinkin ettei se taida sittebkään huutaa hampaita joita ei siis edes näy vielä...

kauniit ilmat myös varmaat veroittavat,mekin ulkoiltu paljon.

Tänään on jo tytön korvakontrollissa käyty ja putki edelleen korvassa,laitettu 1/05 ja MOLEMPIEN lasten korvat OK,katsoin varalta senkin kun kerran tuolla oltiin.

parikymppinen mieslääkäri arveli tosi omaperäisesti=):varmaan sillä vauvalla mahaa vääntää..joopa joo...

äityliini*siitepölyallerginen* ja Juho kohta 5,5kk

Vierailija
10/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat pojat pitää kohta hakea kerhosta... Ja eikö mitä Mikalla olis just uniaika, joutuu kesken unien lähtemään sen kanssa..

Fiilikset on vähän normaalimmat jälleen, on ollu aika rankkaa välillä.

Eilen pääsin kasvohoitoon, Oriflamen esittelijä piti meille sillä tavalla että pareittain tehtiin toisilleen hoidot. Naama oli aamullakin pehmeä kuin persikka:) Suosittelen! Ja oli halvempaa kun normaali kosmetologilla.

Keksittiin loisto äitienpäivälahja mummoille, digikuvasta muki. Lastattiin kaikki 3 poikaa sohvalle sylityksin ja siitä kuva mukiin.. Varmaan on tyytyväisiä mummoja:)

Ei mutta nyt tarttee jo mennä! Huippuhyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
11/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jees,nää päivät on kyllä ollu ihan mahtavia ilmojen puolesta! ihanaa,kun ei tarvii pukee enää erikseen ulkoiluvaatteita päälle vaan voi lähtee ihan saman tien ulos! :D miten muuten muut,vieläkö puette jotain ohuempaa ulkoilupukua ? meillä poika köllötelly nyt tosi tyytyväisenä ihan vaan bodyssa ja collegehousuissa vaunuissa,eikö oo siis enää makuupussissa tai peittoo päällä. siitä on tullut nyt muutenkin ihan kamala hikoilija,en käsitä,miten se yhtäkkiä on sellaiseks tullut. yöllä,vaikka sillä on vaan lyhythihainen body päällä,sen selkä on ihan märkä.samoin,jos se istuu sitterissään tai makoilee lattialla,niin selkä märkä... nyt vielä mukavasti sitten selkään on ilmestynyt hikinäppylöitä.. eilen oltiin neuvolassa,mutt ei ne mitään sanoneet. ainut kommentti tais olla " aha" ....

kassu oli kasvanut siis kuukaudessa peräti 4cm! painookin oli tullut melkein kilo lisää,nyt siis pituutta on 64cm ja painoo n.7,7kg,pipo oli muistaakseni n.43cm. kaikki oli ok,oli siis 4kk neuvolalääkäri ja tutki silmät,korvat,kivekset sun muut. ei onneks ollu mitään vialla.

noi lääkärit ne sitten osaa muuten puhua tosi ristiriitaisesti!!! ensin mulle sanottiin,et voin ihan rauhassa ottaa allergiaani cetirizin lääkettä,eilen neuvolalääkäri kielsi sen ja tänään soitin vielä asiasta kolmannelle lääkärille ja sieltä kans sanottiin,et voin ottaa sitä,ei vaikuta vauvaan,jos otan sen heti imetyksen jälkeen ja väliä on seuraavaan imetykseen 2-3tuntia... mun on kyllä pakko ottaa jotain lääkettä,koska oon tooosi pahasti allerginen kaikille puille,silmät muurautuu umpeen,ellen ota :( onneks nyt tänään sain vielä siunauksen sille lääkkeelle.parempihan se tietty olis olla ottamatta ja yritänkin ottaa sitä joka toinen päivä vaan,mutt tiukalle vetää kyllä. ihmeellistä,et noita lääkkeitä kuitenkin tulee joka kevät uusia markkinoille,mutt kukaan ei oo kehittänyt lääkettä,mikä käy ilman ihmettelyä ja luvan kysymistä imettäville!!!

