Anna oma _toimiva_ vinkkisi laihduttajalle.
Olen laihduttanut 15 kiloa ja enää muutama olisi jäljellä. Olo on parantunut niin paljon, että haluaisin toimia laihdutussaarnaajana kaikille ihmisille. Koskapa tiedän sen olevan äärimmäisen ärsyttävää, ajattelin jakaa muutaman omalla kohdalla toimineen vinkin täällä.
Pidä maustettua vettä (mustaherukanlehti, kurkkuviipale tai sitruunaviipale mausteena) jatkuvasti joko pöydällä lähelläsi tai laukussa mukanasi. Näin saat näläntunteeksi naamioituneen janon sammutettua, ennenkuin ehdit tehdä voileivän tai ostaa hampurilaisen.
Pidä terveellistä naposteltavaa helposti saatavilla. Esimerkiksi kirsikkatomaatteja hedelmäkulhossa pöydällä tai naposteluporkkanoita kulhossa jääkaapin hyllyn etuosassa. Voit myös viipaloida kurkut, parikat ja tomaatit valmiiksi suupaloiksi tai leivänpäällisiksi.
Jos kaupassa ollessa iskee mieletön herkuttelunhalu, ja tiedät ettet pysty vastustamaan sitä, osta maustettu kahvi. Siinä on noin 100 kaloria ja se vie makeanhimon siinä missä suklaakin.
Muitakin varmasti olisi, mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen. Jakakaapa tekin omianne, jospa minäkin saan niistä lisäpotkua viimeisiin kiloihin.
Kommentit (77)
Oman tuntini lopussa tuskailin juuri että " prrrkkkle, 5 kiloa pois" kun satuin katsomaan ikkunasta odotustilaan jossa tämä henkilö oli. Hän on aivan järkyttävän sairaalloisen laiha ja mielestäni menee vaan pahempaan suuntaan, siis ihan näitä pahmpia tapauksia missä vartalo on pelkkää luuta vaan, ei pelkästään tosi laiha. Huh, tekee pahaa !
Koskapa minä en pidä kahvista, tarjoaisin tuolle makukahville vaihtoehdoksi... whatever.
" Musta oli kiva, että toi ylempi kommentoi ton yök, kahvi jutun, koska mäkään en juo kahvia : ) Ja tosiaan tuntuu, että kaikki kuvittelee kaikkien juovan kahvia..."
että suuri osa täällä kävijöistä on sekä älyllisesti että kirjallisesti vajaita =))
Vierailija:
Miksei asiaa voinut ilmaista vaikka...
Koskapa minä en pidä kahvista, tarjoaisin tuolle makukahville vaihtoehdoksi... whatever." Musta oli kiva, että toi ylempi kommentoi ton yök, kahvi jutun, koska mäkään en juo kahvia : ) Ja tosiaan tuntuu, että kaikki kuvittelee kaikkien juovan kahvia..."
Vierailija:
Oman tuntini lopussa tuskailin juuri että " prrrkkkle, 5 kiloa pois" kun satuin katsomaan ikkunasta odotustilaan jossa tämä henkilö oli. Hän on aivan järkyttävän sairaalloisen laiha ja mielestäni menee vaan pahempaan suuntaan, siis ihan näitä pahmpia tapauksia missä vartalo on pelkkää luuta vaan, ei pelkästään tosi laiha. Huh, tekee pahaa !
Kuulostaa tylsältä, mutta kokeilkaa, on todella hyvää!!
Jäisiä marjoja ja itse tehty kuuma vaniljakastike päälle.
Vaniljakastike on helppo:
4dl maitoa
1 muna
1 rkl perunajauhoja
vaniljasokera (+sokeria) sopivasti mausteeksi
Maito, muna ja perunajauhot sekoitetaan kylmänä kattilassa, laitetaan liedelle ja kuumennetaan, kunnes sakenee. Kattila liedeltä pois ja sokerit sekaan. Itse laitan yleensä vain vähän vaniljasokeria ja aavistuksen tavallista.
Kuuma kastike jäisien marjojen päälle ja hyvää on!
Ruokajogurtista (6%) saa kätevän kastikkeen esim. salaatille, kun siihen lisää vaikka Sweet Thai Chili Saucea tai jotain vastaavaa.
Se on myös hyvä, että tekee valmiiksi kauppalistan eikä mene tyhjällä vatsalla kauppaan. Tänäänkin olin syönyt ruisleipää ennen kauppaan menoa ja ostokset olivat paljon terveellisemmät kuin yleensä =)
Mullakin olisi ollut kahvivinkki ;)
Mutta usein jos olen shoppailemassa ja alkaa tehdä mieli jotain makeaa, ostan maustetun kahvin. Joskus sorrun jopa sellaiseen, jossa on kermavaahtoa päällä. Mutta vähemmän siinä on kaloreita kuin jossain herkkuleivoksessa.
Jos vaikka illalla on nälkä, eikä halua kuitenkaan syödä mitään isompaa ateriaa, syön näkkäriä. Laitan näkkärin päälle ainoastaan kurkkua/tomaattia ja runsaasti Herbamarea.
Monilla pienillä muutoksilla saa jo paljon aikaan!
Unohda light-limut. Ne lisäävät mussuttamisen himoa. Elimistö kuvittelee maun perusteella että kohta nousee verensokeri, mutta kun ei nousekaan jää se odottavalle kannalle jonka tunnemme mussutushimona.
Joku on kaksivuotiaana oppinut hyvän tavan kommentoida ruokia ja juomia, ja on katsonut parhaakseen pysytellä samassa kommentissa lopun iän. Sillä sai äidiltä aikoinaan juuri oikeanlaista huomiota.
Ainoa pahe on hitonmoinen pilkunnussiminen, mutta siitähän pilkku tykkäää....
Kun eihän sniissä ole kuin lisäaineita, ei mitään " hyvää" .
Vierailija:
Unohda light-limut. Ne lisäävät mussuttamisen himoa. Elimistö kuvittelee maun perusteella että kohta nousee verensokeri, mutta kun ei nousekaan jää se odottavalle kannalle jonka tunnemme mussutushimona.
Vierailija:
Todellakin whatever rouva äidinkielenopettaja. Eiköhän sun taitojas tarvita vähän roisimmissa ketjuissa kuin tässä, jossa joku on sanonut yök kahvia.
Ainoastaan kohteliaampia käytöstapoja. Minäkin kaipaisin aikuisten (?) keskustelupalstalle muitakin kommentointityylejä kuin alle kouluikäisten tavan.
Olen jopa lapsille opettanut, ettei se kuulu hyviin tapoihin.
Vierailija:
Heeh heh heee! Tämä pyhimysäiti ei ..
Itse laihduin kun olin imetysdietillä. Pelkkä maitotuotteiden poisjättäminen auttoi. Imetys loppui, mutta dietti jäi. Tosin myönnän joskus sortuvani johonkin ihanaan juustoon tai suklaapalaan, mutta pääasiassa näin.
Älä muuttele syömistapoja muiden sanomisien mukaan. Talvella luin jostakin tutkimuksesta, että on aivan sama mille dieetille tai elämäntapamuutokseen ryhtyy, kaikki toimivat, mikäli niissä pysytään.
Vierailija:
Minäkin kaipaisin aikuisten (?) keskustelupalstalle muitakin kommentointityylejä kuin alle kouluikäisten tavan.
Itse syön tälläistä " terveellistä" herkkua, vaikken dieetillä olekaan:
Paahdettua ruisleipää, päälle hiukan siirappia ja viipaloitua banaania. On muuten herkkua ja terveellinen vaihtoehto makeanhimon yllättäessä.
pudotettavaa ei ole kuin pari kiloa ja näin varmaan onnistuu. juon vettä 2-3 litraa vrk ja en syö karkkeja tms. lidlin tumma suklaa riittää jos himo tulee, sitä ei tarvi ottaa kuin pari palaa max. yleisesti ottaen voin syödä rasvaistakin ruokaa mutta en ota paljoa. pitsaa syön mutta vain yhden palan hitaasti. toimii!
vaikkakaan ei ole kovin terveellistä.
Itse pudotin tuolla 8 kg ja sitten vietin 3 päivää sairaalassa :s
Vierailija:
5 Nutrilett annosta päivässä, 3l Pepsi MaxiaLiikuntaa ei tarvi,laihtuu muutenkin
Vierailija:
Minä en huomaa ap:n missään pyytävän kommentteja vinkeistään. Mielestäni hän pyytää muiden toimivia vinkkejä. Suurin osa näyttää ymmärtäneen tämän.
Minun vinkkini
Täytä lautanen lautasmallin mukaan siten, että ruoat eivät kosketa toisiaan.