Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oma henkilökohtainen onnesi tärkein asia elämässäsi?

Vierailija
23.10.2018 |

Kysymys otsikossa. "Onnen" saa määritellä itse.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän kuuluu vastata että "ei, tärkeintä on se että lapseni on onnellinen" ja lässyn lässyn

Juuri näin. Omien geenien jatkumon narsistinen palvonta on ainoa oikea ratkaisu!

No jos palvoisi naapurin lapsia, olisi ped*fiili.

Vierailija
22/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun naapurin onni, siksi kyttään niitä kaiken aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin, että minulla pitää olla omat asiat suht kunnossa, että minusta on eniten hyötyä rakkaimmilleni.

Eli: mulla ei saa olla nälkä, kylmä tai muu juttu, esim. sairaus, enkä saisi olla kovin murheellinen. Jos olotilani on edelläkuvattu, mun on tosi vaikea olla mukava kenellekään. Joten muiden takia mun on pidettävä huolta itsestäni ja pyrittävä onnellisuuteen, jotta voisin olla muille huviksi ja hyödyksi. Hampaat irvessä mukavan ja jaksavan leikkiminen oman surkean olotilan kanssa ei multa onnistu kovin pitkään.

Tuli sellanen mieleen, kun yks kaveri sanoi kuolleesta isästään, että isä ei KOSKAAAN valittanut mistään. No, eipä varmaan, koska oli tyytyväinen olotilaansa. Heidän perheessään äiti oli kotiäiti ja isukki teki töitään miten ja missä tahtoi. Ihan sai määritellä menonsa ja olonsa tämä kyseinen isukki. Kotihommiin ei tarvinnut koskea ellei halunnut. Todennäköisesti sellainen, joka ei valita koskaan on tyytyväinen olotilaansa. Ja sellainen joka valittaa koko ajan, on väsynyt ja olotila epämukava. Tietenkin ihmisten jaksaminen vaihtelee ihmisittäin, joku jaksaa 3 kertaa sen mitä toinen. Mutta sellainen ihminen, jolla on terveet elämäntavat ja joka on jatkuvasti väsynyt, ei ole kyllä laiska. Tämän luin jostain jokin aika sitten.

Vierailija
24/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän kuuluu vastata että "ei, tärkeintä on se että lapseni on onnellinen" ja lässyn lässyn

Juuri näin. Omien geenien jatkumon narsistinen palvonta on ainoa oikea ratkaisu!

No jos palvoisi naapurin lapsia, olisi ped*fiili.

Mutta taipumusta siis on, palvominen geeneissä?

Vierailija
25/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään pohtinut asiaa, onko se oma onni, muiden onni, omat geenit, oma kulttuuri, omat viitekehykset, oma perintö jälkeläisille, oman ihmiskunnan viisauden soihtu jota kannamme kollektiivisesti täällä kylmässä neljän kelvinin maailmankaikkeudessa. Onni on ehkä enemmän mielentila, myötätunto, myötäeläminen, rakastaminen. Ehkä ihmisen tarve ei ole olla rakastettu, edes itsensä toimesta, vaan todellisempi tarve on rakastaa ilman kahleita. Jopa tuskan voi kääntää päälaelleen kun ajattelee kivun vallitessa myötätuntoisesti kaikkia muita ihmisiä jotka myös kärsivät samoista kivuista. Ehkä tahdon sanoa että kivunkaan ei tarvitse olla painajaisunta.

Vierailija
26/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suhtaudut noin negatiivisesti? Kyllä osa ihmisistä ihan oikeasti kokee niin.

Vierailija
27/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään pohtinut asiaa, onko se oma onni, muiden onni, omat geenit, oma kulttuuri, omat viitekehykset, oma perintö jälkeläisille, oman ihmiskunnan viisauden soihtu jota kannamme kollektiivisesti täällä kylmässä neljän kelvinin maailmankaikkeudessa. Onni on ehkä enemmän mielentila, myötätunto, myötäeläminen, rakastaminen. Ehkä ihmisen tarve ei ole olla rakastettu, edes itsensä toimesta, vaan todellisempi tarve on rakastaa ilman kahleita. Jopa tuskan voi kääntää päälaelleen kun ajattelee kivun vallitessa myötätuntoisesti kaikkia muita ihmisiä jotka myös kärsivät samoista kivuista. Ehkä tahdon sanoa että kivunkaan ei tarvitse olla painajaisunta.

Tämä oli hienosti sanottu ja ajateltu.

Hyvä voittaa aina pahan.

Vierailija
28/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin, että minulla pitää olla omat asiat suht kunnossa, että minusta on eniten hyötyä rakkaimmilleni.

Eli: mulla ei saa olla nälkä, kylmä tai muu juttu, esim. sairaus, enkä saisi olla kovin murheellinen. Jos olotilani on edelläkuvattu, mun on tosi vaikea olla mukava kenellekään. Joten muiden takia mun on pidettävä huolta itsestäni ja pyrittävä onnellisuuteen, jotta voisin olla muille huviksi ja hyödyksi. Hampaat irvessä mukavan ja jaksavan leikkiminen oman surkean olotilan kanssa ei multa onnistu kovin pitkään.

Tuli sellanen mieleen, kun yks kaveri sanoi kuolleesta isästään, että isä ei KOSKAAAN valittanut mistään. No, eipä varmaan, koska oli tyytyväinen olotilaansa. Heidän perheessään äiti oli kotiäiti ja isukki teki töitään miten ja missä tahtoi. Ihan sai määritellä menonsa ja olonsa tämä kyseinen isukki. Kotihommiin ei tarvinnut koskea ellei halunnut. Todennäköisesti sellainen, joka ei valita koskaan on tyytyväinen olotilaansa. Ja sellainen joka valittaa koko ajan, on väsynyt ja olotila epämukava. Tietenkin ihmisten jaksaminen vaihtelee ihmisittäin, joku jaksaa 3 kertaa sen mitä toinen. Mutta sellainen ihminen, jolla on terveet elämäntavat ja joka on jatkuvasti väsynyt, ei ole kyllä laiska. Tämän luin jostain jokin aika sitten.

Se kaverisi on varmasti nähnyt oman isänsä vaikeissakin tilanteissa, haloo. Hänen mielikuvansa siitä ettei isä ikinä valittanut perustuu hieman laajemmalle käsitykselle kuin sun.

Vierailija
29/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sitä kautta myös läheisilläni on hyvä olla.

Vierailija
30/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä mulle on tärkeintä elämässä, että lapsillani on kaikki hyvin.

Niin mullekin. Mutta kyllä se lapsi huomaisi niin läheisenä jos olisin onnetin ja se verrottaisi hänenkin onneaan.

Vierailija
31/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan se juuri on sinun henkilökohtainen onneksi.

Vierailija
32/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos olisi niin olisin jo poistunut tästä maailmasta tai ainakin eronnut seksittömästä ja läheisyydettömästä liitosta. Läheisteni onni menee omani edelle. Haluan turvata vaimoni pärjäämisen kuolemani jälkeen ja jättää lapsilleni turvatumman elämän.

Vierailija
33/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*onnesi

Vierailija
34/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeastaan on. Asun ja elän yksin. Perheelle/sisaruksille toki toivon hyvää myös. Muusta en stressaa, yritän elää kohtuullisesti ja muita haittaamatta, mutta itselleni.

Vierailija
35/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni onni on tärkeintä, mutta se on käytännössä myös oma onneni joten aika hyvä systeemi.

Vierailija
36/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
37/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän. Vaan lasten onni on tärkeintä.

Vierailija
38/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan lapseni onnellisuus on tärkeintä.

Vierailija
39/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Minusta ihmisen tehtävä on olla hyvä toisille ihmisille, luoda iloa ja positiivisuutta ympärilleen. Pelkkä oman onnen jahtaaminen ei kuulosta lainkaan elämältä, jota itse haluan elää.

Ainahan ei ole helppoa ajatella muitakin. Sen eteen onneksi pystyy tekemään töitä.

Vierailija
40/118 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran käsitteen "oma onni" saa itse määritellä, niin vastaus on KYLLÄ.

Olen tullut siihen tulokseen, että oma elämäni on minulle tärkeintä mitä voi olla. Vaikka minulla on lapsia, niin hekin sisältyvät siihen onnellisuuteen, heidän onnellisuutensa lisää minun onnellisuuttani.

Kannan itse vastuun onnellisuudestani, pyrin tekemään vastuullisia tekoja. Mielestäni se, että tekoni lisäävät onnellisuuttani tai säilyttävät sen tason, on merkki siitä, että teen oikeinta asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän