Mitä olet tehnyt ILMASTONMUUTOKSEN estämiseksi?
Aivan, et mitään. En minäkään.
Yksi tuttavaperhe tosin
-myi mökin
-myi auton
-käyttää julkisia
-lopetti lihansyönnin
-lenteli ennen paljon sinne sun tänne, nyt vain yksi lentomatka per vuosi, jos muulla ei pääse
-sai paremman omantunnon.
Olisikohan esimerkiksi meille tyhmemmille??? Ja sen lisäksi vaikkapa kansanedustajille ja mepeille?
Kommentit (132)
En tietoisesti mitään, mutta nämä asiat ovat minulla jo valmiiksi hyvällä mallilla:
- olen kasvissyöjä
- kuljen työmatkoja mahdollisimman paljon pyörällä (terveydentilan salliessa) ja julkisilla
- ajamme autolla aika vähän, keskimäärin vain n. 5 km matkoja
- asumme lähellä sukua ja vältyn ajamasta ympäri Suomea
- automme on uusi ja vähäpäästöinen
- asumme rivitalossa omakotitalon sijaan
- pidämme asuntomme lämpötilan maltillisena
- kierrätän jätteitä
- kierrätän vaatteita ja urheiluvälineitä
- en osta turhaa tavaraa
- matkustan max kerran vuodessa lentokoneella
- meillä on vain kaksi lasta
- meillä ei ole lemmikkejä
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lihansyönnin enkä ole lisääntynyt ollenkaan
Syy ja seuraus.
Olen pudottanut kulutuksen sellaiselle tasolle että yksi maapallo riittäisi jos kaikki eläisivät kuin minä. Enkä elä luolassa heinää syöden, vaan ihan tavallisessa kerrostaloasunnossa enkä ole edes vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa! Jatkakaa!
T: Tuulivoimasetämies partaansa nauraen matkalla moottoripyörällä pankkiin
Niin totta! 😂😂😂
- Olen alkanut panostamaan enemmän kierrätykseen, ennen en lajitellut muuta kuin paperin ja kartongin. Toivoin myös taloyhtiöltä kierrätysastiaa muovipakkauksille.
- En osta mitään turhaa, mieluiten ostan vain vastaavan tuotteen hajonneen tilalle ja panostan kestävään laatuun.
- Lihan jätän jatkossa vain juhlaruoaksi erikoistilanteisiin.
- Maitotuotteet (pl. juusto) vaihdoin kasvipohjaisiin
- Olen lentänyt lomamatkalle noin kerran vuodessa, tämä vaihtuu kertaan kahdessa vuodessa ja mahdollisuuksien mukaan matkustan maata pitkin.
- Jatkan pelkillä julkisilla kulkemista.
- Pitäydyn lapsettomuudessa.
En koe menettäneeni mitään näillä toimenpiteillä.
Minulla ei ole autoa, ei mökkiä, ei edes polkupyörää. Minä kävelen. Pitkät matkat menen julkisilla. Matkustan hyvin harvoin edes lähikaupunkiin. Asun kerrostalossa. Ostan vain tarpeeseen. Mitään tavaroita ei ole ylimääräisiä kappaleita, ne on laskettu tarpeen mukaan ja lihaa syödään maltillisesti. En aio osallistua teidän ilmastotalkoisiinne.
En mitään, ja vedän välistä sen minkä pystyn uusiutuvassa energiassa.
Kerran söin kasvispihvin ja toista kertaa en syö.
Libidovetoisten liskoaivojen elämän jatkumo ei ole huolen väärti.
Vierailija kirjoitti:
mä rakensin 7000 hehtaarin lihakarjatilan brasilian Amazonin sademetsään, sähköt tulee paikallisesta ydinvoimalasta ja omasta hiilivoimalasta kun paikallinen verkko reistaa. Nautaa ja possua syödään joka aterialla. Naudat ja kanit saa syödä kasvikset.
Pitäkää ituhipit TUNKKINNE, ilmasto on ollut muutoksessa koko maapallon historian ajan mutta sitä ei ihminen toimillaan aiheuta.
niin ja niin kuitenkin ihminen vain pahentaa sitä siis kyllä ilmaston muutos tapahtuu muutenkin ihan luonnollisesti mutta ihminen edes auttaa sitä jonka takia se edistyy paljon nopeammin ja tuhoisammin
Jatkakaa! Jatkakaa!
T: Tuulivoimasetämies partaansa nauraen matkalla moottoripyörällä pankkiin