Mitä suolaista tarjottavaa synttäreille?
Teen aina iänikuisia suolaisia piirakoita, olisko mitään muuta hyvää ideaa? Vieraita n 15kpl, ikähaitari 6-78v, ruokarajoitteet: pähkinä ja soija (ja muna ios suuressa määrin) Jotain helppoa ja sellasta ettei vie järkyttävästi tilaa jääkaapissa kun sitä tarvitaan muuhunkin.
Olen harkinnut voileipäkakun tilaamista, mutta ei taida olla järkeä kun pyhäpäivien takia pitäisi noutaa 2 päivää ennen juhlia...
Kommentit (9)
Karjalanpiirakoita peruna- ja ohratäytteellä. Huom ei riisi! Sultsinoita. Näihin riisiä täytteeksi! Vatruskoita.
Lisukkeeksi savusärkeä, graavia taimenta ja raikasta vihreää salaattia.
Täytetyt croisantit (täytteeksi saunapalvikinkku-creamfraice tahna, suolakurkku, salaatti, paprika, ehkä juusto). Karjalanpiirakat muhkailla päällisillä, pikkupizzat, kolmioleivät esim kanapaistoksella, savuporohyydykekakku, mätihyydyke tai yrttijuustohyydyke, savupororullat tai paahtopaistirullat, kinkkukierteet lehtitaikinasta (sisälle juustoja, kinkkusuikaleita, paprikaa joku kastikejne jne)
Kana- tai tonnikalasalaatti
Cocktailtikkuihin pieniä paloja, esim. kylmäsavuporoa + leipäjuustoa
Palttoonnappeja ja levitettä, esim. lohi- tai katkarapuviettelystä
Coctailpiirakoita, kylmäsavulohta ja täytettyjä ruisnappeja. Aivan älyttömän hyvää on myös kaalipiirakka vuohenjuustolla, joka tehdään kahden voitaikinalevyn väliin (uunipellillinen).
Ja vinkiksi: ulkona on nyt jääkaappilämpötila. Pakkaa ruuat vaan esimerkiksi kylmälaukkuihin, että ovat valolta ja linnuilta (sun muilta) suojassa.
Suolaa, vähän kuin on juusto- tai kalatarjoilu niin miksei sitten suolatarjotin josta voi maistella.
Vierailija kirjoitti:
Coctailpiirakoita, kylmäsavulohta ja täytettyjä ruisnappeja. Aivan älyttömän hyvää on myös kaalipiirakka vuohenjuustolla, joka tehdään kahden voitaikinalevyn väliin (uunipellillinen).
Ja vinkiksi: ulkona on nyt jääkaappilämpötila. Pakkaa ruuat vaan esimerkiksi kylmälaukkuihin, että ovat valolta ja linnuilta (sun muilta) suojassa.
Ulkona voi olla viileää mutta parvekkeella auringossa selkeästi lämpimämpää.
Tee itse se voileipäkakku. Halvempi ja yleensä parempi, eikä tarvii noutaa mistään.
Meillä on hitti ollut croissant -baari. Siitä samalla iskulla sekä suolaisen että makean. Erilaisia täytteitä vaan tarjolle ja jokainen kasaa omansa. Eli paria eri laatua kinkkua, paria juustoa, valkohomejuusto, salaattia, kurkkua, tomaattia, ja paprikaa (paria väriä), marinoitua punasipulia (tuon homejuuston kanssa), paria eri hilloa (mansikka, viikuna jne). 2-3 croisanttia per lärvi ja mä oon tilannut lähikaupan paistopisteestä ne edellisenä päivänä, haen just ennen kuin vieraat tulee, ovat tuoreita. Croissant on niin rasvainen, että mitään levitettä (voi, margariini, majoneesi) ei edes tarvita.
HK:n Sinistä paloina ja oliiveita.