Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistään ei saa hyviä neuleita, kaikki on samaa akryyli paskaa joka kaupassa!!!!!

Vierailija
26.10.2018 |

Tai sitten jos on varaa voi ostaa kashmirneuleita, mutta 100€ neuleesta, ei kiitos.

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä tuli eilen myyntiin 100% kashmir-neuleita hintaan 49,99€.

Väreinä musta, vaalea roosa ja harmaa.

Varusteleka myy 100 % merinovillapipoja. Pari vuotta sitten hinta oli jotain 20-25 e/kpl.

Vierailija
142/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa valkoisen pukupaidan. Pyysin myyjältä seuraavaa hintaluokkaa, ettei paita olisi heti eka pesun jäljiltä kutistunut paria numeroa. Myyjä sellaisen antoi, ja hinta oli hitusta vaille 200 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ainetta sen neuleen sitten pitäisi olla? Puuvillaneuleita löytyy vaikka mistä, samoin villa- ja kasmirvillaneuleita, alpakanvillaisia löytyy....

sano mistä löytyy puuvillaisia tai villaisia neuleita kohtuu hinnalla?

ap

Siis halvalla? Kysy, jos saisit Kelalta avustusta.

Vierailija
144/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille ei kelpaa edes se 70€ aito villatakki vaan siitä pitäisi maksaa että suostutte ottamaan. Myyn vaatteita pienessä putiikissa ja metsästän noita kunnon vaatteita työllä ja tuskalla. Mutta ei ne siltikään kelpaa. Aina on liian kalliita (50-125€ kunnon jakusta on liikaa tai 79€ housuista jotka kestää enemmän kuin yhden kauden), väärän pituisia (vaikka pituuksia löytyy lyhyestä lattiaan), väärän värisiä/sävyisiä jne. Ihan sama kaikissa vaatteissa, mikään ei enää tunnu kelpaavan. Eikä se lämmitä kun käydään aina sanomassa että ompa kivoja ja just tälläsiä ollaan kaivattu kun että koskaan osta mitään. Suomessa on turha yrittää. Mekin lopetetaan ja saatte jatkossa pukeutua niihin halpoihin rytkyihinne.

Vierailija
145/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arolan neuleet, kyllä kelpais

Vierailija
146/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vähän käytettynä Papun neulemekon 100% luonnonmateriaalia. 90 € maksoin, uutena kaupassa 230 €. Ihanan lämmin mutta ei hiostava mekko.

Vähän käytetty Kaikon 100% puuvillaneule, 55 €. OVH sillä vähän päälle 100 € uutena. Siisti, pesunkestävä neule joka on vilpoinen kesällä ja lämmin talvella.

Myös Alpa, Pura ja Ekta Helsinki myy aivan ihania neuleita. Myös Kaino ja Melli Ecodesign. Ektan, Kainon ja Mellin vaatteet on ainakin tehty Suomessa, muistaakseni Purankin. Hintaa näiden neuleilla on uutena 150 - 300 €. 

Laatu maksaa, se on totta. Ainakin nuo mun Papu ja Kaiko ovat aivan ihania laadultaan. :)

Vierailija
147/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kerrastoja taas jos etsii niin Ruskovilla. Tytöllä on myös Ruskovillan merinovillatumput ja ne lämmittää hyvin loppusyksystä alkukevääseen ja talvella rukkasien alla. Kestävätkin ovat, isosiskolta peritty :) olikohan hintaa n 30 € ja menee mallinsa puolesta monta vuotta. Melkein kalliimmaksi tulee ostaa noita halpisketjun tuotteita jotka nyhrääntyy eikä lämmitä saati edes pysy ehjinä.

Vierailija
148/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pitkästä aikaa akryylia sisältävän neuleen ja pakko sanoa että onpa epämukava päällä. Kivan näköinen ja hyvin istuva ainakin uutena.

Vierailija
149/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu, lasi, metallit, puuvilla jne. eivät vain riitä kaikkeen. Vaativat resursseja, kaivoksia ja louhimista tai paljon kastelua ja peltopinta-alaa, minkä käyttö on muutenkin maapallolla aika tapissa. Esim. betonirakentamisen takia maapallon hienorakeinen hiekkakin on viety loppuun monilta rannoilta. Ikävä kyllä nykyisenkaltaista kulutusyhteiskuntaa ja monia ympärillämme näkyviä esineitä ja tarvikkeita ei vain olisi ilman muovia. Tai ainakin niitä esineitä olisi selvästi vähemmän. Köyhät joutuvat varmaan ostamaan enemmän öljystä valmistettuja vaatteita, koska ne ovat usein halvempia.

