###ENSIKOT VK 19###
Kommentit (17)
Huomenna olisi tarkoitus lähteä vähän viihteelle, kaverin synttäreitä juhlimaan. Yritän tulla ajoissa kotiin... Tyttö on ensin mummin luona hoidossa ja sitten isin kanssa kotona.
Me mennään äitienpäivänä miehen vanhemmille syömään ja käydään vielä sen jälkeen mun vanhemmilla, äitiä onnittelemassa.
Nyt on sit Eetu saanu rokotukset ja reipas poika oli :) Äiskällä meinas päästä itku ;) Painoa oli kertyny 7,2 kg ja pituutta 64cm :) Normaalisti kehittyy ja kasvaa. Reipas ja suloinen poika totes lääkäri :) Äiskä on taas yhtä hymyä :)
NapNap: Eikö oo jännä et sitä on nykyään niin onnellinen jopa kakan tulemisesta :) Eetullaki oli eilis illasta asti maha tiukassa vaikka yleensä kyl " luistaa" . Aamu oliki sit hirveä ku mahaa väänsi ja mitään ei tullu. Voi sitä onnea sit ku viimein tuli vaikka vaatteet meniki pesuun :)
Missä muut ensikot, huhuu??????????
Marika ja Eetu
Marikan poju olikin sitten jo iso poika =)
Käytiin tänää Kepsun kanssa vaunuillen kaupassa ja apteekissa, kun neidillä on taas silmätulehdus =( Kiva keli oli kävellä.
Oon viime päivinä nyt antanut enempi tissiä ja vähempi pulloa. Tai siis että perusannoksesta annan välillä puolet pullosta ja loput tissiä tms. Neiti heräs sitten yöllä syömään. Tarvii pitää varmaan tuo iltasyöttö pullosta, jotta mä saan nukkua kunnon yöunet. Mulla kun on taipumusta masennukseen ja huomaan, että väsy aiheuttaa pahoja masiksen oireita heti. Parempi vauvalle kun äidin pää on kunnossa.
Koitanpas ottaakin pienet nokoset =)
I
Tänäänhän se kutsu isyyden tunnustamiseen sitten tulikin :) Pitää vaan soitella aikaa sinne huomenna.
Viime yö meni vähän mukavammin kuin edellinen. Vähän vielä tankkailtiin. Poitsu heräs kahden tunnin välein syömään, mutta nyt sentään nukahti aina syönnin jälkeen heti, että äippäkin sai vähän nukkua. Eilen nukuttiin päikkärit koko perheen voimin ja tänäänkin nukuin pojan kanssa.
Nyt odottelenkin malttamattomana kun tuo isukki tekee poronkäristystä keittiössä.
Eilen käytiin koeajamassa meidän vaunut. Vaunuiltiin illalla tuohon läheiselle grillille =D Kovin pitkiä matkoja mä en vieläkään pääse kävelemään kun särkee tota epparihaavan kohtaa ja tuntuu ihan hillitön paineen tunne. Niin kuin kaikki veri pakkautuis tonne värkkiin... Tosin saattoi olla jotain osuutta silläkin, että ei ollut vatsa toiminut lähemmäs viikkoon mulla... duphalcia oon vetänyt viikon päivät melkein ja tänään onkin sitten tullut vietettyä puoli päivää vessan puolella.
Nyt käristystä odottelemaan!
pikku-milli & paco 1vk 4vrk
On sitte TAAS nää sivut jumineet jo toista viikkoa...meinaa vähän tympästä kun kaikki muut kyllä toimii normaalisti mutta ei se tärkein;)
Luin pikaisesti teidän kuulumiset läpi, tässä on illan päälle vaikka mitä hommaa joten täytyy tutkia joskus paremmalla ajalla tarkemmin!
NapNap kyseli ainakin viimeksi näkyykö vielä hymyjä...no kyllä vaan! Tais olla 4 viikkoa tasan kun sain ekan selvän vastauksen omaan hymyyni ja nykyään niitä sateleekin ihan jatkuvalla syötöllä! Typy hymyilee erityisesti myös puuhamaton yhdelle lelulle, on siitä aivan innoissaan! Oon aatellut hommata vielä lelukaaren niin saa sitterissäkin viihdytellä itseään. Eilen oli aika huvittava tilanne kun neiti oli mulla sylissä ja naureskeli aivan onnessaan, isänsä siinä katteli vieressä myös hymyistä onnellisena ja alko itekin typykälle hymyämään, mutta kuinkas kävikään; neiti käänsi katseen isäänsä ja alko parkumaan täysillä! Kyllä nauratti...
Typy on muuten kannatellut jo pari viikkoa päätään mahallaan ollessaan aivan uskomattoman pitkiä aikoja! Jäntevä tyttö on, voi että täälläkin on taas ylpeä mamma=)
Eipä sen kummempia taas tähän hätään, juttua kyllä riittäis mutta aikaa ei=/ Isä ja tytär tuolla jo odottelevat...semmonen kysymys muuten alateitse synnyttäneille, kuinka pian uskaltauduitte sekstailemaan taas...? Ja oliko tikit tiellä? Mua häiritsee vähän, kun ne on niin erikoisessa paikassa, selvästi tuntuu...eikö ne sula ikinä pois!!!! Onneksi niitä ei nyt niin kamalasti oo=D
Jep, mutta nyt menoksi. Toivottavasti ei nää sivut ala taas tökkimään etten joudu uudestaan pimentoon...!!
-Ankka & Prinsessa 5 viikkoa-
Ankalle vastausta tuohon seksi jutskaan... meillä kokeiltiin ekaa kertaa 6vko synnytyksestä. Halusin odottaa, että tikit on varmasti pois.
Ja kunnolla liukastetta mukaan, limakalvot saattavat olla TODELLA kipeät!
Mä en oo vielkään uskaltautunut kokeilemaan sekstailemista eikä halujakaan kauheasti ole ollut. Voishan sitä toisaalta olla kuolleena lahnana niin mies voi purkaa paineita ; ) Mua jänskättää jotenki, et miten tuo sektiohaava käyttäytyy, siis lähinnä siellä sisätiloissa tai jotain. En mä tiedä. Kauhe paniikki myös siitä et jos ehkäsy pettäis...
terveisin,
ylätiesynnytyksen kokenut melkeen 7 vkoa sitten kokenut
On kone jotenki kummasti jumittanu koko viime viikon etten ole päässy näille sivuille... Muualle kylläki joten onkohan se jossain muualla syys siihen... Meinas jo hätä iskeä ku en päässy :)
Eetulla tuli jo 3 kuukautta lauantaina täyteen :) Osaa jo tarttua omaan helistimeen ja pää pysyy terhakkaana pystyssä... Vielä ei kovista yrityksistä huolimatta pääse mahalleen mut kaikki aikanaan. Äiti ja Isi on sit niin ylpeitä pienestä :) Kauhean nopeasti aika menee!!!!!!!!!!
Mitoista olitte puhuneet:Eetu oli syntyessään 4250g ja 52 cm. 1 kk 5300g, pituutta ei mitattu. 2kk 6290g ja 59 cm. Huomenna on sit 3 kk neuvola ja uskosin et 7 kg menee kevyesti rikki :)
Nyt pitää mennä vaipan vaihtoon mut palaan asiaan myöhemmin!!!
Marika ja Eetu
Hyvä kun marikakin pääsi takaisin linjoille! Meitä on täällä vielä niin vähän...
Marikan poika kasvaa kovaa vauhtia! Saiko viime neuvolakäynnillä rokotuksen?
Meidän tyttö ei ole taaskaan kakannut... viime keskiviikkona viimeks. Mutta nämä tauot taitaa olla ihan normaaleja...?
Ihania ilmoja ollut, koko viikonlopun oli mahtava keli. Ja näyttää sama jatkuvan, ihanaa!
Onpas Marikan poitsu iso =) Itse odottelen innolla koska baby oppii paljon uutta. Kyllähän jo jonkin verran hymyilee ja juttelee, niin ja kohottaa päätään todella reippaasti. Tämä kaikki huojentaa kovasti mieltä hankalan alun jälkeen...
NapNapin tyttö on harvakseltaan kakkailija ja meidän neidiltä tulee taas kakkaa runsaasti. Varovasti kysyn, että saako nti hyvin ruokaa, kun meille sairaalassa sanottiin että vähäinen kakkaaminen johtuu siitä, että lapsi saa niukast ruokaa ja käyttää sen kaiken vähänkin hyväksi. Älä nyt ota hernareita...
Ite välillä mietin, että viihdytänkö lasta tarpeeksi. Toisaalta hän vaikuttaa kyllä tyytyväiseltä (jos vatsavaivoja ei huomioida). La olin tyttöjen kanssa ulkona ja neidin yö olikin levoton. Kun hän pääsi äidin syliin niin rauhoittui. Ikävä? Tänään menee mun isälle pariksi tunniksi hoitoon kun menen puolentoista tunnin kokovartalohierontaan =D Sain lahjakortin synttärilahjaksi.
Jep jep. Ristiäisetkin on sitten sunnuntaina. Saas nähdä millaista keliä on. Sais olla vähän viileempää kun meitä on täällä kämpässä liki 20 aikuista+lapset sitten vielä siihen päälle. Apuva.
I ja K
Mä luulisin, että tyttö saa tarpeeksi ruokaa. Ihan rintamaidolla mennään, joten määriä en kyllä tiedä... neuvolassa asiasta mainitsin, terkka sanoi saman, eli käyttää kaiken ravinnon vaan niin tehokkaasti ettei jää mitään, mikä tulisi ulos. Ja tytön paino nousee kivasti.
Täytyy tässä varmaan vaan seurailla tilannetta... ja ensi neuvolakäynnillä sitten varmistaa, että paino varmasti nousee normaalisti. Jättikakkaa odotellessa...=)
Meidän tyttö tuntuu olevan aika seurankipeä... tuntuu, että sitä pitää " viihdyttää" koko ajan. Ei viihdy yksistään juuri hetkeäkään. Pitäisi varmaan jotain leluja hommata sille. Sitteriin voi vissiin ostaa jonkun lelukaaren, jos tyttö tykkäisi vaikka sitä katsella.
meidän neiti tykkää ainakin toisinaan katsella ja jutella lelukaaren lelujen kanssa. Välillä vähän huitookin niitä =)
I ja K
Täällä on edelleen nukuttu ja syöty hyvin. Paitsi... tänään on ilmeisesti joku tankkauspäivä menossa kun poika on syönyt puolentoista tunnin välein yöstä asti ja maitoa kyllä tulee ainakin hyvin. Onko muilla ollut tällaisia tankkauspäiviä??
Iglu, olipas hyvä kun mainitsit noi ristiäiset... pitää soittaa seurakuntaan. Ollaan suunniteltu ristiäisiä kesäkuun 11. päivälle. Nimikin alkaa olla jo suurinpiirtein valmiina, mutta enpäs kerro sitä ennen ristiäisiä.
Ai niin, mitenkäs se isyyden tunnustaminen tapahtuu? Tai kai sekin on kuntakohtaista... mietin vaan, että pitääkö mun ottaa jonnekin yhteyttä vai tuleeko kutsu kotiin.
pikku-milli & paco 1vk 3päivää
Milli:Meillä nuita tankkauspäiviä oli ekan kuukauden aikana aina viikottain ja kesti aina pari päivää. Vaavi lisää sillälailla maidontuotantoa mut sit se taas palautuu normaaliksi :) Isyydentunnustukseen tuli ainaki täällä kutsu ja sit siinä oli numero johon soittaa ja varata aika. Puhelimessa kyseli alustavasti kuinka kauan ollaan seurusteltu ja asuttu yhdes ja kaikki henkilötiedot. Paikanpäällä sit vaan juteltiin mukavia ja allekirjoitettiin paperit ja se oli sit siinä :)
Täälläki naureskellaan ja valloitetaan kaikki hymyillä:) Nyt on sellainen ärinävaihe ja viimeksi ilmeisesti löydettiin oma ääni ku Eetu alkoi hulluna huuteleen. Jännä ku aina viikottain tulee jotain uutta... Vähän ollaan jo alettu päriseen et kai se sit se on seuraavana :) Ihana aina aamulla herätä siihen ku Eetu huutelee oman sängyn pohjalla ja ku katsot sänkyyn ni sieltä tulee leveä hymy ja juttua alkaa sateleen :) On tää sit ihanaa aikaa! Olenkohan mä jotenki yli hempeällä päällä tänään :)
NapNap: Huomenna Eetu saa rokotukset. Kumpikohan meistä itkee enempi jos oon tällä päällä ;)
Tänään tuli tytöltä kakka! Jippii! Eikä ollut onneksi mitään megasatsia...
Tultiin juuri vaunulenkiltä, kohta pitäisi ruokakauppaan lähteä, odotellaan että mies tulee töistä kotiin.
Juu, meillä on myös välillä noita tankkauspäiviä. Ja toisina päivinä multa tulee ihan hirveesti maitoo ja välillä vähän vähemmän.
Isyydentunnustamisesta: Meillekin tuli kirje kotiin. Ja se tunnustaminen oli tosiaan ihan läpihuutojuttu meilläkin, sen verran kauan ollaan yhdessä oltu ja asuttu.
Tsemppiä marikalle ja Eetulle huomiseen rokotukseen! Mäkään en voinut edes katsoa, kun tyttö sairaalassa rokotettiin, teki niin pahaa.
Onpa täällä pinossa hiljaista... Meitä taitaa olla vielä niin vähän ettei juttua riitä joka päivälle.
No meillä on tänään tapahtunu... Eetu on kääntyny mahalleen ja heti ois herran pitäny päästä liikkeelle :) Hermothan siinä sit pikkuisella meni ku ei kroppa alkanu liikkuun. Tainnu tulla äitiinsä ku on niin malttamaton ;) Nyt tuolla uupuneena nukkuu mut toivottavasti ei vielä yöunil...
Jännittääkö muita ensimmäinen äitienpäivä? Miten meinaatte viettää? Meillä iskä ja mummi on töissä et kai me Eetun kans vietetään sitä kahdestaan... Ehkä me käydään toisen mummin luona kahvilla...
Marika ja Eetu