Ei kannatakaan äänestää demareita ensi keväänä
Eivät ne perukaan aktiivimallia. Mitäs nyt tehdään?
Kommentit (65)
En osaa päättää äänestänkö SKE:tä vai Reformipuoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vasemmistoliiton kannattaja, ja olen ruvennut miettimään, pitäisikö vihreiden ja vasemmistoliiton sittenkin yhdistyä. Sen verran samanlaisia ajamamme teemat kumminkin ovat. Jos joku oikeistovihreä loukkaantuu niin loikatkoon kokkareihin tai vaikka Hjalliksen porukkaan, ja jos joku vanhakaintainen duunarivassari loukkaantuu, niin äänestäköön kommareita joita kai on edelleen muutamakin kääpiöpuolue olemassa, tai sitten demareita. Tai jopa persuja. En jäisi kaipaamaan. Minusta olisi selkeämpää, jos olisi yksi puolue, joka johdonmukaisesti kannattaisi perustuloa ja vastustaisi aktiivimallin kaltaista hömpötystä, ja lisäksi ottaisi ilmastonmuutoksen tosissaan.
Nimenomaan nyt kannattaisi yhdistyä kun ei ole enää sitä riskiä, että vastavedoksi persut liittoutuvat kepun kanssa. Persut hajosi, siniset ovat vitsi ja kukaan ei halua veljeillä sen jäljelle jääneen kuulapääsiiven kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vasemmistoliiton kannattaja, ja olen ruvennut miettimään, pitäisikö vihreiden ja vasemmistoliiton sittenkin yhdistyä. Sen verran samanlaisia ajamamme teemat kumminkin ovat. Jos joku oikeistovihreä loukkaantuu niin loikatkoon kokkareihin tai vaikka Hjalliksen porukkaan, ja jos joku vanhakaintainen duunarivassari loukkaantuu, niin äänestäköön kommareita joita kai on edelleen muutamakin kääpiöpuolue olemassa, tai sitten demareita. Tai jopa persuja. En jäisi kaipaamaan. Minusta olisi selkeämpää, jos olisi yksi puolue, joka johdonmukaisesti kannattaisi perustuloa ja vastustaisi aktiivimallin kaltaista hömpötystä, ja lisäksi ottaisi ilmastonmuutoksen tosissaan.
Nimenomaan nyt kannattaisi yhdistyä kun ei ole enää sitä riskiä, että vastavedoksi persut liittoutuvat kepun kanssa. Persut hajosi, siniset ovat vitsi ja kukaan ei halua veljeillä sen jäljelle jääneen kuulapääsiiven kanssa.
Vasemmistoliiton ongelma on sen nimeen liittyvä stigma, etenkin sana liitto. Nykyaikainen vasemmisto ei saa enää isoa kannatusta pelkkänä vasemmistona, vaan siihen tarvitaan mukaan luonnonsuojelua, ainakin muutama kasvissyöjä edustajistoon, sopivan maltillinen, ehkä jopa hiukan myötämielinen kanta pilvenpolttoon ja yleensäkin vasemistoliberaalista yksilön vapauden kannattamista.
Vihreissä on tosin nykyisellään liian kokoomuslaisia piirteitä, että vasemmistoliitto voisi sen yhdistyä, joten piilokokkelit pitäisi ensin saada vihreistä pihalle. Toki ne varmaan lähtisi omaehtoisesti jos vihreät ja vasemmistoliitto yhdistyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliiton ongelma on sen nimeen liittyvä stigma, etenkin sana liitto.
Kyllähän se kieltämättä aika vahvasti Neuvostoliittoon monen mielikuvissa yhdistyy. Siitä huolimatta, että se oikeastaan on Neuvostoliittoakin kritisoineen SKDL:n sosialistien jatke, ja arvostelee autoritaarista Putinin Venäjää.
Minusta olisi selkeintä jos puoluekenttä ryhmittyisi uudelleen sen mukaan ollaanko konservatiiveja vai liberaaleja, ja sen mukaan ollaanko vasemmistolaisia vai oikeistolaisia. Vihreät ja vassarit voisivat muodostaa vasemmistoliberaalisen puolueen. Oikeistolaisimmat vihreät voisivat mennä Kokoomukseen, josta tulisi aito oikeistoliberaali puolue, ja jonka nimestä pudotettaisiin pois sana "kansallinen". Konservatiivisimmat "koti, uskonto, isänmaa" -kokoomuslaiset liittyisivät keskustan ja persujen muodostamaan konservatiivipuolueeseen, ja kepun liberaalit voivat mennä sinne kokoomukseen. Vasemmistoliiton vanhoilliset duunarit siirtyisivät demareihin, josta taas vapaamieliset siirtyisivät vasemmistoliberaaleihin. Näin tietäisi paremmin, millaisia aatteita sitä oikein on kannattamassa. Nykyään melkein puolue kuin puolue on omituinen sekamelska ties millä tavoin ajattelevia.
Hah, kuvitteletko tosissasi, että perussuomalaiset työttömien kyykyttämistä olisivat lopettamassa :)