Tylsin museo/linna/muu nähtävyys, jossa olet käynyt Suomessa
Sori toisen ketjun aloittaja, että vein ideasi, mutta haluaisin kuulla kohteista, jonne ei kannata mennä. Onko ollut ylihinnoiteltuja, vaikeasti tavoitettavia tai muuten vain tylsiä kohteita?
Kommentit (48)
Arkkitehtuurimuseo, ei yhtään mitään nähtävää. Pari pienoismallia ja arkkitehdin kuvaa. Ei kannata vaivautua.
Kaffepulla kirjoitti:
Espoon modernin taiteen museo Emma. Todella pieni ja hikinen museo. Kalliit liput. Tätini halusi välttämättä viedä meidät sinne, kun siellä oli lelunäyttely. Todella vähän mitään tavaraa esillä, pelkkiä tyhjiä huoneita ja vähän jotain nurkassa.
Huipuin oli joku sellainen ihme "futuro" tulevaisuuden koti, ufoa muistuttava pömpeli joka oli rakennettu jostain lasikuitumassasta ja laitettu museon pihaan. Ihan kuin joku lasten leikkipuiston rakennelma, ja sinne piti vielä erikseen ostaa lippu, että sinne sai kiivetä! Eikä sisällä ollut mitään!
Aivan uskomatonta soopaa. Lapsetkin olivat ihan hämmentyneitä, mua lähinnä nauratti.
Oikeasti kiva lastenmuseo on Senaatintorilla Suurkirkkoa vastapäätä, Kiseleffin talossa oleva lastenmuseo. Halpa sisäänpääsy ja kiva paikka! Suosittelen!
Tuollainen futuro oli vuosia Turussa yliopiston lähellä Hämeenkadulla. En tiedä miksi. Iso ufon näköinen. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin tuomiokirkossa ei ole sisällä mitään. No, onneksi ei maksakaan mitään, ja pois pääsee nopeasti. Ulkopuoli on kyllä komea ja rappusilla kiva istua syömässä jäätelöä.
Se itse pääkirkko on tosiaan tylsä. Kellarikerroksen krypta on kuitenkin tunnelmallinen tiiliholvi. Ja siinä edessä on ne kaksi neliskanttista tornia, toisessa on kappeli, joka on viihtyisämpi kuin kirkko itse.
Ev. lut kirkot ovat yleensä vähän tylsiä, monet ovat päältäkin rumia laatikoita. Tuomiokirkko on kyllä päältä tosi hieno. Hieno on myös Turun tuomiokirkko jolla on pitkä historia ja sehän on ollut alunperin katolinen kirkko.
Ja siellä on vintillä mielenkiintoinen näyttely.Monia satoja vuosia vanhoja esineitä.
Ei vissiin kovin arvokkaita. Mua harmitti, kun melkein kaikki oli rikki. En muista tarkkaan, mutta tähän tyyliin: piispan sauva, nuppi puuttuu.
Alakerrassa on ilmaiseksi katsottavissa hautoja. Sarkofageja ja arkkuja. Mutta saisi olla tekstit niiden aitojen ulkopuolella. Ei mulla oo kuvionlukijaa.
Vierailija kirjoitti:
Toijalan tapettimuseo. Älkää menkö sinne ikinä vahingossakaan. Ihan. Oikeasti. :D
Miksei. Mua kiinnostaa vanhat tapetit. En oo tollasta kuullutkaan.
Suomen korkein lipputanko Riihimäellä, tylsin nähtävyys ikinä.
Kiasma nyt viimeksi ilmaispäivänä. Suurin osa taiteesta aivan roskaa ja väkisin väännettyä tiimarikrääsä ja ketjukirjetasoa. PUUuuduttava sähköpostivideoteos, tylsät videoteokset yksinäisyydestä, kommunistisesta homostelusta, laiska kolmen pysähtyneen pätkän videoteos suomalaisesta transusta. Ja huipuksi yläkerta täynnä tyhjää tilaa jossa kourallinen polkupyöriä joiden vanteiden kiilto oli teoksen pääaihe. Eivät kiiltäneet, ei toiminut.
Nyt täytyy sanoa että ehkä kannattaa miettiä mistä tykkää ja mennä sellaiseen kohteeseen. Täällä haukutut Emma ja Kiasma (ja Emman pihalla oleva Futuro!) ovat taiteesta mitään ymmärtäville hienoja kohteita.
Oikeastaan mistä vaan kulttuurillisesti merkittävästä nähtävyydestä saa paljon irti jos perehtyy aiheeseen edes ihan vähän etukäteen ja/tai osallistuu opastetulle kierrokselle.
Itsekin pidin Kansallismuseota tylsänä kunnes satuin kerran samaan aikaan puheliaan työntekijän kanssa yhteen huoneeseen ja hän osasi kertoa vaikka mitä mielenkiintoista koruista ja tavaroista jotka mulle eivät auenneet lainkaan.
Omasta mielestä tylsä paikka oli Hämeen linna mutta se johtui siitä että silloinen opas veti niin jähmeää faktaa että meinasin nukahtaa. Joku toinen olisi voinut kertoa paremmin.
Pettymyksiä ovat olleet Helsingin lähistön retkeilyalueet. Kun on maalta muuttanut pk-seudulle tuntuu ihan järjettömältä lähteä autolla pitkän matkan päähän, tapella parkkipaikoista, istua kylki kyljessä nuotiopaikalla 10 vieraan ihmisen kanssa kyrsät kiinni toisissaan. Nuuksio ja Sipoo (lapsille sopivat lyhyet reitit) olleet vähän pettymyksiä.
Ja siellä on vintillä mielenkiintoinen näyttely.Monia satoja vuosia vanhoja esineitä.