Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?

Vierailija
26.10.2018 |

Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....

Kommentit (293)

Vierailija
241/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa. Harvoin saa olla rauhassa valitsemassa viinejä, aina joku myyjä on kintereillä kyselemässä kaipaisinko apua.

Ja sitten kassalla lähes aina toivotetaan jotain ylimääräistä "mukavaa viikonloppua" tai "mukavaa iltaa". Siitä tulee mielleyhtymä että he olettavat että vietän illan juopottelemalla niitä viinejä. Oikeasti kuulostaa siltä että on tarkoitus sanoa "no niin, mukavia ryyppäjäisiä vaan, juoppo, heh heh".

Mukavaa kun neuvotaan mutta hauska kirjoitus.

Mä nauroin tuolle ääneen :D

Vierailija
242/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantit on kieltämättä mielenkiintoisia paikkoja. Sä et mene Gigantista nopeasti hakemaan uutta puhelinta tai tietokonetta, vaan sä seisot sen kolme varttia siinä kun myyjä selittää virusturvasta, vakuutuksesta, ulkoisista kovalevyistä ja muistikorteista. Ei riitä, kun sanoo ettei koe tarvitsevansa. "No mutta jos sä kaadat kahvit näppäimistölle! Eikö sitten tällänen vakuutus olisi ihan hyvä? Ota nyt vaan!"

Gigantti on itsellä boikotissa: puhelinmyyjä avasi mulle toisen operaattorin liittymän määräaikaisen liittymän päälle, vaikka näki että mulla oli vielä voimassa heidän edellisvuonna avaamansa määräaikainen liittymä. Maksoin kahta liittymää epähuomiossa satasten arvosta. Kun huomasin ja valitin, Gigantti sanoi että on asiakkaan itsensä vastuulla pitää huoli liittymä-asioistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Vierailija kirjoitti:

Paikallisen marketin kassatäti on nyt hiljattain alkanut viljellä tätä "mukavaa päivänjatkoa"-fraasia. Ennen täti oli niin hiljainen, että liekö sit joku ohje näin pakottaa sanomaan. Eihän siinä muuta, mutta ei vaan yhtään sovi kyseisen henkilön suuhun nämä fraasit.

Tämä.

Muutaman vuoden kun olin käynyt omassa lähikaupassa niin yhtäkkiä siellä alkoivat välillä myyjät käytävällä tervehtimään, ilmeisesti koska on pakko. No ei kyllä alkanut tuntua yhtään tervetulleemmalta.

Tarkoitatko, että kun oot pari vuotta käynyt omassa paikallisessa lähikaupassa ja tullut kanta-asiakkaaksi, niin on ihan kummallista jos myyjät alkavat tervehtiä tuttua naamaa?

Vierailija
244/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää mm. Glitter, Suomalainen kirjakauppa ja H&M siinä että yritetään väkisin myydä jotain lisää esim. jos ostan kirjakaupasta vihon niin aletaan tyrkyttää lisäksi kyniä tms, ikään kuin en itse tietäisi mitä tarvitsen.

Muistan kun olin joku 11v ja olin Glitterissä kassalla ostamassa jotain krääsää, niin se myyjä rupeaa kehumaan ja vouhkoamaan jostain kierreponnareista :D osotti päätänsä ja selitti ”nää on niin parhaita tosi hyviä kannataa ostaa pysyy hyvin ei katko hiuksia..” katoin sitä ilmeellä ”:o”. No sorruin kuitenkin ostamaan niitä ja noh.. eipäs ole ikinä tullut käytettyä koska eivät ensinnäkään edes pysy mun päässä.

Mielestäni _lapsia_ on tyhmää painostaa ostamaan jotain. He eivät ymmärrä, että se myyjä yrittää vaan saada sut ostamaan lisää tavaraa ja näin maksamaan. Lapsilta lypsetään rahaa... no olihan se toki mun moka, mutta silti

Vierailija
245/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni täysin sama kokemus Gigantista puhelinkaupoilla, mutta sitten selvisikin, että palvelua halutessaan pitää ottaa vuoronumero ja myyjä palvelee siellä puhelinosastolla omalla "tiskillään". Oli jotenkin hämäävästi se tiski ja vuoronumero automaatti, etten ollut niitä huomannut.

En tiedä onko kaikilla osastoilla/liikkeissä tämä systeemi, mutta tuli vaan mieleen, kun itsekin ihmettelin alkuun palvelun "surkeutta". :D

Vierailija
246/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni täysin sama kokemus Gigantista puhelinkaupoilla, mutta sitten selvisikin, että palvelua halutessaan pitää ottaa vuoronumero ja myyjä palvelee siellä puhelinosastolla omalla "tiskillään". Oli jotenkin hämäävästi se tiski ja vuoronumero automaatti, etten ollut niitä huomannut.

En tiedä onko kaikilla osastoilla/liikkeissä tämä systeemi, mutta tuli vaan mieleen, kun itsekin ihmettelin alkuun palvelun "surkeutta". :D

Ohops tämä siis vastauksena sille, kuka ihmetteli ettei gigantissa saa palvelua vaikka haluaisi

Vierailija
247/293 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa. Harvoin saa olla rauhassa valitsemassa viinejä, aina joku myyjä on kintereillä kyselemässä kaipaisinko apua.

Ja sitten kassalla lähes aina toivotetaan jotain ylimääräistä "mukavaa viikonloppua" tai "mukavaa iltaa". Siitä tulee mielleyhtymä että he olettavat että vietän illan juopottelemalla niitä viinejä. Oikeasti kuulostaa siltä että on tarkoitus sanoa "no niin, mukavia ryyppäjäisiä vaan, juoppo, heh heh".

No kyllä ne aina aika pitkään on miettinyt kun pyydän 8 euron pulloa ja ei minkään ruuan kanssa vaan ihan dokaamiseen. Toisaalta niillä on ollut vaikeuksia löytää halpaa valkkaria joka menisi ihan vain ruuanlaittoon. Pulassa ne on suomalaisen miehen kanssa, joka ei ostele pulloja pönkittääkseen viinihomon imagoaan tai valehtele itselleen juovansa maistelun vuoksi.

Vierailija
248/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa tyrkytetään lisäksi suklaalevyjä ja heijastimia, kun haluat ostaa vain postimerkkejä. Nolottaa ihan myyjän puolesta, on kiusallista kieltäytyä kohteliaasti.

Vierailija
249/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran VeroModasta ihan sellaisen perustopin ja myyjä kiekui pirteästi "Siis tää on niin ihana!" Pisti huvittamaan.

Vierailija
250/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vila. Vila ja Vila. Menet liikkeeseen niin tulee kysymys ”ootko jotain tiettyä etsimässä?” Sanoo ”ei, katselen rauhassa kiitos” niin hymyilevä myyjä kertoo, että ”meillä on nyt kaikki takit -20..” ja sitten ”huomasitko, meillä on ihanat syysneuleet nyt tullut..”.. ”nuo muhkeat huivithan on sitten 2 yhden hinnalla..”

Sitte onkin pakko lähteä

Olin tulossa kirjoittamaan samaa! Ja sitten kun ostat jotain niin myyjä heti aloittaa "Mulla on noi kaikissa väreissä, on niin ihanat" No hei, IHANAAAAA!!!!!

Vierailija
251/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikbok...

Asiakas: *astuu liikkeeseen

Myyjä: *odottelee patsasmaisessa petolinnun hyökkäysasennossa lähellä oviaukkoa

Myyjä: "MoikkkkAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!"

Asiakas: Hei * yrittää livahtaa myyjän ohi

Myyjä: Milläs mielellä sitä ollaan tänään liikenteessä?!

Asiakas: Ihan hyvällä...

Myyjä: Mahtavaa! Onks sulla jotain tietty hakusessa?

Asiakas: Eiku ihan vaan kattelen

Myyjä: Meillon tullu tällasia ihania velourtakkeja, kato kui makeita.

Asiakas: ...

Myyjä: Mitäs kokoo sä oot? Voisin kattoo sulle tästä muutamaa väriä, nyt on siis tullu tosi herkullisii syksyn värejä!

Asiakas: En nyt tällä kertaa tarvi tollasia

Myyjä: Aha. No, kerro heti jos tarviit apua

Asiakas: *Valitsee muutaman vaatteen, menee sovituskoppiin

30 sek. myöhemmin:

Myyjä: *sovituskopin verhon takana: MITES SIELLÄ SOVARISSA SUJUU???? TARVIITKO KUULE LISÄÄ KOKOJA?!

Asiakas: ... En tarvii

Myyjä: Arvaas mitä? Meille on tullu ihanii neuleit ja katoin et otit parit farkut sovitukseen ni haluisiks kuule et tuon sulle noiden farkkujen kaveriks vähän yläosia?

Asiakas: En nyt kyllä tarvi neuleita

Myyjä: Joo-o. No mites sit hei kuule, meil on tollanen uus farkkumalliki tullu josta löytyy kuule vaik mitä väriä ja pesua ni haluisiks sitä testaa?

Jne jne jne.

Vierailija
252/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa-shopissa mulle pakkomyytiin Elisa-viihde, vaikka hain vaan nettiliitymän modeemia, jonka olin etukäteen tilannu. En varmaan mene enää ikinä sinne yksin ainakaan. Niin järjetön tyrkyttäminen.

