APUA KIPEISIIN KUUKAUTISIIN!!!
Minulla on siis todella kipeät kuukautiset. Olen 14v. enkä omista lämpötyynyä. Olen yksin kotona ja otin jo lääkkeen mutta sekään ei auttanut. En pysty olemaan hetkeäkään paikallani vaikka olen todella väsynyt. Ei silti tule unta kipujen vuoksi. Joten mikä avuksi??
Kommentit (6)
P.S. sisätutkimukseen ei ole pakko suostua, voivat ultrata vatsan päältä.
Pakastepussiin lämpimänä vettä ja kunnon solmulla pussi kiinni. Pussi vatsan päälle. Buranaa ja lepoa. Ja tsemppiä!
Mulla auttoi ainoastaan e-pillerit, jotka sain 16 vuotiaana. Sitä ennen oli lamauttavat kivut, lihakset kramppasi ja saatoin oksentaakin.
Elikkäs yhteys vaikka terveydenhoitajaan joka ohjaa sut eteenpäin. Tsemppiä :)
Kiitos avustanne nyt on jo paljon parempi olo
Tsemppiä sinne. Buranaa maksimi annos., buranan kans voi ottaa myös yhtä aikaa panadolia. Kuuma kylpy, ja sängyllä makaa niin että puoli istuva asento, jalat koukkuun vähän haralleen ja kuumassa vedessä kasteltu pyyhe tai pakastepussi jossa kuumaa vettä alavatsan päälle. Muistan itse ku olin teini niin järkyttävät kivut ja olin pyörtymispisteessä pari kertaa. Voit pyytää perheenjäseniä jos hieroisi jalkapohjia tai hartioita. Se helpottaa kipua.
Buranaa maksimimäärä, lämmin suihku ja kyykkyasento voivat auttaa. Olet nuori, mutta jos kuukautiskivut ovat sietämättömät eikä reseptivapaat kipulääkkeet auta, on syytä käydä gynekologilla esim. endometrioosin poissulkemiseksi.