Teetko itse valkokastikkeen lasagneen?
Annapa minulle hyvä ohje, en ole koskaan tehnyt. Usein maitopohjaiset puurotkin onnistun polttamaan pohjaan, ellen kokoajan hämmennä ja seiso vierellä, niin maitokastiketta oon sen vuoksi jotenkin vältellyt.
Mutta nyt kova lasagnenhimo (omanlaisilla täytteillä, ei jauhelihalla) ja löytyy tarpeita kaapista, niin teenpä eka kertaa siihen itse sen valkeamman soossin. Juustoa panen sekaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut että valkokastike on vaan voi+jauhot+maito+mausteet, ja juustokastike sitten se kun lisätään juustoa sekaan?
Niin se on, ja lasagneen tulee juustokastike. Siksi tässä siitä puhutaan, vaikka ap kysyikin valkokastiketta. Daa.
Riippuu ohjeesta, joissain juusto sekoitetaan kastikeeseen ja joissain laitetaan erikseen.
Riippuu kyllä kokkaajasta, eikä ohjeesta.
Jaa? Minulla on ainakin 3 keittokirjassa lasagneohje jossa kastikkeeseen ei tule juustoa, vaan juustoraastetta ripotellaan myöhemmin sinne lasagnelevyjen ja kastikkeen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut että valkokastike on vaan voi+jauhot+maito+mausteet, ja juustokastike sitten se kun lisätään juustoa sekaan?
Niin se on, ja lasagneen tulee juustokastike. Siksi tässä siitä puhutaan, vaikka ap kysyikin valkokastiketta. Daa.
Riippuu ohjeesta, joissain juusto sekoitetaan kastikeeseen ja joissain laitetaan erikseen.
Jaa? Minulla on ainakin 3 keittokirjassa lasagneohje jossa kastikkeeseen ei tule juustoa, vaan juustoraastetta ripotellaan myöhemmin sinne lasagnelevyjen ja kastikkeen väliin.
Et siis itse osaa valita, miten teet.
Olen sen verran laiska, etten viitsi tehdä valkokastiketta ollenkaan. Teen tomaattikastikkeen, johon tulee jauheliha, sipuli ja reilusti mausteita. Sitten kun pitäisi lisätä valkokastiketta kerros, lirutan pelkkää kermaa (tai punaista maitoa) ja lisään siihen väliin juustoa siivuina. Hyvää tulee niinkin.
Kukas sitten tekisi?
Kyllä onnistuu rasvattomastakin maidosta kun voita on reilusti
Ja muistakaa lisätä suola vasta lopussa kun seos ei enää kiehu. Muuten maitopohjainen kastike juoksettuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis itse osaa valita, miten teet.
Heh, toki osaan. Vastasin vaan tähän, kun kuulostaa ettei muka ole olemassakaan erilaisia reseptejä.
A: Riippuu ohjeesta, joissain juusto sekoitetaan kastikeeseen ja joissain laitetaan erikseen
B: Riippuu kyllä kokkaajasta, eikä ohjeesta.
Onko sulla jotain rasvaa vastaan?