Suositut herkut, joista et tykkää?
Kommentit (1496)
Pandan juhlapöydän konvehdit
Sushi (en pidä raa´asta kalasta enkä merilevästä)
Maksalaatikko (ja yleensäkin maksaruuat, paitsi maksamakkara on hyvää)
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen mansikkatäytekakku.
Pahin kaikesta!! Munan makuinen kakkupohjaa, happamia mansikoita ja pehmeetä kermavaahtoa. Oksennus!!
Minä joka olen perso ruualle jätän aina ottamatta. Noi maut ei mee yhteen.🤮
Äsh kirjoitti:
Marsipaani, marsipaani ja marsipaani.
Et voisi elää Ruotsissa tai Tanskassa, ne tunkee marsipaania ihan kaikkeen :D
Tää on varmasti mainittu jo, mutta silti... Vihreät kuulat, kettu-karkit ja marmeladi noin ylipäätään - kuin limaista sokeria vain söisi. Tulee paha olo pelkästä ajatuksesta. Kettu-karkeissa vieläpä se ällöttävä, hampaissa rutiseva sokerikuorrute. HYI!
Omena ja kaneli yhdessä, omenapiirakka olis ihan hyvää kahvin kanssa, mutta aina siihen tungetaan sitä kanelia! Sama elovena pikahiutaleissa, omenalla maustettuna menis mutta taas kaneliakin. Sit ne kookoshiutaleet esim. Suklaassa olikin jo mainittu, hyi olkoon :D
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄN KETJUN IHMISET ei taida pahemmin matkustella, jos eivät pysty syömään mitään "erikoista" edes kotimaassa.
Minkäs ihminen makumieltymyksilleen voi. Koetko nyt paremmuudentunnetta itsestäsi ihmisenä, kun pidät kaikesta eksoottisesta ja erikoisesta?
Maito, pulla, marsipaani, kookoshiutaleet. Makeutettu kahvi.
Siis apua mä tykkään kaikista...en keksi mitään!!!
....piiitkän pohdinnan jälkeen tuli mieleen, etten hirveästi osaa arvostaa sinihomejuustoa, mutta voin syödä sitäkin ja tykkään vain jos on vähän, kun on niin voimakkaan makuista.
Vierailija kirjoitti:
Maito, en tykkää mausta, viimeiset hörpyt nautin äidin tissistä:)
Uppopaistetut perunatuotteet, ällöttävän rasvaisia. Muuten peruneruoat ok.
Silli, joku sen maussa tökkii, vaikka muita kaloja syön runsaasti.
Muuten noudatan 'kiinalaista ruokavaliota', eli kaikki orgaaninen vain suuhun:) Johtuu siitä, että jouduin pitkään olemaan työasioissa Kiinan syrjäseudulla. Oli parempi olla kyselemättä ruokien koostumusta, mutta tosi hyviä kaikki sapuskat silti olivat!
Itsellä kanssa pelkkä maito tökkinyt aina syystä tai toisesta. Kyllä sitä voi kahviin laittaa ja näin, mutta ei ole sitten lapsuuden tullut niin juotua. Piimästä kyllä tykkään ja sitä suosin itse ruokajuomana.
Joulutortut, itse asiassa kaikki leivonnaiset joissa on lehti- tai voitaikinaa.
- Simpukat (haisee ja maistuu mudalle)
- Vakuumikala ja mäti
- Konjakki (maistuu aina lamppuöljylle)
- Korvapuustit, syön jos on pakko mutta en vapaaehtoisesti valitse.
- Korianteri (=saippua)
- Pakaste / purkkiherneet & pakastevihannessekoitukset.
Purkkitonnikalaa en suostu syömään, tuore ok
Vakuumiin pakattu (kirjo)lohi, limaista vanhentunutta löllöä, ei näitä ainakaan uskalla graavata tai laittaa susheihin, molemmat pyöreinä herkkuja
Gin Long Drink ja greippi, ekat humalat teininä juomasta karmeine seurauksineen! Nyt 30 vuoden jälkeen vieläkin molemmat aiheuttavat oksennusreaktion:)
Marsipaani tuntuu olevan monelle kammotus, itse tykkään. Silloin ei ainakaan kannata mennä marsipaanipääkaupunkiin eli Lübeckiin! Siellä tavaraa tyrkytetään joka ovelta:)
Kaikki etikkaan upotettu, ihan sama mikä. Salaatit, punajuuret, kalat yms. Hy,i etoo pelkkä haju kun joku vieressä syö. Joskus luulin vihaavani just punajuuria tai muita säilykevihanneksia, kun ne oli ainoita lajissaan mitä syötettiin.
Eläimet, eläinten äidinmaito ja kanan "kuukautiset". En vain voi syödä noita, jotenkin todella outo ja sairas ajatuksenakin ja näin on mulla ollut pikkulapsesta lähtien. Itkin kun oli pakko juoda maitoa koulussa. Jos minut pakotettiin syömään vaikka kananmunia, oksensin.
-Kaikki missä on marmeladia
-Uuniomena
-Kaalikääryleet, niin moni rakastaa niitä että mainitsen
-Bataatti
-Merkkarit
-Toffee
-Keskit, joissa ei ole täytettä
-Macaron-leivokset
Juustot, sienet, raaka kala, kaalit ja pomada munkit.
Marsipaani, marsipaani ja marsipaani.