En enää jaksa tätä
Moi! kuten otsikko kertoo, en enää jaksa tämmöistä, koulu menee päin v*ttua, koska mua ei vaan kiinnosta.
se [ koulu ] ahdistaa koska meidän luokalla on ihan tyhmiä tyyppejä. Ne siis on mennyt mun pikkusiskolta kyselemään että missä mä oon kun en oo koulus,sitten ne penkoo mun pulpettii ja tällei.
-Mulle valitetaan siitä etten mee kouluun, kotona ja uhataan viedä johonki perhekotiin.
-Koti opetus ei ole mahdollista ilmeisesti koska äiti sanoo ei.
-Mua myös haukutaan usein koulussa ja kotona, esim: Läski, tyhmä, vaijukki, v*tun laiska, Yms.
-en mä enää jaksa tämmöistä, masentaa ja oon miettinyt itsaria. Kellekään ei voi puhua ja kaikki on vaan ihan paskaa :'(
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu?
Ehkä vähän
Osaatko sanoa, mikä on kaikkein pahin asia? Ongelma täytyy purkaa osiin.
Voitko jutella jollekin luotettavalle aikuiselle?
Entä koulun terkka tai kutaattori?
Kuulostaa ikävällä tuo kokemasi :(
Kiusaamiseen pitää aina puuttua. Mitä koet on selvää kiusaamista. Yritä hakea apua.
Voimia ikävän tilanteen ylipääsemiseen! 💜
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa, mikä on kaikkein pahin asia? Ongelma täytyy purkaa osiin.
Varmaanki se että koulu ei onnistu tai mun luokkalaiset
koulukoti ei välttämättä ole huono juttu tai sijoitus. olet lapsi vielä ja sinun tulisi saada ruokaa, mikä ei lihota. vaatteet, mistä pidät. harrastukset, mihin sinulla on intohimo. nyt näyttää että moni asia menee pieleen kohdallasi ja se ei ole sinun vika, vaan vanhempiesi. me ei täällä kaikki valitettavasti saada parhaimpia lähtökohtia, mutta sitten niitä pitää itse sitten hakea. hae apua pelastakaa lapset ry:stä, kysy adoptiota uuteen perheeseen, SOS lapsikylästä voit myös saada uuden alun, diakonissalaitos, jne. Hae apua tilanteeseesi, moni varmasti auttaa sinua. kaikki kyllä järjestyy hyvinpäin.
Joo. Mitä ajattelet itse? Mikä olisi paras ratkaisu koulun suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Voitko jutella jollekin luotettavalle aikuiselle?
Entä koulun terkka tai kutaattori?
Kuulostaa ikävällä tuo kokemasi :(
Kiusaamiseen pitää aina puuttua. Mitä koet on selvää kiusaamista. Yritä hakea apua.
Voimia ikävän tilanteen ylipääsemiseen! 💜
Kiitti!
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu
Saa puhua! Aikuisten (opettajat, vanhemmat, kuraattori ym) pitäisi tehdä HETI asialle jotain, eli alkaa keskustella kiusaajien kanssa pelisäännöistä välittömästi jne. Sulla on oikeus olla missä tahansa, ilman kiusaamista. Erikoista että porukalla tulevat yhden päälle, jolloin parempi että ajoissa joku pysäyttää huutelun ja kiusaamisen
Hyvä, että kirjoitit tänne. Koska sinä noin hyvin tiedät asiat, suosittelisin koulun vaihtoa. Olet älykäs, koska haavoitut ja näet missä mennään. Sinun kannattaa mennä vaikka toiseen kouluun. En näe sinua laiskana, vaan ihmisenä, joka ei ole saanut ymmärrystä. Ei niillä kavereilla ole mitään asiaa sinun pulpetille. Niille ei myöskään kuulu, miksi et ole koulussa. Opettaja sitä voi kysyä kahden kesken, ei koko luokan kuullen. Yritä päästä kuraattorin juttusille. Soita hänelle ja pyydä tapaamisaika. Jonkun täytyy hoitaa sinua ja asiasi. Myöskin kotona voit sanoa, että he toimivat väärin, kun nimittelyä sinua. Jokainen tarvitsee asiallista ja ystävällistä kohtelua. Toivon sinulle menestystä elämääsi. Onneksi kenenkään elämä ei mene toisten mielipiteiden mukaan. Sinulla on oma tahto sanokoon muut mitä haluavat.
Maailma on mätä. Kun olet yli 16v, no one cares shit about you. Nuorena vielä suvaitaan, sitten ei. Jos et ole huippumenestyjä. Ja ei sittenkään. Suomi on sairas suoritusyhteiskunta, jossa kaikki emootio nähdään heikkoutena ja lahjakkaimmat poljetaan syvimmälle, jotta omaa keskinkertaisuutta ei tarvitsisi hävetä..
Box kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu
Hienoa kun tiedät. Miten tilanteen voisi ratkaista? Ymmärrän sinua.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on mätä. Kun olet yli 16v, no one cares shit about you. Nuorena vielä suvaitaan, sitten ei. Jos et ole huippumenestyjä. Ja ei sittenkään. Suomi on sairas suoritusyhteiskunta, jossa kaikki emootio nähdään heikkoutena ja lahjakkaimmat poljetaan syvimmälle, jotta omaa keskinkertaisuutta ei tarvitsisi hävetä..
Jorma Ollila ja monet muut johtajat tuli mieleen tästä
No, toiseen kouluun sitten. Mikä luokka sulla on kesken?
Yritä keskittyä opiskeluun. Kouluun on mukavampi mennä kun tietää kaikesta kaiken ja jopa enemmän kuin opettaja. Lisäksi hyödyt siitä tulevaisuudessa valtavasti. Ota kylmä ja cool asenne kaikkea kohtaan. Teini-ikä loppuu jonain päivänä, usko pois.
Kuulostaa tutulta... minäkin lintsasin reippahasti koulusta. Tosin pärjäsin kokeissa aina kiitettävästi, jaksoin lukea. Luokkakavereissakin oli sentään muutama ihan mukava tyyppi. Mutta hiton raskasta se kaikki oli. Ala-asteella minua kiusattiin rajusti. Olen hyvin herkkä ihminen, ärsyynnyn aikuisenakin ja näemmä olen sosiaalisesti jotenkin kyvytön. Ja vaikeuksia on totisesti piisannut koulujen jälkeenkin.
Nyt, hitto, kun olen 47, muuan lääkäri alkoi viimein pohtia, että voisiko minulla olla jokin neurologinen ongelma. Tämän selvittämiseksi tuolla keittiössä on julmettu kasa kaavakkeita, joissa luotaillaan persoonaani, ja joihin pitäisi vielä pyytää yli kahdeksankymppiseltä äitiltäni arvioita lapsuudestani - vaikka jouduin lähtemään lähes ovet paukkuen lapsuudenkodistani. Kai minä ne kaavakkeet osaan täytellä mieleiseni tuloksen saadakseni. Jonkun sivullisen minua pitäisi arvioida.
Sanon jotakin, mitä minun ei pitäisi sanoa. Minun pitäisi olla korrekti ja aikuinen ja vaikka mitä. Mutta sanon silti: ap, jos sinun on paha olla koulussa, älä mene sinne. Ja lakkaa uskomasta siihen paskaan, että Suomessa on oppivelvollisuus mutta ei koulupakkoa. Mitään siellä ei koulussa tarvitse oppia, kyllä ne sitten muokkaavat oppimistavoitteita niin, että kaikki saavat päästötodistuksen. Mutta paikalla on lähes pakko olla. Joten miksi sanoin, että älä mene? Jonkinmoista paskaa pitää ihmisen sietää koko elämänsä, mutta aikuisetkin voivat jäädä sairaslomalle, jos psyyke ei kertakaikkiaan kestä töissä olemista. Joudut siis vastuuseen kyllä, jos lintsaat, kuten ehdotan. Mutta ota tavoitteeksesi se, saat huomion, jonka tarvitset - että ongelmiisi löydetään ratkaisu. Toivon, ettei sinun tarvitsisi elää vielä yli 30 vuotta, ennen kuin joku alkaa ihan tosissaan ja vilpittömästi kysyä, että mikä on vialla.
Kaikki ei ole paskaa. Sinussa on aivan varmasti hyviä puolia. Työskentelin rikollisten kanssa, ja heissäkin näin hyviä puolia. Kaiketi jokin piirteesi vaikeuttaa kouluun sopeutumista. Se pitää selvittää! Sinulla on oikeus siihen! Ja lopulta, ihan kuumana vinkkinä: kaikenmaailman perhekotisijoitukset ovat julman kalliita ratkaisuja kunnalle. Siihen turvaudutaan vasta, kun ollaan varmoja, että mikään muu ei toimi.
Box kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu
Miksi se on sinusta paras idea ja miksi äiti ei suostu?
Opettele aina etsimään perustelut, miksi itse haluat jotain, ja miksi joku toinen haluaa jotain. Ja sitten opettelet väittelemään. Hyväksyt sen mitä toinen sanoo ja vaadit kuuntelemaan oman kantasi yhtä rauhallisesti kuin pystyt itse esittämään omasi ja kuuntelemaan toista.
Ja toinen asia, opettele tunnistamaan, mitkä pelot tai toiveet vaikuttavat haluihisi ja mielipiteisiisi, ja mitkä tunteet toisia ajavat. Mitä äitisi pelkää tapahtuvan, mitä itse pelkäät.
Harjoittele kertomalla meille tästä asiasta lisää. Miksi kotikoulu tai miksi ei.
Ota elämä omiin käsiisi ja toimi niin kuin itse haluat. Se on sinun elämäsi. Tee suunnitelma, miten selviät aikuisuuden. Kukaan muu ei voi eikä saa elää sinun elämääsi.
Koulukiusattu?