Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetko itse valkokastikkeen lasagneen?

Vierailija
25.10.2018 |

Annapa minulle hyvä ohje, en ole koskaan tehnyt. Usein maitopohjaiset puurotkin onnistun polttamaan pohjaan, ellen kokoajan hämmennä ja seiso vierellä, niin maitokastiketta oon sen vuoksi jotenkin vältellyt.

Mutta nyt kova lasagnenhimo (omanlaisilla täytteillä, ei jauhelihalla) ja löytyy tarpeita kaapista, niin teenpä eka kertaa siihen itse sen valkeamman soossin. Juustoa panen sekaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu teen ja arvaapa mistä. ;D

Vierailija
2/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

dirty biaatz kirjoitti:

Juu teen ja arvaapa mistä. ;D

Nimestä päätellen et siitä mistä minä. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Voita, jauhoja, maitoa, suolaa, pippuria ja vahvaa juustoa. Kokoajan pitää sekottaa:)

Vierailija
4/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita pannulla voita ja vehnäjauhoa kuten teet aloittaessasi ruskeakastiketta. Älä kuitenkaan ruskista seosta vaan kaada se kattilaan. Kaada kattilaan vettä ja hämmennä koko ajan pohjaa myöten. Pidä levy niin pienellä kuin voit mutta kuitenkin niin että kastike lopulta alkaa kiehua. Nosta kattila liedeltä ja ripottele joukkoon paljon juustoraastetta koko ajan sekoittaen. Mausta.

Vierailija
5/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet rasvattomasta maidosta, niin varmasti palaa kaikki pohjaan. Käytä rasvaista maitoa.

Vierailija
6/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mä en teee koskaan ruokia. Ostan ne ravintoloista.

Vierailija
7/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoita pannulla voita ja vehnäjauhoa kuten teet aloittaessasi ruskeakastiketta. Älä kuitenkaan ruskista seosta vaan kaada se kattilaan. Kaada kattilaan vettä ja hämmennä koko ajan pohjaa myöten. Pidä levy niin pienellä kuin voit mutta kuitenkin niin että kastike lopulta alkaa kiehua. Nosta kattila liedeltä ja ripottele joukkoon paljon juustoraastetta koko ajan sekoittaen. Mausta.

Älä kaada vettä vaan maitoa! :D ajatusvirhe

Vierailija
8/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Määrät ovat suuria meillä syö 6 henkeä.

Ota kattila,raastin, puulasta ja kaikki tarvittavat ainekset pöydälle ja raasta juusto.

Laita hella päälle, muttei täysille. Sulata voi.

Kun voi on sulaa, lisää vehnäjauhot. Sekoita.

Kun jauhot imeytyneet niin lisää maito vähitellen. Näin jauhot keittyy muttet polta pohjaan. Maitokattilaa ei saa jättää yksin, sekoita kokoajan. Jauhot kypsyy 10 minuutissa.

Lisää lopuksi mausteet ja juusto. Valmis kun juusto sulaa, voit juustoa lisäessä sulkea lieden.

Vierailija
9/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Knorrin sveitsiläistä juustokeittoa. Kukaan ei ole valittanut mausta.

Vierailija
10/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt jo iät ja ajat sen mikrossa. Ei pala pohjaan eikä tarvitse vahtia.

Ensin laitan pyöreään keraamiseen vuokaan voin. Sulatan sen mikrossa. Sitten lisään jauhot ja sekoitan. Sitten 2 min mikrossa. Sitten lisään maidon osissa ja hyvin sekoittaen, ettei jää paakkuja. Sitten 4 min mikrossa. Sekoitus ja uudestaan 4 min mikrossa. Sekoitus ja valmista on. Juuston voi lisätä tässä vaiheessa, ei tarvitse mikrottaa.

Saa käyttää.

Vierailija
11/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma tehdään suoraan kattilaan, ei pannun kautta. Eikä käytetä vettä, vaan rasvaista maitoa.

12/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse, mutta en ikinä saa voi-jauho -seosta kokonaan liukenemaan kastikkeeseen, vaan joudun aina siivilöimään lopuksi pallukoita pois ja laittamaan ohjeen määrää runsaammin juustoraastetta suurusteeksi. Ehkä en malta tarpeeksi pitkään odotella, että ne liukenisivat.

Vierailija
13/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt jo iät ja ajat sen mikrossa. Ei pala pohjaan eikä tarvitse vahtia.

Ensin laitan pyöreään keraamiseen vuokaan voin. Sulatan sen mikrossa. Sitten lisään jauhot ja sekoitan. Sitten 2 min mikrossa. Sitten lisään maidon osissa ja hyvin sekoittaen, ettei jää paakkuja. Sitten 4 min mikrossa. Sekoitus ja uudestaan 4 min mikrossa. Sekoitus ja valmista on. Juuston voi lisätä tässä vaiheessa, ei tarvitse mikrottaa.

Saa käyttää.

Varmasti saa käyttää, mutta ei kukaan halua.

Vierailija
14/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kaada vettä vaan maitoa! :D ajatusvirhe

Mä meinasin jo täältä sivusta tulla paheksumaan tätä kastiketta. 😂

Vierailija
15/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tällä ohjeella. Iso satsi, mutta helppo pienentää halutun kokoiseksi.

-Sulata 100 g voita kattilassa

-Lisää 1 dl jauhoja, kypsennä kellertäviksi

-Lisää hitaasti 1 l maitoa, koko ajan hämmentäen

-Lisää muskottipähkinää ja (valko)pippuria. Jotkut tykkäävät laittaa myös laakerinlehden.

-Kypsennä keskilämmöllä, kunnes kastike on halutun paksuista, hämmennä usein. Jos meinaa jäädä pohjaan kiinni, laske lämpöä ja hämmennä enemmän.

Vierailija
16/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa käyttää.

Varmasti saa käyttää, mutta ei kukaan halua.

Ei oo pakko jos tahtoo sekoittaa kokoajan.

Vierailija
17/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, voi+jauhot+maito+juusto on se perustus.

Lisää ehdottomasti muskottipähkinää! Parantaa todella kastiketta. Ja vielä mielellään kokonaista raastamalla.

Vierailija
18/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Knorrin sveitsiläistä juustokeittoa. Kukaan ei ole valittanut mausta.

Maku saattaakin olla "hyvä", mutta sisältö on sontaa :)

Vierailija
19/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tällä ohjeella. Iso satsi, mutta helppo pienentää halutun kokoiseksi.

-Sulata 100 g voita kattilassa

-Lisää 1 dl jauhoja, kypsennä kellertäviksi

-Lisää hitaasti 1 l maitoa, koko ajan hämmentäen

-Lisää muskottipähkinää ja (valko)pippuria. Jotkut tykkäävät laittaa myös laakerinlehden.

-Kypsennä keskilämmöllä, kunnes kastike on halutun paksuista, hämmennä usein. Jos meinaa jäädä pohjaan kiinni, laske lämpöä ja hämmennä enemmän.

Ja jos joku ihmettelee missä juusto, niin sitä en laita kastikkeeseen, vaan lisään sellaisenaan lasagnea kasatessa.

Vierailija
20/47 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Teen aina itse, mutta en ikinä saa voi-jauho -seosta kokonaan liukenemaan kastikkeeseen, vaan joudun aina siivilöimään lopuksi pallukoita pois ja laittamaan ohjeen määrää runsaammin juustoraastetta suurusteeksi. Ehkä en malta tarpeeksi pitkään odotella, että ne liukenisivat.

Mullekin kävi aina näin, kunnes aloin laittaa sitä voita niin reilusti että jauhoseos ei ollut paakkuista vaan sosemaista, ja sitten neste sekaan. Ei tule enää paakkuja. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän