Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät saa mitään irti yksinkertaisesta huumorista?

Vierailija
24.10.2018 |

En tiedä, että olenko jotenkin outo tai mielestänne tosikko, mutta jo lapsesta lähtien minun oli vaikea löytää mitään hauskaa vaikkapa Pirkka-Pekka - Kalliala -huumorista, varsinkaan sellaisesta "nunnuka-nunnuka-lai-lai" - saamelaisparodiasta tai "apuva mies" -osastosta. En myöskään koskaan ole nähnyt mitään hassua jossain Jim Carrey -naamanvääntelyssä tai jenkkiläisessä täytekakku naamaan -huumorissa. Mikä siinä on niin saamarin hullunhauskaa kun joku pieraisee hississä tai vääntää turpansa rullalle kieli poskessa. Tosin en minä koskaan sirkuspellejäjään ole tajunnut, edes pikkulapsena.

Musta huumori kyllä jaksaa naurattaa. Sellainen arkielämän tilanteista kumpuava, josksu epäsuora huumori, jonka esilletuomiseen on nähty paljon vaivaa. Ketosella & Myllyrinteellä sitä on ajoittain. Periaatteessa kuivahko brittihuumori voi mielestäni olla myös hauskaa.

Makuasioitahan nämä ovat, mutta halusin noin yleisesti kysellä mielipiteitänne. Olenko vähemmistössä, jos pieruhuumori ei naurata tippaakaan? Ei ole siis naurattanut koko elämäni aikana.

Ap

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannekomiilka toimii.

Esim kerran piti allekirjotta ekaa keraa yksi paperi sitä mietin voinkohan mä allekirjoittaa tämän. Sit se alkoi ihan murhaavasti katso.... oikein joo-o . Mä olin niin. Joo-o ... ei tarvii.

Vierailija
22/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannekomiilka toimii.

Esim kerran piti allekirjotta ekaa keraa yksi paperi sitä mietin voinkohan mä allekirjoittaa tämän. Sit se alkoi ihan murhaavasti katso.... oikein joo-o . Mä olin niin. Joo-o ... ei tarvii.

...ei, ei tosiaankaan tarvii. No tämä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain Frendeissäkin monet vitsit on todella ennalta-arvattavia ja simppeleitä. Ja yksi kaikkien aikojen suosituimmista sarjoista?!

Simpsoneissa on periaatteessa hauskoja juttuja, mutta kun on oppinut sarjan tyylin, niin jutut eivät kovasti naurata, kun toistavat samaa kaavaa. Yllätys on huumorissa tärkeä elementti.

Totta. Pidin Frendeistä, mutta vitsit ja reaktiot niihin olivat ennalta arvattavissa. Katsoin joskus Frendejä miespuolisen ystäväni kanssa eikä hän ymmärtänyt, miten pystyin arvaamaan seuraavan kommentin. Mielestäni arvaaminen oli hyvin helppoa.

Olen päätellyt, että Frendien suosio perustuu paljolti kuitenkin muuhun, kuten kaveriporukan tiiviiseen ja perhemäiseen meininkiin. Ja onhan sitä helppo katsella, jos ei jaksa niin kovasti keskittyä vaan lähinnä rentoutua.

Vierailija
24/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ja uudet tuttavuudet pitävät hirveänä tosikkona. Esimerkiksi nyt vaikka uusi miesystäväni, joka on tuntenut minut kuusi kuukautta. Hän katsoo minua joskus hyvinkin arvioiden ja epäillen, kun minua ei jaksa vahinkopierut tai skeittilaudalla kaatumiset naurattaa.

Toisaalta ne, jotka ovat tunteneet minut aina, tietävät että osaan nauraa ja huvitella ihan loputtomiin, kunhan se huumori vaan on laadukasta.

Ps. On meillä parisuhteessa sitä hyvääkin huumoria, joskus vaan ei ihan kohtaa.

"Kunhan huumori on laadukasta".

Huumori-ihmiset voivat nauraa vaikka mille miettimättä laadukkuutta tai onko nyt sopivaa. Sinulleko pitää tarjoilla jotain hovikelpoista nauramista? Käsi suun edessä sievästi tai katsoen, nauraako se porukan korkeasti koulutetuinkin.

Sinne ”hovihuumorin” ja pieru-/putoushuumorin väliin mahtuu kyllä paljonkin laadukasta huumoria. Vai kykenetkö sinä erottamaan harmaan eri sävyjä?

Luulenpa juuri näitä sävyeroja puolustaneeni, mutta ei mennyt perille. Minusta kenenkään ei tarvitse kuvailla omaa huumorintajuaan laadukkaaksi. 

Vierailija
25/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tämä luiskaotsa-nimitys? En ole koskaan kuullut.

Vierailija
26/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän eniten tilannekomiikasta ja siitä että jollain leikkaa tosi nopeasti siinä hetkessä ja osaa heittää jonkun hyvän. Sarkasmikin osuu aika hyvin. Silti en voi sanoa että vaikkapa Kummeli olisi kategorisesti huonoa, siellä on paljon hyvääkin. Minusta siellä on tehty aika tarkkasilmäisiä havaintoja ihmisistä joita me kaikki tunnemme ja niitä sitten karrikoitu. Jotain sellaista syvää ymmärrystä suomalaisuudestakin Kummelin jutuissa on, sen takia en usko että se ikinä toimisi ulkomailla.

Vierailija
27/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap uniikki ja spessu kerrassaan.

Vierailija
28/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannekomiilka toimii.

Ittte olisiin siinä tilaanteessa käääntä sen homman yhtäkkiää ottamalla pelästyneen virneen ja sanoa yht äkkiä hei.... arvaa mitä.... mulla on pyllyssä reikä.

Vierailija
29/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannekomiilka toimii.

Ittte olisiin siinä tilaanteessa käääntä sen homman yhtäkkiää ottamalla pelästyneen virneen ja sanoa yht äkkiä hei.... arvaa mitä.... mulla on pyllyssä reikä.

Hyvä esimerkki äärimmäisen huoneosta huumorista, joka on niin huonoa, että tietyssä mielentilassa voi olla melkein hauskaa :)

Vierailija
31/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laadukas huumori"

Tottakai jokainen on omasta mielestään laadukkaan huumori ystävä. Eihän kukaan halua olla yksinkertainen ja juntti muiden silmissä. Eikös niin? :)

Vierailija
32/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laadukas huumori"

Tottakai jokainen on omasta mielestään laadukkaan huumori ystävä. Eihän kukaan halua olla yksinkertainen ja juntti muiden silmissä. Eikös niin? :)

Minä taisin avauksessani kuitenkin sanoa, että "makuasioita", eikö vain? En sanonut, että se huumori. jolle nauran on jotain "aitoa huumoria jolle kaikkien tulisi nauraa". Eihän sellaista ole olemassa. Mutta itselleni - ja näemmä monelle ketjuun vastanneelle -  ei vaan yhtään putoa naamanvääntelyt, piereskelyt sun vastaavat. Pitäisikö meidän kaikkien ymmärtää sellainen huumori mielestäsi?

Ap

Vierailija
33/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa "älykäs" eli valmiiksinaurettu huumori.

Vierailija
34/38 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ja uudet tuttavuudet pitävät hirveänä tosikkona. Esimerkiksi nyt vaikka uusi miesystäväni, joka on tuntenut minut kuusi kuukautta. Hän katsoo minua joskus hyvinkin arvioiden ja epäillen, kun minua ei jaksa vahinkopierut tai skeittilaudalla kaatumiset naurattaa.

Toisaalta ne, jotka ovat tunteneet minut aina, tietävät että osaan nauraa ja huvitella ihan loputtomiin, kunhan se huumori vaan on laadukasta.

Ps. On meillä parisuhteessa sitä hyvääkin huumoria, joskus vaan ei ihan kohtaa.

Ei suatana, taas roiskahti näppikselle. SIis niinku ihan loputtomiin on siis niinku toosi hauskaa, mä oon niin huumorintajuinen, siis laaaaadukkaan huumorin. Enhän mä ole nyt mikään wt edes huumorin alalla. Jep. Jep. Kaikesta tuossa tekstissä huokuu se elämänilo ja huumori, Eiku...

Te tosikot olette ehtymätön tahattoman huumorin lähde. Kiitos siitä Ja olette vielä lisääntymään päinkin. Hyvä hyvä.

Vierailija
35/38 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... Mitä hel-vettiä?

Vierailija
36/38 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua putous tai posse huumoria. Possea katsoessa olen tuntenut kauheaa myötähäpeää. sätkynukke piilokamerat on hyvä idea mutta melkein aina laitetaan sanomaan jotain kaksimielistä. Miksi??? Eikö muuta keksitä... Cheek sätkynukke oli kyllä ihan hauska. Ainakin vesalalle laitettiin niitä asiakkaalle vihjailuja. Aku Hirviniemen alapää jutut on vaan noloja. Ehkä joku 6-vuotias nauraa.

Putousta en ole koskaan tajunnut. Sketsit kestää liian kauan ja sama ”vitsi” vaan toistuu.

Vierailija
37/38 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huumoria tv:ssä, The Office alkuperäinen brittiversio ainakin sellainen. Pulkkinen suomalaisista hyvä, melko mustaa huumoria, eikä ollenkaan ennalta-arvattavaakaan.

Vierailija
38/38 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua putous tai posse huumoria. Possea katsoessa olen tuntenut kauheaa myötähäpeää. sätkynukke piilokamerat on hyvä idea mutta melkein aina laitetaan sanomaan jotain kaksimielistä. Miksi??? Eikö muuta keksitä... Cheek sätkynukke oli kyllä ihan hauska. Ainakin vesalalle laitettiin niitä asiakkaalle vihjailuja. Aku Hirviniemen alapää jutut on vaan noloja. Ehkä joku 6-vuotias nauraa.

Putousta en ole koskaan tajunnut. Sketsit kestää liian kauan ja sama ”vitsi” vaan toistuu.

Putouksissa on tähän mennessä ollut mulle yksi hauska hahmo, eli Vatasen "Varamies"; rento vuokratyöntekijä, joka tekee työtä vain pakosta ja rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän