Pankkikorttimaksu mennyt kahteen kertaan...
Juu että kävi tällainen juttu, että teimme viikonloppuna meidän budjetille ison hankinnan (220 euroa ja senttejä) pankkikortilla ja nyt kun kävin pankissa aamulla huomasin, että ko. summa näkyy " katevarauksena" 2 kertaa. Vielä ei siis ole lähtenyt tililtä (eikä tietysti näy, että mikä osto on kyseessä), mutta siis lähdössä on kahteen otteeseen. Ikinä näin ei ole käynyt. Lähteekö tuo summa tosiaan nyt 2 kertaa, kun se noin näkyy? Ja mitä helkkaria mä teen? Soitan kauppaanko? Nyt heti vai vasta kun se on oikeasti lähtenyt (eli ehkä vasta huomenna)? Ärsyttävää, kun muutenkin lähellä palkkapäivää rahat tiukilla!
Niin ja sivuhuomautuksena se, että kaupassa korttia vedettiin moneen kertaan laitteen läpi, kun se ei meinannut varmentaa ostoa ollenkaan (vaikka siis tilillä oli rahaa, laitteessa kuulemma jotain vikaa) ja lopulta myyjä soitti sen varmennuksen. Ehkä siksi mennyt näin?
Joten jos joku osaa auttaa niin neuvoja otetaan vastaan!
Kommentit (12)
Myös kyseinen liike voi pyytää pankilta ylimääräisen katevarauksen poistoa.
hopi, hopi... Meillä meni viime kesänä just tuolleen yks maksu kahteen kertaan niin kesti 8vrk ennen kun rahat tuli tilille takas.
Kokemusta on, tosin huomasin 2xvelotuksen vasta kun oli jo mennyt tililtä. Liike ilmoitti pankkiin jne.
Ja siellä oltiin sitä mieltä, että ylimääräisen katevarauksen pitäisi poistua ja vain yhden summan lähteä tililtä, heillä oli silloin lauantaina ollut ongelmia pankkikorttivarmennusten kanssa ja uskoivat, että ko. kummallisuus johtuu siitä. Mutta käskivät ottaa yhteyttä, jos maksu jostain kumman syystä tosiaan lähtee 2 kertaa.
Mulle kyllä aina tulee ylimäääräistä päänvaivaa.
t. ap
järjestynyt. Mitä järkeä siinä on, että asiakkaan pitää vaan istua ja odotella ja vielä ehkä uudestaan ottaa heihin yhteyttä heidän tekemänsä virheen vuoksi?
Vierailija:
Ja siellä oltiin sitä mieltä, että ylimääräisen katevarauksen pitäisi poistua ja vain yhden summan lähteä tililtä, heillä oli silloin lauantaina ollut ongelmia pankkikorttivarmennusten kanssa ja uskoivat, että ko. kummallisuus johtuu siitä. Mutta käskivät ottaa yhteyttä, jos maksu jostain kumman syystä tosiaan lähtee 2 kertaa.Mulle kyllä aina tulee ylimäääräistä päänvaivaa.
t. ap
Ehkä kannattaa ensin odottaa että se oikea suoritus menee tililtä ja sen jälkeen ottaa yhteyttä omaan pankkiin, jos siis toinen katevaraus on edelleen tilillä.
En nyt viitsi alkaa riehumaan ja vaatimaan yhtään mitään määräaikaan mennessä, vahinkoja sattuu ja kun koneet on kyseessä, niin ei se vahinko ole kenenkään konttorin ihmisen syytä. Tiedän itse, miltä tuntuu ottaa vastaan ns. palautetta asiasta, jolle EI itse VOI yhtään mitään. Kaupasta vakuutettiin, että ostos ei mene kahta kertaa, joten luotan heihin nyt. Jos lupaus rikkoutuu, niin sitten on asia erikseen ja voin vaatia jopa jotain hyvitystä. Mutta ensin annan tilaisuuden virheen korjaantua.
Eli odottelen sen maksun lähtemistä ja sitä, poistuuko samalla toinen katevaraus, jos ei niin otan yhteyden kauppaan ja pyydän heitä hoitamaan asian.
t. ap
Vierailija:
Ehkä kannattaa ensin odottaa että se oikea suoritus menee tililtä ja sen jälkeen ottaa yhteyttä omaan pankkiin, jos siis toinen katevaraus on edelleen tilillä.
Eli ei tulla veloittamaan tililtä kahteen kertaan. Noin käy yleensä just silloin kun ne koneet reistailee.
Silti inhottavaa, että noin suurta summaa sinun rahojasi makuutetaan tilillä vain sen aiheettoman varauksen vuoksi. Luulisi, että pankki pystyisi sen halutessaan purkamaan.
Ja sieltä asiakaspalvelusta luvattiin poistaa toinen katevaraus. Pitää nyt katsoa, poistuuko se vai ei, äsken vielä oli siellä. Mutta pankista meinasi, että vaikka katevaraus poistetaan voi maksu silti menn 2 kertaa. Että pitää tarkkailla tilannetta.
t. ap
Otapa yhteys sinne myymälään! Siis voit ottaa yhteyttä jo ennen kuin ne on lähteneet!