Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näetkö samanlaisia unia toistuvasti?

Vierailija
24.10.2018 |

Itse näen. Olen aina mummolassa maalla joskus 80-luvulla ja on kesä. Mummo ja ukki ovat ruokalevolla, radio soi. Sitten nousee ukkonen ja pelkään, että pallosalama tulee. Tuuli helisyttää ikkunoita, mutta mitään pahaa ei tapahdu. Sitten herään ja tunnen mielessäni haikeutta, koska mummo ja ukki oli siellä niin kuin silloin joskus.

Uni toistuu ehkä kerran kuukaudessa ja pääasiassa aina samalla tavalla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, mutta Molotov kuulemma näki vielä vanhoilla päivillään kestounia Stalinista. Molotov oli kävellyt unessa yksin jossakin rauniossa aavekaupungissa, jossa kukaan ei tullut vastaan. Paitsi Stalin.

Kai nuo joistakin "keskenjääneistä" asioista kertoo.

Vierailija
2/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen nähnyt, nyt ei ole päällä kestosuosikkeja. Mutta yksi yhteinen asia on kaikille unille että ne on epämiellyttäviä. Onko kaikilla muillakin näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen nähnyt, nyt ei ole päällä kestosuosikkeja. Mutta yksi yhteinen asia on kaikille unille että ne on epämiellyttäviä. Onko kaikilla muillakin näin?

Itsellä ei varsinaisesti epämiellyttävä, mutta pelottavia elementtejä siinä on (myrsky). Enemmän sellainen hämmentynyt olo kun herää, tosin haikeakin.

Näin nuorempana kuolleesta isoisästäni kestounia. Hän oli unessa hiljainen ja jotenkin vaalea, eikä puhunut mitään, vaan käveli vaan eteenpäin puhumatta mitään. Hän ikään kuin näki minut, mutta katsoi vain ja jatkoi matkaansa. Uni ei ollut pelottava sekään, enemmän juuri hämmentävä.

4/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samanlaisina toistuvia unia minulla ei muistaakseni ole ollut, mutta samanteemaisia toistuvia on ollut monia. Yleensä ne ovat painajaisia.

Esim. yksi unityyppi on sellainen, että yritän päästä kotiin jostain vieraasta kaupungista, mutta jotain menee aina pieleen (esim. menen väärään junaan, myöhästyn laivasta tai bussiin astuessani huomaan ettei minulla ole tarpeeksi rahaa ostaa lippua) ja eksyn enkä pääse kotiin. Aika usein unissani on sama vieras kaupunki, samalta tuntuva.

Vierailija
5/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli intin jälkeen monta vuotta sellainen kestouni, että jouduin inttiin väkisin takaisin, vaikka yritin todistaa että olen sen jo suorittanut. 

Vierailija
6/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin yhteen aikaan koko ajan unia julkisista kulkuvälineistä myöhästymisestä. Sitten aloin jo etsiä asemaakin ja putki päättyi uneen jossa löysin viimein aseman mutta se ei ollut enää käytössä.

Vierailija
7/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tapana nähdä painajaista siitä että hampaat tippuvat. Mielenkiintoista sinänsä että vaikka olen nuori ihminen niin hampaani tosiaan ovat masennuksen seurauksena menneet huonoon kuntoon ja jotenkin vasta viime aikona olen sen ymmärtänyt. Olen joutunut jättämään kaiken makean, joten nyt näen unta makeiden herkkujen syönnistä. Paljon parempi kuin hampaiden putoamis-uni, mutta saa kyllä kaipailemaan suklaata ja leivonnaisia jne.

Vierailija
8/8 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Rinnakkaismaailma. Kaupunki. Siellä on monia eri paikkoja ja reittejä ja näkymiä.

Siellä samassa kaupungissa on erilaisia taloja ja paikkoja, junakin on pidemmälle, järvi ja meri. Puita. Muureja vuorattuna kasveilla.

Kirkkokin näkyy kaukaa joskus.

Riippuu siitä missä päin meen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän