Vanhin tuntemasi kokematon?
Epäilen kaveriani. On ensi vuonna jo yli 30-vuotias. En ymmärrä miten voi olla.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani 55-vuotias mies ei ole koskaan ajanut moottoripyörällä.
Näin normot tekevät pilkkaa vakavasta asiasta.
Kysyttiin kokemattomuutta. Ei mainittu, tarkoitetaanko vain jonkin tietyn toiminnan kokemattomuutta, kuten vaikka vuorikiipeilyn tai laskuvarjohyppäämisen.
Ymmärsit kyllä mistä puhutaan, mutta asia on niin käsittämätön normi-ihmisille, että helpompi on tehdä pilkkaa.
66v mieshenkilö. On suudellut, mutta ei ole päässyt sen pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani on eräs todella hiljainen ja äärimmäisen introvertti nelikymppinen sinkkunainen. Voisin pistää pääni pantiksi, että ei ole koskaan ollut miehen kanssa. Ihan omanlaisensa tyyppi ja varmasti (tai toivottavasti ainakin) tyytyväinen elämäänsä!
Noin varmaan moni ajattelee, ehkä mustakin. Mutta väärässä totisesti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo, jos en hirveästi vaivaa päätäni sen miettimiseen tai aprikoimiseen, että millainen seksihistoria toisella tai muilla kohtaamillani ihmisillä on. - Olenko vielä oudompi, jos ja kun voin avoimesti tunnustaa ja myöntää, että kenestäkään en päältäpäin pysty tai kykene asiaa näkemään tai tuntemaan saati muutoin aistimaan. Arvailla tietysti voisin, mutta silloinkin arvailuni ja aprikointini voisi mennä aivan pieleen.
Et ole outo vaan fiksu. Sitä ei päällepäin näe, eikä hiljaisuus esimerkiksi tarkoita kokemattomuutta. Ihmisillä vaan on taipumus yhdistää kokemattomuus introverttiuteen tai ujouteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemistani varmasti n. 35 v, epäilys yhdestä n. 45.v.
Varma tieto tuntemattomasta n. 80 v naisesta, että on neitsyt, näitä aina silloin tällöin näkee töissä.
Näkee töissä tuntemattomasta 80-v naisesta että on neitsyt?! En ole hullumpaa kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kaveria (mies) epäilen. On yli 30 myös.
Itseni tiedän. Olen 38-vuotias. Ei ole varmaan monta kaltaistani Suomessa.
Miltä tuntuu elää koko elämä yksin ja ilman toisen kosketusta?
Eihän tuo tarkoita että eläisi yksin ja ilman kosketusta.
Mun täti eli koko elämänsä eli yli seitsemänkymppiseksi maaseudulla peräkammarin tyttönä ja on vaikea uskoa, että hänellä kokemusta miehistä olisi ollut. Mutta toisaalta enhän voi tietää. Itse onnistuin säilymään neitsyenä yli kolmekymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, minulla on paljon uskovaisia kavereita, jotka eivät ole naimisissa. Itestään selvää ettei seksikokemuksia ole, ja ikää lähemmäs 50v.
Sitten tunnen paljon meitä, jotka mentiin n. 30-vuotiaina naimisiin ja menetettiin neitsyys ja poikuus vasta niissä tohinoissa :)
Sama maa, ihan erilaiset moraalikäsitykset ja -kokemukset.
Onnellinen N47
Se ettei ole naimisissa ja on uskossa, ei tarkoita ettei olisi seksikokemuksia. Ainakin mulla on.
Minä en tunne itseni lisäksi kuin yhden aivokalvontulehduksen kokeneen, joten vanhimmat taitaa olla aika vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Arvauksia voi heittää ilmaan vaikka etunimen alkukirjaimen perusteella. Hämmästyttävän monella tiedon rakenteen hahmottaminen on hataralla tasolla: mitä huonommin hahmottaa tiedon luonteen, sitä varmempi on mm. omista kyvyistään tulkita ihmisten ulkonäöstä/puheesta/elekielestä asia x. Mitä paremmin tiedon luonne on hallussa, sitä paremmin ymmärtää että mistään ei voi olla varma, etenkään pintapuolisten asioiden perusteella.
Olen 37-vuotias ja silloin tällöin törmään eri tavalla kierrellen esitettyyn kysymykseen että onko sitä seksiä koskaan ollut. Olen luiskaotsaisessa työyhteisössäni ilmeisesti poikkeustapaus monella tavalla joten esim. työtoverit olettavat ettei seksikokemusta ole. Siinäpähän olettavat. He eivät tiedä lapsuudestani, nuoruudestani ja myöhemmästä elämästäni muuta kuin olen heille kertonut, eli esim. sosiaalisiin suhteisiin liittyvät asiat ovat heille näkymättömissä.
Näin minunkin kohdallani. Just yks työkaveri hämmästyi kun kerroin seurustelustani "Ai sää oot seurustellu..."
Jos nyt seksikokemuksista on puhe, vaikka sitä ei aloituksessa mainittukaan, niin uskoisin, että yksi yli 90v tuttavani on siinä asiassa kokematon.
28-vuotias. Ja sen verran tasapainoton, että ihmiset kyllä osaavat kiertää hänet kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemistani varmasti n. 35 v, epäilys yhdestä n. 45.v.
Varma tieto tuntemattomasta n. 80 v naisesta, että on neitsyt, näitä aina silloin tällöin näkee töissä.Näkee töissä tuntemattomasta 80-v naisesta että on neitsyt?! En ole hullumpaa kuullut.
Gyne? Patologi?
Vierailija kirjoitti:
28-vuotias. Ja sen verran tasapainoton, että ihmiset kyllä osaavat kiertää hänet kaukaa.
Ai niin, ja en arvaile, vaan hän on ihan itse kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo, jos en hirveästi vaivaa päätäni sen miettimiseen tai aprikoimiseen, että millainen seksihistoria toisella tai muilla kohtaamillani ihmisillä on. - Olenko vielä oudompi, jos ja kun voin avoimesti tunnustaa ja myöntää, että kenestäkään en päältäpäin pysty tai kykene asiaa näkemään tai tuntemaan saati muutoin aistimaan. Arvailla tietysti voisin, mutta silloinkin arvailuni ja aprikointini voisi mennä aivan pieleen.
Ei päältäpäin, mutta lyhyen keskustelun kautta voi melko hyvin arvata.
Lyuen leskustelun?- Tivaatko siis heti alkajaisiksi, tai mahd. pian toisen seksihistoriaa vai millaisista sanankäänteistä päättelet toisen kokemattomuuden? _Eri
Ei tietenkään jos keskustellaan säästä. Mutta jos esim. treffeillä niin siinä paljastuu aika helposti.
Hmm. Voi olla, että mä antaisin rukkase treffikumppanille, joka on kvin utelias kärttämään omaa seksihistoriaani, vaikkei siinä mitään erityistä hävettävää, saati toista loukannutta tai muita loukkaavaa ole. En myöskään koe merkittävää nautintoa, jos toien kokee tarvetta kertoa ja avautua omasta seksi historiastaan treffeillä.(..) Mutta kai minä olen jonkun mielestä vain liian jäykkä ja kankea, koska tämä palsta on opetatnut, että osa odottaa etten sanoisi vaatii tapailun ja treffaillun etenevän seksiin asti viimeistään kolmansien tai neljänsien treffein yhteydessä. Ja jos toinen (erehtyy) kutsumaan kotiinsa, niinse olisi vimeistään merkki siitä, että toinen haluaa päästä kutsutun kanssa sänkyyn.
Ei ole avautumisesta kyse. On enemmänkin epävarmuudesta ja kiertelystä ja kaartelusta.
Osan voi laittaa hermoilun piikkiin, mutta sanotaanko kolmikymppisillä ei hermoilua ja takertelua oo, koska siinä iässä on näistä tilanteista kokemusta.
Tjaa. Mistähän epävarmuudesta ja kiertelyä tarkoitat.- Tapaat siis ottaa seksin tai seksin harrastamsien esille treffailu vaiheessa ihan suoraanko tai ylipäätään esille. Mulla saattais olla takertelua jo siksi, että en ole tottunut puhumaan seksiasioista avoimesti muille; tai ainakaan sellaiselle jonka olen muutaman kerran kohdannut. - Enkä taatusti ole se, joka isommassakaan porukassa ottaa puheeksi seksin. Mutta näin sanoessani tulen jonkun mielestä todistaneeksi vain oma oman kokemattomuuteni ja arkuuteni. Kukapa sitä arkailijan kanssa haluaisikaan, mitään syvempää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani 55-vuotias mies ei ole koskaan ajanut moottoripyörällä.
Näin normot tekevät pilkkaa vakavasta asiasta.
Kysyttiin kokemattomuutta. Ei mainittu, tarkoitetaanko vain jonkin tietyn toiminnan kokemattomuutta, kuten vaikka vuorikiipeilyn tai laskuvarjohyppäämisen.
Ymmärsit kyllä mistä puhutaan, mutta asia on niin käsittämätön normi-ihmisille, että helpompi on tehdä pilkkaa.
No eikö se ole pilkkaa, että joku vatkaa jotain tällaista? Mitä se sinulle kuuluu, muiden kokemukset? Onhan näitä aina jotka arvailevat suuntaan jos toiseen, toiset arvellaan yliseksuaalisiksii ja toiset kokemattomiksi ja oikeasti arvelijoiden omat päät tarvitsisivat jotakin muuta sisältöä ihmeteltäviksi.
Normi äh.
90v sukulaisnainen. Varma tieto, olemme asiasta jutelleet. Vientiä olisi ollut, mutta hän valitsi toisenlaisen tien johon sitoutuminen vaikeutti perheen perustamista. (Ja ei, nunna hän ei ole.) Nyt keskustellessa hän sanoo valinneensa tiensä. Oli joskus miettinyt, mitä toisilla valinnoilla olisi elämä ollut. Sanoo, että on elänyt hyvän elämän omien valintojensa mukaan.