Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa pakotetaan kaverustumaan.

Vierailija
23.10.2018 |

Opettaja sai päähänsä tehdä arvanvedon. Nimi jonka vedät hatusta tulee olemaan ystäväsi kesään koulun loppumiseen asti. Osallistumatta jääminen ei sallittua.

Itse kun olen vuosia kamppaillut sosiaallisten tilanteiden pelosta pidän tätä ihan hulluna päähänpistona. Olen aina viihtynyt yksikseni enkä rehellisesti sanottuna kaipaa ystäviä.

Mitä mieltä olette tästä aiheesta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen arka tutustumaan ihmisiin ja teen mielelläni kaiken yksin. Luulen kuitenkin, että minun kaltaiseni ihmiset nimenomaan hyötyisivät tuosta opettajan pakkokaveruudesta, koska muuten se muiden opiskelijoiden vertaistuki jäisi saamatta. Osa tutustuu helposti toisiin ihan itsekseen, mutta toiset tarvii siihen vähän apua. Veikkaan, että toi pakkokaveruus onkin vaikeinta niille, jitka ystävystyy helposti, mutta haluaa valita sen ystävänsä. Jollekin vähemmän sosiaaliselle (kuten itse) riittää, että on joku, jonka kanssa asiat sujuu.

Ton systeemin takia ei siis tarvitse jokaisen ryhmä- tai parityön alkaessa orpona etsiä, että kelpaako jonkun pariksi vai ei. Jää tavallaan se ylimääränen säätö siitä välistä ja päästään suoraan opiskelun pariin. Samalta kaverilta voi sitten kysyä jos ei ymmärrä jotain juttua tai muuten joku pohdituttaa. En usko, että opettaja olettaa teidän kaveruuden ulottuvan kouluajan ulkopuolelle, vaikka sekin tietysi ok jos molemmat haluaa.

Ei kannata liikaa takertua termeihin, "paras kaveri" lienee enemmänkin lähin opiskelutoveri. Oikeasri se riittää, että tulee toimeen.

Luulen, että tuo on ollut ap:n opettajan tarkoitus. Siis että on sama tyyppi, jonka kanssa tekee parityöt yms. Ei suinkaan ollut tarkoitus, että tätä ihmistä alkaisi  kutsumaan kotiinsa tai viettämään hänen kanssaan vapaa-aikaansa. Kun vielä on kyse aikuisista, niin voihan ihmisillä olla perheet, ilta- ja viikonlopputöitä, harrastuksia jne.

Vierailija
22/24 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvan veto ohi. En tunne kyseistä henkilöä ees nimen perusteel. Noh eikun ystävystyy kait.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/24 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse kerran on kansanopistosta, niin ei se "ystävyys" varmaan tarkoita sen kummempaa kuin sitä, että hän on parisi esim. paritehtävissä.

Jos se tuota vain tarkoittaa eikä mitään pakkokahvittelua, minusta se on hyvä keksintö. Oikein kammosin opiskeluaikoina niitä (onneksi aika harvoja) hetkiä, kun opettaja/luennoitsija kehotti tuntemattomien joukosta etsimään parin jotain tehtävää varten...

Vierailija
24/24 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä opettaja on heittänyt tuon "paras ystävä" nimikeen vähän pilke silmäkulmassa, tarkoittanut vaan että on jokaiselle joku tietty tyyppi kenen kanssa tehdä parityöt (jos niitä on) tai keneltä kysyä tehtävät jos olet ollut kipeä yms. Ei varmaankaan tarkota että kirjaimellisesti pitäs olla ystäviä tai edes ystävystyä, kunhan tulette toimeen ja pystytte ne tehtävät tekemään yhdessä tarvittaessa. Ei tarvi edes puhua sille muuten kuin noissa pakollisissa yhteyksissä jos siltä tuntuu. Kunhan asiallisesti saatte hommat hoidetuksi. Toki aina ei kemiat kohtaa yhtään, sellaisten tilanteiden takia minusta tuo on tylsä tilanne että kesään asti pitää olla sen saman henkilön kanssa. eikä voisi vaikka vuoden vaihteessa arpoa uutta tms. mut anyways, pointti oli varmaan etä kunhan on joku pari kaikilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi