Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jollain OIKEESTI tullut menkat raskaana?

Vierailija
24.10.2018 |

Havahduin tässä pari iltaa sitten siihen, että mun mahassa tuntuu sikiön liikkeitä. Ekalla kerralla mietin, että ehkä ilmaa tai ehkä haamupotkuja edellisestä raskaudesta, mutta aloin sitten laskemaan asioita yhteen:

Paino on noussut 3 kg, vaikka ruokavaliossa ei oo suurempia tapahtunut. Tupakkaa ei ole tehnyt mieli. Krapulainen olo välillä, ei koko aika. Väsyttää. Ja sit noi ”liikkeet”.

Mutta mulla on tullut kuukautiset tässä aivan normaalisti, jopa lyhyemmällä kierrolla (n.25 päivää) Mitäs sanotte? Voiko tulla näin monet kuukautiset, raskaushan pitäis olla kuitenkin jo n. viikolla 15 kun ”liikkeitäkin” tuntuu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla kuukautiset, mutta joillain harvoilla onnekkailla voi tulla kuukautisten kaltaista vuotoa jopa kuukautisten aikaan. Jos raskaus on jo pidemmällä vuoto voi tulla esim. istukasta tai alkuraskaudessa sen "siirtymysestä" aiheutuneesta verenpurkaumasta. Vuoto oli kuitenkin menkkamaista eli kirkasta? Tee testi ja mikäli testi on positiivinen, heti lääkäriin. Voi olla vaaratonta, mutta voi olla myös merkki, että kaikki ei ole hyvin.

Onko ollut muita oireita? Pahoivointia, rintojen arkuutta? Kuinka pitkällä arvelisit raskauden olevan?

Vierailija
2/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aion hakea testin, mutta en nyt saa sitä ennen huomista. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho siis viikolla 15. Jos odotat mahdollisesti ensimmäistäsi niin voi olla jopa viikolla 20 liikkeiden tuntuessa, mutta silloin tuntisit kyllä myös kohdun reunat aivan selkeästi. Oletko tunnustellut, navan kohdilla tai alle?

Vierailija
4/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista se verinen ns. Kuukautisvuotoa muistuttava vuoto. Ei mitään hälyttävää, mutta neuvolakäynnillä voit mainita sellaista olevan.

Vierailija
5/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän vielä, en ole rinnoissa huomannut muuta kun että eivät meinaa mahtua liiveihin enää. Mitään erityisen huomattavaa pahoinvointia ei ole kyllä ollut nyt, aiemmissa raskauksissa on sensijaan ollut. Musta menkat on olleet ihan normaalit, ainoastaan tulleet pari viimeistä kertaa n. viikon ”etuajassa”.

Vierailija
6/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kohdun ulkoisissa raskauksissa voi menkat tulla normaalisti, mutta yleensä ne päätyvätkin sitten keskenmenoon.

Vierailija
7/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ja siksi jäi huomaamatta että raskaus onkin niin pitkällä. Näin voi siis käydä eikä ilmeisesti niin kovin harvinaista ole.

Vierailija
8/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli ihan kunnon kuukautiset kerran alkuraskaudessa. Sikiön oikea ikä varmistettiin ultrassa yksityisellä. Joillakin voi niukempia kuutausia tulla pidempäänkin raskaana ollessa.

Vierailija
9/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli yhdet kuukautiset. Alkuraskauden ultrassa rv 12 huomattiin että olenkin jo viikolla 16.

Vierailija
10/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, keskimmäisen raskaudessa kuukautiset tuli koko raskauden ajan, epäsäännöllisempinä ja niukempina vain. Ekassa ja kolmannessa ei ollut mitään tämmöistä.

Vierailija
11/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kohdun ulkoisissa raskauksissa voi menkat tulla normaalisti, mutta yleensä ne päätyvätkin sitten keskenmenoon.

Meinaat, että tässäkin tapauksessa voi olla kohdun ulkopuolinen, siellä se vauva kasvaa ja potkii kohdun ulkopuolella?

Vierailija
12/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vuotoa voi tulla, mutta se ei ole kuukautisvuotoa ja jokaisen naisen pitäisi pystyä erottamaan nämä.

Vierailija
13/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut kuukautisvuodon kaltaista kirkasta verta kaikissa kolmessa raskaudessani.

Meidän ensimmäinen kuoli kohtuuni vuonna 1988 ja siksi tuo verenvuoto pelotti jokaisessa onnellisesti päätyneessä raskaudessa. Neuvolassa sanoivat, että joillain voi tulla läpi raskaudenkin kuukausittain verenvuotoa, silti pelotti ja mietin, onko jokin hullusti. Vuoto oli niukempaa, kuin tavalliset kuukautiset, mutta tuli yhtä säännöllisesti, kuin tavallisetkin vuodot. Vuoto jäi kaikilla kerroilla pois loppuraskauden aikana ja kaikki lapsemme ovat terveitä, sekä synnytykset meni hyvin.

Vierailija
14/17 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla tuli kuukautiset tai kuukautisten tapaista vuotoa yli puolenvälin raskauden. Raskaus oli pitkällä ennen kuin itse edes huomasi, raskaus ei erityisemmin näkynyt ulkoisestikaan edes viimeisellä viikolla. Moni päivittäinkin tekemisissä ollut yllättyi vauvauutisista täysin. Terve lapsi syntyi.

Vierailija
15/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli kahdet kuukautiset raskauden alussa, siksi en aluksi tajunnut olevani raskaana.

Vierailija
16/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat tulla jopa uudelleen raskaaksi käynnissä olevasta raskaudesta huolimatta...

Vierailija
17/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla tuli molemmissa raskauksissa "kuukautiset" aivan normaalien kuukautisten kaltaisina ja säännöllisinä koko raskauksien ajan.

Raskaudet huomattiinkin sen takia vasta 5. kuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan