Käytätkö purjosta koko varren vai vain alaosan sinne vihreeseen asti?
Tätä olen pähkäillyt miten menee. Itse käytän vain alaosan.
Kommentit (11)
Purjosta käytetään kaikki pehmeä osa. Kun vihreät lehdet lähestyy, niitä kuoritaan pois ja sisältä paljastuu lisää pehmeää hyvää purjoa. Kovat osat on puisevia suussa.
Kaikki käytän, huonot kohdat vaan pois.
Koko varren. Leikkaan vihreästä päästä vain sentin-pari kuivaa osaa pois ja alhaalta tietenkin myös sitä kantaosaa hieman.
Leikkaan kaiken sormiini asti. Niitä en leikkaa.
Tyvestä leikkaan juuret ja kannan pois.
Koko purjon käytän tietenkin. Jos vihreässä osassa on oikein puisevia lehtiä ne uloimmat, heitän ne pois.
Ok. Ensi kerralla sitten, tyhmä minä. Ap
Totta kai käytän koko purjon. Vihreä osa sopii ihan hyvin kaikkiin kunnolla kypsennettäviin ruokiin. Jos laitan purjoa salaattiin tai pikawokkiin, laitan vaaleaa osaa. Älytöntä tuhlausta heittää täysin hyvää ruokaa roskiin. Sama kuin ottaisi naudasta fileet ja nakkaisi loput tunkiolle.
Koko purjon. Ja vinkkinä että kukkakaalista ja parsakaalistakin voi käyttää myös varret, kun leikkaa puisevan pinnan pois.
Käytän koko purjon, joskus eri käyttötarkoituksia mutta esim lemppariini purjo-perunasosekeittoon menee kokonainen purjo ja toista kiloa perunaa.
Koko purjo tulee käytettyä. Se mehevä osa tulee syötyä, se puiseva osa käytetään liemikeitoksissa makua antamassa ja siivilöidään pois muiden sattumien kanssa sitten kun liemi on valmis. Jos tekee sosekeittoa niin sitten laitan sitä kovaa osaa sinnekin, kyllä se sauvasekoitinta on tähän asti totellut ja silottunut muiden ainesten tavoin kiltisti soseeksi.
Koko varren, vaikka pidänkin enemmän alaosasta.