Mitäs mammojen osakesalkuille kuuluu?
Täällähän on koolla Suomen osaavimmat sijoittajat, joiden tuottokäyrä ei koskaan käänny laskuun. Vastoin yleisindeksiä mammat takovat jatkuvaa voittoa. Kertokaa taikanne.
Erityisesti kaipaisin "salkkuni arvo on tänään noussut +X%" kaverin raporttia. Näitä ei ole toviin näkynyt...
Kommentit (45)
Salkussa on tällä hetkellä puklurätti, vaippoja ja tutti.
Nyt pitää vain pitää pää kylmänä. Onneksi on osinko-osakkeita niin osingot tulee kuitenkin joka vuosi.
En ole mamma mutta taitaa olla n. 15% miinuksella ja sitten vielä yksi riskisijoitus kyntää aika syvällä.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Miinuksella ja paljon.
Kuinka paljon on paljon? Jos kesällä ostit kalleimpaan hintaan, olisit nyt 10-12% tappiolla. Jos nyt kuitenkin ostit viime vuonna tai aiemmin, et oikein voi olla tappiolla, ellet ole oikein kunnolla veivannut tai harrastanut "osakepoimintaa".
Mitäpäs niille. Warrantit mitä nyt vähän flippasi
Viime aikoina on salkun arvo laskenut, tietenkin.
Plussalla ollaan silti, perustuen siihen että osakkeita on hankittu pitkän ajan kuluessa.
Ainoa kunnon lasku on tullut Finnairista, sitä ostin väärään aikaan.
Muutama osake miinuksella, suuri osa plussalla, vaikka toki viime viikot lasketellut. Tänään neste pomppaa kivasti.
Tilanne on silti parempi osakesijoittajilla, kuin antaa rahojen lojua pankkitilillä ja inflaatio nakertaa.
Mihin nyt ylimääräiset rahat kun talletukset ei tuota enää mitään ja osakemarkkinat rommaa? Mä olen viime aikoina maksellut remonttia ja ostanut taidetta. Muutamaa osaketta oon lisäillyt, ja heti tauluun -10%.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on silti parempi osakesijoittajilla, kuin antaa rahojen lojua pankkitilillä ja inflaatio nakertaa.
No höpö höpö. Inflaatio ei nakerra muutamassa päivässä -15%, kuten osakesijoittajalla saattaa käydä. Tilillä raha odottaa rajua pudotusta ja uuden nousun alkua.
Vuodessa salkku -60%
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kaikki miinuksella rutkasti paitsi Nokia. Ajattelin ostaa nyt parilla tonnilla jotain uutta mikä olisi myös paljon miinuksella? Ehdotuksia? Teliaa isäni ehdotti 🤔
Miinuksella :-( Viime päivinä en ole edes halunnut käydä katsomassa tilannetta.
Hyväähän niille, kiitos kysymästä. Vaan mun sijoitukset ovat nappikauppaa (alle 100 000 €) verrattuna moniin muihin. Piensijoittaja/osakesäästäjä olen.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina on salkun arvo laskenut, tietenkin.
Plussalla ollaan silti, perustuen siihen että osakkeita on hankittu pitkän ajan kuluessa.
Ainoa kunnon lasku on tullut Finnairista, sitä ostin väärään aikaan.
Ihan pakko. Onneksi Finnista tulee kunnon lasku =)
Vierailija kirjoitti:
itselläni on salkku täynnä huumeita joten olen vielä 100% plussalla. Toinen on altia joka pienentää tulostani. Voisiko joku suositella ase ja seksiosakkeita niin olisi salkku jossa huumeita, viinaa , aseita ja seksiä
Vajaa puolet salkusta kannabista, ihan hyvälle näyttää ja tankkailinkin eilen.
itselläni on salkku täynnä huumeita joten olen vielä 100% plussalla. Toinen on altia joka pienentää tulostani. Voisiko joku suositella ase ja seksiosakkeita niin olisi salkku jossa huumeita, viinaa , aseita ja seksiä