meillä kans hyppykiikku on loistava uusi juttu,hyppiä kassu siinä ei vielä osaa,mutt on kyllä varsin polleeta poikaa,kun osaa ihan itse " seistä" ja hiukan tanssahdella siinä =) kassusta on tullut varsin laiska poika.pääsiäisenähän se osasi jo varsin hyvin kääntyä vatsalleen,mutt nyt ei enää viitsi!on ilmeisesti mukavampaa vaan köllötellä selällään. ja seisominen! se se vasta mukavaa onkin,istuminen ei oo enää mitään,koko ajan pitää vaan olla pystyssä ja seistä omilla jaloilla :DD

nukkumisesta on tullut sitten yhtä painajaista. nukkumaan mennään huudolla lähes joka ikinen kerta..en ymmärrä sitä lainkaan.. ennen poika siis nukahti rinnalle ja nyt alkaa vaan huutaa tissillä,kun maha on täynnä ja mun täytyy siirtää hänet sitten sitteriin,missä heijaan/kiikuttelen uneen..päiväunia nukkuu yhteensä n.2-3tuntia,yleensä reilun 2h..yöllä on alkanut heräillä jopa tunnin välein,mutt siis unissaan kitisee ja hyörii.. onko kellään vastaavaa? mitä ootte tehnyt?minä alan olla jo hiukan epätoivoinen,et mitä tämä nyt on,kun jo nukkui suht hyvin yönsä...

ainiin.. noista kiinteistä mun pitikin kysymäni... ootteko odottaneet neuvolalta lupaa esim.puuron aloittamiseen vai aloittaneet silloin,kun hyvältä tuntui?entä muuten,oletteko ruvenneet antamaan vettä soseiden kanssa? silloin,kun kassulla oli se kova ripuli ja jouduttiin sinne sairaalaan,niin henkilökunta vaan ihmetteli,et miks en ollut aloittanut veden antoa samalla,kun aloin antaa soseita..nyt oonkin sitten antanut pikku huikkia aina ruualla,mutt muuten maitoo. varsinkin ton hikoilun takia tuntuu siltä,et vettä tarviis lisäks..tiedä sitten.. noita neuvoja,kun tuntuu olevan yhtä monta kuin neuvojaa..:)

mutta,nyt itkee poika,hyvää päivää kaikille!ja aurinkoista sellaista!

-annu ja kasimir4,5kk-

Vierailija
12/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nämä sivut tosiaan tökkivät oikein urakalla :( Mutta nyt taas uusi yritys...

Meidän Veeran rytmi on suunnilleen seuraava:

Klo 6-6.30 herätys ja tissittelyä

Klo 9 tissitellään, lähdetään ulkoilemaan ja Veera nukkuu 1-2 tuntia

Klo 11.30 isosisko menee nukkumaan ja Veera tissittelee, ehkä nukahtaa, riippuen aamupäikkäreiden pituudesta

Klo 14 tissitellään, lähdetään ulkoilemaan ja Veera nukkuu maksimissaan 2 tuntia

Klo 16.30-17 tissitellään

Klo 18 tissitellään ja Veera nukahtaa puoleksi tunniksi

Klo 20.30 tissitellään ja Veera nukahtaa yöunille

Klo 2-4 tissitellään kerran

Meillä ei vielä maistella soseita, vellejä tms. Veeran paino on noussut niin hienosti ja tyttö vaikuttaa tyytyväiseltä etten pidä kiirettä kiinteiden aloittamisen kanssa. Velliä en edes ajatellut antaa, maistetaan sitten suoraan puuroa aikanaan.

Veera on nyt nuhassa :( Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä tyttö alkoi rohisemaan ja lämpökin nousi lähelle 39 astetta. Annoin yhden supon ja se laskikin lämmön taas normaaliksi. Vielä tytön nenä vuotaa mutta muuten neiti taitaa olla kunnossa. Eilinen oltiin sisällä varmuuden vuoksi mutta tänään ulkoiltiin taas normaalisti.

Mä olen nyt käytännösä yh toukokuun ajan :( Mies on viikonloput mökillä tekemässä meille lisätilaa jotta mahdutaan koko porukka (me aikuiset, 4 lasta ja mun äiti myös) mökkeilemään. Lopputulos on tosi kiva mutta on se aika raskasta hoitaa kahta vaippaikäistä ja kuunnella kahden murkun valituksia 24/7 koko toukokuun... Illat mies on yleensä töissä mutta viikonloput on normaalisti kotona. Onneks toukokuussa ei ole enää kuin kolme viikonloppua. Ja ensi sunnuntain ukko on kyllä kotona kun on äitienpäivä =)

Veera unohti ryömimisen! Nyt taas tyttö kovasti harjoittelee sitä mutta ei pääse eteenpäin kuten silloin muutama viikko sitten. Selällään ei enää viihdytä ollenkaan vaan heti käännytään mahalleen. Akselinsa ympäri Veera osaa hyvin pyöriä ja leluihin tartutaan ihan kivasti.

Ihanaa kun kesä tulee, toivottavasti ilmat pysyisi hyvinä :)

Tansku, Veera 231205, Saara 241004 & pojat

Vierailija
13/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vieläkö mahtuu keskusteluihin mukaan yksi joulukuinen?

Ollaan seurattu keskusteluja satunnaisesti ja on ollut ihan kiva tehdä vertailuja ja saada vähän " vahvistusta" tähän vauvaelämän opiskeluun.

Meitä on siis täällä minä ja poika (271205), isä ei niin näistä keskusteluista perusta. =) Välillä leikillään kieltää multakin näiden lukemiset, etten panikoidu " kauhukertomuksista" .

Poika vetelee juuri piiitkiä päiväunia. Harvinaista. Meillä ei ole vielä mitään järkevää rytmiä noissa unissa. Toisena päivänä nukkuu vaan vajaan tunnin pätkiä useasti, toisena sitten tällaiset pidemmät. Ei siitä vielä mitään isompaa haittaa ole, paitsi jos haluaisi jotain saada tehdyksi ja poika ei nuku. Tänään söi kyllä mun mittapuun mukaan jättiläisannoksen sosetta noin klo 11.30. Oiskohan sillä vaikutusta tuohon unien pitkittymiseen tänään...

Oon antanut pojan syödä sosetta " niin paljon kuin menee" , vaikka vasta harjoitteluvaiheessa ollaankin. Tuntuisi hullulta antaa vain pieni lusikallinen, kun toinen kerran suu auki odottaa lisää.

Jaaha, pitikö mennä kehumaan pitkillä unilla? Nyt sieltä heräillään. =) Taidetaan mennä ottamaan toinen soseannos.

Tango&Baby-boy

Vierailija
14/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pitkästä aikaa jotain skriivais. Siitä onkin varmaan jo kuukausi kun viimeksi on kirjotellut.

Mitäs meille, soseita on syöty jo kuukauden päivät ja niitä kyl meneekin. Julius saattaa jonain päivinä syödä 4purkillistakin!!!

No jospa mäkin jotain aikataulua pistäisin...

7-8 tisua ja nukkumaan

9-10 tisua, seurustelua ja nukkumaan(tunniksi)

11-12 kasvis-sosetta 1-1½purkillista, ½-1 prk ruusunmarja-vadelmaa/päärynää, pikkasen vettä ja hyväs lykys vielä tissiä.

12.30-15 päivänokoset (välillä saatetaan käydä tisulla)

15-16.30 ekax seurustellaan sitten syödään yleensä ruusunmarjavadelmaa 1-2prk (välillä vaihdellaan kasvis-soseen syönnin kanssa aikoja) tissiä

16.30-18 nokoset

18-20 tissittelyä ja leikittelyä ja kylpemistä(joka 3:s ilta yleensä)

20.30-21 pikku nokoset

21-22 seurustelua ja vellin syönti. Syö maissivelliä johon on sekoitettu kasvis-sosetta sekaan n.2dl

22-23 yöunet painaa päälle, saattaa vielä lupsutella tisua

02-05 tisua

Ja sit onki taas kello seittemän...

Kova poika on syömään mut ei ole mikään pullea, paremminkin laiheliini. Neuvolassa olikin viimeksi puhetta (ei kyl sillon syönyt noin paljoa vielä) tai mä ihmettelin et miks ei poika pulskistu. Terkkari meinas et oon niin eläväinen ja virkee vauva et käyttää kaiken hyväksi. Pisti vaan miettiin et entäs sitten kun jätkä rupee todella liikkuun esim. konttaan, ni eihän sille riitä edes viiden litran keitoksetkaan. Jäpikkä syö äiteen vararikkoon... ;)

Mitäs muuta, masulleen on käännytty parin viikon ajan, tavarat pysyy hyvin kädes ja tutikin osataan laittaa ite suuhun.

Nyt Julius on ruvennu treenaan vatsalihaksiaan ;) (pitäähän miehel olla trimmattu sixpackki ku kesä on tulos) Makaa selälleen lattialla ja nostaa päätänsä olkapäitä myöten ilmaan ja saattaa katella siitä asennosta kauan.

Tekis kyl hyvää tälle mammallekin pikku treenaukset =) (maha on vieläkin kuin oottas)

Pitääpä vielä ottaa osaa siihen sex-jutteluun... Mun miestä voi todellakin sääliä, me ei nimittäin olla vieläkään etes yritetty (rupes jotenki ilettään ja inhottaan koko asia) ja viimeksi on peittoja pöllyytetty joskus marraskuussa,siis aatelkaa! Siitä on varmaan jo puolvuotta. Mut mä jotenki häpeen itteeni (vaik mies on kaiken nähny, olihan mukana synnytykses) ja näitä ylisuuria mittoja. Mä oonkin nyt yrittänyt saada etes vähän kiloja pois ja itteeni siedettävän näköseksi et jos vaik rupeis kiinnostaa. (ukkohan ois kiinnostunu ja kovasti, vaan voiko tollasen selibaatin jälkeen ihmetelläkkään jos alkaa jo pikkuhiljaa vonkaileen)

Jospa se siitä...

Täytyy mennä, pikkumies on tisua vailla...

K ja Julius 4kk 6pvää

Vierailija
15/45 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille, olen ahkera pinojen lukija mutta kirjoittaminen on jäänyt vähiin... Tuntuu, että ei oo oikein koskaan mitään kirjoitettavaa kun eihän meillä mitään maailman ihmeitä tapahdu =)

Rytmistä on ollut puhetta, meillä menee jotensakin näin:

7-8 herätys ja velliä 2dl

8-9 aamutirsat

10-11 liha-tai kalasosetta prk ja Nania 1dl

11-12 päikkärit

13-14 Nania 1,5dl

14.30-15 iltapäivätirsat

16-17 hedelmäsosetta prk ja Nania 1,5dl

17.30-18 iltatirsat

19.30 iltapesut ja kaurapuuroa + Nania 1,5dl

20 nukkumaan

Eli meidän poika ei nuku pitkiä päiväunia, vaan puolen tunnin tai tunnin tirsoja parin tunnin välein. Joskus harvoin voi nukkua jopa 1,5 tai 2 tuntia putkeen. Mutta eipä tuo haittaa kun yöt nukkuu kuitenkin hyvin.

Tässä kun olen lueskellut viime aikojen kestovaippa yms keskusteluja, olen alkanut miettiä omaa toimintaani. Olen tullut tulokseen, että olen varmaan maailman epäekologisin ja epäluonnonmukaisin äiti...

Esimerkiksi:

-Imetys lopahti lyhyeen (vain 6 viikkoa ja sekin osittaista)

-Alusta asti käytetty kertiksiä, kestoja en ole edes harkinnut koskaan

-En omista kantoliinaa

-En ole tehnyt vauvalleni kertaakaan itse soseita, kaikki on ostettu purkissa

-Aloitin vellit 2.5kk, hedelmä- ja vihannessoseet 3kk ja lihasoseet ja puurot 5kk iässä (eli kaikki kai liian aikaisin)

-hommattiin hyppykiikku 4kk iässä

-jne jne

No joo, kaikesta huolimatta en koe olevani mikään huono äiti vaan vähän kai laiska?!? Kehtaako kukaan muu tunnustaa olevansa yhtä suurpiirteinen? Sanottakoon, että vauva on kaikesta huolimatta terve, iloinen, sosiaalinen ja kasvanut hienosti!

Tämmöisiä mietiskelin tänään, huomenna varmaan jotain muuta=)

Vierailija
16/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Uudelle TERVETULOA ja tänne aina mahtuu,kirjoitelkaa ahkerasti vaan,nyt on hiukka hiljaisempaa mutta kesä ja vauvojen kasvu ym,varmaan vaikuttaa asiaan.

Meillä vaihtelee vähän noi rytmit mutta laitetaan vaikka meijän eilinen päivä:

-klo 6:15 herää Juho syömään Nannia 200 ml,vaipainvaihto,vähän aikaa seurustelua

-sitten aamutirsoille nukkui klo 7-8(1h)

-touhuamista,kääntyilyä,jokeltelua klo 10 asti

-klo 10 neljän viljan velliä 100 ml ja maitoa 100 ml

-klo 11:45 päiväunille parvekkeelle

-herää päiväunilta 14:15(2,5h nukkui)

-nälkä on pojalla taas ja n.klo 14:30 jälkeen hedelmäsosetta 1purkki ja Nania 140ml

-klo 16 nukahtaa tirsoille(jotka aina enintään tunnin) ja

herää klo 17

-klo 18 kasvissosetta 1purkki(lihasosetta on jätetty vähemmälle kun se ei mene alas)+Nania 100 ml

-seurustelua,kitinää,touhuamista...

-klo 20 puuroa,päällä hedelmäsosetta,Nania 120 ml

-nukkumaan klo 21

semmonen oli eilinen,joskus nukkuu pidempään päikkäreitä ja joskus on saanut kasvista tai lihaa jo 10-11 aikaan mutta oon antanut velliä kerran päivässä ja puuroa kerran päivässä nykyisin.

en muista oliko jotain muita kysymyksiä ollut?hatara pää mutta eilen oli ihanaa olla eka hierojalla,lähdin kotoa 16:45 ja sitten Keskisellä shoppailemassa YKSIN ja kotona olin klo 20,mahtavaa!!!!että mä nautin!ostin paljon vaatteitakin uusia kun sain 30v lahjaksi sinne lahjakortin!

äityliini ja nyt juuri nukkuva Juho 5,5kk liki

Vierailija
17/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan TANGO :)

Meillä on tänään lääkärille aika kun tuo nuha ja yskä vaan jatkuvat. Saa katsoa korviin ettei ole mitään korvatulehdusta.

Meillä sattui yks päivä pikku haaveri tuolle vauvalle. Pesin peppua normaaliin tapaan tuossa lavuaarissa ja Vauvan jalka sitten jumittui sinne enkä huomannut sitä ja riuhtaisin jalan pois. Kauhea huuto alkoi ja verta tuli. Arvatkaa vaan kuka on täällä pyöriny huono-äiti itsesäälissä pari päivää. Kyllä niin ottaa päähän tämä oma huolimattomuus. :((((

No kai se tästä. Aurinkoista päivän jatkoa muille.

Vierailija
18/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tänne jo muitakin " eksynyt" ,tervetuloa uudellekkin :)

Tuossa pikaisesti lukasin pinoa ja huomasin että monet vauvat onkin kovia syömään. Julius-vauvakin vetelee melkoisia määriä,Meidän sinttura kun vasta harjoittelee.On kyllä ihan hyvän painoinen.Taitaa nuo pojat muutenkin olla reilumman kokosia.

Annukka kyseli nukkumaan menosta.Meillä oli tossa kanssa pitkä kausi,että varsinkin yöunille mentiin tosi nätisti.Nyt saa päikkäreille hyyssätä kotvasen aikaa huutavaa vauvaa vaunuissa.Yöunille meno on alkanut kestämään,kun sängyssä täytyy hyöriä ja pyöriä.Yölläkin heräillään välillä vähän itkeskelemään millon mitenkin päin sänkyyn jumiutuneena. Ilmeisesti tämä liikkumisen alkaminen on tehnyt unetkin levottomimmiksi.

Felice : Voisin allekirjoittaa lähes jokaisen sanasi.Täältä löytyy toinen kamala äiti( ja olen myös saanut siitä kuulla).Osittainen imetys n.4vko,jonka jälkeen loppui kokonaan.YRITIN kyllä! Eli Nan:ni lapsi meillä ja nyt vielä purkkiruokalapsi.....Perunaa toki antaisin vallan itsekeittämää jos vaan huolisi.Puolustaudun sillä,että olen melkein kaikille kasviksille ja hedelmille allerginen raakana.Enkä käsittele niitä mielelläni.Ja laiskana ihmisenä purkkieväät on kyllä käteviä....Ja hinta minusta sellainen,ettei siinä nyt kovasti köyhdy vaikkei itse tee.

Muutenkin tunnustan olevani hyvin suurpiirteinen monessa asiassa.Ja mieheni on pikkutarkka..Ollaan aika pari..

Laitan eilisen päivän tähän,meillä kanssa päivärytmi vaihtelee parin tunnin heitoilla....

8.00: herättiin

9.00: 120ml nannia

9.30 - 10.00: unet vaunuissa koiran pissatus reissulla

11.00 : 1/3 purkillista kasvissosetta, 40ml nannia

12.00: 120ml nannia ja ulos päikkäreille

15.00: typy herää

16.00:1/3 prk hedelmäsosetta ja 120 ml nannia

18.00: 120ml nannia ja vaunuihin iltaunille

19.30: vaunut heiluu...herätys,olikin pitkät tirsat

20.00: 120ml nannia

21.00: iltapesut, 120ml maissivelliä ja 22.00 mennessä yöunille

Yösyönnit klo: 01.30 ja 05.00

Nyt sitten typy heräskin näiltä aamu-uniltaan.Alamme päivän askareisiin. Terkuin: koivikossa asuva allergikko-liinuksi + typy 5kk ja risat

Vierailija
19/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava tulla lukemaan pinoa, kun tänne oli eksynyt uusikin mamma ja useampi entinen!

Laitanpa minäkin meidän päivärytmin tähän alkuun:

21 illalla yöunille

nukkuu heräämättä n. klo 6-7, jolloin uni käy niin levottomaksi, että tisutellaan. Sen jälkeen otan pojan viereen. Siinä sitten touhuaa, juttelee ja räplää äitin naamaa, kunnes simahtaa n. puolen tunnin päästä vielä unille ja herää klo 8.30

8.30-9.30 aamupesut, touhuilua

9.30 NAN:ia 120 ml (tissi ei kelpaa tässä välissä millään)

9.30.10.30 touhuilua, jutustelua ja viimein kiukkua, jolloin:

10.30-11 aamupäivätirsat (olivat jäämässä yhdessä välissä pois, mutta nyt tuntuu ne taas tarvitsevan)

11.30 kasvissosetta purkki+vettä muutama hörppy

12.30 tissiä (jos suostuu ottamaan)+50ml NAN:ia TAI 100 ml NAN:ia

13-16 päiväunet (on lyhentänyt päiväunia tunnilla, kun alkoi nukkumaan kokonaiset yöt, ennen nukkui siis 13-17)

16.30 tissiä

17.30 hedelmäsosepurkki

seurustelua ym

19 lypsettyä maitoa 100ml

20 NAN:ia 120ml

iltapesut

21 tissiä+NAN:ia n.100ml

Iltasella saatetaan käydä pikku lenkillä, jonka aikana Eetu vielä nukahtaa n. 30 min. Silloin menee yöunille klo 21.30

Tällainen päivärytmi meillä. Se on aikalailla ollut kylä samanlainen alusta asti.

Felicelle piti kommentoimaan sitä, että minäkin taidan olla aika epäekologinen kaikessa toiminnassani... Mutta en siitä suurempia omantunnon tuskia ole kärsinyt. Todellakin meillä on syöty korviketta rintamaidon ohessa alusta asti, alussa maito ei riittänyt ja sitten kun se alkoi riittämään, poika alkoi saada raivareita tissillä ja meillä tisuttelut onkin sitten ajoittuneet nukahtamis ja heräämis tilanteisiin, jonka lisäksi olen lypsänyt, mutta sillä konstin en meinaa saada paljon irti. Olen tyytyväinen, jos saan jatkaa osittaisimetyksellä puoleen vuoteen asti, sitten olen päättänyt luovuttaa, jos homma hankaloituu entisestään!

Ja purkkiruokia syödään meillä kanssa. Musta ne vaan on kätevämpiä, kun makustellaan, kokeillaan ja määrät on vielä niin pieniä, että se pieni purkki on enemmän kuin tarpeeksi. Esikoinenkin söi sen vuoden kaupan purkkiruokia, joskun puolen vuoden jälkeen, kun alkoi mennä hieman karkeampaakin, keitin vain perunan sekaan ja käytin niitä lihasoseita sitten kastikkeena. Joskus jos oli jotain sopivaa sekaan laitettavaa lisäsin ja mixasin niitä purkkiruokien kanssa. Näin mun mielestäni on helpompaa, ja niin aion myös tehdä nytkin. Joten pois turha syyllisyys siinäkin asiassa ! :) Lasipurkit vien lasinkeräykseen, en siis heitä niitä tavalliseen roskiin :)

Ja mullakaan ei ole kantoliinaa, eikä edes rintareppua. Nyt kesällä se kyllä ois kätevä, pääsis pihalle pojun ollessa hereillä, kun se ei hereillä ollessaan paljon viihdy vaunuissa makuullaan. Loppukesästä kylläkin taitaa jo istua.

Nyt jatkamaan hommia!

T.Meimi79+Eetu n. 5kk

Vierailija
20/45 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kovasti kotihommia tekemättä, joten tässä sitä istuskellaan ;)

Uskomattomasti on Milja kasvanut ja kehittynyt. Tosi pitkiä aikoja jaksaa jo olla hereillä, siis ihan hyväntuulisena. Aamulla valvotaan 2,5h, iltapäivällä 2,5h ja illalla 3h. Joskus vielä eka päikkärit jää tosi lyhyiksi (esim. jos ollaan jossain liikenteessä) ja sellaisina päivinä Milja valvoo vielä 2h noiden edellämainittujen lisäksi. Varsinkin kyläillessä neiti on tosi hyväntuulinen. Toki kotonakin, mutta selkeästi huomaa, että vaihtelu virkistää äidin lisäksi myös tyttöä! :D

Millainen äitienpäivä teille on luvassa? Meillä mies on töissä koko viikonlopun ja vielä ärsyttävät vuorot, joten ei kauheasti ole juhlahumua tiedossa. Minun vanhemmatkaan ei välttämättä pääse käymään, koska äidillä oli jotain työhommia ainakin lauantaina. Kakunhan silti voi leipoa. Aina kun on syy leipoa, pitää leipoa. Minun motto ;)

Tilasin tuossa juuri kampaaja-ajan. Kylläkin vasta kuukauden päähän, mutta kun pitää saada aamuaika niin oli vähän sumplimista että mikä passaa niin kampaajalle kuin miehen työvuorojen kanssa. Haluan käydä tällä kertaa ihan yksin ja rauhassa. Lähden silloin kun Milja menee eka päikkäreille, joten normaalirytmillä neitin pitäisi nukkua vielä kun palaan kotiin. Ja jos ei nuku, mies saa antaa vähän sosetta ja pulloa päälle. Niin olen nyt päättänyt. Yritän siihen mennessä saada hieman lypsettyä maitoa pakkaseen. Jos ei onnistu, sitten ostetaan varalle korviketta. Ei se maailma siihen voi kaatua. Pitäähän sitä joskus päästä johonkin ihan yksin! Ja mikä on parempaa " terapiaa" kuin tutun kampaajan tuolissa istuminen.

Nyt alan kotihommiin. Uudet verhot tuli eilen, ei kun niitä silittämään ja ripustamaan. :)

Milja vasta aloittelee soseiden syömistä. Kaksi makua on vasta harjoittelussa ja kaupan soseita syödään tällä hetkellä. Tarkoitus olis jotakin tehdä itsekin, esim. kesäkurpitsa- ja parsakaalisoseita. Korvikkeita ei ole tarvittu, kun oma maito on riittänyt. Mutta jokainen tavallaan. Älä yhtään tunne huonoa omaatuntoa Felice. Eikös kaikkein tärkein asia ole se, että lapsi on tyytyväinen? Usealla tuntuu olevan kovin vahvat mielipiteet toisten lastenkasvatuksesta. Ei välitetä niistä. Kyllä jokainen äiti tekee niinkuin omalle lapselle on parhaaksi. :D

Äippä ja Milja 4kk10pvä