Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti aina sanoi että ota normaalin kokoinen mies. Älää ota jättiläistä! Nyt tiedän miksi.

Vierailija
26.10.2018 |

Nyt pelottaa synnytys ja en halua lapsiakaan, kun pelkään liian isoa vauvaa.
Mies on 196cm.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän koolla ei ole mitään merkitystä vauvan kokoon. Kaksimetrinen on voinut olla syntyessään aikamoinen rääpäle

Totta kait isän geeneillä on merkitystä ja geenit periintyvät monen sukupolven yli.

Nykyään vauvat ovat yhä suurempia, geenien, hormoonien ja ravinnon ansiosta, toisin kun vielä 70-luvulle saakka, jolloin vauvat yleisesti syntyivät alle kolmekiloisena.

Ja tämä näkyy myös eläinmaailmassa.

Vierailija
102/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, eikö tämä ollutkaan mies syö jääkaapin, sohvatyynyt ja kohta varmaan seinätkin -aloitus? Mikä pettymys!

No kyllä tämä on se sama mies joka syö lasten vanukkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän koolla ei ole mitään merkitystä vauvan kokoon. Kaksimetrinen on voinut olla syntyessään aikamoinen rääpäle

Harvemmin rääpälettä sanotaan aikamoiseksi.

Vierailija
104/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, miksiköhän sitten synnytyslääkäri kertoi että aasialaisten naisten ja suomalaismiesten vauvojen kohdalla tulee helposti komplikaatiota koska lapsi ei meinaa mahtua ulos. (ja tiedätäänhän samat ongelmat eläinmaailmastakin esim. erikokoisten koirarotujen sekoitusten kohdalla).

Isän koko vaikuttaa nimenomaan lapsen kokoon. Isältä periytyy usein ruumiinrakenne, äidiltä enemmän henkisiä ominaisuuksia. Tutkittu asia.

Vierailija
105/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, miksiköhän sitten synnytyslääkäri kertoi että aasialaisten naisten ja suomalaismiesten vauvojen kohdalla tulee helposti komplikaatiota koska lapsi ei meinaa mahtua ulos. (ja tiedätäänhän samat ongelmat eläinmaailmastakin esim. erikokoisten koirarotujen sekoitusten kohdalla).

No mutta jos kerran synnytyslääkärillä on tuo tiedossa niin mikä ongelma siinä on? Kyllähån sektio on keksitty. Mutta ai niin kun se lapsi pitää väkisten repiå ulos alakautta vain se on tårkeåä ettå tuli alakautta vaikka ei oikeasti mahtunutkaan kuin nainen totaalisesti tuhoamalla. Mitå väliå vaikka sitä alapäätå kursii kirurgi kokoon kuusi tuntia kun tärkein tehtiin eli saatiin kuin saatiinkin alakautta.

En muuten käsitä mitenkään sitå miten sektio olisi kalliimpi (kestää kaikkinensa noin tunnin) kuin se ettå kirurgi neuloo alapäätä kokoon kaksi- kuusi tuntia. Sama miehitys tarvitaan molempiin ja teho-osastolle joutuu monesti se alapäävammainen.

Vierailija
106/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repee paikat ja pidätyskyky menee...onnea onnea vaan nuorelle parille :D

Kai sun mieskarkki on joku hoviherra...

Vierailija
107/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Nykyidin käynnistetään synnytys tai tehdään keisarinleikkaus jos näyttää siltä ettei lapsi mahdu tulemaan luonnollisesti. Joka raskauden yhteydessä ainakin minulta on ennen synnytystä otettu röntgenkuva lantiosta ja arvioitu asia siitä. Kaikki kolme on mahtuneet ongelmitta. Itse 165 , mies 192.

Ja lääkäritkö aina osaavat arvioida oikein tai viitsivät panostaa asiaan? Juurihan täällä on pyörinyt ketju hirvittävästä hoitovirheestä.

Vierailija
108/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli 192 ja mä 157 cm. Lapsi syntyi yli 4-kilosena käynnistyksellä, arvioitiin etukäteen pienemmäksi. Oltais varmaan kuoltu molemmat ilman modernia synnytyssairaalaa.

Eli mies vaan vaihtoon, kun vielä ehdit, ap.

Vastaava tilanne; iso mies, minä pieni ja hoikka. Eka lapsi tuli etuajassa pienenä, toinen myös pari viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta olikin 4,5kg, 54cm.

Repeilin pahasti, edelleen alapääongelmia.

Vierailija
109/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen tosi kookas ja roteva, mies puolestaan pieni ja hentoinen.

Eli ongelmia ei pitäisi olla ;)

Vierailija
110/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 152 cm. Mieheni oli 182 cm. Saimme kaksi poikaa, jotka olivat reilun kolmisen kiloa ja 50 cm. Nyt aikuisina ovat 170 cm. Seuraava mies oli (ja on edelleen 184 cm). Saimme kolme poikaa, kaikki syntyissään yli neljä kilosia ja pituudet 53 - 55,5 cm. Aikuinen lapsi on 184 cm. 14 v on nyt 182 cm ja nuorin on vasta kuusi vuotias. On eskariryhmän pisin.

Olen päätellyt, että ensimmäiset pojat perivät minun suvun geenit. Ollaan kaikki pätkiä. Nämä seuraavat sitten isänsä suvun, jossa miehet on 180 cm -190 cm pitkiä. Siinä ei äitiä ajateltu yhtään. Viimenen synnytys oli niin kamala, että siihen jäi. Mut sain sentään viisi ihanaa poikaa.

Vierailija
111/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ihmisen aivojen kasvaessa myös pään koko kasvaa. Luonnolliset synnykset tulevat olemaan harvinaisia. Kannattaa valita hyvälantioinen nainen, ”oikein synnyttäjän lantio”.

Neuvolalääkärin mukaan kaikilla on synnyttäjän lantio ja hyvin mahtuu isompikin....

Lantion luiden sisämittoja ei näe lantion

ulkomitoista. Se sisäinen tila lantion sisällä olevien luiden välillä merkitsee.

Olen todella kapealanteinen mutta sain kaksi kolmikiloista vauvaa ulos alakautta en ihan helpolla mutta sain kuitenkin enkå kovin pahasti vaurioitunut.

Yståvällä on todella leveä lantio mutta lapset syntyneet sektiolla koska lanton sisämitat eivät mitenkään päästäisi lasta ulos.

Vierailija
112/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 155cm ja mieheni 190cm. Vauva wyntyi 2,5kg 47cm. On vieläkin ihan älyttömän pieni ja hoikka niinkuin minäkin. Isän geenit alkaa vaikuttaa vasta 2 -vuotiaana (siis jos isä on pitkä ja äiti lyhyt). kyllä luonto osaa hommansa.

Ja jiku sanoi että jättikäis mies syö paljon.. pah! Eillä minä suön kuin rekkamies ja mies on laiha ja vähäruokainen.

Vierailija
113/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös eräs jättiläinen oli kyllä samoissa mitoissa myös muualta ja ihmetteltiin miten tyttöystävä tuli tuon asian kanssa sitten toimeen?

Vierailija
114/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmisten keskikoko kasvaa ( kiitos naisten fiksaatiosta jättiläisiin) niin myös heikentyy ihmiskunnan mahdollisuus selvitä lisääntymisestä tulevaisuudessa.

Keskiajalla ihmisten keskipituus oli sellainen että synnytys onnistui hyvin ja terveydenhuoltoa ei tarvittu.

Et ehkä hahmota, että myös naisten pituus kasvaa. Ja siksi raskaudet helpottuvat. Vauva voi painaa 5 kg vaikka mies olisi 170 cm pitkä.

Vierailija
115/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasialaisen vaimoni ja minun lasten synnytyksissä ei tuollaisia mainittu ja alatiesynnytykset sujuivat hyvin

Vierailija
116/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ihmisen aivojen kasvaessa myös pään koko kasvaa. Luonnolliset synnykset tulevat olemaan harvinaisia. Kannattaa valita hyvälantioinen nainen, ”oikein synnyttäjän lantio”.

Lantion ulkoiset mitat eivät kerro mitään sisämitoista! 

Vierailija
117/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun serkkuni on 178cm pitkä ja miehensä 198cm. Kuitenkin heidän lapsensa oli syntyessään 2½kg painanut rääpäle, vaikka täysiaikaisena syntyi. Kyseinen poika on nyt 6½ ja on vain pari senttiä pitempi ja ehkä puoli kiloa painavampi kuin minun juuri 5 vuotta täyttänyt tyttäreni, joka on ikäisekseen normaalikokoinen. Minä olen 154cm ja miehenikin vain 168cm, mutta silti tyttö painoi syntyessään 4100g ja pojatkin 4180g ja 4390g, vaikka syntyivät pari kolme viikkoa ennenaikaisesti kukin.

Vierailija
118/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien 196cm on jättiläinen?

Vierailija
119/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pelottaa synnytys ja en halua lapsiakaan, kun pelkään liian isoa vauvaa.

Mies on 196cm.

Ihan rauhassa nyt vaan. Vauvat on syntyessään noin 50 senttisiä, hiukan yli tai alle. En muista kuulleeni, että yksikään vauva olisi syntyessään ollut 190 senttinen.

Vierailija
120/145 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan minäkin sitten osaa tähän retardiin keskusteluun. Mä painoin syntyessäni 3900 g. Olen nyt aikuisena hoikka ja 167 cm pitkä. Sain lapsen, joka painoi syntyessään 3800 g. Lapsen isä on vain 172 cm pitkä.