Mitä arvomaailmasi vastaista olet joutunut tekemään työssä?
Meillä myydään ja yritetään myydä kunnalle turhia palveluja ja tuotteita.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää työskennellä näiden Lähi-Idän tulokkien ja syrjäytymisvaarassa olevien kanssa. Auttaa ja neuvoa, kuinka haetaan Kelan tukia ja jopa täyttää lomakkeita heidän kanssaan. Todella moni asiakas on sellaisella evvk-asenteella, että alkanut ärsyttää.
Jos ihminen ei edes viitsi omaa lomaketta täyttää että saisi ilmaiseksi rahaa niin antaa jäätyä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää työskennellä näiden Lähi-Idän tulokkien ja syrjäytymisvaarassa olevien kanssa. Auttaa ja neuvoa, kuinka haetaan Kelan tukia ja jopa täyttää lomakkeita heidän kanssaan. Todella moni asiakas on sellaisella evvk-asenteella, että alkanut ärsyttää.
Jos ihminen ei edes viitsi omaa lomaketta täyttää että saisi ilmaiseksi rahaa niin antaa jäätyä sitten.
Itse varmaan mokaisin tahallani noita hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olemaan suoraselkäinen ja sietämään kaikenlaista häröilyä, arvostelua, melua, työni tyhjäksi tekemistä ja kiinni käymistä.
Todellisuudessa haluaisin huutaa näin käyttäytyville päin näköä, mitä mieltä olen heistä ja heidän vanhemmistaan.
Aivan, olen opettaja.
Suoraselkäinen ihminenhän nimenomaan seisoo arvojensa ja mielipiteittensä takana, eikä toimi arvomaailmaansa vastaan.
Jättämään vanhuksen makaamaan sänkyynsä märissä, haisevissa vaipoissa.
Työnantaja yritti pakottaa osallistumaan prideen. Otin sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Myymään pankissa vakuutuksia, rahastoja ym ihmisille, jotka eivät niitä ihan oikeasti halua. Perehdytysvaiheessa jo sanottiin, että asiakkaalle ei saa antaa mahdollisuutta sanoa ei.
Pankissa aina ystävä. Näin mainostettiin jotakin pankkia -70 luvulla.
Nyt siitä ystävästä on tullut täysi roisto.
En mitään, mulla on toooodella joustava arvomaailma. Ajatelkaa miten helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Koskemaan miesten vehkeitä.
Oot matonnuolija?
Heittämään käyttökelpoista materiaalia roskiin.
Jouduin todistamaan pöytäkirjan otteen oikeaksi, jonka kokousta ei oltu pidetty. Yleinen käytäntö sillä alalla ja muut piti sitä normaalina. Läksin pois koeajalla.
Nuoleskelemaan paikkakunnan silmäätekeviä.
Hyvä ettei punaista mattoa levitelty, kun paikkakunnan hienot herrat ja rouvat tulivat erikoisliikkeeseen, jossa olin töissä.
Ääneni muistutti varmaan kissan kehräämistä.
Heittämään ruokaa roskiin. Eikä todellakaan mitään syömäkelvotonta, pilaantunutta tms. vaan kelpo tuotteita. Tuntui karmealta heittää myymälän leivontapisteen tuotteita roskiin, ja nyt ei puhuta mistään pikkumääristä, vaan oikeasti pahimmillaan monesta jätesäkillisestä yhdeltä päivältä! Niitä ei kuulemma voinut myydä enää seuraavana päivänä ja työntekijöitä oli kielletty ottamasta mitään.
Miksi ihmeessä niitä (tai edes osaa) ei voitu laittaa seuraavana päivänä erilleen myyntiin puoleen hintaan? Tämä pulju ei käsittääkseni myös lahjoita mitään ruoka-apuun tms. eli varmaan menee ihan saamaristi roskiin kaikkea muutenkin.
On älytöntä, millaiset määrät ruoasta menee Suomessa roskiin. Päiväkodissa sai myös todistaa sitä, että lapsille tilattua ruokaa oli mitotettu todella paljon siihen nähden miten sitä oikeasti menee, ja jolleivat työntekijät ostaneet ruoasta kotiin, käsittääkseni loput meni roskiin.
Olen myynyt tuotteita joihin en itse koskisi pitkällä tikullakaan ja joita en suosittelisi kenenkään ostavan. Olen myös joutunut esimiehen käskystä valehtelemaan asiakkaalle törkeästi tuotteeseen liittyvistä seikoista.