Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkauksen vaatteet epäkäytänöllisiä ja kotimaiset vaatteet on huonoja

Vierailija
08.05.2006 |

Miten siihen äippäpakkaukseen onkin valittu niin epäkäytännöllisiä vaikeasti puettavia vaatteita ja koppuraisia kankaita (varsinkin näissä kotimaisissa tuotteissa). Esim. miksi ihmeessä kaikissa potkareissa on sukkaosa? Ne jää käyttämättä kun vauvan jalka on iso kokoon nähden.

Bodeja ei saa pään yli kun päänaukot on tiukat ja niissä on tiukat napit.

Kankaat on kuin hiekkapaperia, raappivat herkkää ihoa.

Ainoo hyödyllinen juttu pakkauksessa on makuupussi - sitä en voi kiistää ja sitä tuleekin tosi paljon käytettyä. Mut kaikki vaatteet jää käyttämättä kun ne on epämukavia vauvalle. Ehkäs sukat ja lapaset tulee pidettyä, jos tarkkaan ajattelee, mut ei mitään niistä bodeista, ptkareista jne. ONkohan ne jotain ylijäämävarastoa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni ne olivat ihan hyvä laatuisiakin. Materiaali oli ihan pehmeää ja mukavan tuntuista. Ja bobyt menivät hyvin pään yli!

Parhasta oli makuupussi ja toppapuku ja kevyttoppapuku.

Meillä oli v. 2004 äitiyspakkaus eikä mitään valittamista. En sitten uusista tiedä.

Vierailija
2/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle sujuvasti. Ja meillä on sakset, joilla olen osannut katkoa sukkaosan pois potkarista siinä vaiheessa kun vaate muuten mahtuis mutta terä kinnaa. Näin on esim. yöhaalareiden käyttöikää kasvatettu kuukausia.

Sitä kansanhiihtopipoa ei muuten myöskään koskaan käytetty, mutta poika 2 v tykkää nyt pukea sitä nallelle.

Joten en voi yhtyä valitukseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirppikseltä lisäksi vanhoja äp-vaatteita, halpoja ja hyviä, osa ihan käyttämättömiä. Melkein kaikki taitavat vielä olla kotimaisia.

Minusta ne ovat olleet hyvän mallisia, pehmeäksi vaatteet saa kun käyttää huuhteluainetta ja/tai silittää. (Mikä tahansa puuvilla on minusta karheaa ilman silitystä.)

Lähes käyttämättä meillä jäi toppapuvut, olivat väärän kokoisia silloin kun niitä olisi tarvinnut, ei ulkonäön tai muun sellaisen takia. Meillä äp-03, joten näistä uudemmista ei ole kokemusta, nuorimmalle käytetään samoja vanhoja..

Vierailija
4/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän pakkauksen vaatteista ja materiaaleista. Ei ne kuosit nyt ihan trendikkäimpiä ole,mutta mielestäni on outoa pukea vastasyntynyttä tai alle 1,5 vuotiasta viimeisimmän muodin mukaan. Ei näytä myöskään kivalta. Ja kun kotona ollaan pääosin 2003 pakkauksen kuositkävi hyvin. Nyt ostan kirppareilta sitten halvalla hyviä vaatteita pois niiltä, jotka eivä ä-pakkauksen vaatteita huoli.

Harvat kankaat ovat olleet todella kovia, kestäviä ne ovat eivätkä nyppyynny helposti. Kokojen kanssa meillä ei ollut ongelmia. Minä pidän potkareista ja nimenomaan kokopitkistä. Sukkiahan ei saa vauvalle jalkaan millään tai siis pysymään niissä.

Niin.. taidan vetää omat johtopäätökset äideistä, jotka ylipukevat lapsiaan trendien mukaan. Hekin varmaan ajattelevat jotain minusta, mutta lapset lapsina ja juhlat erikseen, mutta esim. viikottainen kyläily ei ole juhla

Vierailija
5/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äp vuosimallia 2005. Ehkä olen outo mutta en tosiaan oo käyttänyt noita vaatteita. Se toppapuku vasta epäkäytännöllinen onkin, ehkä 1-vuotiaana lapsi voi ottaa käyttöön, mut kiva kiva silloin onkin kesä...

t. ap

Vierailija
6/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on äp vuosimallia 2005. Ehkä olen outo mutta en tosiaan oo käyttänyt noita vaatteita. Se toppapuku vasta epäkäytännöllinen onkin, ehkä 1-vuotiaana lapsi voi ottaa käyttöön, mut kiva kiva silloin onkin kesä...

t. ap

Olisit ajoittanut sen lapsesi syntymän niin, että pääsisitte toppapukua käyttämään!!! Voi viddu, mitä valitusta joka asiasta.

Vierailija
7/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saat ostettua sellaista mistä pidät ja mikä tuntuu hyvältä. Kirppiksillä, ainakin täällä pk-seudulla saa käyttämättömiäkin todella hyviä vauvanvaatteita 0.05-1.00 eurolla. Puhumattakaan kaupan ihanista tuotteista. Vaatteita vauvalle voi myös tehdä ihan itse.

Vierailija
8/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äp-vaatteita päällä kun tavattiin, meidän pojalla vaan. Niillä oli kaikkea söpöä kaupasta ostettua aina päällä vastasyntyneestä asti, siis ainakin kun kavereita tavattiin.

Musta ois ollut hullua jättää ne käyttämättä ja ostaa kaupasta hm-lumppuja tilalle, kun ne oli sopivan kokoisia, kivan värisiä (vihreitä enimmäkseen 2004) ja ne toimitettiin kotiin ilmaiseksi.

Vierailija
9/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tyyli näyttää vielä vanhemmalta, mutta hyväkuntoisia ovat ja mielestäni mukavia lapsen päällä

Vierailija
10/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks helvetissä otat pakkauksen, mistä et pidä. Ihan turha väittää " ettei tiedä sisältöä" . Anna pois niille, jotka tarvitsee, äläkä täällä natise.

Vierailija
11/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia heille jotka vaatteista tykkäävät. En ylenkatso vaatteita käyttäviä äitejä eikä tämä ole mikään muotikysymys. Minulle vaatteiden ulkonäkö on ihan se ja sama. Pääasia että vaate on vauvalle sopiva, kankaan materiaali pienen herkälle iholle pehmeä ja että vaate on helppo pukea ja riisua. Näitä ehtoja äp ei valitettavasti täytä. Se joka muuta väittää ei ole kai kaupan vaatteita koskaan pitänytkään. Olen joutunut kaikki vauvanvaatteet ostamaan uusina mm. siksi että vauvallani on herkkä iho. En tosiaan osta mitään juppivaatetta enkä H&M vaan pehmeää ihanaa ja halpaa Name It -kamaa.

ap

Vierailija
12/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä, niin miksi ihmeessa sen otit ? Sen voi katsoa Kelan sivuilta etukäteen sen sisällön ja päättää sitten vasta....

Vierailija
13/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Kelan sivuilta ei nähnyt kankaan koppuraisuutta ja vaikeaa puettavuutta tai kokojen epäsopivuutta. En tietty ota toiste, se on selvä.

ap

Vierailija
14/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin viime vuoden pakkauksen ja olin pettynyt. Mielestäni kuosit olivat hirveitä ja kaamean värisiä. Toisaalta pakkauksessa oli paljon hyödyllistä kuten sideharsot ja muut oheistavarat. Muista vuonna 2000, että oli myös silloin kamalan värisiä, mutta käytännöllisiä. Eikä noiden kuvien perusteella voi tietää tarkalleen millaisia vaatteita tulee saamaan, joten lopettakaa tuo kiroilu siitä, että mitä menitte tilaamaan.

Vierailija
15/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä vaatteita olen käyttänyt kolmella lapsellani ihan iloisesti. Seuraavalle voisin nostalgiasyistä ottaa pakkauksen, ehkä. :-)

Mulla on päinvastoin kuin ap:llä. Eli meillä ei käytetä yhtään niitä terättömiä potkareita! Siksi itseasiassa en kolmoselle pakkausta ottanut, kun kuvista näin, että siinä on niitä terättömiä college-potkareita. Kotona meillä on pikkuvauvoilla olleet terälliset puolipotkarit tai kokopotkarit tai sukkikset sekä body. Sitten kun kylään tai kerhoon lähdetään, niin laitan siihen päälle jonkun college-asun tms. ja silloin musta ne äp-kuosit ei ole oikein edustavia... ;-) Mutta siis kotikäytössä terälliset ja bodyt on kyllä kovasti ollet hyviä!

Muuten, meillä on lähes joka vuodenaikana syntyneitä lapsia, ja kyllä on äp:n toppapukua käytetty kaikilla jossain vaiheessa.

Kankaiden kovuutta ei ollut noissa vanhoissa ainakaan, mutta kuivaankin ne rummussa, joten tulee ihanan pehmeiksi.

Vierailija
16/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nostalgiasyistä ottanut kaikille kolmelle lapselleni pakkauksen ja ylpeänä käyttänyt jokaista vaatetta. Minusta on hienoa, että Suomessa on sellainen mahdollisuus ja koska emme rahaa tarvitse, niin valitsin mielummin pakkauksen :).

Vierailija
17/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja hevosen suuhun ei pidä katsoa -->jos ilmaiseksi jotakin saa&ottaa, niin turha valittaa. Pelkään että näiden valittajien vuoksi kohta koko äitiyspakkaus lopetetaan!:(

Tänä päivänä monilla on varaa ostaa niitä halpoja&ihania Hennesin kuteita vauvalle.

Tänä yltäkylläisyyden aikana, äitiypakkauksesta on tullut " köyhän merkki" , ja _omien_ havaintojeni mukaan, juuri ne " ei niin hyvän elintason omaavat" ovat innokkaimpia haukkujia...! Hiekkalaatikoilla ja muissa lapsiperheiden " kokoontumispaikoissa" he haukkuvan äitiyspakkauksen vaatteita-->kuvittelevat nostavansa omaa itsetuntoaa, kun " heillä sentään onneksi on varaa ostaa lapsille vaatteet muualta" -->Hennes tmv " halpis ketjut" -

Ne joilla on oikeasti rahaa ostaa vaikka mitä desig-vaatteita lapselleen, tai joille pakkaus tulee todella tarpeeseen, eivät valita. Ne joilla on oikeasti varallisuutta, ei tarvitse vauvanvaattein todistella sitä naapurin Pirkolle, heillä on se tieto omassa päässään, ja se riittää. Ne jotka taas ovat köyhiä opiskelijoita tmv. ovat ilossaan pakkauksesta, koska heille se tulee todella tarpeeseen...! Pienistä rahoista on vaikea alkaa ostamaan joka juttua vauvalle, koska vaatteisiin ja tarvikkeisiin menee yllättävän paljon rahaa. Pienissä tuloissa, se parin euron tutti tai body on yllättävän kallis.

Äitiyspakkaus on maailmanlaajuisesti AINUTLAATUINEN asia! Se on se juttu, mitä monet ulkomailla posittivisessa mielessä ihmettelevät, eivät meinaa todeksi uskoa:) Äitiyspakkauksen jakamisen äideille soisi leviävän muidenkin maiden tapoihin.

Äitiyspakkauksen merkitys myös historiallisesti on merkittävä. Kysykääpä äideiltänne/mummoiltainne kuinka iso apu se aikanaan on tuoreelle äidille ollut...!:) Nykyään maailma on materialisoitunut, mikään ei riitä, kaikesta valitetaan. Pieni kriisi tekisi näille itsekeskeisille valittaja ihmisille hyvää! Kun he näkisivät mitä todellinen kurjuus on, olisivat nälissään, viluissan, lapset siaraina vailla hoitoa, likaiset ryysyt päällään, niin johan alkaisi arvostus Suonalaista äitiyspakkausta, terveydenhuoltoa ja sosiaali järjestelmää kohtaan kasvaa...

Aina on parannettavaa, mutta ASIALLINEN ja rakentava kritiikki onn aivan eri, kun joka asiasta valittamnine ja pikkuasioista naukuminen...

Vierailija
18/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on vaan plussaa et terät vaatteissa. Tosi käytännöllisiä ja kauniita vaatteita.

Vierailija
19/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä lahjaakin voi kritisoida jos on perustelut ja ap:lla nimenomaan on. Yleensähän täällä kritisoidaan, että kun näyttää niin rumalta, mutta jos oikeasti on epäkäytännölliset niin sitten on. Tosin ovat vauvatkin erilaisia ja erikokoisia mutta jos näitä havaintoja olisi enemmän, voisi jo syyttää pakkauksen tai vaatteiden suunnittelijaa..

On tosiaan hankala pelkän kuvan perusteella tietää mahtuuko jokin vaate omalle lapselle vai ei, millainen se on pukea ja mitä sille tapahtuu pesun jälkeen.. Itse olen huomannut äp-pakkauksen kätevyyden vasta kun jokainen vaate on erikseen kokeiltu ja käytetty vauvalla, silloin on myöhäistä palauttaa..

Tosin kirpparilla näkee myös niitä vaatteita kun ei käytetä mitään järkeä pesemisessä

Vierailija
20/27 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika onkin omissa pesutaidoissasi...