Vierailija
150/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallon öljyvaratkin ovat hupenemassa, joten jossain kohtaa sitä on selvästi vähemmän saatavilla ja lopulta vain vähän.

Vierailija
151/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä laadukkaita neuleita löytyy ihan kaikkialta. Lapsille uniqlosta, hyvin ovat kestäneet. Itselle kirpputorilta, kerran löysin Pringle of Scotlandin salmiakkikuvioisen villapaidan kolmella eurolla. Neulonkin itse, mutta koska se on harrastus, olen valmis törsäämään.

Vierailija
152/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse tekee, niin saa just sen mallisen ja värisen ja matskuisen kuin haluaa :) mulla ei ole ole neulomisesta kuin reilu vuoden kokemus takana, aloittelin villasukista, mutta nyt 2 paitaa ja 1 neuletakki tehtynä. Hienot ovat, ja lämmittävät kyllä ihan eri tavalla kuin joku HM akryylireuhka. Jos tekee isommilla puikoilla, siihen ei mene niin kauheasti edes aikaa ja ohjeita löytyy ilmaiseksi tosi simppeleistä koristellumpiin.

Itse kun tekee niin saa sellaisen kuin sattuu tulemaan.

Vierailija
153/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse tekee, niin saa just sen mallisen ja värisen ja matskuisen kuin haluaa :) mulla ei ole ole neulomisesta kuin reilu vuoden kokemus takana, aloittelin villasukista, mutta nyt 2 paitaa ja 1 neuletakki tehtynä. Hienot ovat, ja lämmittävät kyllä ihan eri tavalla kuin joku HM akryylireuhka. Jos tekee isommilla puikoilla, siihen ei mene niin kauheasti edes aikaa ja ohjeita löytyy ilmaiseksi tosi simppeleistä koristellumpiin.

Itse kun tekee niin saa sellaisen kuin sattuu tulemaan.

Tämä! Etenkin ne isoilla puikoilla ja nopeasti valmista -pyrkimyksellä tehdyt neuleet ovat aika usein sinne päin.

Vierailija
154/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
155/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupassa voi valita esim. materiaalin suodattimilla. Älkää ostako akryyliä, niin lakkaavat myymästä sitä. Hirveää saastuttamista se vaan on. 

Itse käytän omissa vaatteissani vain luonnonkuituja, mutta en ihan täysin ymmärrä tuota akryylin demonisointiakaan. Akryyli paranee koko ajan, kun valmistusmenetelmät kehittyvät, ja esimerkiksi villa-allergikoille tai eettisistä syistä eläinkuituja vältteleville se on ympäristönäkökulmasta mahdollisesti parempi valinta kuin uusi puuvilla, johon kuluu valtava määrä vettä.

Olennaisinta olisi, että kaikki ostaisivat vain sen verran vaatteita kuin tarvitsevat.

Vierailija
156/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.aran.com/ladies-knitwear

Nämä ovat ihania

Vierailija
157/180 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaneuletta on lähes mahdoton löytää. Ehdoton kipurajani on 80€  vähän halvemman ottaisin mieluiten.

Vierailija
158/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langat kashmirneuleeseen maksaa varmaan sen 100 euroa, jos neuloo itse. Ei kai sille mitään voi, että laatu maksaa. Kauhistelin aikoinaan, kun Joutsenen untuvatakki oli 600 euroa. Ostin sen kuitenkin. Siitä on nyt ainakin 12 vuotta ja olen käyttänyt sitä joka talvi. Ei se 600 euroa enää tunnu missään. On mulla vielä käytössä vuonna 1999 ostettu poplarikin. 

Vierailija
159/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä voi löytää ns. kohtuuhintaisena. Sen takiahan niitä akryylineuleita juuri tehdään, että on halpaa. Laatua ei saa halvalla. 

Vierailija
160/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neule maksaa, suosittelen esimerkiksi Alpaa. Jos ei ole varaa maksaa, kannattaa ostaa käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän