Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaamisen määrittely ala Sara: pieneen huoneeseen oli laitettu liikaa tavaraa

Vierailija
24.10.2018 |

pieneen huoneeseen oli laitettu liikaa tavaraa - kommentti on Sara Siepin mukaan kiusaamista. Olisi mielenkiintoista tietää, eikö hänelle ole aikuisten oikeasti vi ttu iltu ja oltu oikeasti järkyttävän ja hävyttömän ilkeitä?
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-nettikiusaamisesta-bl…

Ainostaan ihana -kommentit ja sydänemojit eivät ole kiusaamista? Ihmisillä ei voi olla mielipiteitä? Eikö mielipidepoliisina oleminen, silloin kun kysymys ei ole haukkumisesta, ole kiusaamista?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritiikinkin voi ilmaista rakentavasti. Ja jos tili kerta on Saran niin miksi ei saisi poistaa ja pitää niitä kommentteja, jotka haluaa? Mielipiteitä on yhtä monia kuin on ihmisiäkin. Tyhjä arvostelukin on täysin turhaa. Mitä siinä muka halutaan kuin paha mieli toiselle?

Miten siis ilmaisisit rakentavassa muodossa sen, että jonkun randomin asunnossa on asunnon kokoon nähden liikaa tavaraa?Mitä loukkavaa on yksinkertaisesti sanoa, että asunnon kokoon nähden on liikaa tavaraa? Itselläni on paljon tavaraa ja kuulen jatkuvasti kommentteja kuinka asuntoni on "liian täysi". Ei se minua loukkaa, koska itse pidän siitä ja itse siinä asun. Sehän oon juuri sellainen kuin MINÄ haluan. Itse en sitten vastaavasti pidä "tyhjistä" asunnoista.

Miksi pitää ilmaista? Mihin sillä pyritään? Siihen, että Sara muuttaa kotinsa sisustuksen? Siihen, että kommentoija saa kommentillaan huomiota Saralta? Mitään muuta syytä en heti keksi.

Kun ihmiset alkavat kertoa sinulle, että loukkaantuvat kun et pidä säästä x jne. jokaisella meillä on asioita joista emme pidä niin pitäisikö suusi ommella umpeen, että et voi loukata muita mielipiteilläsi?

Vierailija
22/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritiikinkin voi ilmaista rakentavasti. Ja jos tili kerta on Saran niin miksi ei saisi poistaa ja pitää niitä kommentteja, jotka haluaa? Mielipiteitä on yhtä monia kuin on ihmisiäkin. Tyhjä arvostelukin on täysin turhaa. Mitä siinä muka halutaan kuin paha mieli toiselle?

Miten siis ilmaisisit rakentavassa muodossa sen, että jonkun randomin asunnossa on asunnon kokoon nähden liikaa tavaraa?Mitä loukkavaa on yksinkertaisesti sanoa, että asunnon kokoon nähden on liikaa tavaraa? Itselläni on paljon tavaraa ja kuulen jatkuvasti kommentteja kuinka asuntoni on "liian täysi". Ei se minua loukkaa, koska itse pidän siitä ja itse siinä asun. Sehän oon juuri sellainen kuin MINÄ haluan. Itse en sitten vastaavasti pidä "tyhjistä" asunnoista.

Entä jos sata ihmistä päivässä tulisi sun työpaikalle varta vasten kertomaan, että sun koti on huono, matkustat liikaa, pukeudut tyhmästi, elät säälittävää elämää, olet itsekeskeinen jne. Alkaisiko ottaa päähän? Lopettaisitko työt ja hautautuisit kotiin vailla tietoa elannosta? Vai kestäisitkö väkisin, koska haukkujilla on sinusta oikeus halutessaan haukkua? Vai pyytäisitkö niitä sataa ihmistä lopettamaan ja keskittymään omaan elämäänsä ja jättämään sinut rauhaan?

Tuohan on jokaisen normisuomalaisen normielämää. Kokeiles aloittaa AV:llä ketju niin olet tosi mätä ihminen kaikin puolin :D Vaikka tekisit minkä aloituksen niin aina sinne pari trollia ilmaantuu negatiivisine kommentteineen.

No varmasti, mutta AV onkin negatiivisuuden kehto. Myrkkyä täynnä olevia ihmisiä sylkemässä ulos huonoa itsetuntoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ilmaista? Mihin sillä pyritään? Siihen, että Sara muuttaa kotinsa sisustuksen? Siihen, että kommentoija saa kommentillaan huomiota Saralta? Mitään muuta syytä en heti keksi.

Kun ihmiset alkavat kertoa sinulle, että loukkaantuvat kun et pidä säästä x jne. jokaisella meillä on asioita joista emme pidä niin pitäisikö suusi ommella umpeen, että et voi loukata muita mielipiteilläsi?

Ei, vaan kun kun ihmiset alkavat kertoa sinulle, että loukkaantuvat, kun kertot heille, että et pidä heidän rinnoistaan, kodistaan, elämästään, niin pitäisi suusi ommella umpeen, että et voi loukata muita mielipiteilläsi.

Vierailija
24/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä mutta tyypillinen ketju. Toiset puolustavat oikeuttaan arvostella julkisesti ihmisiä ja toiset puolustavat niitä, joita arvostellaan. Miten opettajat pärjäävät koulussa, jos lapset on kasvatettu näin?

Vierailija
25/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan paljon sisustuslehtiä ja blogeja ja mun mielestä toi Saran sisustus on yllättävän kiva! Eikä ole liikaa tavaraa mielestäni.

Ehkä vähän liian "ruskea" juuri minun makuuni mutta makujahan on monia :)

Vierailija
26/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sata ihmistä päivässä tulisi sun työpaikalle varta vasten kertomaan, että sun koti on huono, matkustat liikaa, pukeudut tyhmästi, elät säälittävää elämää, olet itsekeskeinen jne. Alkaisiko ottaa päähän? Lopettaisitko työt ja hautautuisit kotiin vailla tietoa elannosta? Vai kestäisitkö väkisin, koska haukkujilla on sinusta oikeus halutessaan haukkua? Vai pyytäisitkö niitä sataa ihmistä lopettamaan ja keskittymään omaan elämäänsä ja jättämään sinut rauhaan?

Sitähän se julkisuus on. Siinä asettaa oman elämänsä toisten arvosteltavaksi ja vastaavasti saa tehdä asioita, joita taviksena ei voisi. Muutenhan Sarakin voisi pitää anonyymiä blogia, mutta ei taitaisi silloin seuraajat riittää. On todella onnekas, jos pahimmat kommentit ovat sisustuksen arvostelua tai huolta, ettei kuvassa oleva kynttilä kaadu. Jos stressitasot on niin korkeat, että kaikkialla näkee kiusaamista, niin parin vuoden julkisuustauko voisi tehdä hyvää.

Ei ole. Julkinen työ ei oikeuta huonoon kohteluun. Käytöstavat ovat voimassa kaikissa olisuhteissa. Siepin työ on sellaista, että jatkuakseen se edellyttää julkisuutta. Julkkis on tunteva ihmnen siinä missä kuka tahansa. Onneksi normqalijärkiset kuitenkin ymmärtävät, että haukkuja kertoo vain itsestään ja omista puutteistaan.

Mitä se huono kohtelu on? "Sisustustyynysi on kymmenen senttiä liian keskellä." Kyllä on nuorilla elämä vaikeaa, jos kaikki toisen tekemät huomiot ovat huonoa käytöstä, kiusaamista ja vainoa. Bloggaaminen edellyttää interaktiivisuutta lukijoiden kanssa. Ei silloin yksinkertaisesti voi uhriutua joka kommentista. Ihmisillä on mielipiteitä ja eriävät mielipiteet eivät ole huonoa kohtelua.

Onko mielipiteitä pyydetty? Onko käynnissä keskustelu, joka kaipaa mielipiteitä?

Kyllähän se omien kuvien postaaminen ja kommenttikentän aukijättäminen tarkoittaa sitä, että ihailkaa mun kuvia ääneen.

Ei tarkoita.

Vierailija
27/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan paljon sisustuslehtiä ja blogeja ja mun mielestä toi Saran sisustus on yllättävän kiva! Eikä ole liikaa tavaraa mielestäni.

Viimeinen virke on Saran mielestä kiusaamista😂

Vierailija
28/28 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen virke on Saran mielestä kiusaamista😂

Sä vaikutat vastenmieliseltä ja katkeralta, rumalta ihmiseltä. Otathan tämän vain sallittuna mielipiteenä?