Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olet tehnyt ILMASTONMUUTOKSEN estämiseksi?

Sipulis
23.10.2018 |

Aivan, et mitään. En minäkään.

Yksi tuttavaperhe tosin
-myi mökin
-myi auton
-käyttää julkisia
-lopetti lihansyönnin
-lenteli ennen paljon sinne sun tänne, nyt vain yksi lentomatka per vuosi, jos muulla ei pääse
-sai paremman omantunnon.

Olisikohan esimerkiksi meille tyhmemmille??? Ja sen lisäksi vaikkapa kansanedustajille ja mepeille?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitän tekniikkaa hiilidioksidin keräämiseksi ilmasta ja ottamiseksi hyötykäyttöön.

Se on jo keksitty. Muistatko, kun peruskoulussa kerrottiin kasvien yhteyttämisestä?

Vierailija
102/132 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitän tekniikkaa hiilidioksidin keräämiseksi ilmasta ja ottamiseksi hyötykäyttöön.

Se on jo keksitty. Muistatko, kun peruskoulussa kerrottiin kasvien yhteyttämisestä?

Bingo.

Ennallistettava suo.

Ennallistettava metsä.

Biopolton sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättänyt lapset hankkimatta. On muuten suurin ekoteko, tiedoksi vaan kaikille tekopyhille ekonäpertelijämammoille.

Juuri näin. Huvittaa kun monta lasta vääntäneet kitisevät jostain muovisesta eväslaatikosta, kun ovat sössineet perusteellisesti ja peruuttamattomasti jo useaan kertaan.

Vierailija
104/132 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt armeijaan leikkimään sotaa kalliilla kalunjatkeilla.

Vierailija
105/132 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä, vaikka vanha ketju onkin.

Itsellä oli aika vaikea keksiä mitä voisi tehdä, kun jo ostan vaatteeni kirpparilta, suosin lähiruokaa (riista ja marjat sekä itse kasvatetut juurekset ja vihannekset) eikä ruokahävikkiä tule. Elän todella niukasti, ainoa pakko on auto, jotta voi käydä töissä. En lentomatkaile koskaan ja kierrätän kaiken mitä voi.

Jotain kuitenkin keksin ja lakkasin ostamasta riisiä ja kaukomaiden hedelmiä, vaikka en niitä paljon ennestäänkään ostanut.

Vierailija
106/132 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Ei ole varaa lentää, omistaa autoa, syödä lihaa joka päivä tai ostaa hienoa elektroniikkaa tai vaatteita muualta kuin kirpputorilta. Tämän takia minua katsotaan nenän vartta pitkin koska olen köyhä ja pidetään loisena koska olen köyhä sairauden ja työttömyyden vuoksi.

Vierailija
107/132 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän lapsenteon toiseen lapseen :)

Vierailija
108/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme puolisoni kanssa alle 40 neliöisessä kaksiossa, käytämme vain julkisia kun kaupungissa asutaan. Ostamme yleensä -30 prosenttisesti tarjouksessa olevia tuotteita, punaista lihaa syyään ehkä kerran viikkoon. Suurinosa vaatteista ja huonekaluista, astioista ostetaan kirpparilta. Lennetään suurinpiirtein kerran 15 vuodessa. Joskus dyykataan lähikaupan roskiksesta ruokaa. Vaatteet ja kengät käytetää niin pitkään, että tulee reikä pohjaan tms, ehjät vaatteet kierrätetään. Kesällä poimittiin pakkaseen mustikkaa ja syksyllä syyän omenoita naapurustosta (luvalla). Itse siirryin käyttämään luonnon kosmetiikkaa enemmän,

tokmannilla on nykyään kohtuuhintainen luonnonkosmetiikka sarja. Mutta pitäis petrata vielä suihkussa käymisen lyhentämisessä . Tekstistäni huomaa varmaan, että olen persaukinen, kolmannessa sukupolvessa lähiön asukki. Molempien nettopalkka on noin vähän yli tonni, noin 25 tuntista työviikkoa tehdään kiinteistönhuollossa. Olen

köyhyyden takia kärsinyt surkeasta itsetunnosta ja ollut koulukiusattu nuhjuisista vaatteista. Nyt voi olla helkkarin ylpeä siitä ettei omaa kahta autoa, luksusasuntoa ja lennä joka vuosi ulkomaille. Saa jopa kattoa nenäänsä pitkin sitä jengiä joka katsoi aiemmin minua nenäänsä pitkin. Siinä te tuhoatte kapitalismin voimin meidän planeettaa, ja se että vaihtaa grillikyljykset kesäisin tofunakkiin, on mitätön teko suhteessa lentämisiinne, talohinne, shoppailuihinne ja autoiluunne. Toivottavsti heillä on siitä edes huono omatunto.

Vierailija
109/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden heti kirpputoireille, kun pakolaisille ei anneta muuta kuin second hand kamaa myös - vaatteet, huonekalut, astiat, urheiluvälineet. Nythän he saavat kaikki uutena.

Vierailija
110/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään enkä aijo tehdä.

Vierailija
111/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaatteet

Metsää

Pysyviä nurmia hiilinieluna

En lennä

Kulutan todella vähän, olen siis muuttanut kulutustottumuksiani

Kasvatan itse ison osan ruoastani

Kartan muovia parhaani mukaan

Vierailija
112/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, koska tiedostan että mun tekemisillä ei mitään merkitystä.

Jotenkin sööttiä kun nykyihminen kuvittelee olevansa jotenkin maailmankaikkeutta suurempi ja pystyy mukamas vaikuttamaan planeetan ilmastoon joka muuttunut säännöllisesti monta miljardia vuotta ☺️

Vierailija
113/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt lapsia. Tämä on suurin mahdollinen ilmastoteko. Näperrelkää te mammat keskenänne ja kiillottakaa kilpeänne, ei sillä ole mitään vaikutusta, kun olette kerran tehneet maapallolle lisää saastuttajia.

Vierailija
114/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, aina ollut.

Vierailija
115/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus mitä tehopyhääjeesustelua tuo AP:n esimerkki. Ei se mökki mihinkään häviä ja autokin meni ilmeisesti jollekin toiselle käyttöön? Mutta hie, poissa silmistä, poissa mielestä. 

Vierailija
116/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään enkä teekään.

Vierailija
117/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neuvotteluja ei voisi käydä jonkunsortin skypen välityksellä. Miksi täytyy fyysisesti olla paikan päällä?

Vierailija
118/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio tehdä lapsia

Syön enemmän kasvisruokaa

Kierrätän

Ostan mahdollisimman vähän mitään uutta

Kuljen julkisilla

Vierailija
119/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä menen pihalle ja huudan ilmastolle:

"Hei, älä koskaan ikinä muutu! Pysy aina tuollaisena kuin nyt oot!"

Vierailija
120/132 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tosiaan melkoista hurskastelua täällä. Yököttävää ja niin lapsellista.