Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkauksen vaatteet epäkäytänöllisiä ja kotimaiset vaatteet on huonoja

Vierailija
08.05.2006 |

Miten siihen äippäpakkaukseen onkin valittu niin epäkäytännöllisiä vaikeasti puettavia vaatteita ja koppuraisia kankaita (varsinkin näissä kotimaisissa tuotteissa). Esim. miksi ihmeessä kaikissa potkareissa on sukkaosa? Ne jää käyttämättä kun vauvan jalka on iso kokoon nähden.

Bodeja ei saa pään yli kun päänaukot on tiukat ja niissä on tiukat napit.

Kankaat on kuin hiekkapaperia, raappivat herkkää ihoa.

Ainoo hyödyllinen juttu pakkauksessa on makuupussi - sitä en voi kiistää ja sitä tuleekin tosi paljon käytettyä. Mut kaikki vaatteet jää käyttämättä kun ne on epämukavia vauvalle. Ehkäs sukat ja lapaset tulee pidettyä, jos tarkkaan ajattelee, mut ei mitään niistä bodeista, ptkareista jne. ONkohan ne jotain ylijäämävarastoa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin myös 05 vaatteisiin. Edellisvuotiset ovat PALJON parempaa laatua. Mutta ne ns. suomalaiset vatteet onkin oikeasti tehty Kiinassa ja Puolassa, joten koot ja materiaalit on sen mukaisia. Kutistuvat myös pesussa, 60-senttisiä ei pesty kuin pari kertaa ja sitten ei mahtuneet vaikka muut vaatteet 56 cm käytössä

Vierailija
22/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOten turhat napinat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan lämpimästi äitiyspakkausta periaatteessa, mutta mun mielestä kannattaisi jakaa vaikka vähemmän mutta laatua kuin hirveä kasa kovaa materiaalia olevia epäsopivia ja hankalasti puettavia vaatteita. Meidän vauvan iho ei tykkää noista vaatteista, oon kyllä kokeillut ja yrittänyt pitää niitä mutta kaulukset hieroo kaulan ihon rikki ym., niin kyllä siinä lapsensa parasta ajattelee ja menee ostaan pehmeempää kangasta.

Ei äitiyspakkaus ilmainen ole, vaan meidän verovaroilla kustannettu. Itsekin oon kyllä oman pakkaukseni maksanut monin verroin ja kyllä senkin takia sitä on oikeus arvostella. Minun mielipiteeni ei tästä muutu enkä ole köyhä/rikas vaan ihan tavallinen äiti.

Ei se kotimaisuus ole vaatteissa aina laadun merkki. Kyllä ne äp:n vaatteet varmaan kestäviä on, mutta eihän vauvanvaatteen tärkein ominaisuus ole tosiaan kestävyys, kun käyttöaika on niin lyhyt vaan materiaalin pehmeys iholle.

t. ap

Vierailija
24/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni mukaan äitispakkauksen vaatteet ovat ihan mukavia ja käytännöllisiä, mutta en myöskään yhtään epäile, että hyvin herkkäihoisen lapsen kanssa niissä on ongelmia. Tuo kuulosti hyvin uskottavalta, että kaulukset voivat rikkoa ihon. 03-vuoden pakkauksessa oli ainakin aika kovia kauluksia osassa vaatteita, vaikka ne meillä menivät ongelmitta.. epäilemättä kaupasta saa pehmeämpiä..

Itse olen atoopikko ja hyvin tarkka vaatteiden ja saumojen suhteen.. Jos t-paidan hihat ovat liian lyhyet ja saumat kovat on kainalot heti rikki.. Samoin selän iho kärsii pienestäkin hankauksesta jos paidan saumat ovat oikein huonot.. Pieni lapsi varmaan eroaa sitten hirveästi minusta.. Se onkin sitten jo taidetta löytää niitä sopivia vaatteita ja tätäkään ei voi tietää sen äp-kuvan perusteella

Vierailija
25/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi pehmeitä olivat meille. Enkä ole tätä ennen kuullut kertaakaan kenenkään valittavan asiasta.

AP:n lapsella lienee epätavallisen herkkä iho. Mutta sen takia ei parane koko äitiyspakkausta leimata, sillä varmasti sen sisältämät vaatteet käyvät 99 prosentille vauvoista. Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen ja kiitollinen äitiyspakkauksesta. Minusta aivan upea juttu!

Vierailija
26/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä.

Miksi äitiyspakkausta annetaan, miksi sen sisältö on ihan kakkaa, kun MINUN lapselleni vaatteet olivat huonoja. Jos pakkauksen vaatteet olisivat isomman joukon mielestä huonoja, koppuraisia jne. niin eiköhän asia olisi jo olut lööpeissä...

Itse epäilen, ettei ap. vain osaa pestä pyykkiä, ja vaatteet ovat siksi huonoja. Silitys pitää vaatteet pehmeänä. Kannattaa myös pestä vauvan vaatteet erikseen, ja liiallinen pesuaine myös tekee vaatteista koppuroita. Ostappa esim. Miniriskin NESTEMÄISTÄ pyykinpesuainetta, laita sitä hiukan suositusta pienempi määrä koneeseen (vieläkin vähemmän jos pieni pesukone kyseessä...) ja silitä vaatteet ennenkun laitat ne vaatekaappiin. Ovatko vielä koppuroita?

Vierailija
27/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

äp-vaatteita päällä kun tavattiin, meidän pojalla vaan. Niillä oli kaikkea söpöä kaupasta ostettua aina päällä vastasyntyneestä asti, siis ainakin kun kavereita tavattiin.

.

Mulla vuoden 2005 pakkaus eikä mitään valittamista, ainoa mikä vähän harmittaa on se, että toppapuku meidän lokavauvalle ihan liian suuri... Terättömät pöksyt myös meillä olleet aika vähällä käytöllä, vauva kun pelmuaa tuolla lattialla ja kiskoo sukat heti pois niin ovat mielestäni epäkäytännöllisiä. Kaikkea muuta on käytetty paitsi sitä pipoa.

Muakin vähän ihmetyttää, miten joku voi niitä materiaaleja koviksi moittia... Pesulla ja silityksellä (ennen ekaa käyttöä, sen jälkeen ei oo pahemmin silitelty) ovat vähäisetkin kankeudet kadonneet. Henkkamaukan ja Lindexin vaatteet tuntuvat pahvilta niihin verrattuna.