Äiti aina sanoi että ota normaalin kokoinen mies. Älää ota jättiläistä! Nyt tiedän miksi.
Nyt pelottaa synnytys ja en halua lapsiakaan, kun pelkään liian isoa vauvaa.
Mies on 196cm.
Kommentit (145)
Nääh. Mie oon 160 ja puoliso 197, neljä noin nelikiloista lasta on kaikki syntyneet ihan normaalisti ja helposti, edes esikoisesta ei tullut mitään tikattavaa.
Aika paljon siihen voi vaikuttaa itsekin, syö raskauden aikana järkevästi ja on synnyttäjänä aktiivinen. Ja oleellista on oikeastaan lantion leveys ja liikkuvuus, ei äidin pituus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän koolla ei ole mitään merkitystä vauvan kokoon. Kaksimetrinen on voinut olla syntyessään aikamoinen rääpäle
Älä nyt naurata. Tietenkin "voi olla" ihan mitä tahansa, mutta aivan satavarmasti pidempien vanhempien lapset myös ovat keskimäärin pidempiä syntymässä.
Tässä asiassa pituus ei ole se ongelma vaan paino. Jos äiti syö holtittomasti liikaa energiaa tai on ongelmia sokerin kanssa niin vauvasta tulee helposti se viisikiloinen. Yliaikaiset vauvat ovat myös kookkaampia. Suomessa asiaa seurataan ja herkästi käynnistetään synnytys.
Pitkien ihmisten vauvat ovat vastaavasti myös painavampia kuin lyhyempien.
https://pdfs.semanticscholar.org/e9bf/46e657ae90a163b733888a7d067a63f6c…
Summary: Analysis of 5,989 couples, for whom fathers’ and mothers’ heights and weights were recorded, showed that paternal height had a significant influence (p<0.0007) on birth-weight while paternal body mass index (Quetelets Index) had no significant effect (p>0.05).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntyneet on järkkyjä goljatteja!
Jopa 5-kiloisia.
Normaali vauva painaa max 3 kiloa.Muinaisesssa maailmassa jossa luonto valitsi vahvimmat, luonto myös karsi heikommat.
Ennen ei olisi isoja ihmisiä syntynyt niin paljon, koska isot vauvat tukehtuivat synnytyksen aikana ja oli hyvin yleistä se, jos vauva selvisi niin siitä kasvoi iso mies kylläkin, mutta retardi.
Siksi ennen isot ihmiset miellettiin hieman yksinkertaisiksi. Oli yleistä että iso vauva jäi kiinni synnytystiehyihin ja kärsi hapenpuutteesta.
Naisten pitäisi sisäistää tavallaan se että ottaessaan itselle ison miehen he siirtävät isoja geenejä tulevaisuuteen ja tämä tulee vaikeuttamaan synnytystä tulevaisuudessa erittäin runsaasti.
Höpöhöpö. Geenit siirtyy yhtäläisesti myös naisille ja he ovat myös kookkaampia. Alankomaissa taitaa olla miesten ja naisten keskipituudet maailman suurimmat. Onko siellä havaittu ongelmia lisääntymisessä pituuden takia?
Niin Alankomaissa on molempien sukupuolten keskipituus isompi. Vähän on eri asia Hollannin 180 ja 190 pari kuin Suomen 155 ja 190.
Meillä on tyttö ja hän oli syntyessään 2,9kg ja 49cm ja syntyi ihan täysiaikaisena.
Isänsä pituus ja paino ei ole missään vaiheessa vaikuttanut tyttöön.
Minä olen 160cm pitkä ja tytöstä tuli 162cm ja 48kg (21v.) Isänsä on 185cm ja 95kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän koolla ei ole mitään merkitystä vauvan kokoon. Kaksimetrinen on voinut olla syntyessään aikamoinen rääpäle
Älä nyt naurata. Tietenkin "voi olla" ihan mitä tahansa, mutta aivan satavarmasti pidempien vanhempien lapset myös ovat keskimäärin pidempiä syntymässä.
Tämä on jotenkin tosi vaikeaa myöntää ihmisille. En ymmärrä miksi totuutta paetaan ja keksitään kaikenlaisia selityksiä ja sitten kerrotaan niitä poikkeustilanteita missä on käynyt hyvin jne.
Tuossa yhdessä viestissä sanottiin että äidin ravitsemuksella on yhteys vauvan painoon. No meillä ei ollut.
Minulla oli nälkä koko 9kk ja en voinut kertaakaan pahoin ja paino nousi 15kg. Ja vauva oli pieni rääpäle 2900g ja syntyi 39+5. Isä on iso.
Minä oon 174cm, synnyin 49cm/3100g rv 41
Mies on 193, synty 51cm/3800g rv38
Meidän esikoinen 52/3690 rv 41
Joten summarum ollaan kummatki pitkiä eikä tullu hehtaarivauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa pituus ei ole se ongelma vaan paino. Jos äiti syö holtittomasti liikaa energiaa tai on ongelmia sokerin kanssa niin vauvasta tulee helposti se viisikiloinen. Yliaikaiset vauvat ovat myös kookkaampia. Suomessa asiaa seurataan ja herkästi käynnistetään synnytys.
Summary: Analysis of 5,989 couples, for whom fathers’ and mothers’ heights and weights were recorded, showed that paternal height had a significant influence (p<0.0007) on birth-weight while paternal body mass index (Quetelets Index) had no significant effect (p>0.05).
Suomessa vastasyntyneiden lasten paino on viimeisen 20 vuoden aikana laskenut. Syynä tähän on tiukka diabeteskontrolli ja se, että täällä ei raskauksia päästetä nykyisin pitkästi yliaikaiseksi kuten esim muissa Pohjoismaissa. Kvg
Vierailija kirjoitti:
Minä oon 174cm, synnyin 49cm/3100g rv 41
Mies on 193, synty 51cm/3800g rv38Meidän esikoinen 52/3690 rv 41
Joten summarum ollaan kummatki pitkiä eikä tullu hehtaarivauvaa.
Kannattaa olla onnellinen tuosta.
Olette poikkeuksia. Kaikkea hyvää teille. Muistakaa muistuttaa lapsianne ap:n äidin neuvosta!
Vierailija kirjoitti:
Mies on 196cm.
Ison miehen iso vauva kasvaa isoksi ja jos et syö niin tulee oksettava olo.
Isojen miesten vauvojen kanssa raskauspahoinvointi on ihan kauheaa.
Söin jatkuvasti sokerimuroja että pahaolo väistyisi. Samoin suklaapatukoita meni.
Vauva oli lähes viisikiloinen ja sektio tarvittiin.
Isomies on ihanne, mutta luonnollinen valinta se ei ole luonnollisestikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet kolmekymmentä vuotta sitten austraaliassa ja uusi-seelannissa tehdyn tutkimuksen todistavan yhtään mitään? Julkaistu siis 1991. En viitsi edes lukea miten koejärjestelyissä oli poistettu naisen raskaudenaikaisen ravitsemuksen vaikutus lapsen syntymäpainoon.
Ensimmäisen lapsen kanssa voi olla vaikeuksia vaikka olisi pieni. Esikoinen oli alle 3kg ja teki alapäästä jauhelihaa ja tikkejä tuli 13. Sydänäänet hävisi synnytyksen lopussa ja vauva oli aluksi sininen ja veltto.
Kuopus oli 4kg ja tuntui kuin olisi keilapallon synnyttänyt koska pää oli iso mutta silti tuli vähemmän vaurioita ja vauvakin oli heti ok. Itse olen pieni eli 160cm. Mies pitkä 185cm.
Alexander Stubb oli valtava vauva (5,5 kg)!!! 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on 196cm.Ison miehen iso vauva kasvaa isoksi ja jos et syö niin tulee oksettava olo.
Söin jatkuvasti sokerimuroja että pahaolo väistyisi. Samoin suklaapatukoita meni.
Tää on vitsi? Taatusti viisikiloisen murikan saa isän koosta riipumatta kuka tahansa joka syö sokerimuroja ja suklaapatukoita. Syntyihän Filippiineilläkin 9kiloinen vauva ja eikös ihmiset siellä ole pienempiä kuin täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on 196cm.Ison miehen iso vauva kasvaa isoksi ja jos et syö niin tulee oksettava olo.
Sen takia Katella oli koko ajan raskauspahoinvointia! Dieetti aina päällä ja Wills iso mies!
Minun mies 189cm ja minä 155cm :D
Naurattaa varmaan monia mutta minkäs tuolle koko erolle kukaan mahtaa.
Hyvin ja nopeasti onnistui synnytys ilman mitään ongelmia, lapsi oli 3,4 kg syntyessään.
Että ei se pituus tarkoita että synnytys menee hyvin tai huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Alexander Stubb oli valtava vauva (5,5 kg)!!! 😱
Aiheuttanut ongelmia syntymästään alkaen. Aprillipila.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies 189cm ja minä 155cm :D
Naurattaa varmaan monia mutta minkäs tuolle koko erolle kukaan mahtaa.
Hyvin ja nopeasti onnistui synnytys ilman mitään ongelmia, lapsi oli 3,4 kg syntyessään.
Että ei se pituus tarkoita että synnytys menee hyvin tai huonosti.
Sulla ei oo vissiin kapea lantio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, miksiköhän sitten synnytyslääkäri kertoi että aasialaisten naisten ja suomalaismiesten vauvojen kohdalla tulee helposti komplikaatiota koska lapsi ei meinaa mahtua ulos. (ja tiedätäänhän samat ongelmat eläinmaailmastakin esim. erikokoisten koirarotujen sekoitusten kohdalla).
Eiköhän joku koirarotu nyt ole kuitenkin eri asia, kuin saman maalaiset ihmiset?
Hyvin sanottu. Esimerkki toiseen suuntaan: isäni on 172 cm pitkä, minä painoin syntyessäni 3950 grammaa. Nyt aikuisella iällä olen 177 cm pitkä ja varsin "kapea" rakenteeltani.