Anna oma _toimiva_ vinkkisi laihduttajalle.
Olen laihduttanut 15 kiloa ja enää muutama olisi jäljellä. Olo on parantunut niin paljon, että haluaisin toimia laihdutussaarnaajana kaikille ihmisille. Koskapa tiedän sen olevan äärimmäisen ärsyttävää, ajattelin jakaa muutaman omalla kohdalla toimineen vinkin täällä.
Pidä maustettua vettä (mustaherukanlehti, kurkkuviipale tai sitruunaviipale mausteena) jatkuvasti joko pöydällä lähelläsi tai laukussa mukanasi. Näin saat näläntunteeksi naamioituneen janon sammutettua, ennenkuin ehdit tehdä voileivän tai ostaa hampurilaisen.
Pidä terveellistä naposteltavaa helposti saatavilla. Esimerkiksi kirsikkatomaatteja hedelmäkulhossa pöydällä tai naposteluporkkanoita kulhossa jääkaapin hyllyn etuosassa. Voit myös viipaloida kurkut, parikat ja tomaatit valmiiksi suupaloiksi tai leivänpäällisiksi.
Jos kaupassa ollessa iskee mieletön herkuttelunhalu, ja tiedät ettet pysty vastustamaan sitä, osta maustettu kahvi. Siinä on noin 100 kaloria ja se vie makeanhimon siinä missä suklaakin.
Muitakin varmasti olisi, mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen. Jakakaapa tekin omianne, jospa minäkin saan niistä lisäpotkua viimeisiin kiloihin.
Kommentit (77)
pikaisesti kirjoittanut, joka näköjään osui johonkin syvästi toisia järkyttävään kommentillaan. Olen pahoillani, ap.
Siinä minun vinkkini makeannälkään ei-kahvittelijoille, jollainen itsekin olen.
Kaloreita tikkarista riippuen 10-60, kestää pitkään ja makeannälkä katoaa takuulla.
Eikä tätäkään tarvitse ottaa kirjaimellisesti siten, että pakottaisin jonkun ei-tikkareista pitävän syömään niitä.
kun ei revittele millään ruoka-aineilla
kun ei saman päivän aikana syö kaikkia maailman herkkuja
kun ei annostele lautaselle viiden ihmisen ruokamäärää
kun ei ryyppää joka päivä
kun ei syö suklaalevyllistä, vaan muutaman palan
kun muistaa että pitää hyvää huolta kehostaan ja unohtaa nutriletit
Rakastamalla kehostasi tulee kaunis ja hyvinvoiva. Anna sille kaikkea, kohtuudella. Päälle vielä rasvahappoja ja kaikki tarpeelliset vitamiinit.
Hyvän kesän toivotuksin
naisten versio.
Jokakesäinen lukemistoni. Voin suositella ottamaan kesämökille mukaan. Kummasti alkaa muuttua kauppalista. Ja ihan oikeasti vaikuttaa.
Kehitä kevätihastus, jota varten sitten motivoi hieman keventyä ja kiinteytyä! Kun motivaatio on kunnossa niin laihtuu konstilla kuin konstilla.
Itselläni toimii tuo syömättömyys, aamupalalla pari ruisleipää + kevytlevitettä, lounas ihan normaali työpaikkalounas ja sitten ilalla joko ei mitään tai pari näkkäriä kevytlevitteellä. Välillä teetä, sekä vihreetä että tavallista.
Tätä ei tosin voi noudattaa kovin pitkään, mutta aina pari kuukatta silloin tällöin.
Sitten kun aloittaa taas syömään normaalisti, kumma kyllä paino pysyy kurissa, kaipa sitä on lähtenyt ns. löysät pois...
Ja huomautan vielä että olen todella vähäruokainen normaalistikin, siis määrät ovat vähäisiä ja lihon pelkästä suklaan näkemisestä :-)
t. -20kg
Kun teet ruokaa muulle perheelle pidä pöydällä esim. porkkanasuikaleita. Ruoanlaiton ohella napsit porkkanaa ja kun ruoka-aika koittaa, ei sinulla olekaan enää niin nälkä.
Savustetusta porosta tulee aivan loistavaa pitsaa ja eikä ole rasvasta kun muistaa kohtuudella laittaa juustoa.
makeannälkään syön rusinoita, kuivattuja luumuja, aprikooseja tai sekahedelmiä (kohtuullisesti) tai light-limsaa.
punasipulia lohkoina, kesakurpitsaa, herkkusienia, kirsikkatomaatteja...
Paalle suolaa ja pippuria
Syo vartaat ensin, sitten vasta muuta ruokaa.
Mulle tuli naihin ihan himo!
Eikä riitaakaan ole pahemmin saatu aikaiseksi, vaikka selkeää yritystä on näkyvissäkin =) Olemmekohan me " lihavat" sitten tosiaankin leppoisampia =) Ei vaiskaan, ryhdyn lueskelemaan vinkkejä ja paneudun niihin huolella, ennenkuin kommentoin tämän tarkemmin.
Kannattaa haaveilla itsestä hoikkana. Kannattaa kuvitella kuinka ihana olo on kun saa ylimääräiset kilot pois eikä esim. reidet hankaa enää toisiaan hameen alla.
verenpainetautia tai muuta vakavaa sairautta)
Ruisleivän tilalla näkkileipä (ruisleivässä 60-70 kcal, näkkärissä 35-45 kcal)
Puuroa, jonka joukkoon 1 rkl proteiinijauhetta (esim Prismasta Maito 90-valmiste, jota voi sekoittaa myös esim kaakaoon), pitää nälän tosi kauan verrattuna pelkkään puuroon
Vierailija:
punasipulia lohkoina, kesakurpitsaa, herkkusienia, kirsikkatomaatteja...
Paalle suolaa ja pippuria
Syo vartaat ensin, sitten vasta muuta ruokaa.Mulle tuli naihin ihan himo!
Osa vinkeistä on hauskoja, mukavia ja varmasti hyviäkin, mutta osa on kyllä sairaita.