Maksuhäiriö !
Mitä käytännössä tarkoittaa maksuhäiriö? Kun mies sanoo, että luottotiedot eivät kuulema ole kuitenkaan menneet. Maksaa velan tämän kuun aikana pois, mutta tieto tästä jää rekisteriin. Ei suostu puhumaan asiasta, menee vaikeiden asioiden kohdalla aivan lukkoon.
Eilen sain selville, että " kunnolliselle" miehelleni on käynyt näin :( ja vain muutaman sadan euron vuoksi. Mulla olisi ollut kyllä rahaa maksaa, mitä lie maksuja, joihin raha ei ollut riittänyt, mutta ei ollut viitsinyt kertoa mulle, ja nyt on jokin merkintä hällä 2v. rekisterissä :(
Miten se voi olla noin tyhmä!!!
Tuntuu tosi pahalta, meidän piti saada pian asuntolainakin, mutta nyt on varmaan kaikki mennyttä.
Kommentit (4)
Ja se kestää viisi vuotta, tai ainakin ennen oli niin. Omia maksuhäiriömerkintöjään voi kysellä Suomen asiakastieto Oy:stä (muistaakseni sellainen) , kuvallinen henkkari ja nimmari mukaan kyselyyn, kopio riittää.
ettei ole mennyt perintään ja kaksi vuotta sanoneet merkinnän kestävän. Soitin äsken sille ja lupasi kertoa illalla enemmän tapahtuneesta.
Mulla vaivaa aivan kamalasti tämä asia. Tekisi mieli puhua ja selvittää asiaa, mutta hävettää miehen puolesta :(
Purskahdin melkein itkuun, kun kaveri äsken soitti ja keroi saaneensa lainan..Töihin pitäisi illaksi jaksaa mennä ja esittää iloista asiakaspalvelussa :(
4v silloin kun on oikeudenpäätös ulosotosta ja maksaa.
5v kuten yllä, mutta ei kykyne maksamaan vaan todetaan varattomaksi.
lainan saannissa voi olla vaikeuksia, mutta ei mahdotonta, jos mies kerran maksaa velkaa koko ajan pois.
Maksuhäiriö merkintä pysyy voimassa 4v.