Kuuluuko bussikuskille huutaa kiitokset pois jäädessä?
Joissain kaupungeissa on näemmä tapana huutaa kiitokset kuskille kun jää paikallisbussista pois. Onhan se kiva että kuskia kiitetään, mutta ihan hullun kuuloista kun jengi kailottaa sieltä keski- tai takaovelta jatkuvasti KIIITOOOS! Riittäiskö se, että sisään tullessa tervehtisi kuskia kohteliaasti ja jättäisi sen huutamisen väliin, niin ei olisi siellä bussissa sitten niin kakofoninen tunnelma? En jaksais itse kuskinakaan kuunnella koko työpäivää sitä huutamista. Naurattaa kun mietin millainen karjumiskuoro oli Hgissä vaikka 550:ssä, jos olisi tapana huudella kiitoksia :D
Kommentit (267)
Jyväskylässä osa kiittää, osa ei.
Tavan käytäntö näyttää olevan, että esim. aamu- ja iltapäiväruuhkassa (kun bussi on täpötäynnä) ei juurikaan kiitetä, kun samalla pysäkillä poistuu kymmenenkin ihmistä.
Jotkut mummot saattavat kyllä kiittää, jos ovat ensin hidastelleet käteismaksun kanssa, sen jälkeen viivyttäneet pysäkiltälähtöä, kun kuskin on pitänyt varmistaa, että ovat varmasti päässeet istumaan, ja sitten oman pysäkkinsä kohdalla köpötelleet vielä hitaasti ulos. Tosin vanhemmat ihmiset kyllä kiittelevät paljon muutenkin.
Myöskään illan viimeisissä busseissa ei juurikaan ääneen kiitellä, jos kyydissä on paljon muita väsyneitä matkustajia. Silloin moni näkyy korkeintaan heilauttavan kädellä.
Mutta hiljaisessa, puolityhjässä bussissa keskellä päivää moni kyllä kiittää.
Tosin harvemmin kukaan joutuu kyllä karjumaankaan, sillä julkisissa on Jyväskylässä yleensä hiljaista. :D
Kyllä nyt kuskeille pitäisi antaa poskihoidot kiitokseksi, eiks vaan.
Minä olen sinun ystävä eiks ni kirjoitti:
kokoomuslainen kirjoitti:
Huudan aina kuljettajalle haista vttu duunari!
Noin huutaa pyrkyri ja nousukas.
Tuolla käytöksellä ei menestytä liikemaailmassa. Eiks ni?
Anteeksi, olet oikeassa.
Taputtaminen onnistuneen pysähtymisen vuoksi on myös suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Näytän persettä
Uuuh! Voinko päästä laittaman nakkiani sinne?
En tiedä mistä tuollainen tapa on nykyisin pk-seudulle tullut, mutta ei todellakaan kuulu kiittää. Ainoastaan ärsyttävää tuollainen turha h*omiohuoraus ja jostain syystä tuo tapa on ainoastaan naisilla.
Toivottavasti tuo menee muodista yhtä nopeasti mitä ilmaantuikin.
Näytän pimssuani ja annan pimpinsilmän silmäniskun siihen perään. Räps räps!
Kyllä ja viimeistään päättärillä kuuluu kaikkien taputtaa :D
No ei tosiaankaan kuulu. Jossain maaseudulla voi vielä puolitutulle kuskille heipat huikatakin, mutta ei tosiaan missään ruuhkabussissa pidä alkaa kailottamaan kiitoksiaan. Vai kiitteleekö nämä metrosta ja junastakin poistuessaan?
Käytöstavat kannattaisi oppia lapsena. Kun niitä alkaa miettimään vanhempana niin oppiminen on vaikeampaa ja tulee defenssiä.
Sitten saattaa alkaa pelleilemään keskustelupalstalla ja lyö lekkeriksi keskustelun, kun huomaa että on yli puolet elämästä mennyt puutteellisella käytöksellä.
Kyllä sivistyneen kaupungistuneen ihmisen elämään kuuluu kiitos ja tervehtiminen. Ei ne ole mitenkään vaikeita asioita. Toki voi tehdä kovaa itsetunnolle kun huomaa olleensa moukka, mutta äkkiäkös sen muuttaa ja tulee mukaan sivistyneistöön. Kaksi sanaa opittavana.
Minä en henk koht kehtaisi edes julkisia käyttää, jos en osaisi käytöstapoja. Sama pätee kioskikultuuriin, jossa tilataan nopeasti sanomalehti ja savukerasia myyjältä. Siinä tervehditään ja heitetään nopeasti sujuva kohtelias supliikki päivän säästä tai uutisten tapahtumista. Herrasmies huomioi aina.
Minulla on oma hieno tapa nostaa hattua tervehdyksen aikana. Teen myös komean hymyn ja teen valloituksen ihmiseen jonka kohtaan. Haluan tarjota hänelle jotain ainutlaatuista, sillä minä olen ainutlaatuinen. Osaan käytöstavat Suomessa.
Tuo huutaminen ja tervehtiminen on yleistä armeijasta vapautuneilla nuorilla miehillä. Sivarit eivät useinkaan tervehdi. Armeijassa miehiä käskytetään kovaääniseen käytökseen. Sitten heillä menee hieman aikaa hienosäätää käytöstään siviilissä. Erityisesti upseerit kajauttavat kovaan ääneen kiitos ja tereevee!
Se on vallan luonnollista. Kuuluu osana herrasmiesten koulutusta. Ennen sotilaat saivat herrasmiehen koulutuksen.
Oikee oikee. Ei vasen oikee vaan oikee kirjoitti:
Käytöstavat kannattaisi oppia lapsena. Kun niitä alkaa miettimään vanhempana niin oppiminen on vaikeampaa ja tulee defenssiä.
Sitten saattaa alkaa pelleilemään keskustelupalstalla ja lyö lekkeriksi keskustelun, kun huomaa että on yli puolet elämästä mennyt puutteellisella käytöksellä.
Kyllä sivistyneen kaupungistuneen ihmisen elämään kuuluu kiitos ja tervehtiminen. Ei ne ole mitenkään vaikeita asioita. Toki voi tehdä kovaa itsetunnolle kun huomaa olleensa moukka, mutta äkkiäkös sen muuttaa ja tulee mukaan sivistyneistöön. Kaksi sanaa opittavana.
Minä en henk koht kehtaisi edes julkisia käyttää, jos en osaisi käytöstapoja. Sama pätee kioskikultuuriin, jossa tilataan nopeasti sanomalehti ja savukerasia myyjältä. Siinä tervehditään ja heitetään nopeasti sujuva kohtelias supliikki päivän säästä tai uutisten tapahtumista. Herrasmies huomioi aina.
Minulla on oma hieno tapa nostaa hattua tervehdyksen aikana. Teen myös komean hymyn ja teen valloituksen ihmiseen jonka kohtaan. Haluan tarjota hänelle jotain ainutlaatuista, sillä minä olen ainutlaatuinen. Osaan käytöstavat Suomessa.
Tuo huutaminen ja tervehtiminen on yleistä armeijasta vapautuneilla nuorilla miehillä. Sivarit eivät useinkaan tervehdi. Armeijassa miehiä käskytetään kovaääniseen käytökseen. Sitten heillä menee hieman aikaa hienosäätää käytöstään siviilissä. Erityisesti upseerit kajauttavat kovaan ääneen kiitos ja tereevee!
Se on vallan luonnollista. Kuuluu osana herrasmiesten koulutusta. Ennen sotilaat saivat herrasmiehen koulutuksen.
Siis mistä sä edes puhut? Aivan täyttä dadaa koko teksti. Eihän kukaan ole sanonut etteivät tervehtiminen ja kiittäminen olisi hyviä tapoja. Nyt puhutaan siitä, onko hyvätapaista HUUTAA bussin takaosasta eteen. Onnittelut joka tapauksessa sinulle erinomaisuudestasi. Olet varmasti upea henkilö.
Turku taitaa sitten olla pikkupaikkakunta.
Vierailija kirjoitti:
Hih. :) Oli tarkoitus vastata sille joka sanoi että kuskille huikataan kiitokset vain pikkupaikkakunnilla. Turussa nimittäin tehdään näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih. :) Oli tarkoitus vastata sille joka sanoi että kuskille huikataan kiitokset vain pikkupaikkakunnilla. Turussa nimittäin tehdään näin.
Turku on perinteinen eurooppalainen suurkaupunki. Osataan tavat ja pukeudutaan mainoikkaasti.
Tästä usein turkulaisia nälvitään ja tehdään hauskoja vitsejä kuitenkin hyvässä mielessä.
Metsästä lähdettiin aina ihmettelemään suurta Turkua ja ostettiin hienoja turkulaisia esineitä ja laadukkaita tuotteita. Turussa myös puhutaan ja ennenkin puhuttiin monia kieliä. Kansainvälisyyttä ja tapoja vaalitaan edelleen.
Voisko tästä bussissa huutamisesta tehdä jonkun Suomi-brändin?
"Finns - cutely awkward when trying to be polite"
Vierailija kirjoitti:
Voisko tästä bussissa huutamisesta tehdä jonkun Suomi-brändin?
"Finns - cutely awkward when trying to be polite"
Tämä on tosi. Suomessa ystävällisyys todellakin on teennäistä. Meillä populaatio on niin helevatan pieni että jokaista vastaantulijaa pitää epäillä ja varoa. Se voi olla taskuvaras tai raiskaaja. Puukko suomalaisilla on usein mukana. Aina vyöllä ja reppu seläs.
Juoppo se jokatapauksessa on ja juo kotona salaa kuten kaikki finnomaanit.
Meillä sosiaalituki on mahdollistanut vihdoinkin sen että ei välttämättä tarvitse olla yhtään kenellekään ystävällinen. Voi olla vain yksin tai pienessä piirissä. Sosialismin helmiä.
Rahat voi pitää itsellä kun ei ole tovereita lähellä juomassa kuukauden viimeisiä viinoja.
Aina kun tulee Suomeen niin saa olla rento ja rauhassa. Hiiteen kaikki tekopyhä ystävällisyys ja turhat rituaalit. Tätä pitäisi mainostaa turisteille että ei tarvitse olla ystävällinen muodollisesti. Riittää kun et vittuile, käy päälle, tai pasko housuusi kun tulet kylään. Pönttöön saa toki oksentaa, mutta olutta. Viinaa ei saa tuhlata. Meillä juodaan kaikkea sekaisin, toisin kuin eräät.
Aasialaisilta on monesti saanut palautetta että suomalaiset tekevät Suomen.
Ehkä se on ympäristö, mutta sanoisin että jossain muualla voisi perustaa suomalaisuuden kirkkoja, jossa saisi olla suomalainen. Meistä jokainen voi olla suomalainen.
Uskon että suomalaisuus pian leviää, kun ihmiset tajuavat miten turhia ns . "hyvät tavat" ovat.
Ajatelkaa miten Suomessa voit kävellä bussiin stereot täysillä nappikuulottimista ja huudattaa teknoa. Kävellä ulos sieltä ja mennä töihin sanomatta sanaakaan. Töissä voit soittaa musiikkia ja olla hiljaa. Ignoorata muita ja hoitaa hommat tehokkaasti kotiin. Mennä ravintolaan sanomatta sanaakaan ja tilata paras ateria. Se oli hyvää ja kävellä pois kiittämättä. Heh heh. Ne saa palkkaa.
Sitten mennä kotiin kaupan kautta ja juoda kotona olutta.
On niin pitkä ketju, että ehkä tämä on jo sanottu.
Espoon metron liityntälinjoilla ja paikallisliikenteessä yleisemminkin on hyvin tavallinen tapa.
Itse sanon aina kiitos, jos poistun etuovesta. Keskiovelta en huutele, mutta monet näinkin tekevät.
Ei ainakaan minua häiritse. Kerran kuulin, kun kuski sanoi juttukaverille edessä, että mitä noi ihmiset oikein kiittelee. Työtä tässä vain tehdään :)
Noin huutaa pyrkyri ja nousukas.
Tuolla käytöksellä ei menestytä liikemaailmassa. Eiks ni?