Vierailija
253/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti hieman, kun viimeksi Jyskissä tiskin takaa huudettiin: "TERVETULOA JYSKIIN!!!!!" kun astuin myymälään :DDDDD Siellä on normaalisti siis todella nihkeää palvelua, ei aina edes tervehditä.

Vierailija
254/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin työpäivän jälkeen väsyneenä syömään Chico's iin mieheni kanssa, niin yli-innokas tarjoilia kyselee normi- 'onko täällä kaikki hyvin' tai 'onko ruoka maistunut'  ärsyttävien keskeytysten lisäksi, onko mulla jokin vikana(en muista tarkkaa sanamuotoa), kun ilmeeni ei ollut vissiin niin miellyttävä. Hävetti ja yritin selitellä, että olen vähän väsynyt. Pitää vissiin ottaa jatkossa tarpeeksi uskottava 'tekohymy'. Antaisivat ihmisten syödä rauhassa, kun maksetaankin. Onneksi se miestarjoilja oli aika pian häipynyt sieltä ko. paikasta

Vierailija
255/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyn Suomalaisessa kirjakaupassa.

Vierailija
256/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus, kyllä suomalaiset on möllejä.

Kyllä, tämä on juurikin sitä alkuperäistä suomalaisuutta. Kuuluu meidän kulttuuriin. :)

Ei se ole mikään tekosyy taantua juntiksi ja pysyä siinä. Js.

Vierailija
257/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut alalla jo niin kauan, että hyvän palvelun kyllä tunnistaa. Feikkiys paistaa läpi ja se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Ulkoa opetellut fraasit ehdoton nou nou (kuten Vila, Vero Moda..).

Hyvä palvelu on aitoa ja rehellistä. Ei myydä vaan sen takia että saa myytyä mahdollisemman monta tuotetta per/asiakas.

Lisämyynnin pitää tulla luonnostaan, eikä se saa tuntua tuputukselta.

Lisämyynti tulee siitä kun asiakasta palvellaan hyvin, esim. asiakasta kuunnellen, ja hän löytää muutakin tarpeellista kuin sitä mitä tuli hakemaan. Tai sitten kun palvellaan oikein hyvin, niin asiakas ostaakin 2 samaa tuotetta yhden sijasta.

Kökkö palvelu saa minut kääntymään jo ovelta pois.

Vierailija
258/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Operaattoreiden omat kaupat ja myyntipisteet

Hehkutetaan ja flirttaillaan, kuinka hyvän valinnan tein. Mutta kun tulee ensimmäinen lasku, niin kaikki hinnat aivan väärät mitä luvattu. Se sliipattu poju (nuuskapussi huulessa) halusikin vain myynnin itselleen.

Koskee myös niiden puhelimessa tehtyjä kauppoja. Olin niin helpottunut kun kerran Telialle (Sonera minulle aina) soittaessani, sieltä vastasi fiksu nainen (puhui kuopiolaisaksentilla) ja minun asiat hoidettiin asiallisesti ja jämptisti, ja kaikki mitä puhelimessa sovittiin piti paikkansa. Oli poikkeuksellisen harvinaista.

Vierailija
259/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glitter. Kukaan ei tykkää niiden myyntitavasta, eli että heti kun astuu sisälle niin: "tarvitsetteko apua?? :))))" Sit ku sanoo että en niin sitten: "okei :)) huomasitteko että tuolla seinustalla on valitse 3 maksa 2 :)))))" tai sitten "huomasitteko että tuolla kaikista koruista on -20% :)))))))))" sit kans jos löytääkin jotain ja menee kassalle maksamaan ja sit se tuputus jatkuu viel silloinkin. Siis kukaan ei tykkää niiden asiakaspalvelu tyylistä, mut silti glitter pakottaa niitä myyjiä palvelemaan asiakkaita noin. Siks en ees tykkää enää käydä glitterissä kun haluis vaan rauhassa katsella tuotteita mut sit myyjä hengittää niskan takana kokoajan.

Vierailija
260/293 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockmann.

Jos et ole pukeutunut merkkivaatteisiin ja meikannut, myyjät kyttää rekkien takaa moikkaamatta ja säntäävät karkuun jos jotain haluat kysyä. Jos taas olet pukeutunut paremmin, kaikki myyjät juoksee päälle eikä jätä rauhaan sitten millään.

Ei vastaavaa ongelmaa, mutta jumal**ta jos haluat ostaa jotain Jumbon Stokkalta, niin löytyy kyllä myyjiä pilvinpimein, mutta ei kassaa! Onko sieltä tarkoituskaan ostaa mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi