Suositut herkut, joista et tykkää?
Kommentit (1496)
Mä en tajua etanoita. Mauttomia kumipalloja. Mikä tahansa maistuu tietysti tavallaan hyvältä, jos päälle laitetaan vaikka paljon voita, homejuustoa, valkosipulia yms. Mutta ne etanat... en vaan tajua.
Tiramisu, tuulihatut ja kermakakku (täytekakku) yök
Saframia sisältävät pullat. Ne ovat täällä Ruotsissa ihan 'must' joulunaikaan, enkä ole koskaan käsittänyt miksi. Vielä puhuvat 'kauniista keltaisesta väristä', minusta ne pullat ovat jotenkin sienimäisiä sisältä. Joskus on kohteliaisuudesta pakko ottaa, vapaaehtoisesti en syö.
Sushi on mainittukin jo. En käsitä, miksi niin moni on innoissaan jostain riisipallosta? Pidän itseäni foodiena ja tykkään kaikenlaisesta hyvin tehdystä ruuasta. En keksi millään, että mikä siinä sushissa niin viehättää ja vielä niin monia. Menen kyllä kaverin kanssa sushille, jos hän välttämättä haluaa, mutta en saa siitä itse minkäänlaista kulinaarista elämystä.
Aleksanterinleivos
Ei maistu muulle kuin sokerille
En tykkää mistään karkeista enkä pullista. En syö noita koskaan. En myöskään tykkää mäkkäri, Hese ruuasta. En ole varmaan 10 vuoteen syönyt mitään noita.
Juustot
Ravut
Kaikki liharuoka
Karkit
Toffee
Juustot
Valkosuklaa
Pullat
Munkit
Raaka kala, kaikkimerenelävät. Joku hyvin paistettu kala on ok. Sienet.
Lasagne; rasvaista lälliä
Pulla: Mautonta, turvottaa
Mokkapalat: liian makeita
Suklaa, kaikissa muodoissaan. Ei vaan maistu hyvältä minun suussani. Ja voi luoja sitä taivastelun määrää, kun tämä asia joskus tulee ilmi keskustelussa ym. Lisäksi ärsyttää typerät mainokset ja jutut joissa oletetaan, että jokainen nainen rakastaa suklaata. No ei prkl rakasta.
Ruosu kirjoitti:
Saframia sisältävät pullat. Ne ovat täällä Ruotsissa ihan 'must' joulunaikaan, enkä ole koskaan käsittänyt miksi. Vielä puhuvat 'kauniista keltaisesta väristä', minusta ne pullat ovat jotenkin sienimäisiä sisältä. Joskus on kohteliaisuudesta pakko ottaa, vapaaehtoisesti en syö.
Se on kyllä suomeksi sahrami. Ja se on vain mauste, joten ei sen pitäisi vaikuttaa koostumukseen. Ehkä ruotsalaiset eivät vain osaa tehdä hyviä pullia.
Kyllä hyvässä pullassa paras mauste on kardemumma tai kaneli.
Karkit.
Karkit ovat mössöä. jossa on epäterveellisiä sokereita, johon on lisätty keinotekoisesti muunneltuja tärkkelyksiä sekä sian nahasta tai naudan luuytimestä, suolista tai jänteistä tiristettyä liivatetta. Ja tämä "ihanuus" on kuorrutettu keinotekoisilla maku- ja väriaineilla, mm. sellaisilla kuin E120, joka sisältää kuivatettuja naaraskirvoja.
Nam? No ei!
Vierailija kirjoitti:
Sushi on mainittukin jo. En käsitä, miksi niin moni on innoissaan jostain riisipallosta? Pidän itseäni foodiena ja tykkään kaikenlaisesta hyvin tehdystä ruuasta. En keksi millään, että mikä siinä sushissa niin viehättää ja vielä niin monia. Menen kyllä kaverin kanssa sushille, jos hän välttämättä haluaa, mutta en saa siitä itse minkäänlaista kulinaarista elämystä.
Kun mä maistoin sushia ekan kerran, mä ihastuin siihen yksinkertaiseen makujen harmoniaan. Kaikki osaset ovat oikeastaan aika mietoja, mutta kuitenkin maistuvia. Siihen sitten soijakastiketta ja mahdollisesti wasabitahnaa... ah! Kaikki ei tietenkään ole kaikille.
Raaka?