Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko bussikuskille huutaa kiitokset pois jäädessä?

Vierailija
26.10.2018 |

Joissain kaupungeissa on näemmä tapana huutaa kiitokset kuskille kun jää paikallisbussista pois. Onhan se kiva että kuskia kiitetään, mutta ihan hullun kuuloista kun jengi kailottaa sieltä keski- tai takaovelta jatkuvasti KIIITOOOS! Riittäiskö se, että sisään tullessa tervehtisi kuskia kohteliaasti ja jättäisi sen huutamisen väliin, niin ei olisi siellä bussissa sitten niin kakofoninen tunnelma? En jaksais itse kuskinakaan kuunnella koko työpäivää sitä huutamista. Naurattaa kun mietin millainen karjumiskuoro oli Hgissä vaikka 550:ssä, jos olisi tapana huudella kiitoksia :D

Kommentit (267)

Vierailija
41/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kulttuurisidonnainen juttu. Raja menee jossain Jyväskylän ja Tampereen välillä. Jyväskylässä voi vielä huudella kiitokset, jos haluaa, mutta Tampereella ehdottomasti ei.

Ja sit taas kun lähdetään pois Suomesta itsestäänselvyys kiittää.

No enpä ole yhdessäkään maassa käynyt missä jengi huutaa kuljettajalle kiitoksia poisjäädessään. Oon käynyt aika monessa ja asunutkin ulkomailla. Ehkä jossain näin, mutta tuskinpa on yleisesti tapana maailmallakaan ainakaan yhtään isommissa kaupungeissa. Eihän semmosta huutoa kukaan kestä.

Minä en ole käynyt monissakaan maissa, mutta esim.ranskalainen kyllä kiittää aina.Samoin hän kiittää aina autokuskia, kun saa jalankulkuoikeuden. Englannissa taas asiakaspalvelussa toisinpäin on hyvin yleistä, että aspat kutsuvat sua rakkaaksi. Siellä myös tapakasvatukseen kuuluu todella täekeänä kiittäminen.

Vierailija
42/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me espoolaiset kiitämme. Seutulinjoissa ja Helsingin linjoissa  vastaavaa ei tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu, kuten myös päätepysäkillä kuuluu taputtaa.

Oon vissiin vähän väsynyt mutta nauran näille kommenteille ihan vedet silmissä just bussissa tällä hetkellä. "Taputtaa kuin saksalaisessa saunassa" 😂 Koska nauran täällä yksikseni ja kaikki pitävät mua jo valmiiksi aivan hulluna, aion taputtaa ja huutaa kuskille päättärillä kiitosrunon. Auttakaa mua keksimään kuskinkiittämisruno! Esitän sen sit vähän silleen Mieskuoro Huutajat -tyyliin niin että sylki vaan roiskuu. Ap

Vierailija
44/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kulttuurisidonnainen juttu. Raja menee jossain Jyväskylän ja Tampereen välillä. Jyväskylässä voi vielä huudella kiitokset, jos haluaa, mutta Tampereella ehdottomasti ei.

Ja sit taas kun lähdetään pois Suomesta itsestäänselvyys kiittää.

No enpä ole yhdessäkään maassa käynyt missä jengi huutaa kuljettajalle kiitoksia poisjäädessään. Oon käynyt aika monessa ja asunutkin ulkomailla. Ehkä jossain näin, mutta tuskinpa on yleisesti tapana maailmallakaan ainakaan yhtään isommissa kaupungeissa. Eihän semmosta huutoa kukaan kestä.

Minä en ole käynyt monissakaan maissa, mutta esim.ranskalainen kyllä kiittää aina.Samoin hän kiittää aina autokuskia, kun saa jalankulkuoikeuden. Englannissa taas asiakaspalvelussa toisinpäin on hyvin yleistä, että aspat kutsuvat sua rakkaaksi. Siellä myös tapakasvatukseen kuuluu todella täekeänä kiittäminen.

No joojoo, hyvät tavat toki arvossaan, mutta HUUDETAANKO liikennevälineissä?

Vierailija
45/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu, kuten myös päätepysäkillä kuuluu taputtaa.

Oon vissiin vähän väsynyt mutta nauran näille kommenteille ihan vedet silmissä just bussissa tällä hetkellä. "Taputtaa kuin saksalaisessa saunassa" 😂 Koska nauran täällä yksikseni ja kaikki pitävät mua jo valmiiksi aivan hulluna, aion taputtaa ja huutaa kuskille päättärillä kiitosrunon. Auttakaa mua keksimään kuskinkiittämisruno! Esitän sen sit vähän silleen Mieskuoro Huutajat -tyyliin niin että sylki vaan roiskuu. Ap

Menehä sinäkin nukkumaan välillä.

Vierailija
46/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapa on yleistynyt yhtä lailla kuin kaupassa kassojen "TervEEE!"

-

Helsingissä lapsista mummoihin kaikki kovasti kiittävät, kun lähtevät ulos bussista.

Okei, hyvä tapa, mutta Hyvää päiväjatkoa -tyyppinen omituisuus, jos koko ajan toistuu.

-

Kiitän päättärillä, jos edessä istuessani kuljettaja avaa etuoven eikä mun tarvitse mennä keskiovista ulos.

Vierailija
47/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole ihan omatunnon mukaan. Joskus sanon, joskus en. Enkä ajattele että se sanomattomuus olisi mitään jäjettömän moukkamaista. Aika monet kiitokset saa kuunnella päivän aikana, eikä se ole kuin rutiinikiitos. Mone näen nostavan kättä, mikä on mielestäni kivempi.

Vierailija
48/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tapa on yleistynyt yhtä lailla kuin kaupassa kassojen "TervEEE!"

-

Helsingissä lapsista mummoihin kaikki kovasti kiittävät, kun lähtevät ulos bussista.

Okei, hyvä tapa, mutta Hyvää päiväjatkoa -tyyppinen omituisuus, jos koko ajan toistuu.

-

Kiitän päättärillä, jos edessä istuessani kuljettaja avaa etuoven eikä mun tarvitse mennä keskiovista ulos.

Häh, en mä ole koskaan tätä ilmiötä Hgissä huomannut.

Vierailija
49/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, kun ei kukaan mieti, pitääkö raitiovaunun kuskia kiittää.   Se kun on siellä omassa kopissaan hiukan eristyneemmin. Metrosta nyt puhumattakaan. Parempi olis, kun näille kiittelijöille asennettais kulkuvälineisiin semmonen kiitosnappi, jota saa painaa yllin kyllin osoittaakseen sitä ylitsevuotavaa kiitollisuutta, kun  kuski on hoitanut hommansa.

Vierailija
50/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun yleensä bussissa siinä keskioven vieressä, eikä minua häiritse se, että ihmiset huutelevat kiitoksia kuskille poistuessaan autosta. On vissiin aika savolainen tapa. Eli missä niitä savolaisia sitten liikkuukin, tätäkin käytäntöä ilmenee. Ja jotkut ei-savolaisetkin sen on omaksuneet.

Vierailija
51/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas, kun ei kukaan mieti, pitääkö raitiovaunun kuskia kiittää.   Se kun on siellä omassa kopissaan hiukan eristyneemmin. Metrosta nyt puhumattakaan. Parempi olis, kun näille kiittelijöille asennettais kulkuvälineisiin semmonen kiitosnappi, jota saa painaa yllin kyllin osoittaakseen sitä ylitsevuotavaa kiitollisuutta, kun  kuski on hoitanut hommansa.

Niille pitää vaan huutaa ihan hitosti kovempaa!

Vierailija
52/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä nyt sorreta puhe- ja kuulovammaisia. Miten he osoittavat kiitollisuuttaan keskiovella, ettei leimata epäkohteliaaksi?

Vierailija
53/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä nyt sorreta puhe- ja kuulovammaisia. Miten he osoittavat kiitollisuuttaan keskiovella, ettei leimata epäkohteliaaksi?

Taputtamalla tietenkin.

Vierailija
54/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vois vaikka esittää pienen kiitostanssin. Tai sit niillä vois olla vaikka semmonen vuvuzela tai vaikka oikein pahaääninen lehtipuhallin, onhan niitä monia tapoja tuottaa karmeaa meteliä.

Vierailija
55/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vois vaikka esittää pienen kiitostanssin. Tai sit niillä vois olla vaikka semmonen vuvuzela tai vaikka oikein pahaääninen lehtipuhallin, onhan niitä monia tapoja tuottaa karmeaa meteliä.

Jos kuski on näkövammainen, eihän se sitä tanssia näe.

Vierailija
56/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taputtamalla tietenkin.

Suosittelen jaloilla tömistelyä, koska usein on käsissä kassia, puhelinta sun muuta härpäkettä, jotka estää ilmaisua. Voisihan tietysti harkita kaulaan ripustettavaa huutotorvea eli megafonia.

Vierailija
57/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten erityinen kiitoshattu , tosi värikäs ja näkyvä, joka isketään päähän poistuttaessa.

Vierailija
58/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kiitosnapit busseihin! Niissä voisi olla vielä eri vaihtoehtoja, että kuinka ylitsevuotavasti haluaa kiittää. Ja sitten tasapuolisuuden nimissä voisi olla vielä jokin "haista sinä kuski v***u, en ole kiitollinen" -nappi.

Vierailija
59/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän paljon hyviä ehdotuksia. Kyllä meistä suomalaisistakin vielä kansainvälisiä välittömiä ihmisiä saadaan, kun oikein yhdessä tosissamme yritämme.

Vierailija
60/267 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kiitosnapit busseihin! Niissä voisi olla vielä eri vaihtoehtoja, että kuinka ylitsevuotavasti haluaa kiittää. Ja sitten tasapuolisuuden nimissä voisi olla vielä jokin "haista sinä kuski v***u, en ole kiitollinen" -nappi.

KIITOS nauruista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän