Apua! Lapsilisät ei ole tilillä! :O
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole 21 vuoden aikana myöhästyneet kertaakaan.
Maksetaanko sinulle vieläkin lapsilisää?
No, just. :D Eihän perseessä voi olla eri ikäisiä lapsia? Yksi 21 v ja yksi esim. 4 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lapsilisä ollut minullekaan tärkeä ennen. Hyvin pystyin laittamaan säästöön lapsilisät ja puolet palkasta. Sitten sairastuin ja meni työkyky. Hyvin sai säästöt uppoamaan sairaalalaskuihin. Nyt odotellaan Kelan päätöstä kuntoutuksesta (tässä on nyt 2,5 vuotta odoteltu ja ravattu sairaaloissa) ja eletään sairaspäivärahalla ja miehen palkalla. Minäkin ajattelin ennen niinkuin suurin osa täällä. Sitten pilkka osui omaan nilkkaan. Aika nöyräksi veti. Terveyttä ei rahalla saa! Sen arvon ymmärtää vasta, kun sen menettää.
Ap
Oletko kuullut maksukatosta?
Maksukatto ei kata kaikkia sairaalamaksuja ja erikoissairaanhoitoa. Aika paljon jää itsellekin maksettavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole 21 vuoden aikana myöhästyneet kertaakaan.
Maksetaanko sinulle vieläkin lapsilisää?
No, just. :D Eihän perseessä voi olla eri ikäisiä lapsia? Yksi 21 v ja yksi esim. 4 v
Niin. Käsitin viestistäsi, että sinun lapsi lisäsi eivät ole myöhästyneet ja olet jo 21 vee. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuleeko noin paniikki jos lapsilisä ei tule juuri oletetulla hetkellä? Miten varaudut pitämään lapsistasi huolta yllättävissä tilanteissa?
No kyllä se meilläkin tuntuu,talous tosi tarkkaan laskettu ja 200e on iso raha,melkein 2 viikon ruokabudjetti.
Mies käy töissä,itse hoitovapaalla. Mitä nämä yllättävät tilanteet ovat,mihin pitäisi mielestäsi varustautua?
Vanheimpainvapaat, sairaus, työttömyys, ero, lomautus, kuolema, jne...listaa voisi jatkaa loputtomasti.
Onko paikalla Iltalehden toimittaja.. Lapsilisät ei ole tulleet tileille. Juttu lehteen.
Mullakin POP ja lapsilisät eivät ole tulleet - just tänään piti lähteä kaupunkiin tekemään lasten hankinnat ja ehkä olisi ollut kiva ostaa ruokaakin viikonlopuksi. Taitaa olla POP Pankin järjestelmässä nyt häiriö.
Hyi kun täällä on ilkeää porukkaa. Taitaa olla kaikilla asiat hyvin. Miettikääpä jos kaikilla ei olekaan. Voi olla todella hätä. Sinulle ap. Kyllä ne sieltä tulee. Tsemppiä sinulle👍😊
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi selitys:
https://www.poppankki.fi/ajankohtaista/2018/10/26/h%C3%A4iri%C3%B6-saap…
Ap
Kiitos tästä, elekääpä soitelko kelaan. Pop pankissa se vika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op:ssa on tullut. Ja kivat teille, joille lapsilisällä ei ole erityistä merkitystä. Itsellä oli tili tyhjänä ja nyt pääsee ostamaan viikonlopun ruuat.
Milläs te maanantana elätte?
Sivusta: Vaikea ehkä ymmärtää, mutta jos palkasta jää käteen vaikka 1500, siitä vuokra, ruoka, bensat että pääsee töihin ja muut pakolliset., niin ei siitä ihan hirveästi jää ylimääräistä! Ja kyllä, varattomalla, pienituloisella ihmiselläkin on toistaiseksi oikeus saada lapsi, tosin en tiedä kuinka kauan, jos maassa jatkaa oikeistohallitus.
Lapsi ei ole mikään oikeus tai perusarvo. Perusarvoihin kuuluu ruoka, suoja ja vaatteet. Lapsi on aina näitä korkeampiaarvoja joiden hankkimisesta tulisi, jokaisen vastata itse. Kyllä minäkin haluaisin tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään, mutta aina emme ei voi saada kaikkea haluamaamme vaan joudumme tekemään selkeitä arvovalintoja.
ps. haluaisitko rahoittaa minun haaveeni julksista verovaroista?
Katjushka kirjoitti:
Mullakin POP ja lapsilisät eivät ole tulleet - just tänään piti lähteä kaupunkiin tekemään lasten hankinnat ja ehkä olisi ollut kiva ostaa ruokaakin viikonlopuksi. Taitaa olla POP Pankin järjestelmässä nyt häiriö.
Juu näin on
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas näköjään porvarit pätee, miten lapsilisillä ei ole mitään väliä ja rahaa on aina tilillä. Näkee hyvin, että lapsilisät on joillekin vain ylimääräistä sijoitusrahaa. Ja joku väittää, ettei Suomessa ole suuria tuloeroja.
No just. Lapsilisällä on väliä kun sen on kuitenkin laskenut tulevaksi. Riittää kuitenkin, että se tulee jollain kohtuullisella aikataululla, en ole heti aamusta kyttäämässä. Uskoisin edustavani enemmistöä tässä enkä kumpaakaan viittamistasi ääripäistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kun täällä on ilkeää porukkaa. Taitaa olla kaikilla asiat hyvin. Miettikääpä jos kaikilla ei olekaan. Voi olla todella hätä. Sinulle ap. Kyllä ne sieltä tulee. Tsemppiä sinulle👍😊
Ihquu<3
En edes huomaisi tuollaista kuukausiin, ehkä siinä vaiheessa kun monta lapsilisääx3 on jäänyt tulematta, osaisin reagoida. Käyn verkkopankissa hyväksymässä ainoastaan laskuja, jotka jostain syystä eivät mene suoraveloituksena. Vieras tilanne että pitäisi päivittäin kytätä rahatilannetta. Uhrasin kyllä ajatuksen tämän aamun ahdistuneille joilta jäivät ostokset kauppaan ja bensat huoltsikan säiliöön, että miten ne selviävät äkillisistä menoista noin muuten jos puuttuva satanen tai kaksi ajaa arjen samantien kaaokseen.
Ei, en ole varakas, saan ainoastaan opintorahan ja mies tienaa alle keskitulon. Rahaa kertyy kun sitä säästää ja sijoittaa, ja mielestäni lapsiperheessä puskuri on pakollinen. Olen säästänyt toimeentulotuestakin, jota sain yhden kesän kun jäin ilman työtä. Itse asiassa se oli niin suuri summa opintorahan jälkeen etten edes tiennyt, mihin sen kaiken tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op:ssa on tullut. Ja kivat teille, joille lapsilisällä ei ole erityistä merkitystä. Itsellä oli tili tyhjänä ja nyt pääsee ostamaan viikonlopun ruuat.
Milläs te maanantana elätte?
Sivusta: Vaikea ehkä ymmärtää, mutta jos palkasta jää käteen vaikka 1500, siitä vuokra, ruoka, bensat että pääsee töihin ja muut pakolliset., niin ei siitä ihan hirveästi jää ylimääräistä! Ja kyllä, varattomalla, pienituloisella ihmiselläkin on toistaiseksi oikeus saada lapsi, tosin en tiedä kuinka kauan, jos maassa jatkaa oikeistohallitus.
Vaikea ehkä ymmärtää, että jokainen voi omilla päätöksillä, arvoilla ja valinnoilla omassa elämässään vaikuttaa omaan tulo- ja menotasoonsa.
Vierailija kirjoitti:
En edes huomaisi tuollaista kuukausiin, ehkä siinä vaiheessa kun monta lapsilisääx3 on jäänyt tulematta, osaisin reagoida. Käyn verkkopankissa hyväksymässä ainoastaan laskuja, jotka jostain syystä eivät mene suoraveloituksena. Vieras tilanne että pitäisi päivittäin kytätä rahatilannetta. Uhrasin kyllä ajatuksen tämän aamun ahdistuneille joilta jäivät ostokset kauppaan ja bensat huoltsikan säiliöön, että miten ne selviävät äkillisistä menoista noin muuten jos puuttuva satanen tai kaksi ajaa arjen samantien kaaokseen.
Ei, en ole varakas, saan ainoastaan opintorahan ja mies tienaa alle keskitulon. Rahaa kertyy kun sitä säästää ja sijoittaa, ja mielestäni lapsiperheessä puskuri on pakollinen. Olen säästänyt toimeentulotuestakin, jota sain yhden kesän kun jäin ilman työtä. Itse asiassa se oli niin suuri summa opintorahan jälkeen etten edes tiennyt, mihin sen kaiken tuhlata.
Mulla on psukuria pariksi vuodeksi elinkuluihin, mutta käyn silti päivittäin pankissa, tsekkaamassa että korttiostot on oikein eikä korttiani ole kaapattu. Sen lisäksi seuraan kk ostosten pysymistä budjetissa jättämällä käyttötilille vain käyttörahat, joten jos homma skulaa kuten pitää, on lapsilisän aikoihin pohja jo näkyvissä.
1500 tienaava lapsiperhe ei maksa vuokraansa itse, kyllä noilla tuloilla saa mehevät asumistuet. Sitä ei vain muisteta mainita kun ollaan niiiin köyhiä eikä voida/haluta suhteuttaa tuloja menoihin.
Jepskukkuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi selitys:
https://www.poppankki.fi/ajankohtaista/2018/10/26/h%C3%A4iri%C3%B6-saap…
Ap
Kiitos tästä, elekääpä soitelko kelaan. Pop pankissa se vika on.
Ylipäätänsä näissä tilanteissa panikointi ja soittelu on ihan turhaa.
Johan niiltä se leipä vietiin suusta. Koko Suomi oli kauhuissaan. Keittäjät lakossa, lapset ei saanu ruokaa. Kouluissa laulettiin nälkämaan laulua.