kannattaako työhakemuksessa ilmoittaa että on vapaaehtoisesti lapseton?
Olen 38, ja tekemässä työhakemusta. Avioliitto kestänyt yli 10 v. Elellään kahden.
Mitä kannattaa laittaa hakemukseen (jotta pääsisi edes haastatteluun) eikä ajateltaisi että tuo jää heti äippälomalle.
Kommentit (32)
Kiinnostaa varmaan työnantajaa yhtä paljon kuin jaarittelut lapsista ja perhe-elämästä. Toisaalta jos todella paljon haluat paikkaa ja haastatteluun voi asian muotoilla toisin ettei rekrytoinnissa oleva mamma saa vastareaktiota:). Haastattelussa sanot sitten suoraan. t. puolivapaaehtoisesti lapseton
No hyvä, itsekin meinasin että kuullostaa typerältä mainita. Ja totta, että ikä jo painaa, vaikka mieli kaksvitosen;)
Kannattaa. Itse pyrkisin palkkamaan vain lapsettomia. Lisääntyneiden kanssa pitää aina vääntää, maailman kun pitää pyöriä samaa kurssia heidän kakaroidensa kanssa. Vääntävät yleensä 2-3 kakaraa pienellä aikavälillä ja ovat vuosia pois työelämästä. Putoavat yleensä alan kehityksestä pois tänä aikana. Meilläkin on yksi joka mammaili vuositolkulla ja palasi töihin, ihmettelee kun pitää muka kursseilla käydä, toimiihan kaikki samalla lailla kuin vuosia sitten!
Työnhakuun liittymätöntä ja epätoivoista.
No mä tein työhaastattelussa selväksi, että olen työorientoitunut, niin sain määräaikaisen paikan. Sitten pariin otteeseen mainitsin, etten halua lapsia (pomon kuullen), niin sain vakkaripestin. Nyt onkin sit hyvä aika raskautua muka vahingossa heh heh.
Jos kyseessä on työpaikka, johon työkkäri pakottaa, eikä itse halua sitä työtä ja on itse vielä siinä iässä, että voisi lapsia saada, niin sitten kannattanee ehkä sanoa, että lapset ovat hyvinkin lähitulevaisuudessa suunnitelmissa. Siis siinäkin tapauksessa, että olisi todellisuudessa vapaaehtoisesti lapseton. 😂
Älä laita hakemukseen. Haastattelussa voit ihan hyvin kertoa.
Ei, koska se ei kuulu työnantajalle. Eihän sinne kirjoiteta sitäkää, että haluan liudan lapsia.
Kannattaa ilmoittaa, että on vapaaehtoisesti työtön.
En laittaisi ikinä mitään perheasioista, mitä ne heille kuuluu, luulisi taitojen ja osaamisen olevan tärkeämpi.
Sekin leimaa sinut ihmisenä tietynlaiseksi jos ilmoitat olevasi vapaaehtoisesti lapseton.
Meillä on rekry tulossa ja pinoon alimmaiseksi menee ne ketkä kertoo perusjuttuja enempää perheestään. Ne ei ole meriitit millä meille pääsee.
Työhakemuksessa tulee ilmetä että osaat homman ja olet siihen sitoutunut
Voi mainita haastattelussa jos asiasta vaivihkaa udellaan tai tulee muuten luonteva hetki, mutta ei todellakaan hakemuksessa.
Aika moni varmaan karsastaisi lapsetonta nelikymppistä, joka kysymättä mainostaa vapaaehtoista lapsettomuuttaan. Antaa kylmän ja epätoivoisen vaikutelman. Etenkin jos hakemuksen lukija on itse perhekeskeinen.
En laita. Entäpä siviilisääty onko plussaa vai miinusta?! En ajatellut laittaa sitäkään.
Turha tieto työn kannalta, annat vain itsestäsi huonon kuvan. Jos haastattelussa kysyvät niin et sano olevasi vela, vaan sanot surullisesti ettet halua puhua aiheesta.
Ei kuulu työhakemuksen, eihän se liity työn tekemiseen mitenkään! En ole laittanut itse cv tai hakemukseen mitään lapsista, äitiysvapaasta tai miehestä. Eihän se kuulu työhön!
Minusta se naisten (eihän kukaan mies näin tee..) jaarittelu lapsistaan työhakemuksessa saa epäilemään motivaatiota työhön. Eikö omasta osaamisesta ole mitään kerrottavaa? Käsittelen työkseni siis myös työhakemuksia.
Kun kirjoitat hakemusta / teet cv:n, mieti mikä on sen työn kannalta oleellista. Miten kuvailet osaamistasi. Ei siihen lapset tai lapsettomuus liity.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Itse pyrkisin palkkamaan vain lapsettomia. Lisääntyneiden kanssa pitää aina vääntää, maailman kun pitää pyöriä samaa kurssia heidän kakaroidensa kanssa. Vääntävät yleensä 2-3 kakaraa pienellä aikavälillä ja ovat vuosia pois työelämästä. Putoavat yleensä alan kehityksestä pois tänä aikana. Meilläkin on yksi joka mammaili vuositolkulla ja palasi töihin, ihmettelee kun pitää muka kursseilla käydä, toimiihan kaikki samalla lailla kuin vuosia sitten!
Toi on kyllä törkeetä. Miten joku pieni yritys kestäisi tollaista?
Useimmilla esimiehillä on lapsia. Itse epäilisin, että lapsiaan liikaa esittelevä tai lapsettomuutta esille tuova on jotenkin hankala henkilö työyhteisössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä törkeetä. Miten joku pieni yritys kestäisi tollaista?
Ei moni firma kestäkään. Tämä mamma kyllä meni lopulta kursseille, koska moni valitti että omat työt jää tekemättä, kaikki aika meni yhden ihmisen neuvomiseen ja auttamiseen. Yritti vielä vetää kiusaamiskortinkin esiin mutta pomo oli itsekin kyllästynyt tämän naisen pelleilyyn. Kurssien hintaa en edes halua kuvitella.. On kyllä nykyään ihan kartalla töistään. Vältän silti, puhuu ihan liikaa lapsistaan ja kuviakin pitäisi katsella facesta.
Ei todellakaan kannata. Mitä, jos tuletkin raskaaksi. Lisäksi kuulostaa epätoivoiselta.